Oude Belgische racer

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Mooie plaatjes.
De problemen wat je opnoemt, daar zitten er nou nog veel mee te kampen.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Dank je wel. En idd. erg mooie foto's!

Enig idee welke remklauwen destijds werden gebruikt?

Qua geventileerde schijven komt de SZ set-up een beetje in de buurt.

Marco
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hmm nu ik nog een keer kijk zie ik dat de achterste stabi van de ex-Lella Lombardi GTV6 GR.A los hangt.
Een bewuste keuze neem ik aan, of was men aan de sleutel :roll:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Marco schreef:Dank je wel. En idd. erg mooie foto's!

Enig idee welke remklauwen destijds werden gebruikt?

Qua geventileerde schijven komt de SZ set-up een beetje in de buurt.

Marco
Remtangen waren van AP Lockheed .
Als je de juiste types wil dan moet ik weer eventjes in mijn ''archiefje'' gaan zoeken .

Losgekoppelde stabistang klopt inderdaad Sandro , scherp opgemerkt .
Ik ben blij dat er ook echt geintresseerde zijn in deze materie , is heel wat anders dan wat nonsens posten om van die Alfetta Newbie status af te zijn :wink:
Ik weet van Gaby Goudezeune , voormalig rallypiloot op een Luigi GTV6 GR.A , dat er werd geexperimenteerd met losgekoppelde of zelfs weggelaten stabilisatorstang achter met het oog op een verbeterde tractie / contact wegdek .
De foto's van de ex-Lombardi GTV6 zijn genomen tijdens een lokale rally , mogelijk is dat de verklaring .
Als je goed kijkt zie je ook nog de grote spatlap achter het rechterachterwiel .
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Altijd leuk om onder/in een alfetta-racert kunnen kijken :wink:
Tis ook niet alledaags spul en geeft een goede kijk op wat mogelijk is..
Dat ouwhoeren hoort er een beetje bij, als het beperkt blijft tot 1 topic vind ik het niet zo een probleem :!:
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 29 sep 2007, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Heb je toevallig ook nog wat fotomateriaal van de alternatieven wat ze toen der tijd gebruikt hebben om van dat cardanas probleem af te komen?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Luigi Cimarosti verving de rubber koppelingen door kruiskoppelingen .
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

AlfettaOwner schreef:Altijd leuk om onder/in een alfetta-racert kunnen kijken :wink:
Tis ook niet alledaags spul en geeft een goede kijk op wat mogelijk is..
Dat ouwhoeren hoort er een beetje bij, als het beperkt blijft tot 1 topic zie ik er de humor wel van in. :lol:
Zolang dit forum niet in verval geraakt zoals het SCARB forum mij goed .
Verval is misschien niet het juiste woord maar het is verdomd spijtig dat kennis raakt ondergesneeuwd door gelul , gezeik en gekibbel .
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Van de andere kant kan je het ook bekijken: niet iedereen is op een forum aanwezig om aan de rest te laten weten hoe veel zij/hij weten/kennen/kunnen van alfa's...etc..
(Niks persoonlijks :wink: !!)
Technische info, vind ikzelf tenminste, is altijd meer dan 100% welkom, maar sommige mensen draven hierin ook behoorlijk door (m.n. op het scarb-forum) en da's voor onwetenden vaak niet leuk om dan allerlei vervelende opmerkingen om je oren te moeten krijgen.....

Let wel: als je wilt ouwehoeren moet je dat idd NIET in een technisch topic doen, maar iedereen moet 't leren, dus niet iedereen weet gelijk het verschil tussen 4 en 5-gats velgen....

Ik ben vaak ook op andere fora, en daar gaat t er soms nog veel asocialer aan toe...ik vind dat vaak niet kunnen.

enfin...

On topic:

Mijn vraag bij deze geweldige foto's:
om die geventileerde schijven te plaatsen, kun je dan wegkomen met een reeds standaard geleverde alfa-klauw (bijv. SZ), of moet je ergens gaan shoppen naar iets speciaals zoals die van AP Lockheed?

Vraag 2: die remtangen hangen toch wel laag; Ik ben niet zo op de hoogte van die race-geschiedenissen van weleer met de Alfetta's; gaf dit geen problemen met vuil e.d. dat zich evt. bovenop kan verzamelen? m.n. dan in de rally-versies.... :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Fetta schreef:
Mijn vraag bij deze geweldige foto's:
om die geventileerde schijven te plaatsen, kun je dan wegkomen met een reeds standaard geleverde alfa-klauw (bijv. SZ), of moet je ergens gaan shoppen naar iets speciaals zoals die van AP Lockheed?

