GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Na de vakantie de restauratie maar weer vrolijk opstarten en verder met de GTV.
De GTV van 1977 is inmiddels overleden.. ligt behoorlijk ondersteboven in een rustig hoekje te wachten op afvoer naar de oud ijzerboer..
Wel moet ik uit het wrak nog even het chassisnummer eruit zagen en hier en daar nog
wat bruikbare stukken voor de GTV uit 80.
Met slopen ben ik natuurlijk wel eventjes bezig geweest kun je bedenken.
Even wat foto's ? De gevoeligen onder ons moeten maar even wegkijken..
De neus is eraf. Spatborden en voorkant worden deels hergebruikt net zoals de motorkap die nog erg mooi is.
Wim maakt alvast het linker bovenhoekje schoon want die ga ik in de GTV uit 80 lassen.
Ter vervanging van onderstaande:
Ook hier het motorblok eruit.
De deuren zijn nog behoorlijk goed, maar ik wil hier geen risico op roest. Daarom vervangen voor betere. Ze zijn straks waarschijnlijk over.
Een na laatste rustplaats.. sorry...
Tja, toen dat allemaal geregeld was en de onderdelen opgeruimd kon het weer verder met de GTV uit 80.
Al een tijdje geleden hadden we de deuren (eerder al voor de 77er gescoord) aan de onderkant roestvrij gemaakt, de metalen strip onderkant verwijderd en in de primer gezet. Om ruimte te sparen heb ik ze voorlopig in de auto gehangen.
Je ziet, er moet nog genoeg gebeuren..Stukje voor stukje werken naar een mooi resultaat.
Afgelopen week ben ik begonnen met de nieuwe plaatdelen achterzijde te onroesten.
Vanwege ouderdom zaten ze natuurlijk vol vliegroest.
Ik heb ze aan beide zijden gestraald (wat best een monnikenwerk is kan ik je vertellen)
Daarna heb ik ze in de twee componenten washprimer gezet. Klaar voor het lassen..
Het resultaat mag er zijn dus was het tijd voor een.. .
Kosten van de lak (bij de plaatselijke spuiter) 10 euro en een minimum aan Korund straalgrit gebruikt. (zuig ik weer op en/of zeef het door een stuk anti muggen scherm).
Deze klus kostte wel veel tijd maar dat tellen we niet=Hobby. Het resultaat vergoed veel.
Afgelopen twee dagen, 24 en 25 augustus, heb ik de achterkant eruit gehaald. Had ik al eerder gedaan bij de 77er dus dat kunstje was geen probleem.
Rustig aan puntlasjes losmaken en voorzichtig verwijderen. Beter de tijd nemen voor zo'n klusje.
De bedoeling is ook het stuk bodemplaat te vernieuwen waar alle achter plaatdelen samenkomen, nl. van het achter-boven-deel, kofferbakbodem en achter-onderste-deel.
Ooit was men hier al eens aan begonnen met uitsnijden en het onderste deel was dus al voor 75% verdwenen.
Blank staal roest dan wel erg hard.. Niet handig om dat zo weer jaren (?) weg te zetten.
Het achter-boven-deel kwam er heel uit ennn dat is mooi want het gedeelte waar de achterlichten horen te zitten is nog helemaal gaaf, bewaren dus. Misschien nog her te gebruiken door mij of een andere liefhebber.
Aan de drie foto 's hierboven kun je wel zien dat roest bij deze GTV het meest is onstaan door stilstand. Ziet er best nog aardig uit voor een Alfetta.. Nogmaals geconstateerd.. de basis is erg goed.
Zoals je ook ziet.. onder de dikke ML laag op de achteras komt mooi ongeschonden zwart lakwerk tevoorschijn.
Dit lelijke stuk aan de linkerkant is er inmiddels al uit en wordt de komende week een mooi nieuw stuk zincor plaat ingezet. Daarna verder aan de reservewielbak zijde.
Het gaat mooi worden !!
De GTV van 1977 is inmiddels overleden.. ligt behoorlijk ondersteboven in een rustig hoekje te wachten op afvoer naar de oud ijzerboer..
Wel moet ik uit het wrak nog even het chassisnummer eruit zagen en hier en daar nog
wat bruikbare stukken voor de GTV uit 80.
Met slopen ben ik natuurlijk wel eventjes bezig geweest kun je bedenken.
Even wat foto's ? De gevoeligen onder ons moeten maar even wegkijken..
De neus is eraf. Spatborden en voorkant worden deels hergebruikt net zoals de motorkap die nog erg mooi is.
Wim maakt alvast het linker bovenhoekje schoon want die ga ik in de GTV uit 80 lassen.
Ter vervanging van onderstaande:
Ook hier het motorblok eruit.
De deuren zijn nog behoorlijk goed, maar ik wil hier geen risico op roest. Daarom vervangen voor betere. Ze zijn straks waarschijnlijk over.
Een na laatste rustplaats.. sorry...
Tja, toen dat allemaal geregeld was en de onderdelen opgeruimd kon het weer verder met de GTV uit 80.
Al een tijdje geleden hadden we de deuren (eerder al voor de 77er gescoord) aan de onderkant roestvrij gemaakt, de metalen strip onderkant verwijderd en in de primer gezet. Om ruimte te sparen heb ik ze voorlopig in de auto gehangen.
Je ziet, er moet nog genoeg gebeuren..Stukje voor stukje werken naar een mooi resultaat.
Afgelopen week ben ik begonnen met de nieuwe plaatdelen achterzijde te onroesten.
Vanwege ouderdom zaten ze natuurlijk vol vliegroest.
Ik heb ze aan beide zijden gestraald (wat best een monnikenwerk is kan ik je vertellen)
Daarna heb ik ze in de twee componenten washprimer gezet. Klaar voor het lassen..
Het resultaat mag er zijn dus was het tijd voor een.. .
Kosten van de lak (bij de plaatselijke spuiter) 10 euro en een minimum aan Korund straalgrit gebruikt. (zuig ik weer op en/of zeef het door een stuk anti muggen scherm).
Deze klus kostte wel veel tijd maar dat tellen we niet=Hobby. Het resultaat vergoed veel.
Afgelopen twee dagen, 24 en 25 augustus, heb ik de achterkant eruit gehaald. Had ik al eerder gedaan bij de 77er dus dat kunstje was geen probleem.
Rustig aan puntlasjes losmaken en voorzichtig verwijderen. Beter de tijd nemen voor zo'n klusje.
De bedoeling is ook het stuk bodemplaat te vernieuwen waar alle achter plaatdelen samenkomen, nl. van het achter-boven-deel, kofferbakbodem en achter-onderste-deel.
Ooit was men hier al eens aan begonnen met uitsnijden en het onderste deel was dus al voor 75% verdwenen.
Blank staal roest dan wel erg hard.. Niet handig om dat zo weer jaren (?) weg te zetten.
Het achter-boven-deel kwam er heel uit ennn dat is mooi want het gedeelte waar de achterlichten horen te zitten is nog helemaal gaaf, bewaren dus. Misschien nog her te gebruiken door mij of een andere liefhebber.
Aan de drie foto 's hierboven kun je wel zien dat roest bij deze GTV het meest is onstaan door stilstand. Ziet er best nog aardig uit voor een Alfetta.. Nogmaals geconstateerd.. de basis is erg goed.
Zoals je ook ziet.. onder de dikke ML laag op de achteras komt mooi ongeschonden zwart lakwerk tevoorschijn.
Dit lelijke stuk aan de linkerkant is er inmiddels al uit en wordt de komende week een mooi nieuw stuk zincor plaat ingezet. Daarna verder aan de reservewielbak zijde.
Het gaat mooi worden !!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Rob GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Dat gaat zeker mooi worden ,leuk om dit verslag te lezen en te bekijken,ga zo door
Groet Rob GTV6.
Groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Vandaag (zondag) vanwege het slechte weer toch nog wat even wat laswerk uitgevoerd.
Zie foto's:
Alvast even passen voor de maat.
Het past niet feilloos. Maar wie had dat verwacht ?
Eerst weer een mal maken waarna het het plaatje op een stuk Zincor wordt uitgesneden.
Uitgesneden en daarna nog even de laatste bijwerking met dit gereedschap.
Kijken of het overeenkomt met het oude deel.
Dit deel al in de primer en holle ruimte (zie lekkage op het karton)
in de RX 5 gezet en later ga ik daar nog RX7 achteraan doen.
Nog een paar stukken te gaan. Prachtige klus om te doen.
Zie foto's:
Alvast even passen voor de maat.
Het past niet feilloos. Maar wie had dat verwacht ?
Eerst weer een mal maken waarna het het plaatje op een stuk Zincor wordt uitgesneden.
Uitgesneden en daarna nog even de laatste bijwerking met dit gereedschap.
Kijken of het overeenkomt met het oude deel.
Dit deel al in de primer en holle ruimte (zie lekkage op het karton)
in de RX 5 gezet en later ga ik daar nog RX7 achteraan doen.
Nog een paar stukken te gaan. Prachtige klus om te doen.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Netjes hoor, jammer dat het achterpaneel links zoveel speling vertoond
Lijkt op de foto alsof het paneel iets teveel naar binnen gebogen staat.
Lijkt op de foto alsof het paneel iets teveel naar binnen gebogen staat.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Erg goed bezig hoor Bij mij was dit ook zo dat het niet helemaal paste, maar had niet zo'n groot verschil. Maar dit gaat zeker wel weer goed komen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Ik denk dat het idd zo is. Staat een beetje naar binnen lijkt het.Netjes hoor, jammer dat het achterpaneel links zoveel speling vertoond
Lijkt op de foto alsof het paneel iets teveel naar binnen gebogen staat
Op zich moet de passing goed zijn. In de 77er heb ik het destijds ook gepast en daar klopte het aardig goed.
Daarbij, Alle kanten moeten ook een beetje naar elkaar toegewerkt worden.
Ook is het zo dat ik de passing even in mijn eentje heb gedaan ook om de primer niet teveel te beschadigen.
Beter kun je dat even met een paar extra handjes erbij doen.
Loop je geen risico dat je de ene kant erin drukt en de andere kant er weer uitschiet.
Als het echte fixeren aan de orde is doen we dat even met zijn tweeen.
Eerst maar even de bodem en de achterkant van de reservewielbak netjes lassen. Daarna de passing weer oppakken.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Bij mijn GTV6 moest ik ook een beetje plaatwerken om het achterpaneel er strak in te krijgen!
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Wat bedoel je precies met "plaatwerken" Carl ? Wat moest er precies gebeuren dan ?Bij mijn GTV6 moest ik ook een beetje plaatwerken om het achterpaneel er strak in te krijgen!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
De delen zitten origineel gepuntlast aan de binnenzijde. Deze rand moet je naar elkaar toe werken door te klemmen of met de hamer en tas voorzichtig naar elkaar toe werken. Als je het voorzichtig aan doet kun je het naadje netjes bij elkaar krijgen. Er blijft altijd halverwege dat het achterpaneel circa 1 mm meer naar achteren staat dan de rand van het achterscherm. Dit zit gewoon in de onnauwkeurigheid van de Italiaanse pers
Succes!
Carl
Succes!
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Oke, bedoel je het zo.Deze rand moet je naar elkaar toe werken door te klemmen of met de hamer en tas voorzichtig naar elkaar toe werken
Idd moet dat gebeuren op die wijze. Is ook de bedoeling want de foto is slechts een ruwe passing. Vanwege het verwijderen van de puntlasjes en het oude achterscherm moet het sowieso even gecorrigeerd worden allemaal.
Met beleid en geduld en een extra handje meer gaat het goed komen..
Eerst maar even de bodemrand helemaal aflassen.
Het mooie is... Ik heb een voorbeeld ernaast staan in de vorm van de GT 1600.
Al meerdere malen is gebleken dat het erg handig is een schaal 1:1 voorbeeld ernaast te hebben staan. Je kunt alles mooi afkijken hoe het e.e.a. zit.
Van de ervaringen bij de een leer je weer bij de ander en wordt het bij de andere gemakkelijker..
Italiaanse pers en maatwerk plaatwerk wijkt nog wel wat af ja.
Maten van de kofferruimte GTV en GT wijken ook millimeters af idd.
Maar goed, dat was in die tijd ook bij engelse en in mindere mate duitse auto's zo..
Ik vind dat de Alfetta nog niet eens zo dramatisch in elkaar zit.
Mijn ervaring is het toch voornamelijk het slechte staal wat gebruikt is wat het roestprobleem veroorzaakte.
Uiteindelijk zijn toch o.a. Austin (Allegro, Princess) en Simca (1307, horizon) eraan onderdoor gegaan toen..
Alfa, Fiat en Lancia leven nog..
Laatst gewijzigd door Enrico op 31 aug 2012, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Ha ha wij zijn het heel vaak eens maar deze keer nietIk vind dat de Alfetta nog niet eens zo dramatisch in elkaar zit.
De kwaliteit van het laswerk is belabberd slecht! Kijk eens hoe in de motorruimte de motor steunen zijn gelast! Dat kan mijn zoontje van 8 beter! Gewoon er in gesch...ten zeggen wij op zijn Rotterdams
En dan het ontwerp van de afwatering heeft hier uberhaupt wel iemand over nagedacht. Deze Italiaan kwam vast uit het diepe zuiden van de Laars waar het nooit regent:mrgreen:
De driedubbel gepuntlaste delen (hoe verzin je het!)
enz enz enz ........
en dan ook nog het slechte staal!
Ik ben het wel mee eens dat het een beetje in dit tijdperk past, alle merken hadden hier last van alleen Alfa de naam!! Toen ging het in de marketing al om reputatie, iest wat ze zelfs vandaag nog parten speelt!
Succes met je achterpaneeltje met een beetje geduld en vakmanschap en dat heb je genoeg gaat dit zeker geodkomen
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Nou Carl, de reputatie van bijv een Austin Allegro en de Princess waren toendertijd ook helemaal niet best. Ook Simca's niet. Je was wel gek als je toen zo'n ding kocht.reputatie, iest wat ze zelfs vandaag nog parten speelt!
Driedubbel plaatwerk zit ook in MGB en Mini (Foei, die kon ook roesten, over driedubbele en dubbele puntlassen gesproken !).
Het mooie ervan is. Alfa leeft nog, genoemde voorbeelden hierboven zijn allang history of in andere handen..
Ach, ik strijk een beetje over mijn hart met de laskwaliteit van de Alfetta..
Ik vind het lassen ook zo leuk , misschien ligt het daaraan..
Liefde maakt blind nietwaar ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Meteen dan nog maar een paar foto 's van de kofferbakbodem:
Eerst weer een mal
En het tweede deel gefixeerd en kan afgelast worden
Klaar en in de primer.
Vast weer roest uitgezaagd. In het midden zie dat de vorige "restorateur" veel te ver geschoten is met de slijper..
Dat is de klus voor zaterdag 1 september..
Eerst weer een mal
En het tweede deel gefixeerd en kan afgelast worden
Klaar en in de primer.
Vast weer roest uitgezaagd. In het midden zie dat de vorige "restorateur" veel te ver geschoten is met de slijper..
Dat is de klus voor zaterdag 1 september..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
De afgelopen week met de nog ontbrekende delen van de kofferbakbodem bezig geweest.
Eerst het roest er voor het stuk dat ik wil doen eruitzagen.
Daarna het oppervlakteroest wegstralen..
Zo ziet het eruit na het stralen met korund..
Toen ik toch aan het stralen was even de rechterzijkant meegepakt. Hier waren door een vorige eigenaar een aantal plekken kaalgemaakt welke al weer roestig waren. Met stralen
heb ik dit weer goed gekregen en voorlopig in de primer gezet.
Als ik over een tijd ga strakmaken kom ik dit wel weer tegen.
Daarnaast nog een klein deukje uitgeklopt aan deze kant.
Dit stuk teruggeplaatst op dezelfde wijze als het origineel zat. Al in de primer.
Daarna de delen in de reservewielbak..
Het grote deel in de reservewielbak is best een klusje. Het moet een beetje rond lopen
en bovenaan omgeslagen en rondgeklopt..
De laatste stukjes. Ik heb ervoor gekozen dit in drie delen te doen. Dit omdat er ook aan de bovenzijde rondgeklopt moet worden.
Als het straks afgewerkt is zie je als het goed is (want dat is mijn bedoeling) nauwelijks
dat er gelast is hier..
Zoals je ziet heb ik het bodemdeel wat tussen de twee achterdelen komt wat langer en breder gelaten. Na het passen slijp ik dat nog weer weg.
In de primer en dus bijna klaar om de achterdelen passend te maken er weer in te lassen..
Dat is weer een mooie uitdaging voor binnenkort...
Eerst het roest er voor het stuk dat ik wil doen eruitzagen.
Daarna het oppervlakteroest wegstralen..
Zo ziet het eruit na het stralen met korund..
Toen ik toch aan het stralen was even de rechterzijkant meegepakt. Hier waren door een vorige eigenaar een aantal plekken kaalgemaakt welke al weer roestig waren. Met stralen
heb ik dit weer goed gekregen en voorlopig in de primer gezet.
Als ik over een tijd ga strakmaken kom ik dit wel weer tegen.
Daarnaast nog een klein deukje uitgeklopt aan deze kant.
Dit stuk teruggeplaatst op dezelfde wijze als het origineel zat. Al in de primer.
Daarna de delen in de reservewielbak..
Het grote deel in de reservewielbak is best een klusje. Het moet een beetje rond lopen
en bovenaan omgeslagen en rondgeklopt..
De laatste stukjes. Ik heb ervoor gekozen dit in drie delen te doen. Dit omdat er ook aan de bovenzijde rondgeklopt moet worden.
Als het straks afgewerkt is zie je als het goed is (want dat is mijn bedoeling) nauwelijks
dat er gelast is hier..
Zoals je ziet heb ik het bodemdeel wat tussen de twee achterdelen komt wat langer en breder gelaten. Na het passen slijp ik dat nog weer weg.
In de primer en dus bijna klaar om de achterdelen passend te maken er weer in te lassen..
Dat is weer een mooie uitdaging voor binnenkort...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Thanx man ! Ben er ook blij mee dat het goed lukt.Ziet er erg goed uit Enrico
Geeft de burger moed om verder te gaan.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Afgelopen week weer wat vorderingen gemaakt..
Bezig geweest met het passend maken van de achtersteven..
a.s. Zaterdag hoop ik dat af te ronden en het achterdeel af te lassen..
Zo moet het er dan (zonder "duck"hulpmiddel) uitzien..
Daarna de achterzijramen verwijderd. Ik was bezorgd om de afwatergoten..
Er lagen namelijk al resten (roest) daarvan in de holten tussen het achterspatborden.
Uiteindelijk viel het mee, de goten waren wel weggerot maar na weghalen daarvan bleek de verdere schade erg mee te vallen. Buitenspatbord enz. nauwelijks aangetast..
Ik ga me nu eens bezinnen of ik de goten van metaal, aluminium of zelfs kunststof maak.
Je ziet er immers niks van...
En alweer verwijderd met beitel lostikken en puntlassen wegslijpen met de haakse slijper.
Zaterdag 22 september weer verder..
Bezig geweest met het passend maken van de achtersteven..
a.s. Zaterdag hoop ik dat af te ronden en het achterdeel af te lassen..
Zo moet het er dan (zonder "duck"hulpmiddel) uitzien..
Daarna de achterzijramen verwijderd. Ik was bezorgd om de afwatergoten..
Er lagen namelijk al resten (roest) daarvan in de holten tussen het achterspatborden.
Uiteindelijk viel het mee, de goten waren wel weggerot maar na weghalen daarvan bleek de verdere schade erg mee te vallen. Buitenspatbord enz. nauwelijks aangetast..
Ik ga me nu eens bezinnen of ik de goten van metaal, aluminium of zelfs kunststof maak.
Je ziet er immers niks van...
En alweer verwijderd met beitel lostikken en puntlassen wegslijpen met de haakse slijper.
Zaterdag 22 september weer verder..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit dat het buitenscherm niet is aangetast. Mijn ervaring is dat rechts altijd beter is dan links!
Gr,
Carl
Gewoon van metaal maken en goed behandelen! Met ander materialen krijg je bijvoorbeeld hechtingsproblemen of reacties van de verschillende materialen (zoals bij aluminium).k ga me nu eens bezinnen of ik de goten van metaal, aluminium of zelfs kunststof maak.
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Nou Carl, uitzonderingen bevestigen de regel, rechts is iets slechter maar het scheelt elkaar niet veel.Mijn ervaring is dat rechts altijd beter is dan links!
Wel moet ik met ontroester (hoe heet dat spul ook al weer waarmee je verdunt met water en roest kunt omzetten, rustynogwat) nog wat roest weggwerken bij de hoedenplank.
Ik heb besloten het idd van metaal te maken, Het is tenslotte een U profiel die je met puntlasjes (niet al teveel moeite) vast kunt zetten en goed in de RX kunt zetten. Ook wel zo origineel..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.