Wat als.... het budget toereikend is?

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

Gisteravond zitten mijn vrouw en ik in de bar van ons hotel in Zuid-Spanje te praten met een vriendelijke man uit het Oosten.
Hij is vrij klein van stuk, draagt een zwart leren jasje uit de jaren 70 icm dito bril. Met andere woorden je zou 'm geen stuiver waard geven.
Zal ik jullie het mooiste uitzicht over de streek laten zien? vraagt hij. Even later hebben we vanaf het balkon van een mega appartement op 14 hoog een duizelingwekkend uitzicht.
De man ziet mij met de Engelse uitvoering van TG rondlopen.

Lets show you a part of my car-collection (let op: A PART!)
Even later trek ik de pyama van een:
- Aston Martin One-77 Special edition;
- Bugatti Full Carbon Blue Special Edition;
- Lamborghini Avantador Cabrio Stealth Special Edition (de enige Jota ter wereld staat in zijn andere garage);
- Lamborhini Miura;
- Ferrari Daytona;
en zijn lievelingsauto een
- Ferrari Dino GT4 (de enige Bertone Ferrari volgens hem).

Ik ben zo brutaal geweest om onder de klassiekers te kijken.... maar geen spatje olie of de vloer.

Hij trok iets te snel de pyama van de Bugatti waardoor de nummerplaat eraf viel. Die heb ik even terplekke gerepareerd.
Zodat jullie even weten dat ik aan een Bugatti heb gesleuteld (Remco, eat your hart out!).

Ik voelde aan dat hij liever niet had dat ik foto's van de wagens maakte.

Hij was niet echt onder de indruk van mijn collectie Alfa's.
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door nappa »

Klinkt als eens in je leven moment. Car nuts trekken elkaar. :lol:
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Fetta »

Miura SV.....Boh! :jumpingred:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door AlfettaOwner »

Ach je komt altijd leukere dingen tegen in je leven....dit is er eentje...snel weer verder :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door stefgtv6 »

Ach......, zou het nou zoveel verschil maken qua het je gelukkig voelen of je nu 1 droomauto of een hele loods vol droomauto's hebt? :?

Ik hoop straks met 1 klein miezerig droom GTV'tje net zo blij te zijn......! :blue_cool:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Yuri75 »

Vooral 's mans klassieke Ferrari's kunnen mijn goedkeuring wegdragen. We delen alvast de favoriet... alleen lijkt hij wat beter in de slappe was te zitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
kj gtv6
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
Locatie: kollum

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door kj gtv6 »

Yuri75 schreef:Vooral 's mans klassieke Ferrari's kunnen mijn goedkeuring wegdragen. We delen alvast de favoriet... alleen lijkt hij wat beter in de slappe was te zitten :mrgreen:
doe mij maar lamborghini :thumbs:

daar kom je dan aan met de gtv6 savali en een SZ (een bak met wielen V12 coupe) en de daily drivers] 156 q-system

er zijn mensen die het beter voor elkaar hebben ::-)
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

De topwagens zijn natuurlijk allemaal te vinden op het web met voldoende beeldmateriaal.
Echter wat kunnen sommige wagens er in het echt een totaal andere indruk achterlaten.

Zo vond ik de Aston Martin One-77 op TV en in de TG er waanzinnig mooi uitzien.
In het echt vond ik 'm eigenlijke apelelijk.
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Yuri75 »

Vies he, zo'n One-77? Alsof een normale Aston uit zijn verpakking is gescheurd, een beetje een Bruce Banner-idee. Destijds heb ik er nog eentje in onafgewerkte vorm in een prototypewerkplaats in Coventry zien staan, en toen had ik al mijn bedenkingen. Daar staat tegenover dat ik nog nooit beschuldigd ben van het hebben van goede smaak :twisted:
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

Daarentegen vond ik de Bugatti Veryron in deze blauwe carbon uitvoering echt fantastisch.
Terwijl deze er op beeldmateriaal er altijd een beetje lomp en vet uitziet.

Nu zag ie eruit als een korte gespierde en heel mooi en perfect afgewerkte wagen.
Mooie afrondingen en een lekkere dikke achterkant. Veruit mijn favoriet.

De Lamborghini aventador carbriolet ziet er zeer opvallend uit. Toch twijfel ik tussen waanzinnig spectaculair en belachelijk vulgair.
Als je dan de Ferrari's en de Miura er naast zien, dan vallen die iets weg.
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Yuri75 »

Bij een Veyron sta ik altijd weer verbaasd te kijken naar het formaat van het ding. Zo klein... en dat met al die techniek er in. Een packaging-meesterwerkje. Mooi vind ik hem niet, maar onder de indruk ben ik wel. Een Aventadór is een schreeuwerig, ordinair apparaat, zoals het een grote Lamborghini betaamt. Zelf zou ik dan voor een Countach LP5000S QV gaan, want die is een stuk minder vulgair :blue_lol:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door giuliettaevo »

Miura en Dino zijn geweldig. :thumbs:

Zo'n oude Countach is wel geinig, de rest van die Lamborghini's gaat mijn hart niet sneller van kloppen. :neutral: En al helemaal nu het veredelde Audi R8's zijn niet meer, gevoelloze auto's zijn het geworden, beetje Porsche achtig. :oops:

Veyron mag dan wel zo'n geweldig staaltje packaging zijn, ik vind hem berelelijk... Eigenlijk ben je meer met een grote koelinstallatie onderweg als met een auto. :smile: Dat het een VW is helpt ook niet echt... Eigenlijk een beetje de über-kever. :?

@ Roy;
Toch wel een echte italiaan dan die Bugatti; als je hem aanraakt valt er al iets vanaf... :mrgreen: Zal wel een VW-monteur op zijn donder krijgen als ze dit lezen. :wink:

En je ziet maar, zelfs drugshandelaars kunnen smaak hebben. :blue_cool: Of zou die beste man zijn centjes eerlijk verdiend hebben? Het is alvast wel misdadig dat hij al dat leuke speelgoed heeft en ik niet... :cry: Zou best zo'n Veyron matzwart willen rolleren of die Aventador motor in mijn GTV maken. :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Yuri75 »

Gelukkig reiken mijn ambities niet verder dan een blauwe 308 GT4 en een niet-rode handgeschakelde 412. Dat is nog wel te bekostigen als normale sterveling.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door giuliettaevo »

Als je ze alleen maar neer zet en er niet mee gaat rijden wel ja... :wink:

Mijn ultieme auto is de F40, die heeft alles wat ik verlang. Veel vermogen, achterwielaandrijving, goede handling en remmen, een functioneel uiterlijk ( mooi van lelijkheid) en geen elektronische betuttelingen. Rood is een goede kleur ervoor hoewel ik een zwarte ook wel mooi vind. Voor mijn part zou hij pimpelpaars met groene wielen zijn, het blijft een echte auto. :thumbs:

En tot ik zoiets kan betalen moet ik zelf maar iets snels maken volgens hetzelfe recept. :blue_cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Yuri75
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mar 2012, 19:47

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Yuri75 »

Dan eis ik dat er NACA-ducts op de GTV komen. :blue_lol:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door giuliettaevo »

liever 2 turbo's met een enkele wastegate als de luchthappers... :mrgreen:

Zal er over denken. :blue_lol: Misschieniemadn nog een autostyle boek liggen waar ze in staan? of moet ik voor zoiets naar de Halfords? :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

stefgtv6 schreef:Ach......, zou het nou zoveel verschil maken qua het je gelukkig voelen of je nu 1 droomauto of een hele loods vol droomauto's hebt? :?

Ik hoop straks met 1 klein miezerig droom GTV'tje net zo blij te zijn......! :blue_cool:
Voor wat het waard is, jouw jas is wel mooier.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

giuliettaevo schreef: @ Roy;
En je ziet maar, zelfs drugshandelaars kunnen smaak hebben. :blue_cool: Of zou die beste man zijn centjes eerlijk verdiend hebben?
Dit is eigenlijk wel wat kort door de bocht Remco, deze benaming verdient de beste man niet.
Het lijkt mij ook erg onlogisch om samen met mijn vrouw naar een appartement van een onderwereld figuur te gaan terwijl onze dochter van 8 jaar oud een aantal etages lager slaapt.

Ik weet wie hij is en wat hij doet. Maar hij vond het prima dat ik erover bericht maar geen afbeeldingen zou plaatsen en namen zou noemen. Maar als je goed tussen de regels doorleest kun je best een inschatting maken wie hij wel is.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Alfa-corazon »

Yuri75 schreef:Bij een Veyron sta ik altijd weer verbaasd te kijken naar het formaat van het ding. Zo klein... en dat met al die techniek er in. Een packaging-meesterwerkje. Mooi vind ik hem niet, maar onder de indruk ben ik wel. Een Aventadór is een schreeuwerig, ordinair apparaat, zoals het een grote Lamborghini betaamt. Zelf zou ik dan voor een Countach LP5000S QV gaan, want die is een stuk minder vulgair :blue_lol:
Een rode Countach had ie ook in zijn andere garage.
With the big wing? Vroeg ik nog. Nee, dat vond ie dan weer niet mooi.

Ken jij de Aventador Jota? O:)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wat als.... het budget toereikend is?

Bericht door Melvivio »

Mooie collectie inderdaad :smile:
Veyron vind ik wel imposant aangezien het nog een vrij stijlvolle auto is. Niet extreem veel poeha, maar wel enorm luxe & redelijk snel :wink:

Toch vraag ik me altijd af of je nog altijd blij blijft met je auto collectie. Jammerlijk van de mens (in mijn geval althands) is dat je went aan snelheid, sound. Maw de beleving slijt & word een beetje normaal. Of heb ik het nou mis?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie