Omdat ik toch weer graag een dagelijkse Alfa wilde hebben heb ik een paar weken terug een Giulietta gekocht van Marktplaats. Ik zag de advertentie bij Gespot op het scarb forum en heb er een email aan gewaagd. Verhaal klonk goed dus ben ik wezen kijekn en heb ik hem gekocht.

Auto is niet mooi en heeft lang stil gestaan maar is wel voor 98% hard. Remmen zaten vast en de motor liep niet doordat de carbs eraf waren geweest en maar half terug waren gezet.
Het plan is de auto z.s.m. weer in een rijdbare staat te maken met enkele aanpassingen... Aangezien ik een hekel heb aan carbs stond al snel vast dat er een v6 in moest komen, voornamelijk ook omdat ik die nog wel heb rondslingeren. De originele remmen zitten ramvast en zijn niet veel meer, daar heb ik gelukkig al iets beters voor liggen. De auto komt nu op een 5 gaats onderstel te staan met een 75 v6 achteras, Tb bak en aangepaste fusees met 164 remmen voor. En plat op de grond.

Ook heb ik een setje GTV6 torsies, dikke stabi en gele koni's klaar liggen. Aan de buitenkant van de auto wil ik in eerste instantie nog niks doen, later komt er wel een ander kleurtje op gok ik.

Motor is een aangepaste 155 v6 2,5 12v. Heb ook nog wel een 3.0 liggen maar daar weet ik niet zo goed van of hij wel goed is, ligt al 10 jaar stil zowat.

Dit is goed zat voorlopig. In ieder geval beter als een zuipende Nord.
Inmiddels is de Nord eruit en verkocht en zijn de motorsteunen voor de v6 gemaakt. Vandaag de fusees en naven klaargemaakt voor de voorremmen en eens gekeken naar de cardanas, die wordt ook speciaal...
Straks foto's..

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet ๐