GTV4 '79
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
GTV4 '79
De zon schijnt, de vogels fluiten en het is tijd om de handen uit de mouwen te steken.
na enkele weken stil te hebben gestaan (op paar kleine ritjes na) is het dus hoog tijd mijn GTV 2L op te knappen.
Hij reed slecht (ontsteking afstellen, achterdemper monteren), maar verder geen ernstige mankementen in de motor.
De auto heeft al sportremmen er onder zitten en is verlaagd met rode koni's. Sportief is die dus al, maar de motor houd ik het liefst origineel (er komt dus geen V6 of turbo blok in )
Vooral door het verlagen voelt die al snel zat aan en een nord 4c is natuurlijk lekker gemakkelijk te onderhouden.
Een ANSA uitlaat komt er binnenkort ook onder, die ga ik vanavond ophalen
Sinds aanschaf zijn er al wat kleine dingen gedaan, maar dit weekend was het tijd om met het grote werk te beginnen.
Eerst was mijn plan de auto gewoon rijklaar te maken en dagelijks kleine stukken van de auto opknappen.
Maar het mooie weer heeft echter roet in het eten gegooid, want dit weekend had ik besloten het gehele interieur er uit te halen
Achteraf gezien slimme keuze geweest, er was veel roest te vinden! Zaten wel goed verstopt onder dikke laag tectyl, maar de roest kwam zelfs door het tectyl heen
Eerder op de brug zag ik al wat plekken, helaas was er onder de tectyl toch wel wat meer aan de hand dan verwacht..
Na flink wat schuren had ik de meeste plekken wel gevonden en schoon gemaakt en werdt het tijd om de auto rijklaar te maken.
het gasrubber (silent rubber) was versleten, dus nieuwe besteld. Alleen wil nu het oude rubber er niet uit iemand enig idee hoe deze er uit gaat?
3 plekken moeten gelast worden, waarvan 2 plekken compleet zijn doorgerot, gelukkig zit het uit het zicht, dus het hoeft niet mooi te zijn
Tectyl is al ingekocht, dus binnenkort even lassen en netjes afwerken.
Helaas waren een aantal plekken eerder gelast maar begonnen weer te roesten, ditmaal alles afschuren tot het blanke metaal en goed behandelen (ontroesten, primer, lak?)
zie foto's voor o.a. de plek bij de steun.
Ook Heb ik voor de mooi het motorcompartiment wat opgeleukt door wat klein spul blauw te spuiten (zat vliegroest op, dus maar meteen even afgeschuurd en fris kleurtje gegeven). Accu is weer naar voren verhuist (zat airco in) en de overgebleven airco delen zijn verwijderd (koeler en pomp waren toch al verdwenen, dus de slangen lagen er ook voor niks: er uit dus!
Omdat er een LPG installatie in komt met een gastank in de reservewielbak is de accu naar voren ook een goed idee ivm de gewichtsverdeling
De neus van de GTV is ook gestript, alles even mooi schoonmaken en de grootlichten vervangen door dimlichten.
Helaas ook een doorgeroeste plek onderin ( opeengehoopte natte modder liet het snel roesten), deze is gelukkig weg te slijpen zonder problemen.
Weer een les geleerd: tijdig poetsen en droog maken!
Verstralers komen er apart op ipv de bumper voor, of ze worden 'verstopt' achter de grill
Nummerplaat wordt alleen nog een probleem..
En tot slot moet er een carterbeschermer onder: heb er een met korting mogen kopen omdat deze niet goed was (te kort voor een guilia).
voor de GTV moet er toch een stuk worden afgeslepen dus ik heb nergens last van, als het me gelukt is zal ik wel een handleiding maken met benodigde materialen mocht iemand interesse hebben
verder is het plan tot nu toe:
- carterbeschermen aanpassen en monteren
- knipperlichten maken (defecte schakelaar)
- versnellingsbak heeft veel speling in 3-5
- 'bakken' achterste ramen schoonmaken en ontroesten (1 bak zat verstopt en stond vol met water, gevolg: beginnende roest en veel vuil in de bak)
- alle roest verwijderen en lassen indien nodig
- slechte plekken in lak zelf bijwerken of compleet laten overspuiten
- nieuwe intercooler
- nieuw spatbord linksvoor (of repareren, ligt aan kosten)
- Optisch aanpassen met stickers e.d.
- kofferbakbekleding maken
- Als ik het kan vinden: Lamellen voor op achterruit
- LPG installatie laten inbouwen (dagelijks vervoer m.u.v. midden-winter)
- motorisch het een en het ander verbeteren (slechte startmotor, kleppen stellen, filters en vloeistoffen vervangen)
Waarschijnlijk komt dit project nooit af, er is immers altijd wel wat te verbeteren aan een Alfa
na enkele weken stil te hebben gestaan (op paar kleine ritjes na) is het dus hoog tijd mijn GTV 2L op te knappen.
Hij reed slecht (ontsteking afstellen, achterdemper monteren), maar verder geen ernstige mankementen in de motor.
De auto heeft al sportremmen er onder zitten en is verlaagd met rode koni's. Sportief is die dus al, maar de motor houd ik het liefst origineel (er komt dus geen V6 of turbo blok in )
Vooral door het verlagen voelt die al snel zat aan en een nord 4c is natuurlijk lekker gemakkelijk te onderhouden.
Een ANSA uitlaat komt er binnenkort ook onder, die ga ik vanavond ophalen
Sinds aanschaf zijn er al wat kleine dingen gedaan, maar dit weekend was het tijd om met het grote werk te beginnen.
Eerst was mijn plan de auto gewoon rijklaar te maken en dagelijks kleine stukken van de auto opknappen.
Maar het mooie weer heeft echter roet in het eten gegooid, want dit weekend had ik besloten het gehele interieur er uit te halen
Achteraf gezien slimme keuze geweest, er was veel roest te vinden! Zaten wel goed verstopt onder dikke laag tectyl, maar de roest kwam zelfs door het tectyl heen
Eerder op de brug zag ik al wat plekken, helaas was er onder de tectyl toch wel wat meer aan de hand dan verwacht..
Na flink wat schuren had ik de meeste plekken wel gevonden en schoon gemaakt en werdt het tijd om de auto rijklaar te maken.
het gasrubber (silent rubber) was versleten, dus nieuwe besteld. Alleen wil nu het oude rubber er niet uit iemand enig idee hoe deze er uit gaat?
3 plekken moeten gelast worden, waarvan 2 plekken compleet zijn doorgerot, gelukkig zit het uit het zicht, dus het hoeft niet mooi te zijn
Tectyl is al ingekocht, dus binnenkort even lassen en netjes afwerken.
Helaas waren een aantal plekken eerder gelast maar begonnen weer te roesten, ditmaal alles afschuren tot het blanke metaal en goed behandelen (ontroesten, primer, lak?)
zie foto's voor o.a. de plek bij de steun.
Ook Heb ik voor de mooi het motorcompartiment wat opgeleukt door wat klein spul blauw te spuiten (zat vliegroest op, dus maar meteen even afgeschuurd en fris kleurtje gegeven). Accu is weer naar voren verhuist (zat airco in) en de overgebleven airco delen zijn verwijderd (koeler en pomp waren toch al verdwenen, dus de slangen lagen er ook voor niks: er uit dus!
Omdat er een LPG installatie in komt met een gastank in de reservewielbak is de accu naar voren ook een goed idee ivm de gewichtsverdeling
De neus van de GTV is ook gestript, alles even mooi schoonmaken en de grootlichten vervangen door dimlichten.
Helaas ook een doorgeroeste plek onderin ( opeengehoopte natte modder liet het snel roesten), deze is gelukkig weg te slijpen zonder problemen.
Weer een les geleerd: tijdig poetsen en droog maken!
Verstralers komen er apart op ipv de bumper voor, of ze worden 'verstopt' achter de grill
Nummerplaat wordt alleen nog een probleem..
En tot slot moet er een carterbeschermer onder: heb er een met korting mogen kopen omdat deze niet goed was (te kort voor een guilia).
voor de GTV moet er toch een stuk worden afgeslepen dus ik heb nergens last van, als het me gelukt is zal ik wel een handleiding maken met benodigde materialen mocht iemand interesse hebben
verder is het plan tot nu toe:
- carterbeschermen aanpassen en monteren
- knipperlichten maken (defecte schakelaar)
- versnellingsbak heeft veel speling in 3-5
- 'bakken' achterste ramen schoonmaken en ontroesten (1 bak zat verstopt en stond vol met water, gevolg: beginnende roest en veel vuil in de bak)
- alle roest verwijderen en lassen indien nodig
- slechte plekken in lak zelf bijwerken of compleet laten overspuiten
- nieuwe intercooler
- nieuw spatbord linksvoor (of repareren, ligt aan kosten)
- Optisch aanpassen met stickers e.d.
