Oude Belgische racer
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Remtangen waren van AP Lockheed .Marco schreef:Dank je wel. En idd. erg mooie foto's!
Enig idee welke remklauwen destijds werden gebruikt?
Qua geventileerde schijven komt de SZ set-up een beetje in de buurt.
Marco
Als je de juiste types wil dan moet ik weer eventjes in mijn ''archiefje'' gaan zoeken .
Losgekoppelde stabistang klopt inderdaad Sandro , scherp opgemerkt .
Ik ben blij dat er ook echt geintresseerde zijn in deze materie , is heel wat anders dan wat nonsens posten om van die Alfetta Newbie status af te zijn
Ik weet van Gaby Goudezeune , voormalig rallypiloot op een Luigi GTV6 GR.A , dat er werd geexperimenteerd met losgekoppelde of zelfs weggelaten stabilisatorstang achter met het oog op een verbeterde tractie / contact wegdek .
De foto's van de ex-Lombardi GTV6 zijn genomen tijdens een lokale rally , mogelijk is dat de verklaring .
Als je goed kijkt zie je ook nog de grote spatlap achter het rechterachterwiel .
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Altijd leuk om onder/in een alfetta-racert kunnen kijken
Tis ook niet alledaags spul en geeft een goede kijk op wat mogelijk is..
Dat ouwhoeren hoort er een beetje bij, als het beperkt blijft tot 1 topic vind ik het niet zo een probleem
Tis ook niet alledaags spul en geeft een goede kijk op wat mogelijk is..
Dat ouwhoeren hoort er een beetje bij, als het beperkt blijft tot 1 topic vind ik het niet zo een probleem
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 29 sep 2007, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Zolang dit forum niet in verval geraakt zoals het SCARB forum mij goed .AlfettaOwner schreef:Altijd leuk om onder/in een alfetta-racert kunnen kijken
Tis ook niet alledaags spul en geeft een goede kijk op wat mogelijk is..
Dat ouwhoeren hoort er een beetje bij, als het beperkt blijft tot 1 topic zie ik er de humor wel van in.
Verval is misschien niet het juiste woord maar het is verdomd spijtig dat kennis raakt ondergesneeuwd door gelul , gezeik en gekibbel .
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Van de andere kant kan je het ook bekijken: niet iedereen is op een forum aanwezig om aan de rest te laten weten hoe veel zij/hij weten/kennen/kunnen van alfa's...etc..
(Niks persoonlijks !!)
Technische info, vind ikzelf tenminste, is altijd meer dan 100% welkom, maar sommige mensen draven hierin ook behoorlijk door (m.n. op het scarb-forum) en da's voor onwetenden vaak niet leuk om dan allerlei vervelende opmerkingen om je oren te moeten krijgen.....
Let wel: als je wilt ouwehoeren moet je dat idd NIET in een technisch topic doen, maar iedereen moet 't leren, dus niet iedereen weet gelijk het verschil tussen 4 en 5-gats velgen....
Ik ben vaak ook op andere fora, en daar gaat t er soms nog veel asocialer aan toe...ik vind dat vaak niet kunnen.
enfin...
On topic:
Mijn vraag bij deze geweldige foto's:
om die geventileerde schijven te plaatsen, kun je dan wegkomen met een reeds standaard geleverde alfa-klauw (bijv. SZ), of moet je ergens gaan shoppen naar iets speciaals zoals die van AP Lockheed?
Vraag 2: die remtangen hangen toch wel laag; Ik ben niet zo op de hoogte van die race-geschiedenissen van weleer met de Alfetta's; gaf dit geen problemen met vuil e.d. dat zich evt. bovenop kan verzamelen? m.n. dan in de rally-versies....
(Niks persoonlijks !!)
Technische info, vind ikzelf tenminste, is altijd meer dan 100% welkom, maar sommige mensen draven hierin ook behoorlijk door (m.n. op het scarb-forum) en da's voor onwetenden vaak niet leuk om dan allerlei vervelende opmerkingen om je oren te moeten krijgen.....
Let wel: als je wilt ouwehoeren moet je dat idd NIET in een technisch topic doen, maar iedereen moet 't leren, dus niet iedereen weet gelijk het verschil tussen 4 en 5-gats velgen....
Ik ben vaak ook op andere fora, en daar gaat t er soms nog veel asocialer aan toe...ik vind dat vaak niet kunnen.
enfin...
On topic:
Mijn vraag bij deze geweldige foto's:
om die geventileerde schijven te plaatsen, kun je dan wegkomen met een reeds standaard geleverde alfa-klauw (bijv. SZ), of moet je ergens gaan shoppen naar iets speciaals zoals die van AP Lockheed?
Vraag 2: die remtangen hangen toch wel laag; Ik ben niet zo op de hoogte van die race-geschiedenissen van weleer met de Alfetta's; gaf dit geen problemen met vuil e.d. dat zich evt. bovenop kan verzamelen? m.n. dan in de rally-versies....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
1. moet zelfs mogelijk zijn met een gewone standaard klauw met tussenstuk .Fetta schreef:
Mijn vraag bij deze geweldige foto's:
om die geventileerde schijven te plaatsen, kun je dan wegkomen met een reeds standaard geleverde alfa-klauw (bijv. SZ), of moet je ergens gaan shoppen naar iets speciaals zoals die van AP Lockheed?
Vraag 2: die remtangen hangen toch wel laag; Ik ben niet zo op de hoogte van die race-geschiedenissen van weleer met de Alfetta's; gaf dit geen problemen met vuil e.d. dat zich evt. bovenop kan verzamelen? m.n. dan in de rally-versies....
Op de rode ''Luigi''???GTV6 racer die elders op dit forum al een keertje is besproken is staan achteraan zelfs Brembo remklauwen icm. geventileerde schijven afkomstig van een Alfa 75 TS en natuurlijk ook 45° verschoven .
2. blijkbaar niet want ik heb nooit geweten ( aan de hand van uitslagen etc. ) dat één van de GR.2 of GR.4 racers is uitgevallen door problemen met de remmen .
De GR.4 had wel andere problemen zoals daar zijn motor , turbo , V-bak .
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
ad 1: dit is dan in feite de upgrade-set die je bijv. bij ARParts kunt kopen. Die bestaat vlgs. mij uit de SZ-schijven, spacers, langere pennetjes e.d.
Vwb. de Brembo's. Ik heb ooit eens op het Alfabb gelezen dat er iemand in een GTV rondreed met geventileerde schijven en Brembo's van een TS die achter werden gebruikt. Wellicht dat daar ook nog foto's van zijn?
Discussies over kruiskoppelingen t.o.v. Giubo's zijn er volgens mij ook verschillende gevoerd. Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk iemand kruiskoppelingen onder heeft gezet, m.u.v. enkele racers kennelijk?
Marco
Vwb. de Brembo's. Ik heb ooit eens op het Alfabb gelezen dat er iemand in een GTV rondreed met geventileerde schijven en Brembo's van een TS die achter werden gebruikt. Wellicht dat daar ook nog foto's van zijn?
Discussies over kruiskoppelingen t.o.v. Giubo's zijn er volgens mij ook verschillende gevoerd. Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk iemand kruiskoppelingen onder heeft gezet, m.u.v. enkele racers kennelijk?
Marco
Alfetta TS con extra accessori
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Die spacerset ken ik, da's een gewoon tussenstuk dat tussen de opengebouwde klauw komt.
@GTVke: problemen met motor, turbo, V-bak...? Dan blijft er weinig over...
Dat van de geventileerde Brembo's van de 75 TS is volgens mij wel te doen.
@GTVke: problemen met motor, turbo, V-bak...? Dan blijft er weinig over...
Dat van de geventileerde Brembo's van de 75 TS is volgens mij wel te doen.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Als je achter Brembo's gebruikt van een 75 zit je wel met het probleem van de handrem !
Op een circuitwagen niet erg , op een wagen voor dagelijks gebruik ......
Je kan natuurlijk je handremhendel koppelen aan een soort remcilinder en deze opnemen / koppelen in het circuit van de achterremmen zodat het commando van de handrem niet mechanisch ( kabel ) maar hydraulisch gebeurd .
Ik meen dat voor GR.4 zoiets was bedacht door C. Chiti / Autodelta voor het bedienen van de bovenste van de 4 achterremklauwen .
Op een circuitwagen niet erg , op een wagen voor dagelijks gebruik ......
Je kan natuurlijk je handremhendel koppelen aan een soort remcilinder en deze opnemen / koppelen in het circuit van de achterremmen zodat het commando van de handrem niet mechanisch ( kabel ) maar hydraulisch gebeurd .
Ik meen dat voor GR.4 zoiets was bedacht door C. Chiti / Autodelta voor het bedienen van de bovenste van de 4 achterremklauwen .
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Klopt als een bus. Zonder handrem is natuurlijk geen optie en zal ook APK-afkeur zijn.GTVke schreef:Als je achter Brembo's gebruikt van een 75 zit je wel met het probleem van de handrem !
Op een circuitwagen niet erg , op een wagen voor dagelijks gebruik ......
Hier moet ik afhaken. Dat wordt te moeilijk voor mij. Ik ben ook maar een bureau-ridder .GTVke schreef:Je kan natuurlijk je handremhendel koppelen aan een soort remcilinder en deze opnemen / koppelen in het circuit van de achterremmen zodat het commando van de handrem niet mechanisch ( kabel ) maar hydraulisch gebeurd .
Als je een remverbetering achter zou overwegen, dan lijkt mij de SZ-kit een goed alternatief en - relatief - goedkoop. Je zou de kit excl. schijven bij Performatek kunnen bestellen: € 120 zonder verzendkosten. SZ-schijven achter +/- € 180.
Marco
Alfetta TS con extra accessori
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
De voorste silent-blocs waren gemodificeerd dmv. bouten ( kennen de meeste wel denk ik )adjesalfa schreef:leuk dit allemaal te lezen.
weet je toevallig ook hoe ze de versnellingsbak hebben opgehangen?
Wat voor soort materiaal gebruiken ze?
We zijn met verschillende materialen aan het proberen om de bak wat stijver op te hangen
De achterste was bij mijn weten gewoon standaard .
Ik denk niet dat je die achterste te hard wil , je zou niet de eerste zijn die op die manier een uitgescheurde of afgebroken bakoog bekomt .
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: