Is er markt voor de gtv?

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Coniglio »

Daar zit wel iets in natuurlijk. Maserati bv valt wat dat betreft op. Ten tijde van de Biturbo's was niemand geïnteresseerd in zo'n rare half-citroen Khamsin, of Kyalami of Mistral, moet je kijken wat voor prijzen die nu doen. Ik weet wel dat de algemene tendens voor 'exotica' omhoog is, maar sinds de nieuwe modellen er zijn is de stijging toch hoger dan de tendens lijkt me.

Het begrip GTV is nogal achtergeschoven bij de Alfa kant van de Fiat groep, en Alfetta al helemaal.
Op zich heeft een nette fetta GTV toch behoorlijk wat bekijks maar je ziet een heleboel mensen zich afvragen wat ze nu voor zich hebben.

Zelf ben ik enorm jaloers op de mensen met een Engelse klassieker of Bratwurst. Je koopt een wrak, plukt het leeg, bestelt de onderdelen nieuw uit het doosje en je kan in je zondags kostuum alles assembleren, komt geen drupje olie of vet aan te pas. Heb voor m'n groene zo'n drie jaar lopen zoeken naar de paravan alleen al.
Gebruikersavatar
jurgen59
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2012, 13:36

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door jurgen59 »

Zonder strijd geen overwinng
Ohne Krieg kein Sieg

Houdt de golddiggers op afstand

Groet

Jurgen
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Melvivio »

Sinds 2008 zit er zeker de klad in de automarkt. Ook in de 2ehands markt.
De vraagprijzen van Alfettas zijn het afgelopen jaar redelijk constant gebleven. Wat de verkoopprijzen doen, weet ik niet. Enkele staan al maanden te koop maar toch ook veel nieuwe op internet. Al met al heeft de gtv nog een onbekend imago, gezien je ze weinig ziet. Als in de loop van de jaren deze ook meer vertegenwoordigt zijn op algemene klassiekershows, zal de markt groter worden.

Nu is het nog steeds dat de meeste mensen bij een klassieker aan een amerikaan denken. Of oude Merc. Zo'n ding als de gtv6 in Forza hebben, of in films terug laten komen, dat helpt volges mij enorm.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Enrico »

Op dit moment twee dingen niet verkopen als het niet nodig is:

1. Je huis.
2. Je oldtimer.

Overigens, kijk eens bij the gallery in Brummen. Daar staan belachelijke prijzen.
(Is je eerste gedachte).
Ik bekijk het al jaren, crisis of niet, de prijzen daar blijven stijgen voor o.a. Alfa 's.
Prijzen die je een paar jaar geleden belachelijk vond zijn nu heel gewoon.
En hij verkoopt ze klaarblijkelijk.
Het beste is nu ook investeren in zo'n ding. De prijzen zijn niet hoog, mensen zijn zenuwachtig.. Aaldering Brummen heeft dat begrepen..
Aandelen en vastgoed en andere beleggingsobjecten (in goede tijden) is immers nu niet handig toch ?

Tijdje terug zag ik een spider Coda Tronca 2000 in dezelfde staat/kleur als de mijne staan bij the Gallery staan voor 27.000 eurie. :schrik: :schrik:
Dat heb ik er zeker noooooit voor betaald.. en guess what.. hij is verkocht... !!!
Ik ben er zeker van dat er een tijd komt dat er geen enkele (hele mooie) Alfetta GT(V) te koop is onder de 10.000 eurie..
Verklaar me maar voor gek..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Alfa-corazon »

Ik denk dat de markt voor een GTV(6) klein is.
De meeste liefhebbers hebben er al één. De GTV6 die ik probeer te verkopen heeft slechts één reactie op geleverd.
De vraag was welke kleur de GTV6 heeft. Zelf ben ik nooit een superliefhebber van het model geweest en ik ben er "met een verhaal" aangekomen.
Sindsdien is een haat liefde verhouding. Langzamerhand komt de wagen meer mijn kant op en verdwijnt de wens de wagen (snel) te verkopen. Hij is nog altijd te koop, maar zolang ik ermee rijd zal ik 'm wel verder bouwen naar mijn wens.

Wat ik wel gek vond is dat ik via via heb gehoord dat mijn GTV6 erg slecht zou zijn .......
Ben ik te eerlijk geweest in mijn project topic? Kun je beter alles verzwijgen en god zegene de greep.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Fetta »

Alfa-corazon schreef:Ik denk dat de markt voor een GTV(6) klein is.
De meeste liefhebbers hebben er al één. De GTV6 die ik probeer te verkopen heeft slechts één reactie op geleverd.
De vraag was welke kleur de GTV6 heeft. Zelf ben ik nooit een superliefhebber van het model geweest en ik ben er "met een verhaal" aangekomen.
Sindsdien is een haat liefde verhouding. Langzamerhand komt de wagen meer mijn kant op en verdwijnt de wens de wagen (snel) te verkopen. Hij is nog altijd te koop, maar zolang ik ermee rijd zal ik 'm wel verder bouwen naar mijn wens.

Wat ik wel gek vond is dat ik via via heb gehoord dat mijn GTV6 erg slecht zou zijn .......
Ben ik te eerlijk geweest in mijn project topic? Kun je beter alles verzwijgen en god zegene de greep.
Wat "men" zegt daar moet je sch*t aan hebben.
Als je voor zo'n schitterende wagen in de markt bent, en je laat je leiden door wat je van horen zeggen hebt, ben je dus niet serieus.

En de markt is altijd te duur, want we blijven hollanders die alles voor een kwartje willen hebben.
Van de 10 "kopers" zijn er 8 zwetsers die wel willen maar niet kunnen.
Ik geloof niet zo in die zgn. Markt.
Ik geloof wel in iemand die een auto op waarde schat en ook kan beoordelen, en niet zomaar afgaat op wat "men" zegt.
Laatst gewijzigd door Fetta op 23 mei 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door AlfettaOwner »

Fetta schreef:
Als je voor zo'n schitterende wagen in de markt bent, en je laat je leiden door wat je van horen zeggen hebt, ben je dus niet serieus.

Heel mooi verwoord met heel weinig woorden, er zijn te veel z**kers in de markt :smile:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Enrico »

Helemaal met je eens Ralph...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Carbo »

Quality rules! :wink:

Kwaliteit auto's zoals Porsche, Jaguar in topstaat met "matching numbers" zullen altijd in de "internationale" markt blijven verkopen. Bij Alfa is het simpel: veel aanbod maar weinig echte kwaliteit. Er zijn teveel klassiekers waar "wat dingetjes" aan markeren of als gerestaureerd worden aangeboden maar gewoon zijn opgeknapt (is overigens niets mis mee als de eigenaar er zelf blij mee is). Maar bij verkoop prikt een echte kenner die in de markt is voor een GTV daar letterlijk doorheen.
Ik denk ook dat bij Alfa nog steeds de reputatie een rol speelt, iemand die niet echt besmet is met het Alfa virus maar gewoon een klassieker zoekt om rally's, toertochten te rijden zal niet snel bij een Alfetta GTV uitkomen die zal eerder uitkomen bij een Bertone of Spider.
Auto's als de GTV6 maar bijvoorbeeld ook de Montreal schrikt mensen af door de technische complexiteit, relatief duur plaatwerk en de reputatie! Een Montreal verkoopt op dit moment ook alleen maar in topstaat. Als ik dan topstaat zeg dan bedoel ik ook of super origineel of "nuts & bolts" gerestaureerd waarbij de auto echt compleet is kaalgeweest.

En laten wij eerlijk zijn de bouwkwaliteit van de Alfetta is gewoon dramatisch slecht, ik heb dacht ik voldoende puntlassen heb laten zien in mijn topic om dit standpunt te onderbouwen. Kijk ook eens in de motorruimte hoe de boel hier is afgelast, mijn zoontje van 9 kan ik al beter leren lassen.
Ik heb al vaker geroepen dat iedere GTV die niet is gerestaureerd roest tussen de puntlasnaden heeft (en ja de echte uitzonderingen bevestigen de regel!)

De tijd voor de GTV6 komt nog wel :grin:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Sirmione »

Carbo heeft gelijk,

Het is vooral de reputatie die Alfa heeft en dan met name de oudere klassiekers.
Niet onterecht, de Alfetta is mijn eerste transaxle waarbij ik mij verdiep in het opknappen. Hierbij kom ik
regelmatig dingen tegen die constructief ongelooflijk slecht in elkaar zijn gezet.
Meerdere malen heb ik mij al verbaasd en denk ik "mijn god, hoe krijgen ze dit voor elkaar?" hoe bedenk je deze constructie
en hoe knullig het soms is afgewerkt.
Ik verbaas me er niet over dat de gemiddelde Alfa uit die tijd na 10 jaar op de sloop stond.

Gelukkig zijn er ook een aantal bewaard gebleven, een Alfa klassieker koop je niet om de bouwkwaliteit maar om het rijden.
Dus bij een oude Alfa zit altijd een risicobeeld die de meesten niet durven of willen nemen en dat zie je terug in de prijs en belangstelling.

Uiteindelijk is het de markt die de prijs bepaalt. Krijg je niet veel voor je klassieker dan is ie domweg niet meer waard.
Ik vind dat veel eigenaren wat de waarde betreft niet realistisch zijn en denken dat hun schitterende alfetta veel waard is.
Om vervolgens bij de verkoop vast te stellen dat er weinig serieuze belangstelling is of dat er weinig wordt geboden.

Heel vaak hoor ik: 'dat is een mooie, die is dat geld wel waard". Ja, vast wel. Daar is iedereen het over eens.
Alleen is er niemand die bedrag ervoor neertelt en staat de Alfa dan lang te koop of wordt uiteindelijk van de markt gehaald en de eigenaar
ervoor kiest om zijn eigen investering op te rijden.

Of......je hebt geluk en dient die ene koper zich aan.
Laatst gewijzigd door Sirmione op 25 mei 2012, 09:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Coniglio »

Mee eens, maar weet zelf ondertussen donders goed dat de bouwkwaliteit gewoon een teken des tijds was. Zo werden autos toen gemaakt.
Het verschil tussen bv een 2600 Sprint Coupe en een fetta GTV is dramatisch, maar het is ook een andere auto, tijd, prijsklasse enz.

Aan de andere kant heb ik destijds een 1978 GTV in ongerestaureerde maar van begin af aan Dinitrol-behandelde staat gekocht, die héél wat 'premium' Astons, Jaguars en Mercedessen overleefd heeft. braadwurst heb ik het niet eens over, dat is gewoon lachen. Typerend aan die 'premium' gevallen is dat de verf en chroom blinken en schitteren maar dat het motorblok aan gort ligt, m.a.w. verdoken kosten waar je van tegen de grond gaat.

En vergeet niet dat zaken als een Lotus Europa nog een pak slechter in elkaar staken, en toch ook af en toe knettergekke bedragen halen.

Dan toch véél en véél liever een cheap-*ss fetta met een zalig geluidje en ditto wegligging. Kwestie van instelling I guess.
Mogelijk is het enkel een 'markt' voor mensen die zich niet zo snel laten beinvloeden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Enrico »

Laatste ben ik het helemaal mee eens.
Eens kocht ik in 1980 een nieuwe Opel Kadett D.
Na twee jaar zaten de blaren onderaan de portieren. De parafan koelgaten waren allemaal al verroest en nog een paar van die zaken.
Zat echt niet veel beter in elkaar dan een Alfa.
Wat dacht je van engelse auto´s uit die tijd. Ook een en al ellende...
Tja, reputatie inderdaad.

Alleen bedrijven als The Gallery zetten er gewoon wat bij op de prijzen.

Op dit moment houdt verder iedereen de hand op de knip vanwege de crisis lijkt me
(Alhoewel, vorig jaar, zodra het vakantiegeld op de rekening stond, kreeg ik een koper
voor mijn Opel Rekord D uit 1978 !).

