ervaring Carbone Lorraine remblokken

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

ervaring Carbone Lorraine remblokken

Bericht door Gerrit »

Wie heeft er ervaring met Carbone Lorraine (CL) remblokken op zijn GTV6? En welk type voor straat en af toe circuit gebruik.
Ben toe aan een nieuw setje remblokken, tot nu Ferrodo DS2500 en DS3000 geprobeerd maar die waren snel op...
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36

Re: ervaring Carbone Lorraine remblokken

Bericht door diedjee »

Ferrode 2500 en 3000 zijn geen straat blokken. Remmen de 2de en 3de keer trappen beter dan de eerste keer.
Qua CL zou je voor jou toepassing RC5+ moeten hebben. Maar bij echt circuit gebruik gaan die er ook aan. (logisch, zijn straat blokken) Maar een paar vlotte rondjes met straatbanden houden ze wel vol.
Voor circuit gebruik moet je RC6 hebben. Die houden doen het uitstekend op circuit. Echter zou ze niet op straatgebruiken. Remmen kou overigens wel, alleen warm veel beter. Je voelt te opkomen als je de remmen op warmt op circuit.
Je kan ook twee setjes blokken nemen, als je circuit op gaat even blokken wisselen. Op de lange termijn goedkoper en best of both worlds. Straat en circuit gebruik zijn nu eenmaal lastig in een blok te vangen. Zeker voor een remsysteem dat bepaald niet overbemeten is, zoals bij een gtv6 en een 75V6

Je zou ook Pagid blauw kunnen overwegen. Ook fijne blokken.
Zaten onder een straat 75TS die ik gehad heb (zo gekocht) . Blokken en schijven van die auto waren helemaal uitgewoond (trackday gebruik) maar ding was nog steeds de best remmende straat 75 die ik gehad heb.

Zowel pagid als CL heb ik veel hoger staan dan ferrodo. Maar is ook ander prijskaartje. Scheelt de helft ofzo. Als je regelmatig de baan op gaat zou ik naar twee sets remblokken gaan.

Groeten,
Dirk-Jan
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: ervaring Carbone Lorraine remblokken

Bericht door Gerrit »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb op basis van praktijk ervaringen vanuit me kennissenkring CL RC6 besteld en deze ga ik van weekend eens uitproberen op de GTV6 hoe dat bevalt voor op straat en circuit :driving: .
De DS3000 remblokken waren erg gretig als ze warm waren, super! Alleen als ze koud zijn dan doen ze angstaanjagend weinig.

Ik laat hier wel weten hoe de LC RC6 remblokken het in de praktijk doen.
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36

Re: ervaring Carbone Lorraine remblokken

Bericht door diedjee »

Beter dan ferrodo 3000. Gaat ook langer mee.
Heb zelf ook met ferrodo 3000 en 2500 gereden.
Zou er echter niet graag met RC6 op straat rijden,zelfde als F3000, koud doen ze niet veel. Logisch want beide zijn raceremblokken.
In de opwarm ronden remmen paar keer beetje laten slepen, dan voel je de remkracht vanzelf opkomen.
En op gebruikte schijven eerst inremmen, niet eerste rond gelijk vol in de ankers.

Gr,
DJ
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 171
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: ervaring Carbone Lorraine remblokken

Bericht door Gerrit »

diedjee schreef: Zou er echter niet graag met RC6 op straat rijden,zelfde als F3000, koud doen ze niet veel. Logisch want beide zijn raceremblokken.
Op dit moment ben ik zeer tevreden, remt prima, zowel koud als warm, met deze remblokken is m.i. een remschijf modificatie niet meer nodig, zodat ik de huidige velgen mooi kan behouden.
Plaats reactie