Benzineprijzen en hobbyauto

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Benzineprijzen en hobbyauto

Bericht door GTV42.0 »

Op het andere forum hebben ze een topic over de absurde brandstofprijzen van tegenwoordig.
Ik ben benieuwd hoe er hier tegen aan wordt gekeken en in hoevere dit de hobby benadeeld.
-Denk je er over je hobbyauto weg te doen.
-Ga je minder naar meetings e.d.
-Of denk je er over om een gastank te gaan plaatsen.

Ik zit zelf aan het laatste te denken straks. Ben altijd tegen geweest en zei altijd van gas moet je op koken
maar gezien de prijzen denk ik er steeds vaker over na.

Ben benieuwd naar de reacties van jullie.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio

Re: Benzineprijzen en hobbyauto

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Gelukkig is de transaxle-serie al een oldtimer, scheelt ook weer wat in de maand :wink:

ik ga er WEL gas in leggen, mijn pa heeft vroeger in zijn gtv6 ook gas gehad zonder problemen en het schijnt prima te gaan in een nord blok
doordat een oldtimer geen extra belasting moet betalen op gas scheelt het je al gauw een euro per liter!
reden genoeg voor me om er een installatie in te leggen (in een jaar terug verdiend).

ik gebruik de auto dan ook voor (bijna) dagelijks vervoer, uitgezonderd winter.
als hobby auto is het wat minder aantrekkelijk omdat je dan pas later de kosten er uit hebt en het je auto toch net iets minder origineel maakt.. maar elke euro die je kan besparen is er wel weer mooi een extra :grin:
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Tja ook voor hobby auto's wordt het weer wat duurder op die manier.
De wegenbelasting vrije auto was dan nog aantrekkelijk maar weegt op termijn niet op tegen de benzine prijzen.

Af en toe gebruiken lijkt me voor niemand een probleem maar evenementen afrijden en ritten mee doen begint wel een aanslag te worden op het hobby budget.

Nieuw auto's zijn in de regel ook niet goedkoop en onderhoud moet je met regelmaat uitbesteden met de electronica die erin verwerkt is. Als ik kijk naar mijn 164 zal die per saldo toch goedkoper zijn om te rijden dan een nieuwere auto ondanks dat hij meer verbruikt.
Er zit bijna geen afschrijving op.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Aangezien ik meer sleutel als rij maak ik me nog geen zorgen... :mrgreen:

Maar ik zal met de echte slurpers wel een beetje op moeten gaan letten straks, anders tank ik me failliet. :cry:

Gas vind ik geen probleem. Diesel is ook nog wel te doen zoalng je geen belasting hoeft te betalen dan wel. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Same here: die paar km's die ik per jaar in de wagens zit, dan knal ik ze ook gewoon vol.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Ik rij denk ik ook te weinig om me daar druk over te maken.
enne, ik tank toch altijd voor 50 euri :mrgreen:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

twinnyspark schreef:Ik rij denk ik ook te weinig om me daar druk over te maken.
enne, ik tank toch altijd voor 50 euri :mrgreen:

:blue_lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Gerrit »

LPG inbouwen heeft pas zin bij een flink aantal km's per jaar als onderstaand bericht klopt...
Oldtimer of klassieker op LPG of diesel niet meer wegenbelastingvrij

Auto’s die ouder zijn dan dertig jaar worden gewoon weer belastingvrij. Tot op heden was die grens 25 jaar.

De Tweede Kamer is akkoord gegaan met het plan om klassiekers van dertig jaar en ouder een wegenbelastingvrijstelling te geven. Tot op heden was het plan om auto’s vanaf bouwjaar 1987 voor altijd wegenbelasting te laten betalen.

Wel geldt voor klassiekers die op LPG of diesel rijden, dat het ‘brandstoftoeslagdeel’ voor die brandstof moet worden afgedragen. Provinciale opcenten hoeven weer niet te worden afgedragen. Hiermee komt een einde aan het voordeel van autobezitters van een oldtimer of klassieker die het wegenbelastingvoordeel gebruiken om op LPG of diesel (dagelijks) te rijden. Vooral de zware oldtimers en klassiekers krijgen te maken met “serieuze” wegenbelasting.

Overgangsregeling
Inmiddels is er er ook een overgangsregeling bepaald. Een auto van bouwjaar 1987 wordt belastingvrij als hij 26 jaar oud is, van ’88 als die 27 jaar oud is, van ’89 als die 28 jaar oud is en van 1990 als die 29 jaar oud is.
bron
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Dan maar zonnepanelen op het dak :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Quadrifoglio Romeo
Novizio
Novizio

Bericht door Quadrifoglio Romeo »

Gerrit schreef:LPG inbouwen heeft pas zin bij een flink aantal km's per jaar als onderstaand bericht klopt...
Oldtimer of klassieker op LPG of diesel niet meer wegenbelastingvrij

Auto’s die ouder zijn dan dertig jaar worden gewoon weer belastingvrij. Tot op heden was die grens 25 jaar.

De Tweede Kamer is akkoord gegaan met het plan om klassiekers van dertig jaar en ouder een wegenbelastingvrijstelling te geven. Tot op heden was het plan om auto’s vanaf bouwjaar 1987 voor altijd wegenbelasting te laten betalen.

Wel geldt voor klassiekers die op LPG of diesel rijden, dat het ‘brandstoftoeslagdeel’ voor die brandstof moet worden afgedragen. Provinciale opcenten hoeven weer niet te worden afgedragen. Hiermee komt een einde aan het voordeel van autobezitters van een oldtimer of klassieker die het wegenbelastingvoordeel gebruiken om op LPG of diesel (dagelijks) te rijden. Vooral de zware oldtimers en klassiekers krijgen te maken met “serieuze” wegenbelasting.

Overgangsregeling
Inmiddels is er er ook een overgangsregeling bepaald. Een auto van bouwjaar 1987 wordt belastingvrij als hij 26 jaar oud is, van ’88 als die 27 jaar oud is, van ’89 als die 28 jaar oud is en van 1990 als die 29 jaar oud is.
bron
dit wordt de nieuwe wetgeving, de auto's voor 1987 blijven gewoon belastingvrij.
Diesel en LPG wordt na 1987 pas na 30 jaar volledig belastingvrij en tussen de 25-30 jaar oud een soort korting op de 'normale' toeslagen (?)

heb dit artikel al eerder eens gelezen en toen wat onderzoek naar gedaan voor mijn eigen auto
maar iedereen met een auto van voor '87 hoeft zich nergens zorgen om te maken :wink:
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Uiteraard drukt het op het budget. Je gaat afwegingen & keuzes maken. Probleem wat veel mensen hebben zonder dat ze het toe willen geven is dat het allemaal en dit & dat en die hebben geworden is. Had ik het twee jaar terug nog het plan om een 166 2.4jtd als 1e auto te willen rijden besloten toch maar met Opel te blijven rijden.

Als student zijnde moet ik ook minder zeiken & openbaar vervoer pakken. Dat zijn consessies die ik doe om te zorgen dat de Alfa niet de dupe word. Ook begin ik (nog) niet aan een vaste relatie. Kost ook allemaal te veel. ::-)

Irritant is het gewoon dat je er mee bezig moet zijn. Het gaat niet meer vanzelf.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie