GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Zonde van het werk tot nu toe, maar de keuze is wel terecht gemaakt, ga ik vanuit.
Gezien jullie las- en afwerk kwaliteit, welke ik tot nu toe gezien heb (zeker bij de witte, die wordt echt geweldig netjes!) zou de tweede keuze ook niet moeilijk hoeven zijn.....
Gezien jullie las- en afwerk kwaliteit, welke ik tot nu toe gezien heb (zeker bij de witte, die wordt echt geweldig netjes!) zou de tweede keuze ook niet moeilijk hoeven zijn.....
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Het is een mogelijkheid om alles rond het schutbord te vervangen, bij de andere alleen het schutbord vervangen is hetzelfde, gaat alleen vlugger
blijft altijd een
Ik ken er nog wel 1, origineel hollands kenteken, italiaanse tijdsoriginele dealerstickers op de achterruit en een onderhoudsboekje met kloppende recente km standen van de dealer uit italie
blijft altijd een
Ik ken er nog wel 1, origineel hollands kenteken, italiaanse tijdsoriginele dealerstickers op de achterruit en een onderhoudsboekje met kloppende recente km standen van de dealer uit italie
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Jouw GTV anteun..? Of anonymus ?Ik ken er nog wel 1, origineel hollands kenteken, italiaanse tijdsoriginele dealerstickers op de achterruit en een onderhoudsboekje met kloppende recente km standen van de dealer uit italie
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Keuze is terecht idd. Verschil is wel groot.Zonde van het werk tot nu toe, maar de keuze is wel terecht gemaakt, ga ik vanuit.
Gezien jullie las- en afwerk kwaliteit, welke ik tot nu toe gezien heb (zeker bij de witte, die wordt echt geweldig netjes!) zou de tweede keuze ook niet moeilijk hoeven zijn.....
Let wel, er moet wel een nieuw stuk in de achterkant en een klein stukje bodem bij de kriksteun rechts en stukjes op de binnenspatborden op de bekende plaatsen maar vele malen beter en nog nooit eerder aan gelast.
De eerste lak zit er nog op.
Vast een paar foto's...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Linkerkant is compleet goed. Kleine plekjes in daklijst en deuren waren minder.
Maar daar heb ik nog een paar mooie exemplaren van liggen.
Beide achterspatborden zijn top, een paar plekjes. Binnenzijde helemaal zonder roest !
Motorruimte gedeeltelijk schoon. Geen roest...
De bodem, 90% oke en zonder roest
Onder de tank, bijna geen roest. Geen laswerk in ieder geval.
Reservewielbak, roestvrij
Bekleding, zeer netjes..
Ik ben er blij mee. Het project wordt weer enthousiast voortgezet..
Laatst gewijzigd door Enrico op 26 apr 2012, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Denk dat het helemaal goed komt.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Dat is een hele mooie basis
en inderdaad zoals al aangegeven gewoon het schutbord overzetten
Gr,
Carl
en inderdaad zoals al aangegeven gewoon het schutbord overzetten
Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Heb er maar 1, en die is dan wel weer oerhollandsEnrico schreef: Jouw GTV anteun..? Of anonymus ?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Afgelopen weekend met nieuw elan verder met de GTV.
Over het schutbord: Ik ben de 77er aan het slopen nu, de neus en het linker spatbord zijn er al af. De neus komt op de 80er en het spatbord op de GT.
Aankomende tijd het blok uit de 77er en de verdere ontmanteling.
Ik heb nog even tijd om over de wisseling na te denken..
Afgelopen week eerst eens plaats gemaakt om de rode en de witte naast elkaar te krijgen en wat meer ruimte te scheppen. We hebben de zaak eens goed geordend en ziedaar alles op zijn plek doet wonderen.
Ik besef dat ik een mooie "resto" plekje heb..
Inmiddels zijn beide deuren eruit wat nog wel wat voeten in de aarde had, imbussen zaten behoorlijk vast, waren nog nooit los geweest.
Deuren gingen naar de scrapyard, niks meer van te maken of je moet wel heel desperaat zijn. Wel bewaar ik de deuren van de 77er.
Het nieuwe achterdeel die oorspronkelijk in de 77er zou komen komt hierin al zou ik een oplossing moeten bedenken want de achterlichtgaten zijn nog perfect.. Ik kan er nog even over nadenken.
Een hoop stof maar nauwelijks roest. Des te vreemder dat de achterzijde waar de platen samenkomen doorgeroest is.
Buiten opruimen ben ik bezig geweest met stralen van de plekken aan de rechterzijde en daklijst (klein gaatje zit daar al dicht en is ook al vertind.
Oneffenheid (geen gat) vertind en strak gemaakt
Daarna de rechter deur zover klaar gemaakt dat hij voorlopig in de auto kan worden gehangen (scheelt plaats). Dus onderkant strip voor rubber verwijderd (is sowieso alleen maar een roestverzamelaar) door puntlassen uit te boren en daarna schuren, stralen en in de primer.
Gestraald en geen roest meer..
Vanaf hier gaat het weer verder de volgende keer..
Over het schutbord: Ik ben de 77er aan het slopen nu, de neus en het linker spatbord zijn er al af. De neus komt op de 80er en het spatbord op de GT.
Aankomende tijd het blok uit de 77er en de verdere ontmanteling.
Ik heb nog even tijd om over de wisseling na te denken..
Afgelopen week eerst eens plaats gemaakt om de rode en de witte naast elkaar te krijgen en wat meer ruimte te scheppen. We hebben de zaak eens goed geordend en ziedaar alles op zijn plek doet wonderen.
Ik besef dat ik een mooie "resto" plekje heb..
Inmiddels zijn beide deuren eruit wat nog wel wat voeten in de aarde had, imbussen zaten behoorlijk vast, waren nog nooit los geweest.
Deuren gingen naar de scrapyard, niks meer van te maken of je moet wel heel desperaat zijn. Wel bewaar ik de deuren van de 77er.
Het nieuwe achterdeel die oorspronkelijk in de 77er zou komen komt hierin al zou ik een oplossing moeten bedenken want de achterlichtgaten zijn nog perfect.. Ik kan er nog even over nadenken.
Een hoop stof maar nauwelijks roest. Des te vreemder dat de achterzijde waar de platen samenkomen doorgeroest is.
Buiten opruimen ben ik bezig geweest met stralen van de plekken aan de rechterzijde en daklijst (klein gaatje zit daar al dicht en is ook al vertind.
Oneffenheid (geen gat) vertind en strak gemaakt
Daarna de rechter deur zover klaar gemaakt dat hij voorlopig in de auto kan worden gehangen (scheelt plaats). Dus onderkant strip voor rubber verwijderd (is sowieso alleen maar een roestverzamelaar) door puntlassen uit te boren en daarna schuren, stralen en in de primer.
Gestraald en geen roest meer..
Vanaf hier gaat het weer verder de volgende keer..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Mooie resto ruimte idd
Maar ben je nu 2 fetta's aan het opknappen (heb niet het hele topic doorgelezen...)
Maar ben je nu 2 fetta's aan het opknappen (heb niet het hele topic doorgelezen...)
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Yep, ben er twee tegelijk aan het opknappen idd.Maar ben je nu 2 fetta's aan het opknappen (heb niet het hele topic doorgelezen...)
Wordt het ook niet saai
Tja, ze zijn beiden de moeite waard en ik heb geen einddatum dat maakt het makkelijk.
Ze zijn ook beiden aangeschaft als gestrand project (voor een appel en een ei) dus moet er wel wat aan gebeuren. Ze hebben beiden laswerk en wat ik leer van de een kan ik weer bij de ander toepassen of andersom.
Kameraadski Wim, die me vaak helpt, kan zo schuren en schoonmaken aan de een terwijl ik de ander las of iets anders doe.
Daarbij ik heb spullen zat onderhand, zeker met een extra donor.
By the way, Onder de rooie, daar komen tzt jouw GB 's onder Sandro..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
De laatste weken een paar kleine dingen aan de GTV gedaan.
Ben immers druk bezig met de GT 1600.
Ik vind het wel leuk om het een beetje af te wisselen.
de neus en motorruimte zijn inmiddels helemaal schoon. Echt allemaal nog origineel.
Nog nooit aan gelast of gespoten.
Onderdelen zoveel mogelijk eruit gehaald vast voor het spuiten (duurt nog wel ff ).
De voorsteven heb ik er alvast uit gehaald. Er zat diepe roest, niet door, maar met stralen was dat wel te verwachten. Vervangen dus..
De puntlassen eruit geboord en wordt daarna geruild met de neus van de 77er donor.
Die is nl. echt perfect en absoluut zonder roest.
Binnenkort las ik hem erin..
Een paar foto's:
Echt nog netjes:
Deze komt erin:
Ben immers druk bezig met de GT 1600.
Ik vind het wel leuk om het een beetje af te wisselen.
de neus en motorruimte zijn inmiddels helemaal schoon. Echt allemaal nog origineel.
Nog nooit aan gelast of gespoten.
Onderdelen zoveel mogelijk eruit gehaald vast voor het spuiten (duurt nog wel ff ).
De voorsteven heb ik er alvast uit gehaald. Er zat diepe roest, niet door, maar met stralen was dat wel te verwachten. Vervangen dus..
De puntlassen eruit geboord en wordt daarna geruild met de neus van de 77er donor.
Die is nl. echt perfect en absoluut zonder roest.
Binnenkort las ik hem erin..
Een paar foto's:
Echt nog netjes:
Deze komt erin:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Waarom heb je de neus eraf gehaald, was ie slecht ?
Goede basis heb je, bijna geen rottigheid
Goede basis heb je, bijna geen rottigheid
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Waarom heb je de neus eraf gehaald, was ie slecht ?
Mooie basis idd, en dat voor zeeeer weinig..mag ook wel na een min of meer mislukte
aankoop van de 77er (waar ik nu wel prachtige dingen vanaf haal, dat weer wel).
Een GT(V) opofferen om twee mooie te maken
Aan de zijkanten waar het spatbord begint was de neus wel redelijk aangetast.
Komt door het lange staan zonder verf erop.
Een vorige eigenaar had het afgeschuurd en jaren laten staan.
Had ik geen andere neus gehad had ik het laten zitten en vertind maar nu had ik een perfecte neus en immers met punt/proplassen redelijk eenvoudig te wisselen.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Ahzo, op de foto's net niet terug te zien
Zonde eigenlijk, beetje verf erop had al wonderen verricht
Zonde eigenlijk, beetje verf erop had al wonderen verricht
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
En al wat vooruitgang aan de GTV Enrico?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Hoi Jeroen,
Niet zo heel veel. Ik heb de achterklep eruit gehaald. Tja die kom op de oud ijzer stapel nadat ik de ruit met rubber en slot verwijderd had.
Verder heb ik de twee nieuwe deuren er alvast ingehangen nadat ik de ijzeren strips
aan de onderkant verwijderd heb, onderkant gezandstraald en in de primer.
Ik heb natuurlijk de oude GTV gesloopt (kan binnenkort naar de ijzerboer) en het blokje mooi op een karretje staan. Dat kostte ook wat tijd.
De foto s kunnen schokkende beelden bevatten voor de gevoelige alfettisten onder ons..
Enne... Natuurlijk een hele zaterdag besteedt om alle onderdelen die ik intussen heb wat verstandig opgeruimd. Anders struikel je er gewoon over..
Ik heb geloof ik nu wel vier interieurs, 4 sets bumpers, 8 grillen, 6 motorkappen, 3 achterkleppen, vier deuren enz. Pfoeh.. Begin al aardig op Stefan te lijken, je weet wel die gozer met die platgeslagen kever..
Binnenkort zal ik weer wat foto s plaatsen..
Niet zo heel veel. Ik heb de achterklep eruit gehaald. Tja die kom op de oud ijzer stapel nadat ik de ruit met rubber en slot verwijderd had.
Verder heb ik de twee nieuwe deuren er alvast ingehangen nadat ik de ijzeren strips
aan de onderkant verwijderd heb, onderkant gezandstraald en in de primer.
Ik heb natuurlijk de oude GTV gesloopt (kan binnenkort naar de ijzerboer) en het blokje mooi op een karretje staan. Dat kostte ook wat tijd.
De foto s kunnen schokkende beelden bevatten voor de gevoelige alfettisten onder ons..
Enne... Natuurlijk een hele zaterdag besteedt om alle onderdelen die ik intussen heb wat verstandig opgeruimd. Anders struikel je er gewoon over..
Ik heb geloof ik nu wel vier interieurs, 4 sets bumpers, 8 grillen, 6 motorkappen, 3 achterkleppen, vier deuren enz. Pfoeh.. Begin al aardig op Stefan te lijken, je weet wel die gozer met die platgeslagen kever..
Binnenkort zal ik weer wat foto s plaatsen..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Inderdaad net terug van vakantie..
deze week nog vrij en a.s. donderdag en vrijdag gaat het weer beginnen met de alfa's..
Er is wel wat gebeurt de laatste tijd maar te veel te doen en nu te heet op mijn slaapkamertje te zitten om foto's te plaatsen.
Komende week komt er weer wat te zien..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.