Giulietta projectje...

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Melvivio »

Misschien dat veel nieuwe trans-axle rijders het ook niet weten hoe het aan moet voelen. (waaronder wellicht mijzelf)

Mooi project hoor! :thumbs:
Laatst gewijzigd door Melvivio op 26 aug 2012, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Giulietta projectje...

Bericht door AlfettaOwner »

Ik rij ook al jaren zonder fatsoenlijke remmen :neutral:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Giulietta projectje...

Bericht door GTV »

Ik snap dat allemaal niet, op die 25 jaar dat ik aan die beestjes werk heb ik daar nog nooit problemen mee gehad........of de klauwen zijn niks meer.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

klauwen zijn in geweldige staat. waren makkelijk gangbaar en ik heb ze zelf voorzien van nieuwe seals en stofhoezen.

Maar ik heb er nog niks aan kunnen doen verder. :neutral: Maandagavond hoop ik hem te kunnen verhogen zodat hij weer naar huis kan komen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Sirmione »

Ik heb onlangs ook mijn remklauwen gereviseerd, voor en achter.
Ontlucht zoals ik het bij elke auto doe. Ik wist niet dat de kont omhoog moet.
Maar het is prima gegaan na een stuk rijden voor de 2de keer ontluchten en het pedaal is keihard.
Ik kan bij flink remmen maar een paar cm indrukken ondanks nieuwe schijven en blokken.

Ze remt veel beter dan voor de revisie. Ook beter dan verwacht. Iedereen heeft het altijd over de slechte remmen van transaxles maar
ik vind ze prima. Er is meer pedaaldruk nodig dan nieuwe auto's maar bij flink doortrappen remt ze niet misselijk.

Geluk is met de ontwetende, dat zie je maar weer.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Yuri75 »

En, wordt de registerdag gehaald?
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Yuri75 schreef:En, wordt de registerdag gehaald?
:cry: Dat gaat hem niet worden... Kan de auto waarschijnlijk nog wel rijdend krijgen voor die tijd maar krijg hem nooit meer gekeurd en getest.

Ben aan het prakkizeren wat allemaal te doen.... :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Yuri75 »

giuliettaevo schreef:
Yuri75 schreef: Ben aan het prakkizeren wat allemaal te doen.... :neutral:
Een verstandig mens zou al die projecten buiten gooien, en met het gezonde verstand één zouteloze auto aanschaffen. Maar ja, wat is daar nou leuk aan? :mrgreen:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Ze wilden bij de toyota dealer mijn Alfa's niet inruilen op de Prius... :cry:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Fetta »

Yuri75 schreef:
giuliettaevo schreef:
Yuri75 schreef: Ben aan het prakkizeren wat allemaal te doen.... :neutral:
Een verstandig mens zou al die projecten buiten gooien, en met het gezonde verstand één zouteloze auto aanschaffen. Maar ja, wat is daar nou leuk aan? :mrgreen:

waar zijn die dan? die verstandige mensen?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Giulietta projectje...

Bericht door AlfettaOwner »

giuliettaevo schreef:Ze wilden bij de toyota dealer mijn Alfa's niet inruilen op de Prius... :cry:

:jumping:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Fetta »

AlfettaOwner schreef:
giuliettaevo schreef:Ze wilden bij de toyota dealer mijn Alfa's niet inruilen op de Prius... :cry:

:jumping:

...volgens mij heeft ie mijn onderschrift gelezen....

:blue_lol:
Prius.
Dacht dat het hier om auto's ging.....
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Even serieus...

Ik heb op het moment de Giulietta en de GTV thuis staan, de sedan bij een vriend en de brede Giulietta bij een kennis. De brede Giulietta moet voor het eind van het jaar weg en de sedan waarschijnlijk nog eerder. :neutral:

Deze Giulietta was uiteindelijk bedoeld als donor voor de brede omdat ik daar in de loop der jaren het een en ander van kwijt ben geraakt. De sedan moet mijn dagelijkse woon-werk auto worden. De GTV is voor als ik eens gek wil doen. Deze Giulietta heeft dus eigenlijk geen echt toegevoegde waarde meer aan het wagenpark. En nu heb ik dus een dilemma... :cry:

Moet ik nu tijd en geld ( waar ik beide een gebrek aan heb momenteel :neutral: ) in deze Giulietta blijven steken of kan ik beter een keer flink slikken en hem alsnog slopen voor de onderdelen :cry: . Dat lost dan in ieder geval 1 stallingsprobleem op. De vrijgekomen tijd kan ik in de sedan steken zodat ik daar mee kan gaan rijden. Een hoop van de delen van de techniek van de Giulietta kan ik daar weer voor gebruiken zoals bv de voorremmen en schokdempers en veren e.d.

Hier loop ik nu dus tegenaan te hikken... :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Fetta »

en weg moeten ze, omdat de stalling vrij moet worden gemaakt???

Nergens een tijdelijk onderkomen te vinden? Op je werk?


boh... :roll: niet simpel.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Giulietta projectje...

Bericht door GTV42.0 »

Dat je van de Alfetta af wilt snap ik nog wel, maar de brede zeer aparte Giulietta (bruin?) weer niet.
En je wilt ons toch ook niet wijs maken dat je de Giulietta waar je nu druk mee bent en bijna klaar hebt
ook nog twijfel over hebt. Ik zou eens de boel op een rijtje zetten en kijken wat wil ik nu echt en hoe wil ik
dit gaan bekostigen. Je hebt zoveel projectten staan dat het overzicht denk ik weg is en dit kan een hobby
de das om doen. Heb het gezien bij een vriend van mij en die is gaan opruimen en kwam af en toe mij helpen
en geniet nu ook weer van het sleutelen aan zijn 75 en gaan naar meatings.

Succes met deze lasitge beslissing Remco.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

De brede Giulietta staat al 11 jaar bij een kennis en die heeft de ruimte inmiddels zelf nodig aangezien zijn kinderen inmiddels al wat ouder geworden zijn en meer ruimte innemen e.d. Deze brede gaat ook nooit meer weg.

De fetta sedan staat bij een vriend en de loods waarin die staat moet gesloopt worden van de gemeente wegens asbest. Er loopt nog een rechtzaak over maar het ziet er slecht uit. Heb eergisteren gehoord dat het waarschijnlijk eind september afgelopen is. Mijn vriend heeft geen ruimte elders en heeft zelf ook 3 auto's daar staan die nu verplaatst moeten worden. De sedan wil ik niet kwijt, dat moet mijn dagelijkse auto worden. Deze auto verkopen zou ook niet opschieten en voor onderdelen heb ik er ook weinig aan.

In principe heb ik aan 3 auto's voor mezelf genoeg. De brede Giulietta om te poetsen, de GTV om te knallen en de fetta sedan om mee naar het werk te rijden. Als ik me tot die drie beperk is het stallingsprobleem zo goed als opgelost.

Het grootste probleem waar ik mee zit is de normale Giulietta. Die is nu bijna rijdend en ik wil hem eigenlijk niet kwijt maar ik ben bang dat ik hem toch moet gaan offeren. :evil:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Giulietta projectje...

Bericht door GTV42.0 »

Opofferen snap ik niet. Geld en tijd ingestoken en dan slopen? Je kan toch nu even beter door zetten en zorgen dat deze door de RDW en APK komt. Zou niet moeilijk moeten zijn gaf je toch al eens aan. Als je dit allemaal klaar hebt kan je hem denk ik toch veeel beter verkopen en met dat geld wat onderdelen kopen voor de "brede" of zie ik dit verkeerd?

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Auto moet nog wel een paar honderd euro tegenaan gegooid worden voor hij helemaal legaal en goed rijdend is ben ik bang. Cardanas moet gebalanceerd worden o.a.. Keuring, apk en uitlijnen ben je ook zo 200 verder.

Het meeste geld dat ik er aan uitgegeven heb is aan onderdelen die ik nog kan gebruiken. :wink: Enkel die achterremklauwen ga ik nooit meer gebruiken. :evil: De tijd is nog het ergste, had ik veel beter aan mijn andere auto's kunnen besteden. :cry: Maar ja, als ik iets leuks zie moet ik het hebben. :oops:

Auto is verder niet mooi om te zien, verkopen zal ook niet een heel groot succes zijn denk ik. Bovendien heb ik er o.a. de raamlijsten van nodig, die zijn perfect, en die zijn als je ze al vind heel duur. Ook veel interieur delen en dingen als lampen en ruit heb ik nodig. Wordt een beetje onhandig als ik dan nu de auto verkoop en dan straks op zoek moet naar alle delen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Giulietta projectje...

Bericht door Melvivio »

Wat Jeroen zegt lijkt mij ook de beste optie.

De Giulietta afmaken & dan (tijdelijk) als woon-werk verkeer auto gaan gebruiken. Dan is de auto in ieder geval altijd nog beschikbaar voor onderdelen. Ook gezien je aangeeft dat deze er niet zeer mooi uitziet, heb je ook minder vaak de neiging de auto te moeten wassen & is het (lijkt me) iets minder erg als iemand er een deukje inmaakt.

Een project als de Giulietta verkopen kan, maar het is nog maar zeer de vraag of je daar een bedrag voor krijgt wat je acceptabel vind nagelang de tijd & geld die je erin gestoken hebt.

Als de fetta-sedan nog origineel is, aardig oogt, vlug rijdend klaar te maken is zou ik die proberen te verkopen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulietta projectje...

Bericht door giuliettaevo »

Melvivio schreef:Wat Jeroen zegt lijkt mij ook de beste optie.

De Giulietta afmaken & dan (tijdelijk) als woon-werk verkeer auto gaan gebruiken. Dan is de auto in ieder geval altijd nog beschikbaar voor onderdelen. Ook gezien je aangeeft dat deze er niet zeer mooi uitziet, heb je ook minder vaak de neiging de auto te moeten wassen & is het (lijkt me) iets minder erg als iemand er een deukje inmaakt. Een 3.0 v6 op benzine is niet echt wenselijk als vervanging van mijn 1 op 23 diesel Saxo denk ik, dan blijft er nog minder geld over aan het eind van de maand :cry: ... auto's wassen doe ik niet zo vaak, uiterlijk geef ik niet zoveel om. :mrgreen:
Een project als de Giulietta verkopen kan, maar het is nog maar zeer de vraag of je daar een bedrag voor krijgt wat je acceptabel vind nagelang de tijd & geld die je erin gestoken hebt. Aangezien ik bepaalde onderdelen erg duur terug zou moeten kopen is dat eigenlijk 100% zeker geen optie.
Als de fetta-sedan nog origineel is, aardig oogt, vlug rijdend klaar te maken is zou ik die proberen te verkopen. Groot gat ipv een cardantunnel, lege motorruimte, geen kabelboom en dashboard e.d.... Niet echt makkelijk snel origineel of rijdend te maken ben ik bang.. :wink:
Maar ik heb deze week vakantie en ga morgen nog eens een poging doen om aan de Giulietta te werken denk ik.... we zullen zien wat het wordt. Niks doen is ook niet goed voor me. :roll:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie