Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Transaxlemeetings, forummeetingen tourritten, koffieklets etc...

Wie gaan er allemaal komen

Ja, ik kom zeker op zaterdag 5 mei
3
13%
Ja, ik kom zeker op zondag 6 mei
8
33%
Ja, ik kom het hele weekend
7
29%
Nee, ik kom niet naar Assen dit jaar.
6
25%
 
Totaal aantal stemmen: 24

pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door pe1ryx »

Was weer een leuk weekend,ook voor de kids...
Een beetje afgewisseld tussen SS,camping(waar Stephen ook stond,ik zag zijn auto staan...maar ik heb je nog altijd niet gesproken :oops: ...we stonden een paar huisjes verderop zo bleek)Van der Valk en de bonte wever voor het golfslagbad...
Genoten van de muziek van het bevrijdingsfestival op afstand...kids zijn er nog te klein voor anders waren we daar ook wel beland denk ik zo :blue_cool:
mooie opkomst en het weer was prima te doen...
:thumbs:

Miste wel iemand met een rode kinderwagen :oops:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door giuliettaevo »

Die kwam je tegen op het moment dat je het circuit afreed.... :wink:

Zag je nog net met de hele GTV volgeladen wegrijden. :neutral:

Ik was met de nieuwe woon-werk-mobiel, citroen saxo 1.5d. De 33 van Monique doet mijn rugf echt geen goed dus had ik besloten dan maar goedkoop op en neer te gaan en dus de citroen mee te nemen. Deze heb ik vorige week aangeschaft voor weinugh en heb ik al probleemloos 700 km mee getuft de afgelopen week, zou moeten kunnen denk je dan. :roll:

Bij Zwolle gingen we even eraf om de kleine Tess een fles te geven en toen kwam ik erachter dat de bak vast zat in de versnelling. :evil: Met veel moeite onderaan de afrit in de 1 gekregen en naar de MacD. gereden. Auto schakelde voor geen meter meer. Natuurlijk helemaal niks, nakkes, nada aan gereedschap bij ook nog. :neutral:

Vriend van mij gebeld die veel met die franse hokken van doen heeft en die vertelde dat dat wel eens gebeurt als er veel te weinig of geen olie in de bak zit. Volgns hem zou ik met een beetje geluk wel olie kunnen bijvullen via de ontluchting op de bak.

Terwijl wij Tess de fles gaven e.d. bij de MacD. kon hij even afkoelen en toen we wegreden ging het schakelen al wel weer een beetje. Er zat daar ook een tankstation dus maar meteen even gekeken voor olie. Bakolie hadden ze natuurlijk niet dus heb ik maar de giedkoopste motorolie gepakt en die er met veel gefrot ook nog ingekregen. Daarna heeft de bak het prima gehouden. De treugweg heb ik in 1x door gereden en die 200km non-stop hebben geen effect gehad op het schakelen.

Voorlopig is hij dus weer goed... :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door giuliettaevo »

SSAr was trouwens wel leuk. :thumbs:

Vele bekenden gezien in ieder geval. :mrgreen:

Wel miste ik veel van het museum-spul, de echt dure oldtimers zeg maar. :? Geen Tipo 33's of 6C 2500 e.d. modellen gezien. :cry:

Verder was het dan wel droog maar die wind was verschrikkelijk, heb nu nog blauwe handen. :oops:

Wel extra motivatie om snel iets rijdends te hebben met een dikke motor... :driving:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door pe1ryx »

:schrik:

idd goed voor de motivatie...ik stond daarnet alweer te schuren :oops:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door GTV42.0 »

We hadden zaterdag een opkomst van 35 auto's van ons register en vandaag de zonder een rocord van 56 stuks :))) :))) :))) Geweldig mannen :thumbs: Voor allen die er zijn geweest met de auto hartelijk dank namens ons voor zo'n super grote opkomst en de zeer vele positieve reacties dit weekend. Ook heel mooi om te merken is dat er ook genoeg liefhebbers de moeite hadden genomen om te komen kijken omdat hun auto niet optijd klaar kon zijn af nog langdurig niet de weg op kan. DANK DANK DANK.

Ook wil ik even kort inhaken op hetgeen wat zich hier voor heeft gedaan met PeterGTV6. Ik maak er misschien geen vrienden mee, maar pech denk ik dan. Er is volgens mij ooit eens jaren teug iets voorgevallen en nu jaaaaren later lijkt het wel of dit nog steeds etterd. Laat het nu eens gaan en ga genieten met mede liefhebbers. Het is een kleinbedrag op jaarbasis en zoals Gerrit terecht aangeeft wij leden betalen o.a. via de contributie mee aan dit soort evenementen en dan is het toch gek dat je als NIET lid bijna gratis naar binnen wilt. Je mag bij een voelbalclub toch ook niet voetballen zonder lid te zijn?? Zet je er eens over heen zou ik zeggen. Je hoeft toch niet vrienden te zijn met het bestuur o.i.d. om te kunnen genieten met het register wat hier buiten staat? Er zijn genoeg binnen ons register die graag jou zeer mooie GTV6 aanschouwen of willen aanschouwen en het verhaal rond deze auto zeer interessant vinden.
Dus kop op en laten we positief blijven.

Verder echt een top weekend gehad wat bijna mis was gegaan na een ongeluk op de baan vlak voor ons toen een 155 in racetrim over de kop ging die mij net had ingehaald. Gelukkig is het goed afgelopen en konden beide ongedeerd uitstappen.
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op 06 mei 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Peter GTV-6 »

Geen flauw idee waar je het over hebt....!
Ik heb gewoon teveel verschillende merken auto's en motoren om overal lid van te worden.
In het verleden van verschillende clubs lid geweest, oa. Heartbeat Corvette Club, VARLN, Ducati Club, Kawasaki Drie Cilinder Club, etc. etc.
Door tijdgebrek ( o.a. gezinsleven) kwam het in de pratijk erop neer dat ik op jaarbasis een stoot contributie betaalde, maar nergens aan mee ( kon) doen.
Ik heb toen besloten om alle lidmaatschappen op te zeggen ( de auto's en motoren heb ik natuurlijk nog steeds, en ALLES in absolute nieuwstaat, dat is mijn Pride and Joy...!!).

Ik laat me dus geen verkapt lidmaatschap aansmeren om een parkeerterrein op te mogen, take it or leave it, als men er geen belang in stelt om een bijna nagelnieuwe, originele, ongerestaureerde GTV-6 te aanschouwen op zo'n merktreffen, dan maar niet, ik lig er niet echt wakker van, en geniet er zelf genoeg van...!!!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door twinnyspark »

Gewoon de volgende keer creatief zijn. (als de lust er dan nog is)
Kan me het van Peter goed voorstellen, als je niet oppast loop je leeg op lidmaatschappen etc.
Je moet dan een keer keuzes maken.
Nu kun je met 2 personen vrij toegang krijgen, zelfs met 2 auto's volgens mij.
Hier moet toch wat te regelen zijn, Scarb heeft alles volgens de regels binnen de poort en Peter is zonder lidmaatschap met GTV binnen.
Het enige wat je moet regelen is in het gekste geval ruilen van plaats met een lid wat alleen komt.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door giuliettaevo »

Dan regel voor mij volgend jaar ook maar zoiets... :? Wij betalen eigenlijk ook enkel voor het SSAR lidmaatschap. :neutral: Dat is geen nette oplossing in mijn ogen. Als iedereen dat zou gaan doen zou het lidmaatschap binnenkort nog duurder worden en het SSAR helemaal onbetaalbaar worden. :cry:

Mensen moeten niet mauwen over prijzen die je vantevoren kunt weten. :oops:

Ben het helemaal eens met Jeroen en Gerrit, voor niks gaat de zon op. Hobby's kosten nu eenmaal geld en daar moet je soms keuzes in maken.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door twinnyspark »

Zeker niet netjes, wel creatief.
Was voor mezelf al aan het luchtfietsen hoe ik volgend jaar met GTV en Sprint binnenkom op 1 kaart.
Dit is volgens mij gewoon mogelijk en toegestaan.
In dit specifieke geval willen wij zoveel mogelijk Alfetta's en zijn we er niet vies van om ons 5 minuten te vergapen op een mooie GTV.
Maar inderdaad, ook zou er ook voor passen om volgend jaar een tientje extra te betalen om niet betalende gasten te sponseren.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb ook wel eens een vriend in een andere Alfa van mij mee laten komen op mijn pasje en dit was nooit een probleem.(was toen geen registerleider)
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Gerrit »

twinnyspark schreef:Zeker niet netjes, wel creatief.
Was voor mezelf al aan het luchtfietsen hoe ik volgend jaar met GTV en Sprint binnenkom op 1 kaart.
Dit is volgens mij gewoon mogelijk en toegestaan.
Je mag met 1 clubpas bij wijze van spreken wel 5 eigen auto's naar binnenhalen, en als je met elke auto een registerblok blok wilt rijden kan dat ook. Alleen je kunt maar met 1 auto per vrij rijden sessie op je lidmaatschapnummer inschrijven. Dus wel rijden in bijvoorbeeld een alfetta gtv blok, alfa 166 blok, sud registerblok. Maar niet met 2 auto's zoals een alfetta sedan en gtv6 gelijktijdig in een alfetta gtv blok.

Daarnaast nog het volgende:
SCARB leden hebben gratis toegang op vertoon van een geldige 2012 clubpas, met twee volwassenen en twee kinderen tot 12 jaar
Je mag dus in principe met 2 volwassen bestuurders met elk een auto op 1 pas naar binnen (op basis van de huidige regelgeving). Stel pappa neemt de 156 mee en zoon staat er achter met een 33 bij de ingang dan kan dat.
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door @PM »

Kom ik daar aan, eenzaam en alleen in mijn Mazda en mijn Scarb-pasje :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Sirmione »

giuliettaevo schreef:Dan regel voor mij volgend jaar ook maar zoiets... :? Wij betalen eigenlijk ook enkel voor het SSAR lidmaatschap. :neutral: Dat is geen nette oplossing in mijn ogen. Als iedereen dat zou gaan doen zou het lidmaatschap binnenkort nog duurder worden en het SSAR helemaal onbetaalbaar worden. :cry:

Mensen moeten niet mauwen over prijzen die je vantevoren kunt weten. :oops:

Ben het helemaal eens met Jeroen en Gerrit, voor niks gaat de zon op. Hobby's kosten nu eenmaal geld en daar moet je soms keuzes in maken.

Inderdaad kwestie van keuzes maken.

Er zijn wel meer hele mooie Alfa's. Maar dat kan natuurlijk nooit een criterium zijn om dan onbetaald naar binnen
te mogen. Er zijn héél veel alfisten die hun eigen Alfa de mooiste vinden.
De contributie en toegangsprijzen zijn er natuurlijk niet voor niets. Zo'n evenement kost ook wat.
Persoonlijk vind ik de contributie ook behoorlijk aan de prijs, maar het is nu eenmaal zo.

Ik kan er altijd voor kiezen om op te zeggen, en ja dan moet ik de toegangsprijzen betalen.
Ik snap het probleem in deze logica niet.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Carbo »

Wat een geneuzel! Geen lid = gewoon entree betalen!
Ik ben al zo'n 19jaar lid en nog nooit naar het Spettacolo Sportivo geweest, ja ik weet dan heb ik veel gemist :oops:

Ik ben gewoon lid en betaal contributie omdat ik een organisatie steun die de Alfa geschiedenis en heden doet voortleven. Dus gewoon een Alfa hart.

Nieuwe GTV6'en heb ik voldoende gezien, een auto moet geleefd hebben, iets uitstralen :wink:

Hoop er volgend jaar met de GTV6 bij te zijn :jumping: Gerestaureerd en ruim 2 ton aan km's weg! Een auto met een uitgebreid leven achter de rug :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Alfa-corazon »

Wie was trouwens degene die een "GTV6" in de allerlaatste rit met een fantastisch geluid over de baan trok.
Gebruikersavatar
Remco
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jul 2008, 12:51
Locatie: Waalwijk

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Remco »

Graag wil ik onze registerleiders bedanken voor alle energie die ze hebben gestoken in het bijeen brengen van zoveel Alfetta's! Erg knap dat deze heren dit voor elkaar hebben gekregen, kan me niet herinneren er zoveel bij elkaar gezien te hebben. Ook de sedan was redelijk goed vertegenwoordigd, dat zie je ook niet al te vaak. :thumbs: :thumbs: :thumbs:
330D dagelijks
Alfetta 1.8 1973
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door GTV42.0 »

Alfa-corazon schreef:Wie was trouwens degene die een "GTV6" in de allerlaatste rit met een fantastisch geluid over de baan trok.
Bedoel je met registers 3 dart eerder werd afgeblazen? Ik was volgens mij de enige GTV6 op de baan toen.

Remco, ook namens Henk bedankt en het klopt dat er nog nooit zoveel bij elkaar stonden bij ons register :blue_cool: :banana:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door ario »

helemaal mee eens geen lid dan betalen, als je met de gtv naar assen rijd ben je al heel wat euro s kwijt dan moet dat kaartje er ook maar vanaf. ario
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door stephen »

Alfa-corazon schreef:Wie was trouwens degene die een "GTV6" in de allerlaatste rit met een fantastisch geluid over de baan trok.
der Her Keller, in de gele reed in europa, ben hem vlg mij nog gepasseerd :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

in register
Afbeelding

paddock
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

klein gedeelte uit de verzameling genomen foto's :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Spettacolo Sportivo 2012: 5 en 6 mei in Assen.

Bericht door Enrico »

Wij waren met zijn tweeen en moesten 45 euro betalen en ben dan meteen scarb lid waarbij ik het mooie dikke clubblad krijg. Prachtig toch ?
Een dagje uit naar de dierentuin met de kids kost toch ook geld ?

Ik vond het onthaal, ik was vanwege Alfetta's in restauratie met de 164, prachtig.
Auto in een rijtje gelijksoortige alfa liefhebbers is zeer de moeite waard.

Het was weliswaar koud, en dan blijf je toch minder lang, maar daar kan niemand wat aan doen.. Blijft een leuke dag.

Kortom... Ik, en mijn reisgenoot ook, vond het zeer de moeite waard en heb nooit meer aan de 45 euro gedacht.
M.i. doe je jezelf te kort door rechtsomkeer te maken. Je maakt de leuke dag dan niet mee en het eindigt in mineur..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie