Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Hoi,
na een tijdje meelezen toch maar een topic opgestart over mijn sedan uit 1980,
waarmee ik eerst vooral met techniek bezig ben om de auto weer fatsoenlijk rijdend te maken..
het plaatwerk wou ik later mee aan de gang..
Ik heb de auto wel rijdend gekocht, maar na ongeveer een half jaartje is het diff kapot gelopen..
geeft me daarbij wel de gelegenheid om alles rond de achteras op te frissen...
het doel van de auto is dat die voorlopig gewoon nog origineel blijft,
ik gebruik de auto eigenlijk ook echt als oldtimer danwel als mooi weer auto..
plaatjes:
op ssar 2011:
hier is wel goed te zien dat mijn Fet aardig laag ligt t.o.v. de rest..
na een tijdje meelezen toch maar een topic opgestart over mijn sedan uit 1980,
waarmee ik eerst vooral met techniek bezig ben om de auto weer fatsoenlijk rijdend te maken..
het plaatwerk wou ik later mee aan de gang..
Ik heb de auto wel rijdend gekocht, maar na ongeveer een half jaartje is het diff kapot gelopen..
geeft me daarbij wel de gelegenheid om alles rond de achteras op te frissen...
het doel van de auto is dat die voorlopig gewoon nog origineel blijft,
ik gebruik de auto eigenlijk ook echt als oldtimer danwel als mooi weer auto..
plaatjes:
op ssar 2011:
hier is wel goed te zien dat mijn Fet aardig laag ligt t.o.v. de rest..
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Wat een mooie Alfetta..
Nu weet ik zeker dat ik bij mijn sedan die plastic kappen van de zijkant af zou moeten halen...
Nu weet ik zeker dat ik bij mijn sedan die plastic kappen van de zijkant af zou moeten halen...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
een van de eerste dingen die ik heb gedaan was de tellerunit uit elkaar gehaald, en matzwart gespoten..
de tijgerprint/houtlook vond ik wel zo lelijk
plus ik zag op marktplaats een zwarte unit te koop staan dus ik dacht : dat kan ik ook !
ook deed het klokje het niet, en wat controle lampjes en tellerverlichting deden het niet..
voor
na alle contactjes nagelopen en alle lampjes verv. weer terug gebouwd.
van het klokje lag het stekkertje eraf, en dat heb ik er maar afgelaten, het klokje produceerde me toch iets teveel lawaai
de tijgerprint/houtlook vond ik wel zo lelijk
plus ik zag op marktplaats een zwarte unit te koop staan dus ik dacht : dat kan ik ook !
ook deed het klokje het niet, en wat controle lampjes en tellerverlichting deden het niet..
voor
na alle contactjes nagelopen en alle lampjes verv. weer terug gebouwd.
van het klokje lag het stekkertje eraf, en dat heb ik er maar afgelaten, het klokje produceerde me toch iets teveel lawaai
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
zo van ver af ziet hij er leuk uitgiuliettaevo schreef:Wat een mooie Alfetta..
Nu weet ik zeker dat ik bij mijn sedan die plastic kappen van de zijkant af zou moeten halen...
ook was het rubber rond de tankdop helemaal weggevreten, hier had ik nog een nieuwe voor kunnen vinden !
het scheelt wel iets, maar bij hoosbuien komt er nog steeds regenwater via het tankklepje naar binnen
het gaatje onder in bij het spatbord is wel vrij van vuil...maar lekker is het niet..hoe ervaren andere sedan rijders dit?
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
leuk om te lezen dat je je hier ook aangemeld hebt Richard Hoop dat je het red om naar Assen te komen.
Groet Jeroen
Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
na ongeveer een half jaar rijden is het diff kapot gegaan..
ik heb daarna de bak eronder uit gehaald met de Dion nog op zijn plek, maar echt fijn werken was dat ook niet.
De bout waar de bak mee vast hangt aan de carroserie zat vastgeroest in de bus, dus moest worden door gezaagd..
het hele watt-stangen stelsel los gehaald op plaats te maken voor de zaag, wil de wybert er ook niet af, raad eens:
die zat ook vastgerot op de Dion-as fijn als mensen ergens een beetje vet aan doen tijdens montage ..
dat witte wat je her en der ziet van onder is primer , ziet er niet uit zo maar beter als blank staal
rotte inbusbouten zijn ook altijd prettig,
gelukkig hebben ze tegenwoordig snijdoppen die je eroverheen mept en dan vast bijten bij losdraaien, ideaal !
maar ik heb vandaag toch besloten de complete Dion eronder vandaan te halen..
moet eigenlijk ook het voorste Dion rubber vervangen en het is misschien makkelijker alles zo 1 een terug te zetten.
ik heb daarna de bak eronder uit gehaald met de Dion nog op zijn plek, maar echt fijn werken was dat ook niet.
De bout waar de bak mee vast hangt aan de carroserie zat vastgeroest in de bus, dus moest worden door gezaagd..
het hele watt-stangen stelsel los gehaald op plaats te maken voor de zaag, wil de wybert er ook niet af, raad eens:
die zat ook vastgerot op de Dion-as fijn als mensen ergens een beetje vet aan doen tijdens montage ..
dat witte wat je her en der ziet van onder is primer , ziet er niet uit zo maar beter als blank staal
rotte inbusbouten zijn ook altijd prettig,
gelukkig hebben ze tegenwoordig snijdoppen die je eroverheen mept en dan vast bijten bij losdraaien, ideaal !
maar ik heb vandaag toch besloten de complete Dion eronder vandaan te halen..
moet eigenlijk ook het voorste Dion rubber vervangen en het is misschien makkelijker alles zo 1 een terug te zetten.
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
remklauwen gereviseerd aan de achterzijde ; het viel nog niet mee om de o-ringen van de stelmechanismes nieuw te krijgen !
ben na wat googlen erachter gekomen dat het materiaal EPDM moet zijn..
de zuigertjes en cilinders zagen er nog keurig uit, ondanks dat mijn stofhoesjes bijna weg waren..
de rubbertjes tussen de klauwhelften in waren bij mij nog goed en heel, dus die heb ik terug gezet..
ik zou ze evt. nog wel een kleurtje kunnen geven, mar zo boeiend vind ik dat noou ook weer niet...
meeste oxidatie heb ik eraf geborsteld met een staalborstel..
morgen komen als het goed is de nieuwe nippels binnen, zal de oude even nog in de de-block zetten vanavond..
ben na wat googlen erachter gekomen dat het materiaal EPDM moet zijn..
de zuigertjes en cilinders zagen er nog keurig uit, ondanks dat mijn stofhoesjes bijna weg waren..
de rubbertjes tussen de klauwhelften in waren bij mij nog goed en heel, dus die heb ik terug gezet..
ik zou ze evt. nog wel een kleurtje kunnen geven, mar zo boeiend vind ik dat noou ook weer niet...
meeste oxidatie heb ik eraf geborsteld met een staalborstel..
morgen komen als het goed is de nieuwe nippels binnen, zal de oude even nog in de de-block zetten vanavond..
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
vanmiddag trouwens meteen gekeken naar het dion as rubber...
is het de bedoeling dat ik die metalen ringen hergebruik of überhaupt terug plaats?
het lijken mij tenminste losse ringen die het rubber opsluiten?
onder
boven
nieuwe rubber
opa (arese) heeft mij namelijk alleen dit losse rubber meegegeven,
meestal als er iets bijkomt dan weet hij dat nog wel
zo lijkt het oude rubber nog best wel ok, maar met een band ijzer duwde ik de Dion makkelijk op en neer...
denk dat de bus ook niet meer lekker vastzit in het rubber..
is het de bedoeling dat ik die metalen ringen hergebruik of überhaupt terug plaats?
het lijken mij tenminste losse ringen die het rubber opsluiten?
onder
boven
nieuwe rubber
opa (arese) heeft mij namelijk alleen dit losse rubber meegegeven,
meestal als er iets bijkomt dan weet hij dat nog wel
zo lijkt het oude rubber nog best wel ok, maar met een band ijzer duwde ik de Dion makkelijk op en neer...
denk dat de bus ook niet meer lekker vastzit in het rubber..
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Goed bezig.
Ik heb nog nooit een bak eronderuit gehaald met de as op zijn plek... Lijkt me een hel om het ding er tussendoor te moeten krijgen.
Allemaal fijne dingen aan/rond de bak;
- handremkabel. Gaat nooit los , ik vervang ze tegenwoordig maar meteen voor een nieuwe zodat ik de oude door kan knippen.
- Remslang. Om de een of andere reden draai ik altijd de leidingen kapot en kan ik die meteen ook vervangen.
- Achterremklauwen. dat waardeloze afstellen en het constante vastzitten van klauwen en handremsysteem heeft er bij mij vaak voor gezorgde dat ik klauwen moest wisselen, was makkelijker als reviseren..
- uitlaat. Heerlijke schuifverbindingen die vast gaan zitten en een fijn ophangrubber waar je nauwelijks bij kunt komen boven de aandrijfas.
- aandrijfassen. inbusbouten met fijne draad, wie verzint er zoiets??? Lekker doldraaien en niet makkelijk een vervangende bout kunnen halen...
Niet mijn favoriete kant van de auto om aan te werken..
Ik heb nog nooit een bak eronderuit gehaald met de as op zijn plek... Lijkt me een hel om het ding er tussendoor te moeten krijgen.
Allemaal fijne dingen aan/rond de bak;
- handremkabel. Gaat nooit los , ik vervang ze tegenwoordig maar meteen voor een nieuwe zodat ik de oude door kan knippen.
- Remslang. Om de een of andere reden draai ik altijd de leidingen kapot en kan ik die meteen ook vervangen.
- Achterremklauwen. dat waardeloze afstellen en het constante vastzitten van klauwen en handremsysteem heeft er bij mij vaak voor gezorgde dat ik klauwen moest wisselen, was makkelijker als reviseren..
- uitlaat. Heerlijke schuifverbindingen die vast gaan zitten en een fijn ophangrubber waar je nauwelijks bij kunt komen boven de aandrijfas.
- aandrijfassen. inbusbouten met fijne draad, wie verzint er zoiets??? Lekker doldraaien en niet makkelijk een vervangende bout kunnen halen...
Niet mijn favoriete kant van de auto om aan te werken..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
het was inderdaad geen pretje nee
met sommige dingen had ik weer geluk:
- handremkabel ging makkelijk los
- remslang was ook gangbaar, alleen de koppelingsslang zat vast, dus die doorgeknipt.
- uitlaatdemper had ik ook nog recent vernieuwd, dus dat ging ook nog wel goed.
- inbus bouten draaiden er 2 dol, maar daar had ik gereedschap voor..
alleen dacht ik als kers op de taart een nieuwe nippel in de linker remklauw te draaien, breek ik door lompigheid de nippel af
nu kan ik op zoek naar een ander klauwtje...wel zonde
ik zoek in principe alleen een helft linksbuiten, daar kan ik mijn nieuwe cups en zuiger in zetten...
met sommige dingen had ik weer geluk:
- handremkabel ging makkelijk los
- remslang was ook gangbaar, alleen de koppelingsslang zat vast, dus die doorgeknipt.
- uitlaatdemper had ik ook nog recent vernieuwd, dus dat ging ook nog wel goed.
- inbus bouten draaiden er 2 dol, maar daar had ik gereedschap voor..
alleen dacht ik als kers op de taart een nieuwe nippel in de linker remklauw te draaien, breek ik door lompigheid de nippel af
nu kan ik op zoek naar een ander klauwtje...wel zonde
is al dat spul inmiddels ook op de schroot beland ?dat ik klauwen moest wisselen, was makkelijker als reviseren..
ik zoek in principe alleen een helft linksbuiten, daar kan ik mijn nieuwe cups en zuiger in zetten...
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Volgens mij heb ik die nog wel...
Heb je de nieuwe nippel afgebroken in de klauw? Ik heb wel een setje linkse tappen, waarschijnlijk draai je het stukje er dan zo uit.
Heb je de nieuwe nippel afgebroken in de klauw? Ik heb wel een setje linkse tappen, waarschijnlijk draai je het stukje er dan zo uit.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
nee dat is een andere vorm van lompgheid, nml. onzekerheidgiuliettaevo schreef:Volgens mij heb ik die nog wel...
Heb je de nieuwe nippel afgebroken in de klauw? Ik heb wel een setje linkse tappen, waarschijnlijk draai je het stukje er dan zo uit.
de oude nippel is afgebroken in de klauw, heb de trucendoos er al op toegepast, zonder resultaat...
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
ik lees in mijn eigen rode Alfetta topic het volgende :
een nieuw rubber in de 5x98 Dion-as geperst, wat een naar klusje om een bus met kunstof buitenkant van bijna 63mm in een gat van 60mm te persen.
dat is wat "Opa" mij destijds leverde
Dat lage staat erg goed op je Alfetta
alleen helaas niet zo practisch
1980 is dus overgangsjaar naar lange neus, want mijn grijze Alfetta is ook van 1980
Hopelijk kun je binnenkort weer van je Alfetta genieten
een nieuw rubber in de 5x98 Dion-as geperst, wat een naar klusje om een bus met kunstof buitenkant van bijna 63mm in een gat van 60mm te persen.
dat is wat "Opa" mij destijds leverde
Dat lage staat erg goed op je Alfetta
alleen helaas niet zo practisch
1980 is dus overgangsjaar naar lange neus, want mijn grijze Alfetta is ook van 1980
Hopelijk kun je binnenkort weer van je Alfetta genieten
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Dolgedraaide imbus kan je (bij de aandrijfas ten minste) gewoon de kop afslijpen.
Ik spuit tussendoor met de plantenspuit wat water erop, zodat de ashoes niet smelt.
Als je dan de as eraf hebt, draai je het restant er meestal met je vingers uit!
Maar als je ander gereedschap hebt, kan dat ook natuurlijk.
Die afgebroken nippel kan je ook gewoon uitboren. Met beleid komt dat goed, immers het laatste stukje zit niet meer geschroefd. (been there, done that)
P.s. Stephen: Alfetta 2.0 heeft altijd de lange neus en de grote achterlichten, en andere bumpers, etc. (oh en check pb op scarb als je wil )
Ik spuit tussendoor met de plantenspuit wat water erop, zodat de ashoes niet smelt.
Als je dan de as eraf hebt, draai je het restant er meestal met je vingers uit!
Maar als je ander gereedschap hebt, kan dat ook natuurlijk.
Die afgebroken nippel kan je ook gewoon uitboren. Met beleid komt dat goed, immers het laatste stukje zit niet meer geschroefd. (been there, done that)
P.s. Stephen: Alfetta 2.0 heeft altijd de lange neus en de grote achterlichten, en andere bumpers, etc. (oh en check pb op scarb als je wil )
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Sander schreef:
P.s. Stephen: Alfetta 2.0 heeft altijd de lange neus en de grote achterlichten, en andere bumpers, etc. (oh en check pb op scarb als je wil )
ben duidelijk niet thuis in de modellenreeks
Ik heb dus zelf de " poor men´s" versies van de Alfetta sedan (net als v/d Giulia)
ik bel je dadelijk wel Sander
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
ja de verschillen in diameter had ik ook al vernomen...heb je het rubber weer met de originele ringen geborgd?stephen schreef:ik lees in mijn eigen rode Alfetta topic het volgende :
een nieuw rubber in de 5x98 Dion-as geperst, wat een naar klusje om een bus met kunstof buitenkant van bijna 63mm in een gat van 60mm te persen.
of zit dat nieuwe rubber er strak genoeg in geperst?
ik was ook van mening dat de 2.0 L als eerst de vierkante koplampen en lange motorkap kreeg met andere deurklinken etc.
daarom was ik even in de war toen ik Sander's Alfetta zag...tot ik erachter kwam dat dat weer niet een 2.0 L was af fabriek
bij de handelsbenaming op mijn kentekenbewijs staat trouwens 'Lusso', iemand een idee wat dat in moest houden in die tijd?
mijn alfetta heeft alleen elkectrische ruitenwissers en een kachelmotor...
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
ik wacht nog op een schakelas keering, dus kan de bak nog niet definitief dicht schroeven..
bij het loshalen van de koppeling van de andere bak merkte ik wel dat het schroefdraad van 1 bout van het koppelingshuis dol was...
dit is nu iets uitgeboord en getapt en is er een helicoil geplaatst zodat ik weer de originele bouten kan gebruiken..
verder een nieuwe koppelingsset op het vliegwiel geschroefd, en alvast de nieuw gemaakte remleidingen gemonteerd op de bak..
ook maar de te monteren bak een beetje schoongemaakt, en de baksensor overgeschroefd..
wel vreemd, mijn oude bak heeft 2 sensoren, de 'nieuwe' maar 1, en ook geen gat voor een tweede?
helicoil..
oude bak, de rechtse sensor is de achteruitrijsensor, die linkse moet ik nog loshalen
op allebij de sensoren zaten wel draden aangesloten bij mijn auto..
de andere bak, daar is ook geen plek voor die tweede sensor..vlak is dicht..
wel nog mooi het onluchtingsgaasje over kunnen zetten, die was dan wel weer goed van mijn oude bak. (andere zat dichtgeroest)
ook nog de aandrijfassen ontdaan van hun oude hoezen, en de homokineten gereinigd en al het uitgeharde vet van de kogels verwijderd...
steekasjes zwart gespoten en 4x een nieuwe hoes gemonteerd...
om een steekas zat een universele hoes die voor geen meter paste, mede door de stand van mijn steekassen...
achter ligt mijn Fet al zowat op zijn bump-stops...en voor 2 tanden omlaag...
bij het loshalen van de koppeling van de andere bak merkte ik wel dat het schroefdraad van 1 bout van het koppelingshuis dol was...
dit is nu iets uitgeboord en getapt en is er een helicoil geplaatst zodat ik weer de originele bouten kan gebruiken..
verder een nieuwe koppelingsset op het vliegwiel geschroefd, en alvast de nieuw gemaakte remleidingen gemonteerd op de bak..
ook maar de te monteren bak een beetje schoongemaakt, en de baksensor overgeschroefd..
wel vreemd, mijn oude bak heeft 2 sensoren, de 'nieuwe' maar 1, en ook geen gat voor een tweede?
helicoil..
oude bak, de rechtse sensor is de achteruitrijsensor, die linkse moet ik nog loshalen
op allebij de sensoren zaten wel draden aangesloten bij mijn auto..
de andere bak, daar is ook geen plek voor die tweede sensor..vlak is dicht..
wel nog mooi het onluchtingsgaasje over kunnen zetten, die was dan wel weer goed van mijn oude bak. (andere zat dichtgeroest)
ook nog de aandrijfassen ontdaan van hun oude hoezen, en de homokineten gereinigd en al het uitgeharde vet van de kogels verwijderd...
steekasjes zwart gespoten en 4x een nieuwe hoes gemonteerd...
om een steekas zat een universele hoes die voor geen meter paste, mede door de stand van mijn steekassen...
achter ligt mijn Fet al zowat op zijn bump-stops...en voor 2 tanden omlaag...
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- Peter Nimwege
- Alfetta Novizio
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
Lekker bezig Richard,
keep up the good work.
gr Peter
keep up the good work.
gr Peter
www.nimega100miglia.nl
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
thanks, komt vanzelf wel goed..
heb alleen de schakelas keering nog steeds niet binnen, maar had er ook nog een hoes bij besteld over de hulpkoppelingscilinder..
had toch graag de keerring al gehad zodat ik de bak op de Dion kan zetten, steekassen alvast monteren etc..
ik zal morgen nog maar eens bellen, die feestdag helpt ook niet echt mee
als blijkt dat er nog niks is opgestuurd dan laat ik het voor wat het is, en schroef ik m wel zo in elkaar.
wou toch graag met de Alfetta naar Assen in plaats van de lelijke eend
heb alleen de schakelas keering nog steeds niet binnen, maar had er ook nog een hoes bij besteld over de hulpkoppelingscilinder..
had toch graag de keerring al gehad zodat ik de bak op de Dion kan zetten, steekassen alvast monteren etc..
ik zal morgen nog maar eens bellen, die feestdag helpt ook niet echt mee
als blijkt dat er nog niks is opgestuurd dan laat ik het voor wat het is, en schroef ik m wel zo in elkaar.
wou toch graag met de Alfetta naar Assen in plaats van de lelijke eend
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6
- Richard
- Alfetta Novizio
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 14 mei 2011, 18:53
- Locatie: Beuningen GLD
Re: Richard's Alfetta 2.0 Berlina 1980
@ rob,
die linker was trouwens ook een achteruitrij-schakelaar
niet dat de acheruitrij lichten het deden op mijn Fet
wel als ik de draadjes onderling doorverbind...
Laatst gewijzigd door Richard op 30 apr 2012, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Alfetta Berlina 2.0 '80 Rosso
156 v6
156 v6