GT 1600 project uit 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Yep, heeft hij allemaal. Vandaag bestellen en binnen twee dagen heb je het thuis is mijn ervaring.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Dat wordt dan Hanel want die hanteert euro prijzen in plaats van Ponden.
Ik geloof dat dat dan goedkoper zal zijn..
Ik geloof dat dat dan goedkoper zal zijn..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
En het is erg goed passend. Je moet alleen de gaten boren voor de ploplassen. Hoefde niet te verbuigen e.d.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GT 1600 project uit 1979
Enrico schreef:Dat wordt dan Hanel want die hanteert euro prijzen in plaats van Ponden.
Ik geloof dat dat dan goedkoper zal zijn..
Ik heb perfecte ervaringen met Highwood. Gewoon even een prijs opvragen bij Chris Mijn volgende delen die ik nodig heb komen ook daarvandaan! Pasvorm is echt perfect! Misschien komt alles wel uit dezelfde mal
Naar mijn mening is Hanel wat meer grootschalige handel, bij Highwood heb je contact met de eigenaar dat spreekt mij wat meer aan
Engelsen liggen mij wat beter dan Duitsers
Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Bij Hanel ook hoor Carl Aardige kerel en we zijn er in 2010 een keer geweest en erg goed ontvangen daar en hij nam ook alle tijd voor ons. We zijn er wel een paar uur geweest en koffie en een rondleiding gehad. Niets anders dan een goede ervaring, maar wil niet zeggen dat het bij een ander niet zo zou zijn. Er zijn meer wegen naar Rome
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GT 1600 project uit 1979
Uiteraard! Ik vind het alleen fijn dat als ik de telefoon pak ik Chris zelf aan de lijn heb! Dat is mij veel waard, dat persoonlijke rechtstreekse contact! (Frank Hanel krijg je niet bij een bestelling aan de telefoon )GTV42.0 schreef:Bij Hanel ook hoor Carl Aardige kerel en we zijn er in 2010 een keer geweest en erg goed ontvangen daar en hij nam ook alle tijd voor ons. We zijn er wel een paar uur geweest en koffie en een rondleiding gehad. Niets anders dan een goede ervaring, maar wil niet zeggen dat het bij een ander niet zo zou zijn. Er zijn meer wegen naar Rome
Hanel heb ik ooit ontmoet op de beurs in Essen en vond/vind ze erg commercieel niets mis mee maar is een gevoels kwestie! Ik selecteer mijn toeleveranciers ook op de zogenaamde "gun" faktor.
Bij Hanel ook wel eens het e.e.a. via de webshop besteld en blijkt dan later dat hij niet kan leveren daar baal ik dan van! Als je de spullen niet hebt moet je ze van je webshop verwijderen. Ging trouwens toen om kriksteuntjes die ik later zelf ben gaan maken. Ik ben een echte Rotterdammer en als je dus wel dingen op je site zet maar niet kunt leveren vind ik je een flapdrol!
Nogmaals waarschijnlijk komen de delen van dezelfde mal
Tja en het blijven Duitsers he!
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
wel leuk om jullie reacties te volgen Jeroen en Carl !!
Voor beide valt wat te zeggen. Ik hou ook wel van enthousiasme en lijkt me bij Hanel en bij Chris wel aanwezig..
Vraag:
Jeroen: Iis Hanel ver rijden ? Zelf ophalen lijkt me dan ook een optie. Kun je de zaak en ook de spullen meteen bekijken.
Jeroen en Carl: Wat ik dan heel belangrijk vindt ? Wat kosten de delen dan ? ik heb het idee dat Chris duurder is omdat ponden prijzen gehanteerd worden.
En verder ik ben een achterhoeker.. die vinden gezelligheid heel belangrijk maar ook wat het kost..
Bedankt alvast voor jullie hulp en enthousiasme..
Voor beide valt wat te zeggen. Ik hou ook wel van enthousiasme en lijkt me bij Hanel en bij Chris wel aanwezig..
Vraag:
Jeroen: Iis Hanel ver rijden ? Zelf ophalen lijkt me dan ook een optie. Kun je de zaak en ook de spullen meteen bekijken.
Jeroen en Carl: Wat ik dan heel belangrijk vindt ? Wat kosten de delen dan ? ik heb het idee dat Chris duurder is omdat ponden prijzen gehanteerd worden.
En verder ik ben een achterhoeker.. die vinden gezelligheid heel belangrijk maar ook wat het kost..
Bedankt alvast voor jullie hulp en enthousiasme..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Nog een vraagje...
Heeft Chris ook een parafan 1e type wellicht (op de site zegt hij volgens mij van wel) ??
Daar ben ik naar op zoek voor de rode GTV..
Heeft Chris ook een parafan 1e type wellicht (op de site zegt hij volgens mij van wel) ??
Daar ben ik naar op zoek voor de rode GTV..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GT 1600 project uit 1979
Ik heb ervaring met beide partijen. Ik vond Hanel altijd duurder maar dat kan nu natuurlijk anders zijn!
V.w.b. de kosten moet je Chris gewoon even bellen! of een mailtje sturen. Hij heeft meer dan dat er op de site staat Gewoon een beetje handelen als je meerdere delen koopt. De pond staat dacht ik ergens op 1,23 Euro dus dat is simpel uit te rekenen. Hij geeft ook direct de verzendkosten op.
Ik zoek ook altijd uit of de partij alles in een keer kan leveren dat scheelt vaak verzendkosten en zoekwerk ten opzichte als je meerdere leveranciers nodig hebt. Voor de Bertone ga ik om die reden naar Alfaholics, kunnen alles maar dan ook echt alles in een keer leveren!
Zoals ik al zei vind ik dat bij Hanel een probleem, je weet nooit precies wat er wel en niet meer leverbaar is!
Mijn ervaring is dat je voor de verzendkosten niet even op en neer naar een leverancier rijdt
Gr,
Carl
V.w.b. de kosten moet je Chris gewoon even bellen! of een mailtje sturen. Hij heeft meer dan dat er op de site staat Gewoon een beetje handelen als je meerdere delen koopt. De pond staat dacht ik ergens op 1,23 Euro dus dat is simpel uit te rekenen. Hij geeft ook direct de verzendkosten op.
Ik zoek ook altijd uit of de partij alles in een keer kan leveren dat scheelt vaak verzendkosten en zoekwerk ten opzichte als je meerdere leveranciers nodig hebt. Voor de Bertone ga ik om die reden naar Alfaholics, kunnen alles maar dan ook echt alles in een keer leveren!
Zoals ik al zei vind ik dat bij Hanel een probleem, je weet nooit precies wat er wel en niet meer leverbaar is!
Mijn ervaring is dat je voor de verzendkosten niet even op en neer naar een leverancier rijdt
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Bedankt Carl.
Begin Januari ga ik eens inventariseren wat ik nodig heb en wie het goedkoopst is.
Tijdens de feestdagen ben ik op vakantie dus wordt het even uitgesteld..
Begin Januari ga ik eens inventariseren wat ik nodig heb en wie het goedkoopst is.
Tijdens de feestdagen ben ik op vakantie dus wordt het even uitgesteld..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Tja hier is het wel een beetje rustig totdat er wat vordering zit in de achterzijde van het andere
project. Als daar de afwateringsgoten klaar zijn switch ik weer even naar de GT en wordt het achter
en voorspatbord aangepakt.
Vriend Wim is intussen bezig het spatbord schoon te krabben aan de onderzijde. Wordt geheel opnieuw gestraald en in de primer enz. gezet.
Hier zit nog het een en ander aan laswerk aan.. Gaat gebeuren over een tijdje.. Heb er al zin in om dit weer in oude luister te herstellen..
Ik zit er ook steeds meer aan te denken de auto in de orginele kleur terug te brengen.. Gebroken wit
(ben de kleurnaam ff kwijt..)
project. Als daar de afwateringsgoten klaar zijn switch ik weer even naar de GT en wordt het achter
en voorspatbord aangepakt.
Vriend Wim is intussen bezig het spatbord schoon te krabben aan de onderzijde. Wordt geheel opnieuw gestraald en in de primer enz. gezet.
Hier zit nog het een en ander aan laswerk aan.. Gaat gebeuren over een tijdje.. Heb er al zin in om dit weer in oude luister te herstellen..
Ik zit er ook steeds meer aan te denken de auto in de orginele kleur terug te brengen.. Gebroken wit
(ben de kleurnaam ff kwijt..)
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Aan de GT nog wat voorbereidingen voor het laswerk waar ik binnenkort aan begin.
Nadat de achterkant van de rode GTV bijna klaar is ga ik eerst weer verder met de GT..
Het binnenspatbord links was al helemaal kaalgemaakt door klusmaat Wim.
Ik heb het nog even nagestraald en in de epoxy gezet..
Toch nog een paar plekjes gevonden.. Zie ook het bak en braadwerk van de vorige eigenaar..
Dat ga ik er weer uithalen en origineel maken met "Kreukelzone"..
Dit gaat er dus weer uit !
Gestraald en in de primer
Verder het binnenspatbord links achter in de RX5/RX10 gezet. (ook op kleur)..
Daarna het nieuwe inzetdeel vast even gepast. Dat wordt een leuke uitdaging..
Aan beide zijden moet ik ook nog een deel inlassen
Leuk klusje voor de volgende keer..
Nadat de achterkant van de rode GTV bijna klaar is ga ik eerst weer verder met de GT..
Het binnenspatbord links was al helemaal kaalgemaakt door klusmaat Wim.
Ik heb het nog even nagestraald en in de epoxy gezet..
Toch nog een paar plekjes gevonden.. Zie ook het bak en braadwerk van de vorige eigenaar..
Dat ga ik er weer uithalen en origineel maken met "Kreukelzone"..
Dit gaat er dus weer uit !
Gestraald en in de primer
Verder het binnenspatbord links achter in de RX5/RX10 gezet. (ook op kleur)..
Daarna het nieuwe inzetdeel vast even gepast. Dat wordt een leuke uitdaging..
Aan beide zijden moet ik ook nog een deel inlassen
Leuk klusje voor de volgende keer..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Ziet er goed uit hoor Pas wel op dat het officieel een overzetstuk is Enrico, maar daar red jij je wel mee
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Wat bedoel je precies jeroen ? Wat is het overzetstuk en waar moet ik op letten?Pas wel op dat het officieel een overzetstuk is Enrico, maar daar red jij je wel mee
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1979
Dat de welvingen in het reparatie deel goed in lijn komen met die van de auto. Kan een beetje afwijking in zitten. Misschien valt het erg mee, maar ik dacht ik meld het maar ven omdat ik dit vaker heb gehoord en zelf gezien bij die van mij toen ik dit ook wilde gaan doen. Heb doordat het gehele spatbord te slecht was deze compleet moeten vervangen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Okee ik snap het..
Ach een nieuw deel moet je altijd met passen en meten passend maken. Was met de achtersteven van de GTV ook zo.
Dat gaat wel goed komen.
Ik ga een dezer dagen eens bellen met Frank Hanel voor de vervangende stukken..
Ach een nieuw deel moet je altijd met passen en meten passend maken. Was met de achtersteven van de GTV ook zo.
Dat gaat wel goed komen.
Ik ga een dezer dagen eens bellen met Frank Hanel voor de vervangende stukken..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GT 1600 project uit 1979
He Henry, wat zie ik.............. een verzetrandje
Dat deel las je toch wel stuik in dus zonder overlappend verzetrandje. Gewoon de tijd nemen en het gaat prima!
Verder mooi werk hoor
GR,
Carl
Dat deel las je toch wel stuik in dus zonder overlappend verzetrandje. Gewoon de tijd nemen en het gaat prima!
Verder mooi werk hoor
GR,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8895
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1979
Mooi werkje
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1979
Quote van Carl:
Komt alleen maar ellende van..
Bij het achterspatbord zit idd ook een verzetrand, was ook door de vorige eigenaar zo gemaakt..
Ik was nog maar aan het passen en wil het liever ook stuik lassen omdat er altijd vocht achter kan raken. Risico is natuurlijk wel de warmte om zo'n groot stuk (grote rand) stuik te lassen..
Bedoel je dus het achterspatbord Carl ? Tips om het stuik te lassen ?
Alles wat er nu inzit aan het voorspatbord was door de vorige eigenaar al gelast. Gaat er helemaal uit en wordt inderdaad stuik gelast want ik ben er helemaal niet tevreden mee. Zoiets kun je niet laten zitten.He Henry, wat zie ik.............. een verzetrandje
Komt alleen maar ellende van..
Bij het achterspatbord zit idd ook een verzetrand, was ook door de vorige eigenaar zo gemaakt..
Ik was nog maar aan het passen en wil het liever ook stuik lassen omdat er altijd vocht achter kan raken. Risico is natuurlijk wel de warmte om zo'n groot stuk (grote rand) stuik te lassen..
Bedoel je dus het achterspatbord Carl ? Tips om het stuik te lassen ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.