- kofferbakbekleding maken
- Als ik het kan vinden: Lamellen voor op achterruit
- LPG installatie laten inbouwen (dagelijks vervoer m.u.v. midden-winter)
- motorisch het een en het ander verbeteren (slechte startmotor, kleppen stellen, filters en vloeistoffen vervangen)
Waarschijnlijk komt dit project nooit af, er is immers altijd wel wat te verbeteren aan een Alfa
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: GTV4 '79
mooi hoor complimenten, uit n oost groningen, ario
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV4 '79
Blijft mooi, rood voor een Alfetta coupe
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV4 '79
Ga ook dit weer volgen En wel 5 en 6 mei naar Assen met de Bella
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
even een kleine update:
Na veel lopen klooien is eindelijk het silent rubber vervangen en de knipperlichten (bijna) gemaakt.
Uiteindelijk bleek toch de schakelaar niet voldoende contact te maken, als het goed is nu opgelost en morgen in het licht even vastschroeven en testen.
Nu alleen nog de bestuurdersstoel vastschroeven en het stuur er in en dan kan ik eindelijk weer de weg op
Hopelijk van het weekend de kofferbak gaan lassen, mits mijn lasapparaat dan al binnen is..
Er zitten nu nog wat 'ventilatiegaten' in de bodem, maar ach daar kan ik gewoon mee rijden en de carrosserie netjes maken komt later, eerst het interieur en laswerk in orde maken.
Na veel lopen klooien is eindelijk het silent rubber vervangen en de knipperlichten (bijna) gemaakt.
Uiteindelijk bleek toch de schakelaar niet voldoende contact te maken, als het goed is nu opgelost en morgen in het licht even vastschroeven en testen.
Nu alleen nog de bestuurdersstoel vastschroeven en het stuur er in en dan kan ik eindelijk weer de weg op
Hopelijk van het weekend de kofferbak gaan lassen, mits mijn lasapparaat dan al binnen is..
Er zitten nu nog wat 'ventilatiegaten' in de bodem, maar ach daar kan ik gewoon mee rijden en de carrosserie netjes maken komt later, eerst het interieur en laswerk in orde maken.
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
Vandaag eerste keer sinds weken weer 'goed' mee kunnen rijden: accu zit inmiddels goed op zijn plek en motorisch is die op wat afstellen na weer in orde.
Op de snelweg kwamen er weer wat mankementen naar boven: de versnellingspook begon te rammelen boven de 130 km/h, gok een versleten rubber, ook mogen de wielen weer eens gebalanceerd worden.
Verder een hels kabaal in de auto: alle isolatiematten e.d. zijn er uit gehaald en de auto is van binnen kaal op de stoelen en dashboard na.
De uitlaat rammelde nog omdat deze niet goed vast zit (tie-wrap, nieuwe ANSA uitlaat met nieuwe rubbers komt binnenkort)
ook kregen de knipperlichten weer mankementen, maar ze doen het (nog) en de remlichten zijn ook gemaakt, was simpelweg versleten zekering (versleten/verroest, niet doorgebrand)
roestplekken vind ik met de dag meer: de neus is onderin slecht aan toe (geen afwatergingsgaten en een enrome laag modder laten het snel wegrotten)
dit ga ik er uit slijpen en waar nodig nieuwe stukken in lassen.
Ook zit er op bepaalde plekken gaten in het plaatwerk, welke opgevuld waren met plamuur. de plamuur is verwijderd en deze gaten ga ik lassen waar mogelijk.
het is al opgeschuurd en ontroest, dus nu nog wachten op mijn c02 lasapparaat.
Al met al: hij rijd en alle lichten werken naar behoren
Op de snelweg kwamen er weer wat mankementen naar boven: de versnellingspook begon te rammelen boven de 130 km/h, gok een versleten rubber, ook mogen de wielen weer eens gebalanceerd worden.
Verder een hels kabaal in de auto: alle isolatiematten e.d. zijn er uit gehaald en de auto is van binnen kaal op de stoelen en dashboard na.
De uitlaat rammelde nog omdat deze niet goed vast zit (tie-wrap, nieuwe ANSA uitlaat met nieuwe rubbers komt binnenkort)
ook kregen de knipperlichten weer mankementen, maar ze doen het (nog) en de remlichten zijn ook gemaakt, was simpelweg versleten zekering (versleten/verroest, niet doorgebrand)
roestplekken vind ik met de dag meer: de neus is onderin slecht aan toe (geen afwatergingsgaten en een enrome laag modder laten het snel wegrotten)
dit ga ik er uit slijpen en waar nodig nieuwe stukken in lassen.
Ook zit er op bepaalde plekken gaten in het plaatwerk, welke opgevuld waren met plamuur. de plamuur is verwijderd en deze gaten ga ik lassen waar mogelijk.
het is al opgeschuurd en ontroest, dus nu nog wachten op mijn c02 lasapparaat.
Al met al: hij rijd en alle lichten werken naar behoren
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 17:11
Re: GTV4 '79
Dat rammelen van je pook boven de 130 ... ik had ook eerst zoiets en dacht ook aan een rubber, bleek alleen de tussenaslager van de cardanas te zijn. Misschien iets om ook even naar te kijken
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
Bedankt! ik zal binnenkort eens kijken als ik een brug ter beschikking heb.Jurian schreef:Dat rammelen van je pook boven de 130 ... ik had ook eerst zoiets en dacht ook aan een rubber, bleek alleen de tussenaslager van de cardanas te zijn. Misschien iets om ook even naar te kijken
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
vandaag het eerste laswerk gedaan: de uitlaat dicht gemaakt.
Morgen ga ik met de auto langs de garage om de ontsteking goed af te stellen en het een en het ander te laten controleren.
Dan gaat de slijptol de bodem in en gaat de roest er hopelijk uit
Morgen ga ik met de auto langs de garage om de ontsteking goed af te stellen en het een en het ander te laten controleren.
Dan gaat de slijptol de bodem in en gaat de roest er hopelijk uit
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
De ontsteking is afgesteld: wat een wereld van verschil! carburateurs zijn ook gelijk synchroon gezet en het blok loopt nu helemaal top
werd mij aangeraden de klepspeling te controleren, dacht zelf ook al dat deze niet goed was).
De slijptol is ook de bodem in gegaan, werd alleen bijna doof omdat ik geen gehoorbescherming had liggen
morgen even wat oordoppen zoeken en dan de rest er uit slijpen en meteen lassen+afwerken, het interieur moet er weer eens in!
Ook nog aan het twijfelen over de uitlaat, heb een complete ANSA liggen, zou ik de gehele uitlaat vervangen of alleen de einddemper? (moet op de snelweg niet continue aan het brullen zijn en wil er dagelijks mee kunnen rijden )
werd mij aangeraden de klepspeling te controleren, dacht zelf ook al dat deze niet goed was).
De slijptol is ook de bodem in gegaan, werd alleen bijna doof omdat ik geen gehoorbescherming had liggen
morgen even wat oordoppen zoeken en dan de rest er uit slijpen en meteen lassen+afwerken, het interieur moet er weer eens in!
Ook nog aan het twijfelen over de uitlaat, heb een complete ANSA liggen, zou ik de gehele uitlaat vervangen of alleen de einddemper? (moet op de snelweg niet continue aan het brullen zijn en wil er dagelijks mee kunnen rijden )
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
Het interieur zit er weer bijna in (helaas werd het vandaag te snel donker dus morgen even snel alles terugplaatsen en dan is het interieur helemaal klaar! )
nu alleen nog wat klein motorisch werk (nieuwe radiateur heeft geen haast, binnenkort kleppen laten stellen en de ANSA uitlaat er onder +carterbeschermer op maat maken)
Dan is het tijd voor de carrosserie: hier en daar wat plekjes bijwerken.
