GT 1600 project uit 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1977
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Ik hoor het alweer. Er moet wat gepost worden. Er is wel het e.e.a. Gebeurd afgelopen tijd maar moet even tijd vinden om te posten. Komt goed
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Ook dit topic zwaar uit de top 10 geraakt. Wordt tijd dat het weer wat aangevuld wordt..
Ik heb als eerste jullie mening nodig voor wat betreft de kleurkeuze.
Ik zit er toch zeer sterk aan te denken om de auto een andere kleur dan ivoor te laten spuiten.
Zwart , antraciet wordt het zeker niet maar zit te denken aan metallic brons/koperkleur of olijfgroen.. in ieder geval een sjieke kleur... Wat vinden juliie ???
Deze kleur vind ik erg mooi:
Vraag is: Staat het bij een GT ?
Misschien een Poll voor de meest populaire kleur?
Voor het werk aan de GT is het de bedoeling dat de transaxle er nu onder komt. De auto kan dan uit de mal en kan ik de neus erop lassen waarna hij naar de spuiter kan.
In de mal kan ik de boel er niet inlassen wat dat past helaas niet.
Als eerste toch maar eens naar Lemarc gebeld naar een nieuw voorspatbord, ik wil gewoon een goede dus werd het een nieuwe die zij nog hadden.
Auw... Dat is toch wel een pittig prijsje maar ben er toch wel blij mee. De GT verdient het inmiddels...
Het transaxle raamwerk was eerder al gestraald en gespoten en versnellingsbak gereviseerd. Remklauwen overigens ook.
Best lastig nog om aan kleine spullen te komen zoals rubbers (dat gaat nog wel) maar lagers en metalen busjes voor o.a. stabi stang, best lastig.
Bouten om de remschijven te bevestigen kon ik ook niet vinden, gelukkig had Lemarc die ook nog..
Bevestigingsbout voor de driehoek wattstangen zoek ik nog, wie heeft er zo'n ding?
Onderstaand tussenstuk was ook lasting, ook van Lemarc. Eerder had ik deze al van Jeroen geritseld maar bleek van de GTV6 te zijn, die zijn groter dus weer vervangen.
Je ziet ook de bouten die moeilijk te vinden waren.. Smalle kop en fijn schroefdraad..
Aandrijfassen in de primer, later zwart gespoten en gereviseerd..(nieuw vet erin enz).
Ik heb ze zwart gespoten, onderkant van de auto hoeft niet mooier dan de bovenkant ..
Silent blokken opnieuw gespoten:
Imbusbouten en plaatjes een voor een schoongemaakt en in de RX5 gezet.
Nieuwe koperleidingen gemaakt:
Nieuwe remblokken en bevestiging erin:
Rubbers schoongemaakt en nieuwe veerschotels:
En nieuwe verstelbare Koni rood, die had ik een tijd geleden van Ralph/Fetta overgenomen:
Wattstangen met balletje erin bevestigd:
Onderstaande bevestigingsmoer (met borg) heb ik nog nodig. Wie weet wie die nieuw levert of heeft ?
Als laatste de benzine en remleidingen achter onder al gelegd omdat je daar met de bevestiging van het onderstel met bak nog slecht bijkunt.
Alles van koper in dit geval omdat het zo mooi is.. en natuurlijk makkelijk met de hand na te buigen.
Remdrukverdeler moest ik nog even stralen, hoop dat ie niet lekt later anders moet er alsnog een nieuwe op.
Hieronder leiding voor koppeling:
Benzineleiding (iets dikker) met slang inmiddels nagebogen en ligt er inmiddels ook...
Als laatste is Wim begonnen met Het blok vast te cleanen, blok is los gelukkig dus dat scheelt... Komt best mooi onder het vet vandaan...
Motorsteunen maar vast even in de kast (die heeft zijn geld al terugverdiend) gestraald en meegespoten met andere onderdelen in de twee componenten matzwart.
Hopelijk krijg ik de boel er a.s. zaterdag onder..
Ik heb als eerste jullie mening nodig voor wat betreft de kleurkeuze.
Ik zit er toch zeer sterk aan te denken om de auto een andere kleur dan ivoor te laten spuiten.
Zwart , antraciet wordt het zeker niet maar zit te denken aan metallic brons/koperkleur of olijfgroen.. in ieder geval een sjieke kleur... Wat vinden juliie ???
Deze kleur vind ik erg mooi:
Vraag is: Staat het bij een GT ?
Misschien een Poll voor de meest populaire kleur?
Voor het werk aan de GT is het de bedoeling dat de transaxle er nu onder komt. De auto kan dan uit de mal en kan ik de neus erop lassen waarna hij naar de spuiter kan.
In de mal kan ik de boel er niet inlassen wat dat past helaas niet.
Als eerste toch maar eens naar Lemarc gebeld naar een nieuw voorspatbord, ik wil gewoon een goede dus werd het een nieuwe die zij nog hadden.
Auw... Dat is toch wel een pittig prijsje maar ben er toch wel blij mee. De GT verdient het inmiddels...
Het transaxle raamwerk was eerder al gestraald en gespoten en versnellingsbak gereviseerd. Remklauwen overigens ook.
Best lastig nog om aan kleine spullen te komen zoals rubbers (dat gaat nog wel) maar lagers en metalen busjes voor o.a. stabi stang, best lastig.
Bouten om de remschijven te bevestigen kon ik ook niet vinden, gelukkig had Lemarc die ook nog..
Bevestigingsbout voor de driehoek wattstangen zoek ik nog, wie heeft er zo'n ding?
Onderstaand tussenstuk was ook lasting, ook van Lemarc. Eerder had ik deze al van Jeroen geritseld maar bleek van de GTV6 te zijn, die zijn groter dus weer vervangen.
Je ziet ook de bouten die moeilijk te vinden waren.. Smalle kop en fijn schroefdraad..
Aandrijfassen in de primer, later zwart gespoten en gereviseerd..(nieuw vet erin enz).
Ik heb ze zwart gespoten, onderkant van de auto hoeft niet mooier dan de bovenkant ..
Silent blokken opnieuw gespoten:
Imbusbouten en plaatjes een voor een schoongemaakt en in de RX5 gezet.
Nieuwe koperleidingen gemaakt:
Nieuwe remblokken en bevestiging erin:
Rubbers schoongemaakt en nieuwe veerschotels:
En nieuwe verstelbare Koni rood, die had ik een tijd geleden van Ralph/Fetta overgenomen:
Wattstangen met balletje erin bevestigd:
Onderstaande bevestigingsmoer (met borg) heb ik nog nodig. Wie weet wie die nieuw levert of heeft ?
Als laatste de benzine en remleidingen achter onder al gelegd omdat je daar met de bevestiging van het onderstel met bak nog slecht bijkunt.
Alles van koper in dit geval omdat het zo mooi is.. en natuurlijk makkelijk met de hand na te buigen.
Remdrukverdeler moest ik nog even stralen, hoop dat ie niet lekt later anders moet er alsnog een nieuwe op.
Hieronder leiding voor koppeling:
Benzineleiding (iets dikker) met slang inmiddels nagebogen en ligt er inmiddels ook...
Als laatste is Wim begonnen met Het blok vast te cleanen, blok is los gelukkig dus dat scheelt... Komt best mooi onder het vet vandaan...
Motorsteunen maar vast even in de kast (die heeft zijn geld al terugverdiend) gestraald en meegespoten met andere onderdelen in de twee componenten matzwart.
Hopelijk krijg ik de boel er a.s. zaterdag onder..
Laatst gewijzigd door Enrico op 09 sep 2016, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GT 1600 project uit 1977
Ook weer zeer mooi Henri en echt top dat je ons laat meegenieten nu met de foto's
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: GT 1600 project uit 1977
Goud/Brons metallic: mijn zege heb je!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: GT 1600 project uit 1977
hele mooie kleur inderdaad!
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Wie heeft deze nog ????
Onderstaande bevestigingsmoer (in de driehoek met borg) heb ik nog nodig. Wie weet wie die nieuw levert of heeft ?
Onderstaande bevestigingsmoer (in de driehoek met borg) heb ik nog nodig. Wie weet wie die nieuw levert of heeft ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Klaas
- Alfetta Membro
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:58
- Locatie: Piershil
Re: GT 1600 project uit 1977
Dat ziet er allemaal super netjes uit zeg
Gr. Klaas
Gr. Klaas
Alfetta GTV 2.0 1980 (project)
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1977
Moer heb ik helaas niet voor je liggen.
Wat een werk allemaal aan 2 van die bakjes
Ik zie dat je nieuwe veerschotelrubbers hebt !? Ik neem aan dat je ook de stalenringen hebt voor tussen de rubber en veer?
Wat een werk allemaal aan 2 van die bakjes
Ik zie dat je nieuwe veerschotelrubbers hebt !? Ik neem aan dat je ook de stalenringen hebt voor tussen de rubber en veer?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Rubbers zijn inderdaad nieuw, kwam nog uit het vorraadje van Ralph. Ik heb ook nog gebruikte die nog goed waren. Stalen ringen heb ik ook een nieuw setje en goed gebruikt setje opnieuw gespoten.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1977
Wat heb je tegen de onderkant gezet van de GT ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Onderkant/bodem is roestvrij gemaakt. Daarna dikke laag grijze epoxy primer laag en daarna gespoten met body schutz van 3M. Ziet er erg strak uit al zeg ik het zelf. Droogt ook keihard op . Goede bescherming.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1977
Ja ziet idd heel strak en netjes uit.
Origineel 3M pistool gebruikt?
Origineel 3M pistool gebruikt?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Inderdaad ooit speciaal aangeschaft pistool. Ideaal en op die manier snel terug verdiend.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1977
Met een 1000 in 1 beker met spuitmond krijg je idd niet dat resultaat
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
Niks opgeschoten deze week, nog wachtend op een onderdeeltje alvorens de gearbox met traingel eronder kan...
Wel wat vordering gemaakt is de kleurkeuze wegstreep actie:
Zoals al eerder gezegd, ik ga voor een mooie sjieke kleur voor de GT.
Keuze wordt een van deze twee:
Champagne Kan zijn: AR114 Biondo Champaigne of AR115 Champaigne Metallizato... Wie weet het exact ????
of..
Blu pervinca maar ik weet geen kleurnummer, wie weet het exact ???
Wel wat vordering gemaakt is de kleurkeuze wegstreep actie:
Zoals al eerder gezegd, ik ga voor een mooie sjieke kleur voor de GT.
Keuze wordt een van deze twee:
Champagne Kan zijn: AR114 Biondo Champaigne of AR115 Champaigne Metallizato... Wie weet het exact ????
of..
Blu pervinca maar ik weet geen kleurnummer, wie weet het exact ???
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8900
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GT 1600 project uit 1977
AR349 37012L 37012D Provincial Blue Met.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GT 1600 project uit 1977
thanx Sandro !!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.