GT 1600 project uit 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Hoi Carl,
Dit is de enige aanpassing die ik doe..Verder wordt alles geheel origineel..
Tja als iemand een zo goed aangepakte GT 1600 vanwege 4 dichtgelaste gaten niet wil heeft hij een probleem.. Zoek dan maar eens een andere mooie GT1600..
Maar verkopen ? dat is nog lang geen issue..
Maar kan maar zo zijn dat ik me nog eens bedenk in de toekomst..
Het dichtgelaste gat in de reservewielbak moet nl. ook nog terugkomen..
Eerst maar eens de neus er weer op (ook het tussenschot er gisteren uitgehaald) en de rechter zijkant (dorpel, inzetstuk achterspatbord enz.) helemaal doen.. en een GTV die ook geduldig wacht op meer laswerk..
Dit is de enige aanpassing die ik doe..Verder wordt alles geheel origineel..
Tja als iemand een zo goed aangepakte GT 1600 vanwege 4 dichtgelaste gaten niet wil heeft hij een probleem.. Zoek dan maar eens een andere mooie GT1600..
Maar verkopen ? dat is nog lang geen issue..
Maar kan maar zo zijn dat ik me nog eens bedenk in de toekomst..
Het dichtgelaste gat in de reservewielbak moet nl. ook nog terugkomen..
Eerst maar eens de neus er weer op (ook het tussenschot er gisteren uitgehaald) en de rechter zijkant (dorpel, inzetstuk achterspatbord enz.) helemaal doen.. en een GTV die ook geduldig wacht op meer laswerk..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Ik heb weer een aantal foto's gemaakt van de vorderingen aan de GT..
Nadat ik het voorschot eruit gehaald had (nieuwe NOS overgenomen van Fetta) de GT omgedraaid en weer op de Poetsbrug gezet..
Ik kan zo beter werken, linkerkant is immers klaar, met meer ruimte..
Ik heb de zaag en slijptol er maar eens flink ingezet..
Te vernieuwen:
-Buitendorpel in zijn geheel.
-Spatbordrand en ook de binnenspatbord en beide onderste delen daarvan aan beide zijden.
-Twee stukken binnendorpel (voorkant bij voorwiel en ook achterkant bij begin achterwiel).
-Bodemdelen passagierskant..
Het hele "onderwater" gedeelte zeg maar..
Voorschot eruit gehaald en alles ontroest.
Deze komt erin, alle vliegroest verwijderd.. Thanx Fetta !!
Wel nog even in de primer spuiten deze week..
Een paar foto's van de roest en wat eruit gaat. De oude buitendorpel geheel verwijderd..
Auw, dit stuk viel erg tegen na verwijderen dorpel. Kriksteun ga ik hier verwijderen en opnieuw stralen en weer plaatsen zodra het stuk binnendorpel hier vervangen is..
2 mm plaatwerk kan dus ook goed wegrotten !!
Na de hele zooi eruit gezaagd te hebben eerst maar eens hier aan beginnen, voorkant binnendorpel en vloerdeel..
Oud en nieuw stukkie (2mm plaat) naast elkaar:
Verder dit plekje nog even vernieuwd, zag er ook niet meer fris uit, dit voordat het voorschot er weer in komt..
Er is nog werk genoeg aan de winkel maar er zijn toch langzamerhand steeds minder stukken roest te bekennen..
Nadat ik het voorschot eruit gehaald had (nieuwe NOS overgenomen van Fetta) de GT omgedraaid en weer op de Poetsbrug gezet..
Ik kan zo beter werken, linkerkant is immers klaar, met meer ruimte..
Ik heb de zaag en slijptol er maar eens flink ingezet..
Te vernieuwen:
-Buitendorpel in zijn geheel.
-Spatbordrand en ook de binnenspatbord en beide onderste delen daarvan aan beide zijden.
-Twee stukken binnendorpel (voorkant bij voorwiel en ook achterkant bij begin achterwiel).
-Bodemdelen passagierskant..
Het hele "onderwater" gedeelte zeg maar..
Voorschot eruit gehaald en alles ontroest.
Deze komt erin, alle vliegroest verwijderd.. Thanx Fetta !!
Wel nog even in de primer spuiten deze week..
Een paar foto's van de roest en wat eruit gaat. De oude buitendorpel geheel verwijderd..
Auw, dit stuk viel erg tegen na verwijderen dorpel. Kriksteun ga ik hier verwijderen en opnieuw stralen en weer plaatsen zodra het stuk binnendorpel hier vervangen is..
2 mm plaatwerk kan dus ook goed wegrotten !!
Na de hele zooi eruit gezaagd te hebben eerst maar eens hier aan beginnen, voorkant binnendorpel en vloerdeel..
Oud en nieuw stukkie (2mm plaat) naast elkaar:
Verder dit plekje nog even vernieuwd, zag er ook niet meer fris uit, dit voordat het voorschot er weer in komt..
Er is nog werk genoeg aan de winkel maar er zijn toch langzamerhand steeds minder stukken roest te bekennen..
Laatst gewijzigd door Enrico op 29 mei 2013, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Erg goed bezig en eindelijk weer wat foto's. Is wel erg stil hier op het forum de laatste dagen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GT 1600 project uit 1979
Top werk!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Deze week weer een paar foto's verzameld van het vervolg.
Intussen zit de frontplaat er weer in.. Ik had hem eerst van alle vliegroest ontdaan (hij was tenslotte NOS) en daarna in de 2K washprimer gespoten.
Het laswerk is dan niet zo'n grote klus meer. Zat er zo in met een beetje inventiviteit..
Verder een stuk bodemplaat en het hoekje binnendorpel/spatbordrand (altijd verrot bijna) er weer ingezet.. aan beide zijden nu klaar..
Omdat de voorkant er toch af was kon ik deze holle ruimtse even lekker in de RX5 en RX 10 zetten met een lange bokkepootkwast.
Daarna de frontplaat erin:
Hij zit hier nog los maar inmiddels passend en vastgelast:
Daarna het stuk bodemplaat rechts en hoekstuk:
Zoals hieronder is de huidige situatie, bovendeel zaag ik binnenkort nog meer uit. Eerst even weer het inzetstuk en verstevigingsdeel buitenkant nieuw bestellen bij Hanel.
Daarna komt de achterkant aan de beurt zodat de buitendorpel er weer opkan.
Verder is Klusmaat Wim bezig geweest met het handje de lnkerkant te schuren.. De witte laklaag wordt er helemaal afgeschuurd voor er nieuwe primer opkomt..
Hier zie je vast hoe het gaat worden, de originele kleur..
Intussen zit de frontplaat er weer in.. Ik had hem eerst van alle vliegroest ontdaan (hij was tenslotte NOS) en daarna in de 2K washprimer gespoten.
Het laswerk is dan niet zo'n grote klus meer. Zat er zo in met een beetje inventiviteit..
Verder een stuk bodemplaat en het hoekje binnendorpel/spatbordrand (altijd verrot bijna) er weer ingezet.. aan beide zijden nu klaar..
Omdat de voorkant er toch af was kon ik deze holle ruimtse even lekker in de RX5 en RX 10 zetten met een lange bokkepootkwast.
Daarna de frontplaat erin:
Hij zit hier nog los maar inmiddels passend en vastgelast:
Daarna het stuk bodemplaat rechts en hoekstuk:
Zoals hieronder is de huidige situatie, bovendeel zaag ik binnenkort nog meer uit. Eerst even weer het inzetstuk en verstevigingsdeel buitenkant nieuw bestellen bij Hanel.
Daarna komt de achterkant aan de beurt zodat de buitendorpel er weer opkan.
Verder is Klusmaat Wim bezig geweest met het handje de lnkerkant te schuren.. De witte laklaag wordt er helemaal afgeschuurd voor er nieuwe primer opkomt..
Hier zie je vast hoe het gaat worden, de originele kleur..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Weer een paar pics van de vorderingen binnenspatbord rechts..
Onderdelen vorige week binnen vanuut Duutslandia..
Hoekstuk eruit om later het bevestingsdeel onder te plaatsen..
Eerste passing na uitzagen.. De randen van de balk heb ik ook weer gedeeltelijk vernieuwd omdat ze door eerder laswerk te smal geworden waren. Dat blijf je dus altijd zien..
Het paswerk is klaar, randen bijgelast.
Komende zaterdag wordt het deel erin gelast en zijn de binnenspatborden weer als nieuw..
Als dat klaar is las ik de accusteun er nog weer in en kan de motorruimte in de epoxy.. Dan is de voorkant klaar en kan het verder met de dorpel rechts en achterspatbord..
Afgelopen zondag bij Lemarc in Balk nog een mooi NOS binnenspatbord rechts gescoord voor een redelijke prijs..
Scheelt me weer stukjes zelf maken..
Volgende keer even een foto daarvan..
Onderdelen vorige week binnen vanuut Duutslandia..
Hoekstuk eruit om later het bevestingsdeel onder te plaatsen..
Eerste passing na uitzagen.. De randen van de balk heb ik ook weer gedeeltelijk vernieuwd omdat ze door eerder laswerk te smal geworden waren. Dat blijf je dus altijd zien..
Het paswerk is klaar, randen bijgelast.
Komende zaterdag wordt het deel erin gelast en zijn de binnenspatborden weer als nieuw..
Als dat klaar is las ik de accusteun er nog weer in en kan de motorruimte in de epoxy.. Dan is de voorkant klaar en kan het verder met de dorpel rechts en achterspatbord..
Afgelopen zondag bij Lemarc in Balk nog een mooi NOS binnenspatbord rechts gescoord voor een redelijke prijs..
Scheelt me weer stukjes zelf maken..
Volgende keer even een foto daarvan..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Na de vakantie weer eens aan het werk getogen...
Foto van het nieuw gescoorde binnenspatbord achter rechts:
Het binnenspatbordeel gelast en in de primer:
driehoekig hoekstukje er weer in nadat er een nieuw stukje aangelast is vanwege roest..
Daarna nog een stuk opvullen alvorens het verstevigingsdeel buitenzijde er weer op kan..
En klaar:
Daarna het verstevigingsdeel erop gelast:
En daarna een vers gestraald hoekstuk:
En klaar:
Verder heb ik de accubak er weer ingelast (volgende keer foto's) en is de voorzijde voor een groot gedeelte klaar.
De motorruimte kunnen we nu schuren, (opnieuw) stralen en in de epoxy zetten...
Daarna
Buitenspatborden en neus moeten nog passend gemaakt worden maar eerst de buitendorpel rechterzijde in orde maken en erop zetten..
Dat is de eerstvolgende uitdaging..
Het (las)einde van de GT komt in zicht
Foto van het nieuw gescoorde binnenspatbord achter rechts:
Het binnenspatbordeel gelast en in de primer:
driehoekig hoekstukje er weer in nadat er een nieuw stukje aangelast is vanwege roest..
Daarna nog een stuk opvullen alvorens het verstevigingsdeel buitenzijde er weer op kan..
En klaar:
Daarna het verstevigingsdeel erop gelast:
En daarna een vers gestraald hoekstuk:
En klaar:
Verder heb ik de accubak er weer ingelast (volgende keer foto's) en is de voorzijde voor een groot gedeelte klaar.
De motorruimte kunnen we nu schuren, (opnieuw) stralen en in de epoxy zetten...
Daarna
Buitenspatborden en neus moeten nog passend gemaakt worden maar eerst de buitendorpel rechterzijde in orde maken en erop zetten..
Dat is de eerstvolgende uitdaging..
Het (las)einde van de GT komt in zicht
Laatst gewijzigd door Enrico op 13 aug 2013, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: GT 1600 project uit 1979
Geen half werk
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: GT 1600 project uit 1979
als het einde in zicht is besef je pas hoeveel laswerk er in zit en het resultaat mag gezien worden
gr sven
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Is idd een berg werk maar zeer de moeite waard, het geeft veel genoegenals het einde in zicht is besef je pas hoeveel laswerk er in zit en het resultaat mag gezien worden
Laatst gewijzigd door Enrico op 30 aug 2013, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- GTV6 3.0
- Alfetta Novizio
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 20:24
- Locatie: Hoogeveen
Re: GT 1600 project uit 1979
Geweldig resultaat al dit laswerk.
Een 10 voor de uitvoering.
Een 10 voor de uitvoering.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Ik weet wat het is en gelukkig heb ik dit gehad. Hou ons op de hoogte kerel
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Tijd voor een update, het is weer zaterdag geweest..
De neus in voor het gedeelte motorruimte klaar, accubak zit er ook op...
Nog niet helemaal afgelast maar dat komt nog (voorfrontje nog vastzetten)..
Dus... Tijd om aan het achterspatbord rechts te beginnen..
Het nieuwe binnenspatbord dat ik via Lemarc gekocht had bleek hier een links exemplaar te zijn
Gelukkig kan ik hem ruilen bij Lemarc... das dan weer een gelukje.. Alleen hebben ze geen rechter deel !!! Dat wordt dus repareren... Tja..
Omdat de afwateringsgoot slecht was , in tegenstelling tot links (Echt gaaf !) besloten het buitenspatbord eraf te halen en te vervangen door een ander die ik nog had liggen Incl. afwateringsgoot..
Daar zit echter wel reparatiewerk aan dus overweeg nog om er een ander op te zetten... (maar die heb ik nog niet !!) We zullen zien...
Rottig randje..
Nog een rottig randje..
Nieuwe spatbord ?? Wordt het deze ??
Zo. . Daar kan ik lekker bij nu.
Ziet er redelijk uit..
Behalve dit plekje dan..
En deze...
De afwateringsgoot is te ver heen, die gaat eraf..
Kan naar de afvalbak.. (ik bewaar de delen nog even om aan het eind van de projecten te zien hoeveel ik overhou )
De rand is al geslepen voor zover het niet verrot is..Dat moet nog vervangen...
Kale boel zo...
Het spatbordje hier even afgehangen, ziet er toch best wel redelijk uit... Morgen (jawel zondag) gaat het verder..
Ook nog even dit..
De neus in voor het gedeelte motorruimte klaar, accubak zit er ook op...
Nog niet helemaal afgelast maar dat komt nog (voorfrontje nog vastzetten)..
Dus... Tijd om aan het achterspatbord rechts te beginnen..
Het nieuwe binnenspatbord dat ik via Lemarc gekocht had bleek hier een links exemplaar te zijn
Gelukkig kan ik hem ruilen bij Lemarc... das dan weer een gelukje.. Alleen hebben ze geen rechter deel !!! Dat wordt dus repareren... Tja..
Omdat de afwateringsgoot slecht was , in tegenstelling tot links (Echt gaaf !) besloten het buitenspatbord eraf te halen en te vervangen door een ander die ik nog had liggen Incl. afwateringsgoot..
Daar zit echter wel reparatiewerk aan dus overweeg nog om er een ander op te zetten... (maar die heb ik nog niet !!) We zullen zien...
Rottig randje..
Nog een rottig randje..
Nieuwe spatbord ?? Wordt het deze ??
Zo. . Daar kan ik lekker bij nu.
Ziet er redelijk uit..
Behalve dit plekje dan..
En deze...
De afwateringsgoot is te ver heen, die gaat eraf..
Kan naar de afvalbak.. (ik bewaar de delen nog even om aan het eind van de projecten te zien hoeveel ik overhou )
De rand is al geslepen voor zover het niet verrot is..Dat moet nog vervangen...
Kale boel zo...
Het spatbordje hier even afgehangen, ziet er toch best wel redelijk uit... Morgen (jawel zondag) gaat het verder..
Ook nog even dit..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Beste berg werk verzet hoor Blijf posten en succes vandaag.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
update van deze week...
Achterste kriksteun rechts was het gebied waar het een en ander gebeuren moest..
Zo zag het eruit.
Ik heb dus de kriksteun verwijderd samen met het stukje bodem waar het aan vastzat. Dat wordt ook vernieuwd.
Daarnaast was een stukje van de binnendorpel doorgeroest en uitgezaagd. De rest van de oppervlakte roest is electrisch weggeborsteld en daarna enkele keren met met Rustico behandeld.
Ik moet zeggen: Echt fijn spul, de roest wordt echt opgeruimd. !!
Kijk maar naar de foto's..
Hier de kriksteun verwijderd en stukje binnendorpel eruit.
Het eerste stukje binnendorpel er weer in ingelast
Het werk van de Rustico
Daarna het 2e inzetstuk binnendorpel geklopt en gezet. Het betreft 2mm dik plaat wat nog niet zo eenvoudig te buigen is..
Toch is het aardig gelukt..
Hieronder zie je hoe het komt te zitten samen met de uitsparing voor de kriksteun.
Volgende keer ga ik het vastlassen nadat ik aan de kriksteun nog twee bevestig lipjes (ter bevestiging aan de balk) gelast heb.
Ook de kriksteun is met de rustico weer brandschoon.
Achterste kriksteun rechts was het gebied waar het een en ander gebeuren moest..
Zo zag het eruit.
Ik heb dus de kriksteun verwijderd samen met het stukje bodem waar het aan vastzat. Dat wordt ook vernieuwd.
Daarnaast was een stukje van de binnendorpel doorgeroest en uitgezaagd. De rest van de oppervlakte roest is electrisch weggeborsteld en daarna enkele keren met met Rustico behandeld.
Ik moet zeggen: Echt fijn spul, de roest wordt echt opgeruimd. !!
Kijk maar naar de foto's..
Hier de kriksteun verwijderd en stukje binnendorpel eruit.
Het eerste stukje binnendorpel er weer in ingelast
Het werk van de Rustico
Daarna het 2e inzetstuk binnendorpel geklopt en gezet. Het betreft 2mm dik plaat wat nog niet zo eenvoudig te buigen is..
Toch is het aardig gelukt..
Hieronder zie je hoe het komt te zitten samen met de uitsparing voor de kriksteun.
Volgende keer ga ik het vastlassen nadat ik aan de kriksteun nog twee bevestig lipjes (ter bevestiging aan de balk) gelast heb.
Ook de kriksteun is met de rustico weer brandschoon.
Laatst gewijzigd door Enrico op 27 aug 2013, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Eindelijk weer wat te lezen op het forum en ook echt weer de moeite waard. Ziet er erg goed uit. Leuk dat we elkaar en je maat weer hebben gesproken zondag.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Zekers Jeroen.. Was een leuke dag !!
Goed je weer te zien !!
En Weer genoten van mooie alfetta's..
Goed om te zien want dat motiveert om verder te gaan met de restauraties..!!
Goed je weer te zien !!
En Weer genoten van mooie alfetta's..
Goed om te zien want dat motiveert om verder te gaan met de restauraties..!!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
en hier dan het resultaat van de woensdag..
Onderste rand waar het buitenspatbord op komt kort ik later nog in..Is iets te breed nl.
Wim is intussen bezig met de achterkant. Er zat toch wat plamuur en roest eronder. Dus blank maken..
Zaterdag weer verder met het binnenspatbord rechts.
Onderste rand waar het buitenspatbord op komt kort ik later nog in..Is iets te breed nl.
Wim is intussen bezig met de achterkant. Er zat toch wat plamuur en roest eronder. Dus blank maken..
Zaterdag weer verder met het binnenspatbord rechts.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Mooi werk hoor en fantastisch dat Wim jou zo helpt. Heb dit genoegen met Stefan uit Almelo en Jan.
Kon ik maar weer verder met de mijne. Nog een paar weekjes en dan ga ik er vol tegen aan.
Kon ik maar weer verder met de mijne. Nog een paar weekjes en dan ga ik er vol tegen aan.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Het is weer tijd voor een update.
Klusmaat Wim was de vorige keer de achterzijde blank aan het maken. Er zat toch een kleinigheid aan plamuur en filler (eerlijk waar ! Zit minimaal aan deze auto) waar ik roest vermoedde.
Toch de moeite waard om te strippen.. Wordt dus ook kleine stukjes laswerk..
Wordt straks mooi in de 2K epoxy gezet. Voor de onderkant (en dorpels e.d. gebruik ik 1K grijze Epoxy).
Verder was Wim alvast bezig met blank maken/strippen van de voorspatborden die van de 77er sloper afkwamen en op de GT komen na minimaal aanpaswerk.
Qua primer en lak wil ik dit gewoon netjes opnieuw opzetten..
Zelf ben ik verder gegaan met het rechter binnenspatbord en afwatergoot..
Daarna hoeken en roestige rand binnenspatbord uitgezaagd..
Deze delen worden later zelf gemaakt..
Spatbordrand heb ik eerst uitgezaagd en diende vervolgens als maat voor het nieuwe stuk dat ik uit het NOS binnenspatbord links heb gezaagd. (Rechter had ik niet!)
De ronding is dan niet gelijk voor rechts (loopt net iets anders = tegendraads) dus heb ik dit in twee delen gelast.
Lassen daarna weer geslepen en klaar voor de primer
En weer in de primer
Volgende keer de onderste stukjes en de aanvang van het buitenspatbord..
Klusmaat Wim was de vorige keer de achterzijde blank aan het maken. Er zat toch een kleinigheid aan plamuur en filler (eerlijk waar ! Zit minimaal aan deze auto) waar ik roest vermoedde.
Toch de moeite waard om te strippen.. Wordt dus ook kleine stukjes laswerk..
Wordt straks mooi in de 2K epoxy gezet. Voor de onderkant (en dorpels e.d. gebruik ik 1K grijze Epoxy).
Verder was Wim alvast bezig met blank maken/strippen van de voorspatborden die van de 77er sloper afkwamen en op de GT komen na minimaal aanpaswerk.
Qua primer en lak wil ik dit gewoon netjes opnieuw opzetten..
Zelf ben ik verder gegaan met het rechter binnenspatbord en afwatergoot..
Daarna hoeken en roestige rand binnenspatbord uitgezaagd..
Deze delen worden later zelf gemaakt..
Spatbordrand heb ik eerst uitgezaagd en diende vervolgens als maat voor het nieuwe stuk dat ik uit het NOS binnenspatbord links heb gezaagd. (Rechter had ik niet!)
De ronding is dan niet gelijk voor rechts (loopt net iets anders = tegendraads) dus heb ik dit in twee delen gelast.
Lassen daarna weer geslepen en klaar voor de primer
En weer in de primer
Volgende keer de onderste stukjes en de aanvang van het buitenspatbord..
Laatst gewijzigd door Enrico op 18 sep 2013, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.