Ook nog een kleine foto-update van het weekend:
Slijpen, lassen en afwerken bodemdelen
ook even met glasvezel aan de buitenkant gewerkt:
gelijk wat ontroest en gespoten, matzwart (kwam niet los van de auto, dus zo maar gespoten)
tijdens het wachten op het drogen van alles maar de bandjes lopen inkleuren, bleek wel mooi te staan
einde met een mooie sfeerfoto van de GTV op de oprit
nu alleen nog wat klein motorisch werk (nieuwe radiateur heeft geen haast, binnenkort kleppen laten stellen en de ANSA uitlaat er onder +carterbeschermer op maat maken)
Dan is het tijd voor de carrosserie: hier en daar wat plekjes bijwerken.
Ook nog een kleine foto-update van het weekend:
Slijpen, lassen en afwerken bodemdelen
ook even met glasvezel aan de buitenkant gewerkt:
gelijk wat ontroest en gespoten, matzwart (kwam niet los van de auto, dus zo maar gespoten)
tijdens het wachten op het drogen van alles maar de bandjes lopen inkleuren, bleek wel mooi te staan
einde met een mooie sfeerfoto van de GTV op de oprit
- Sirmione
- Alfetta Novizio
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00
Re: GTV4 '79
Glasvezel is een prima manier om te restaureren maar....
Het gaat erom waarmee je het impregneert, polyester is zeer ongeschikt voor metaal.
Slechte hechting, een ander uitzettingscoefficient en uiteindelijk barst het los.
Sommige epoxyharsen zijn beter geschikt, betere hechting, zelfde uitzetting/krimp als staal.
En niet onbelangrijk, zeker zo sterk als staal mits met de juiste techniek aangebracht.
Zolang je maar nooit over roest lamineert, geen goede hechting en het roest onderhuids onherroepelijk door.
Veel succes met je mooie project....
Het gaat erom waarmee je het impregneert, polyester is zeer ongeschikt voor metaal.
Slechte hechting, een ander uitzettingscoefficient en uiteindelijk barst het los.
Sommige epoxyharsen zijn beter geschikt, betere hechting, zelfde uitzetting/krimp als staal.
En niet onbelangrijk, zeker zo sterk als staal mits met de juiste techniek aangebracht.
Zolang je maar nooit over roest lamineert, geen goede hechting en het roest onderhuids onherroepelijk door.
Veel succes met je mooie project....
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Nu: 147 en Alfetta
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
Sirmione schreef:Glasvezel is een prima manier om te restaureren maar....
Het gaat erom waarmee je het impregneert, polyester is zeer ongeschikt voor metaal.
Slechte hechting, een ander uitzettingscoefficient en uiteindelijk barst het los.
Sommige epoxyharsen zijn beter geschikt, betere hechting, zelfde uitzetting/krimp als staal.
En niet onbelangrijk, zeker zo sterk als staal mits met de juiste techniek aangebracht.
Zolang je maar nooit over roest lamineert, geen goede hechting en het roest onderhuids onherroepelijk door.
Veel succes met je mooie project....
heb het bij een autospeciaalzaak gehaald, dus denk dat het wel goed moet gaan zo (alhoewel het altijd afwachten blijft)
Alle roest heb ik weg gehaald en het blanke metaal behandeld voor de glasvezel aan te brengen.
maar bedankt voor de info
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: GTV4 '79
door dat glasvezel (de zuren die erin zitten zeg maar) gaat het alleen maar harder roesten stond ook in mijn topic ze hadden glasvezel op de onderkant van mijn deur gesmeerd en de parafan.
hele deur en parafan helemaal weggerot.
mvg,
jesper
hele deur en parafan helemaal weggerot.
mvg,
jesper
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
de glasvezel zit er slechts tijdelijk, er komen binnenkort nieuwe stukken in (gelast).
Het leek me alleen niet zo slim open gaten in de carrosserie te hebben tot de stukken er in worden gelast..
heb al een afspraak bij de garage gemaakt waar ze dit even doen terwijl ze er ook gas in leggen.
verder is er nog niet zo heel veel gebeurt aan de auto, het strak maken en spuiten komt pas na de APK en LPG installatie.
Het leek me alleen niet zo slim open gaten in de carrosserie te hebben tot de stukken er in worden gelast..
heb al een afspraak bij de garage gemaakt waar ze dit even doen terwijl ze er ook gas in leggen.
verder is er nog niet zo heel veel gebeurt aan de auto, het strak maken en spuiten komt pas na de APK en LPG installatie.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV4 '79
Die wielmoeren valt mij nu pas op.
Heb je ze niet een maatje kleiner ?
Heb je ze niet een maatje kleiner ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GTV4 '79
Mooi werk verzet de laatste tijd! Keep it up!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
een *fotoloze* update is onderhand wel nodig
Sinds deze week ligt de LPG er in, alles is keurig netjes afgewerkt en over 2 weken wordt die nogmaals afgesteld.
enigste probleem dat ik nu heb is dat die niet meer start (startmotor is plots overleden, gelukkig hier thuis en niet elders in het land!)
Ben alleen nog aan het kijken hoe ik de auto weer kan verhogen (1 a 2cm zodat ik er tenminste fatsoenlijk ik kan rijden).
hij blijft natuurlijk laag op zijn pootjes, maar het zou wel fijn zijn een drempel te kunnen nemen zonder de uitlaat plat te slaan
De carrosserie heeft alleen zoveel kleine plekjes dat een complete spuitbeurt nodig is, dus van de zomer compleet afschuren en strak maken. Op zich geen probleem gezien er al een lelijke plek in het dak zit van een vorige spuitbeurt (mist een blanke laag) en ik deze toch graag weg wil hebben.
Maar eerst de doorgerotte plekken (dorpels zijn waarschijnlijk slechter dat ik dacht..) uitslijpen en opnieuw inlassen, de zichtbare plekken laat ik lassen voor een mooi glad resultaat.
Motorisch hoeft alleen de ANSA einddemper er nog onder en een nieuwe dynamo+startmotor.
De ANSA voor- en middendemper zitten er al wel onder, helaas zijn de pijpen krom waardoor alles een paar graden afwijkt en dus net niet past.
Nu zit de originele einddemper er weer onder (paste met veel geweld) en zit deze stevig vastgebonden zodat ik tenminste kan rijden
zal binnenkort eens foto's maken van de LPG installatie.
de tank is overigens 55L netto/64L bruto, dus meer dan genoeg om een flink stuk te rijden
Sinds deze week ligt de LPG er in, alles is keurig netjes afgewerkt en over 2 weken wordt die nogmaals afgesteld.
enigste probleem dat ik nu heb is dat die niet meer start (startmotor is plots overleden, gelukkig hier thuis en niet elders in het land!)
Ben alleen nog aan het kijken hoe ik de auto weer kan verhogen (1 a 2cm zodat ik er tenminste fatsoenlijk ik kan rijden).
hij blijft natuurlijk laag op zijn pootjes, maar het zou wel fijn zijn een drempel te kunnen nemen zonder de uitlaat plat te slaan
De carrosserie heeft alleen zoveel kleine plekjes dat een complete spuitbeurt nodig is, dus van de zomer compleet afschuren en strak maken. Op zich geen probleem gezien er al een lelijke plek in het dak zit van een vorige spuitbeurt (mist een blanke laag) en ik deze toch graag weg wil hebben.
Maar eerst de doorgerotte plekken (dorpels zijn waarschijnlijk slechter dat ik dacht..) uitslijpen en opnieuw inlassen, de zichtbare plekken laat ik lassen voor een mooi glad resultaat.
Motorisch hoeft alleen de ANSA einddemper er nog onder en een nieuwe dynamo+startmotor.
De ANSA voor- en middendemper zitten er al wel onder, helaas zijn de pijpen krom waardoor alles een paar graden afwijkt en dus net niet past.
Nu zit de originele einddemper er weer onder (paste met veel geweld) en zit deze stevig vastgebonden zodat ik tenminste kan rijden
zal binnenkort eens foto's maken van de LPG installatie.
de tank is overigens 55L netto/64L bruto, dus meer dan genoeg om een flink stuk te rijden
-
- Novizio
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 nov 2011, 19:12
Re: GTV4 '79
de vakantie is alweer bijna afgelopen dus is het weer eens tijd een update uit te brengen.
Hierbij nog wat foto's van de gasinstallatie:
Helaas moet ik als student hard werken in de vakantie, vooral om de alfa te bekostigen.
Het volgende is er gebeurt in de vakantie:
- spruitstuk vervangen en gelijk in de heatwrap gezet
- flexibele uitlaatstukken gekocht om de ANSA uitlaat er binnenkort onder te gaan hangen (eindelijk)
- schuren, schuren, schuren
- interieur er opnieuw uit door lek scheve deur, alles gedroogd en vloer extra laag verf gegeven
- kleppendeksel en andere delen in hittebestendige verf gespoten, ziet er iets netter uit en bespaart de moeite van polijsten
- remklauwen sportief rood gemaakt met hammerite, ziet er wel leuk uit met Ronals zonder te veel op te vallen
- lek versnellingsbak geconstateerd, blijkt boutje zonder pakking te zijn
ook staat er een 2e auto bij op de oprit (geen alfa ) voor dagelijks vervoer zodat de alfa uitsluitend gebruikt gaat worden als mooi weer auto
Iemand overigens een betaalbaar adresje voor een stalling omgeving Eindhoven, stukje rijden vind ik niet erg..
afgelopen week de alfa 1km van 'de stalling' naar huis gereden zonder einddemper, heeerlijk geluidje
Hopelijk kan ik in mijn laatste vakantiedagen de achterveren nog vervangen door hogore/originele i.v.m. de gastank.
verkoper van mijn daily had beloofd te helpen lassen, helaas niks meer van gehoord , maar hopelijk krijg ik binnenkort nog een reactie terug
Staat nu al heel de vakantie zonder APK en met weinig km gereden binnen tegen de regen (hollandse zomers he..), had gehoopt volgende week er een rally mee te kunnen rijden maar dat gaat een andere auto worden.
Hierbij nog wat foto's van de gasinstallatie:
Helaas moet ik als student hard werken in de vakantie, vooral om de alfa te bekostigen.
Het volgende is er gebeurt in de vakantie:
- spruitstuk vervangen en gelijk in de heatwrap gezet
- flexibele uitlaatstukken gekocht om de ANSA uitlaat er binnenkort onder te gaan hangen (eindelijk)
- schuren, schuren, schuren
- interieur er opnieuw uit door lek scheve deur, alles gedroogd en vloer extra laag verf gegeven
- kleppendeksel en andere delen in hittebestendige verf gespoten, ziet er iets netter uit en bespaart de moeite van polijsten
- remklauwen sportief rood gemaakt met hammerite, ziet er wel leuk uit met Ronals zonder te veel op te vallen
- lek versnellingsbak geconstateerd, blijkt boutje zonder pakking te zijn
ook staat er een 2e auto bij op de oprit (geen alfa ) voor dagelijks vervoer zodat de alfa uitsluitend gebruikt gaat worden als mooi weer auto
Iemand overigens een betaalbaar adresje voor een stalling omgeving Eindhoven, stukje rijden vind ik niet erg..
afgelopen week de alfa 1km van 'de stalling' naar huis gereden zonder einddemper, heeerlijk geluidje
Hopelijk kan ik in mijn laatste vakantiedagen de achterveren nog vervangen door hogore/originele i.v.m. de gastank.
verkoper van mijn daily had beloofd te helpen lassen, helaas niks meer van gehoord , maar hopelijk krijg ik binnenkort nog een reactie terug
Staat nu al heel de vakantie zonder APK en met weinig km gereden binnen tegen de regen (hollandse zomers he..), had gehoopt volgende week er een rally mee te kunnen rijden maar dat gaat een andere auto worden.
- Sirmione
- Alfetta Novizio
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00
Re: GTV4 '79
Eh..dat komt door de samenstelling van de polyesterhars. Glasvezel zelf bevat geen zuren.Jesper75 schreef:door dat glasvezel (de zuren die erin zitten zeg maar) gaat het alleen maar harder roesten stond ook in mijn topic ze hadden glasvezel op de onderkant van mijn deur gesmeerd en de parafan.
hele deur en parafan helemaal weggerot.
mvg,
jesper
Maar natuurljk nooit gebruiken over roest heen, alleen op blank metaal.....
Als je het goed wil doen de juiste samenstellng epoxyhars gebruiken i.c.m carbon. Dit is keihard, zeer sterk en heeft
hetzelfde uitzetingscoefficient als ijzer. Scheurt dus niet los.
Voordeel is dat vervangende delen nooit meer roesten en het mooi blijft.
Zolang je maar weet wat je doet, ze bouwen er vliegtuigen van dus is het zeker voor een carosserie geschikt.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Nu: 147 en Alfetta