Gewoon houden die fetta´s, er komen vast betere tijden.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door ario »

een vriend van mij heeft een audi ur qautro uit de zelfde periode ben je ook wel een las toestel voor nodig het is inderdaad een tijds probleem volgens hem waren staal producerende firma s en fabrikanten verplicht om zo veel % schtoot te gebruiken. ario
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door twinnyspark »

Ik denk dat we met de GTV nog niet eens mogen klagen, zowel over de bouwkwaliteit als dan wel over de markt en prijzen.
Slechte bouwkwaliteit? , ja tuurlijk, maar er zijn maar enkele merken uit die periode die wel voldoen aan de verwachting of die zelfs overtreffen.
Kijk je in de markt wat er zoal rond de GTV scharrelde in de jaren 70 en 80, dan zie je toch bij bijna alle merken hetzelfde scenario of nog erger.
Ford Capri, veel meer van gebouwd, naar mijn idee niet veel goeds meer van over (bouwkwaliteit beslist niet beter), ook een top Capri brengt niet veel op, kost relatief weinig en staat lang te koop, Scirocco mk1 idem, Monza idem, ga zo maar door.
Wat voor een 928's kun je halen voor onder de 10K, genoeg keus, gezien de toenmalige nieuwprijs en exclusiviteit, had ik daar ook wel Monteal-achtige prijzen bij verwacht.

Denk dat de markt voor een GTV en concurrenten nog niet klaar is, gewoon nog 20 jaar wachten.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door midi »

twinnyspark schreef: Denk dat de markt voor een GTV en concurrenten nog niet klaar is, gewoon nog 20 jaar wachten.
Dan is de benzine niet meer te betalen :wink: Sta je huilent bij de pomp met je peperdure gtv :grin:
Nee gewoon lekker nu van genieten!! Als strak de benzine alleen nog voor de rijken te betalen is dan rijden ze echt geen gtv6..denk ik zo..

O:) gr martijn

Trouwens zouden de chineezen geen interesse hebben??....ik bedoel ze kopen tegenwoordig alles wat ze een beetje image geeft...het zijn/ worden toch de nieuwe amerikanen...Ik denk dat zij in de toekomst nog wel eens kunnen gaan betalen voor (semi) classiekers als de gtv6, lancia delta, volvo amazone, braadwurst 635CSI, sirocco etc etc. :mrgreen:

Wederom gr Martijn
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Alfa-corazon »

Hmm... Ik heb dat telefoontje van de enige geïnteresseerde in maanden niet goed afgehandeld vrees ik.
Ik heb mijn redenen voor verkoop mogelijk te duidelijk verwoord en de bezichtiging is afgeblazen.
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door Coniglio »

Alfa-corazon schreef:Hmm... Ik heb dat telefoontje van de enige geïnteresseerde in maanden niet goed afgehandeld vrees ik.
Ik heb mijn redenen voor verkoop mogelijk te duidelijk verwoord en de bezichtiging is afgeblazen.
"Hij vat soms vuur"? :blue_lol:
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door stefgtv6 »

Hier een zeldzaam mooie GTV6 Grand Prix die onlangs voor €17.500 verkocht is.
Als de schijn niet bedriegt dan is deze GTV volgens mij elke cent waard.:!:
Maar ik ben dan ook niet goed wijs als het gaat om GTV's en uitgaven........ :oops:

http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... ID=1846488" onclick="window.open(this.href);return false;
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door AlfettaOwner »

Dat is idd een hele mooie Stef :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Is er markt voor de gtv?

Bericht door GTV42.0 »

Ik denk zelf dat er wel markt is en ook in deze tijd. Denk zelf dat de staat van de auto en de prijs die er aan hangt erg van belang zijn. Wanneer je "veel" voor een GTV6 bijvoorbeeld vraagd en de kwaliteit is top en je kan aantonen wat er aan is gedaan dan denk ik dat je dat er markt is. Maar prijs je je auto hoog aan en zit er echt nog wel serieus werk aan of dreigt er aan te komen dan haken veel mensen denk ik wel af. Men betaald denk ik liever wat meer voor een auto die "af" is dan dat ze er één kopen waar later nog veel aan moet gebeuren. Zoals de GTV GP waar Stefan het over heeft is voor serieus veel geld van eigenaar veranderd en gezien de foto's is deze het waard anders was deze ook niet van eigenaar veranderd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie