Giulietta projectje...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
beide zijden dienen afgesteld te worden andrs werkt het niet
dus ook handrem,komt denk ik wel goed...
dus ook handrem,komt denk ik wel goed...
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
ik hoop het...
Heb in ieder geval een beetje hoop nu.
Heb in ieder geval een beetje hoop nu.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
- Locatie: Almelo
Re: Giulietta projectje...
Ziet er goed uit Remco. En hij klinkt helemaal geweldig!
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Re: Giulietta projectje...
De handremkabel stel je als laatste en die doet niets met de voetrem afstelling.
De buitensteremzuiger van de voet en handrem moet je wel stellen. Je zorgt dan in ieder geval dat de handremkabel onbelast is.
Als je niet alle 4 de remzuigers stelt dan werkt het idd niet.
Ik denk dat Remco bedoeld dat ie niets heeft gedaan met de handremkabel, dus maakt idd niets uit voor de voetrem.
De buitensteremzuiger van de voet en handrem moet je wel stellen. Je zorgt dan in ieder geval dat de handremkabel onbelast is.
Als je niet alle 4 de remzuigers stelt dan werkt het idd niet.
Ik denk dat Remco bedoeld dat ie niets heeft gedaan met de handremkabel, dus maakt idd niets uit voor de voetrem.
Transaxle loos!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
Dat klopt...Gtv4 schreef: Ik denk dat Remco bedoeld dat ie niets heeft gedaan met de handremkabel, dus maakt idd niets uit voor de voetrem.
Stiekem hoop ik op een wonder.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Giulietta projectje...
Al vaker aan de hand gehad... geen idee waarom, maar bij die trans-axles lukt het vaak niet in één keer om het goed te ontluchten. Niet met luchtdruk, niet met pedaaldruk of pompen...
Stukje rijden (heb je al gedaan) en nogmaals ontluchten (met de voet), lukt meestal wel.... soms drie keer nodig.... kan het nog steeds niet verklaren, maar het overkomt mij geregeld.
(en ik zet ze echt heel schuin omhoog)
Stukje rijden (heb je al gedaan) en nogmaals ontluchten (met de voet), lukt meestal wel.... soms drie keer nodig.... kan het nog steeds niet verklaren, maar het overkomt mij geregeld.
(en ik zet ze echt heel schuin omhoog)
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
Vanavond nog even met Rob gekeken. HRC vervangen voor eentje die nagekeken is en klauwen goed afgesteld en nogmaals ontlucht. Zou nu moeten werken maar doet het nog niet, blijft lucht inzitten waarschijnlijk.
Ga het nog een keer proberen met ontluchten van de week. Rijden kan helaas niet, auto is geschorst en moet omgekeurd worden bij de RDW voor ik naar de apk kan.
Ga het nog een keer proberen met ontluchten van de week. Rijden kan helaas niet, auto is geschorst en moet omgekeurd worden bij de RDW voor ik naar de apk kan.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Giulietta projectje...
Met nieuwe blokken op oude schijf zit je pedaal altijd dieper. Ook met nieuwe blokken op nieuwe schijf zit je pedaal dieper dan met ingelopen spul.
Lijkt allemaal vlak te zijn, is het niet. Moet echt zetten op elkaar.
Zelf bij de hand gehad dit voorjaar. Rondom alles nieuw. Echt bizar hoe lang het duurder voor alle blokken echt vol contact met de schijf hadden. Scheelt pedaalslag en gevoel.
Pedaal zit diep, maar hoe voelt het aan? Spons? Trap je de achterremmen echt muurvast of zijn de wielen met wat aandringen nog te draaien. (stuk pijp of koevoet tussen de draadeinden)
Als de lagers van de uitgaande assen van de V bak veel ruimte hebben helpt dat ook niet voor je pedaalslag. Je achterremschijven zitten op die assen.
Ik heb afgelopen winter na jaren lang stug de remmen op de bak te hebben gehouden eindelijk de achterremmen naar buiten gebracht. Had ik jaren geleden al moeten doen. Veel fijner.
Enige nadeel is dat je nu velgen hebt met remstof erop...... Voor de rest alleen voordelen.
Die paar kilo onafgeveerd gewicht..... mwa.
Gr
DJ
Lijkt allemaal vlak te zijn, is het niet. Moet echt zetten op elkaar.
Zelf bij de hand gehad dit voorjaar. Rondom alles nieuw. Echt bizar hoe lang het duurder voor alle blokken echt vol contact met de schijf hadden. Scheelt pedaalslag en gevoel.
Pedaal zit diep, maar hoe voelt het aan? Spons? Trap je de achterremmen echt muurvast of zijn de wielen met wat aandringen nog te draaien. (stuk pijp of koevoet tussen de draadeinden)
Als de lagers van de uitgaande assen van de V bak veel ruimte hebben helpt dat ook niet voor je pedaalslag. Je achterremschijven zitten op die assen.
Ik heb afgelopen winter na jaren lang stug de remmen op de bak te hebben gehouden eindelijk de achterremmen naar buiten gebracht. Had ik jaren geleden al moeten doen. Veel fijner.
Enige nadeel is dat je nu velgen hebt met remstof erop...... Voor de rest alleen voordelen.
Die paar kilo onafgeveerd gewicht..... mwa.
Gr
DJ
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Giulietta projectje...
ontluchten doe ik altijd met zo'n vacuum zuig ding op de ontluchtingsnippel (Eezybleed?):thumbs:
werkt echt goed , zonder de trans-axle Alfa schuin te zetten o.i.d.
alleen gister met de GTV na half uurtje pielen in mijn uppie nog niet helemaal naar tevredenheid, moet er wel bij zeggen dat ik nu met een ander apparaat werkte als voorheen, en vlg mij iemand in de loods de druk op de leiding weer verlaagd heeft ws.(dus minder vacuum) , had nu ff geen tijd om uit te zoeken (moest naar de kermis ) en remt op zich wel weer goed , had bij de GTV de achter klauwen gereviseerd en daarna in stalling gezet.
werkt echt goed , zonder de trans-axle Alfa schuin te zetten o.i.d.
alleen gister met de GTV na half uurtje pielen in mijn uppie nog niet helemaal naar tevredenheid, moet er wel bij zeggen dat ik nu met een ander apparaat werkte als voorheen, en vlg mij iemand in de loods de druk op de leiding weer verlaagd heeft ws.(dus minder vacuum) , had nu ff geen tijd om uit te zoeken (moest naar de kermis ) en remt op zich wel weer goed , had bij de GTV de achter klauwen gereviseerd en daarna in stalling gezet.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giulietta projectje...
Ik lees overal dat je de auto met kont omhoog moet zetten om hem goed te ontluchten.
Gekke is dat iedereen het roept
Ik heb dat nog nooit gedaan en er ook nog problemen mee gehad
Zonder te twijfelen aan de kunde van ieders vraag ik mijn toch af of het ook echt nodig is
Gekke is dat iedereen het roept
Ik heb dat nog nooit gedaan en er ook nog problemen mee gehad
Zonder te twijfelen aan de kunde van ieders vraag ik mijn toch af of het ook echt nodig is
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
De remmen naar de buitenkant brengen is de volgende stap als het niet lukt om goed te ontluchten. Budget zegt echter dat het eerst nog een keer op deze manier geprobeerd moet worden.
Het gedeelte van de slag in het pedaal voor de achterremmen is zompig. ik heb het kanaal afgedopt gehad en dan is het pedaal keihard met enkel de voorremmen aangesloten.
Zaterdag hebben we de kont ver omhoog gehad omdat dat makkelijk ging en iedereen altijd zegt dat dat moet.
Vanavond hoop ik het nog eens met een ontluchtapparaat te gaan proberen, moet even afwachten of het apparaat aanwezig is.. Apparaat zet druk op het reservoir en duwt de vloeistof er dan doorheen. Auto blijft horizontaal vanavond, staat op de 2 kolommer nu.
Het gedeelte van de slag in het pedaal voor de achterremmen is zompig. ik heb het kanaal afgedopt gehad en dan is het pedaal keihard met enkel de voorremmen aangesloten.
Zaterdag hebben we de kont ver omhoog gehad omdat dat makkelijk ging en iedereen altijd zegt dat dat moet.
Vanavond hoop ik het nog eens met een ontluchtapparaat te gaan proberen, moet even afwachten of het apparaat aanwezig is.. Apparaat zet druk op het reservoir en duwt de vloeistof er dan doorheen. Auto blijft horizontaal vanavond, staat op de 2 kolommer nu.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giulietta projectje...
giuliettaevo schreef:
Zaterdag hebben we de kont ver omhoog gehad omdat dat makkelijk ging en iedereen altijd zegt dat dat moet.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
De achterkant van de auto bedoel ik dan natuurlijk...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giulietta projectje...
Jaja
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Giulietta projectje...
Als de boel niet los/ leeg is geweest hoeft het natuurlijk niet (bij enkel verversen dus)AlfettaOwner schreef:Ik lees overal dat je de auto met kont omhoog moet zetten om hem goed te ontluchten.
Gekke is dat iedereen het roept
Ik heb dat nog nooit gedaan en er ook nog problemen mee gehad
Zonder te twijfelen aan de kunde van ieders vraag ik mijn toch af of het ook echt nodig is
Anders in principe wel, omdat de ontluchtingsnippel anders niet in het hoogste punt van de cilinder zit..... (en da nog valt het vaak tegen en heel soms niet)
Trouwens zes jaar geleden riep nog niemand dat.... kan mij nog goed herinneren, dat ik een topic op het scarb forum had i.v.m. extreem diep rempedaal bij de 75 TS van mijn zus. (heeft gewoon een half jaar zo rondgereden, incl APK keuring... ) Er werd van alles geroepen, behalve dat.... toen zelf maar de constructie goed bekeken en verder nagedacht.....
Nou jou, met geduld komt het zeker goed!
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Re: Giulietta projectje...
Nog nooit de achterkant omhoog gezet. Wel de koets iets liften om er goed bij te kunnen maar nooit de wielen van de vloer.
Theoretisch komt de leiding en remdruk begrenzer nog hoger dan de HRC en remklauwen.
Ontluchten met vacuüm en na de proefrit vaak nog eens overdoen.
En dat na vervangen HRC, alle klauwen gereviseerd en leidingen vervangen.
Aantal keer zo gedaan..............
Theoretisch komt de leiding en remdruk begrenzer nog hoger dan de HRC en remklauwen.
Ontluchten met vacuüm en na de proefrit vaak nog eens overdoen.
En dat na vervangen HRC, alle klauwen gereviseerd en leidingen vervangen.
Aantal keer zo gedaan..............
Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Giulietta projectje...
Idem hier.
Bij een 75turbo wel vaker de kont gelicht....
Bij een 75turbo wel vaker de kont gelicht....
Laatst gewijzigd door Fetta op 22 aug 2012, 05:39, 1 keer totaal gewijzigd.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulietta projectje...
Vanavond nogmaals ontlucht en nog steeds geen hard pedaal...
Laat het nu even zo om binnenkort even de remmenbank op te kunnen om te kijken of hij wel remt. ik heb al eens eerder bij een 75 gehad dat het steeds beter ging voelen.
Wordt het niet beter dan maak ik de schijven in de wielen met een hydraulische handrem.
maar nu eerst verder met het ophogen van de neus en het afwerken van de rest...
Zal ook eens een foto maken van hoe laag hij nu ligt. Ik heb nog geen lagere Alfa transaxle gezien in ieder geval.
Carterpan ligt nog geen 2 vingers van de grond...
Laat het nu even zo om binnenkort even de remmenbank op te kunnen om te kijken of hij wel remt. ik heb al eens eerder bij een 75 gehad dat het steeds beter ging voelen.
Wordt het niet beter dan maak ik de schijven in de wielen met een hydraulische handrem.
maar nu eerst verder met het ophogen van de neus en het afwerken van de rest...
Zal ook eens een foto maken van hoe laag hij nu ligt. Ik heb nog geen lagere Alfa transaxle gezien in ieder geval.
Carterpan ligt nog geen 2 vingers van de grond...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- joy
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03
Re: Giulietta projectje...
Laat het nu even zo om binnenkort even de remmenbank op te kunnen om te kijken of hij wel remt. ik heb al eens eerder bij een 75 gehad dat het steeds beter ging voelen.
Gok erop dat dit inderdaad het geval is. Zoals hierboven al eerder genoemd komt het in de praktijk wel vaker voor dat een rempedaal na werk aan remmen een sponzig gevoel geeft en het pedaal dieper zit dan gewend. Meestal gaat dit na een uitgebreide proefrit wel weer goed komen.
Gok erop dat dit inderdaad het geval is. Zoals hierboven al eerder genoemd komt het in de praktijk wel vaker voor dat een rempedaal na werk aan remmen een sponzig gevoel geeft en het pedaal dieper zit dan gewend. Meestal gaat dit na een uitgebreide proefrit wel weer goed komen.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Re: Giulietta projectje...
heeft bij onze daily ts ook heel lang geduurd voordat het naar mijn gevoel goed genoeg was, meerdere malen met de achterzijde omhoog ontlucht. Vooral als het systeem helemaal leeg is geweest is het ellende.
Veel transaxle rijders zijn ook snel tevreden! Heb in 75's gereden waarbij ik me afvroeg hoe mensen zo op pad durven....
Veel transaxle rijders zijn ook snel tevreden! Heb in 75's gereden waarbij ik me afvroeg hoe mensen zo op pad durven....
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114