Vraag 2: die remtangen hangen toch wel laag; Ik ben niet zo op de hoogte van die race-geschiedenissen van weleer met de Alfetta's; gaf dit geen problemen met vuil e.d. dat zich evt. bovenop kan verzamelen? m.n. dan in de rally-versies.... :roll:
1. moet zelfs mogelijk zijn met een gewone standaard klauw met tussenstuk .
Op de rode ''Luigi''???GTV6 racer die elders op dit forum al een keertje is besproken is staan achteraan zelfs Brembo remklauwen icm. geventileerde schijven afkomstig van een Alfa 75 TS en natuurlijk ook 45° verschoven .

2. blijkbaar niet want ik heb nooit geweten ( aan de hand van uitslagen etc. ) dat één van de GR.2 of GR.4 racers is uitgevallen door problemen met de remmen .
De GR.4 had wel andere problemen :lol: zoals daar zijn motor , turbo , V-bak .
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

ad 1: dit is dan in feite de upgrade-set die je bijv. bij ARParts kunt kopen. Die bestaat vlgs. mij uit de SZ-schijven, spacers, langere pennetjes e.d.

Vwb. de Brembo's. Ik heb ooit eens op het Alfabb gelezen dat er iemand in een GTV rondreed met geventileerde schijven en Brembo's van een TS die achter werden gebruikt. Wellicht dat daar ook nog foto's van zijn?

Discussies over kruiskoppelingen t.o.v. Giubo's zijn er volgens mij ook verschillende gevoerd. Ik ben benieuwd of er daadwerkelijk iemand kruiskoppelingen onder heeft gezet, m.u.v. enkele racers kennelijk?

Marco
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Die spacerset ken ik, da's een gewoon tussenstuk dat tussen de opengebouwde klauw komt.

@GTVke: problemen met motor, turbo, V-bak...? Dan blijft er weinig over...

Dat van de geventileerde Brembo's van de 75 TS is volgens mij wel te doen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Als je achter Brembo's gebruikt van een 75 zit je wel met het probleem van de handrem !
Op een circuitwagen niet erg , op een wagen voor dagelijks gebruik ......
Je kan natuurlijk je handremhendel koppelen aan een soort remcilinder en deze opnemen / koppelen in het circuit van de achterremmen zodat het commando van de handrem niet mechanisch ( kabel ) maar hydraulisch gebeurd .
Ik meen dat voor GR.4 zoiets was bedacht door C. Chiti / Autodelta voor het bedienen van de bovenste van de 4 achterremklauwen .
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

GTVke schreef:Als je achter Brembo's gebruikt van een 75 zit je wel met het probleem van de handrem !
Op een circuitwagen niet erg , op een wagen voor dagelijks gebruik ......
Klopt als een bus. Zonder handrem is natuurlijk geen optie en zal ook APK-afkeur zijn.
GTVke schreef:Je kan natuurlijk je handremhendel koppelen aan een soort remcilinder en deze opnemen / koppelen in het circuit van de achterremmen zodat het commando van de handrem niet mechanisch ( kabel ) maar hydraulisch gebeurd .
Hier moet ik afhaken. Dat wordt te moeilijk voor mij. Ik ben ook maar een bureau-ridder :wink:.

Als je een remverbetering achter zou overwegen, dan lijkt mij de SZ-kit een goed alternatief en - relatief - goedkoop. Je zou de kit excl. schijven bij Performatek kunnen bestellen: € 120 zonder verzendkosten. SZ-schijven achter +/- € 180.

Marco
Alfetta TS con extra accessori
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Bericht door adjesalfa »

leuk dit allemaal te lezen.
weet je toevallig ook hoe ze de versnellingsbak hebben opgehangen?
Wat voor soort materiaal gebruiken ze?
We zijn met verschillende materialen aan het proberen om de bak wat stijver op te hangen
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

adjesalfa schreef:leuk dit allemaal te lezen.
weet je toevallig ook hoe ze de versnellingsbak hebben opgehangen?
Wat voor soort materiaal gebruiken ze?
We zijn met verschillende materialen aan het proberen om de bak wat stijver op te hangen
De voorste silent-blocs waren gemodificeerd dmv. bouten ( kennen de meeste wel denk ik )
De achterste was bij mijn weten gewoon standaard .
Ik denk niet dat je die achterste te hard wil , je zou niet de eerste zijn die op die manier een uitgescheurde of afgebroken bakoog bekomt .
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Bijvoorbeeld:

Afbeelding

Marco
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Et voila ! :wink:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Ha die modificatie had ik al eerder gezien :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Bericht door adjesalfa »

oeh :shock: een bakoog afbreken kant dat ook al
heeft iemand ervaring met die bout door de voorste blokken?

martijn
Plaats reactie