Brandstofpomp
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Brandstofpomp
Waar zit de branstofpomp op de tank van een GTV6
Voordat ik alles los haal.
Vlotter zit boven op.
Voordat ik alles los haal.
Vlotter zit boven op.
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Brandstofpomp
Begin maar niet met loshalen... Pomp zit onder de auto.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Brandstofpomp
Ahaaaa mijn vermoeden zijn dus juist.
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Brandstofpomp
Ik heb geen spanning op de pomp als het contact er op staat.
Moet ik het dan bij het relais zoeken?
Zoja welke is dat?
Ik heb ook last van lekstroom sinds vorige week zou het met elkaar te maken kunnen hebben?
Moet ik het dan bij het relais zoeken?
Zoja welke is dat?
Ik heb ook last van lekstroom sinds vorige week zou het met elkaar te maken kunnen hebben?
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Brandstofpomp
Ik ben even aan het zoeken geweest en heb dit stukje dit tekst hier onder even gekopieerd.
Ik heb nl ook dit los gehad om de boel er achter/onder het driehoekje schoon te maken.
Welk relais is het in de zekeringskast?
meestal is het dubbelrelais de boosdoener met startproblemen/uitval...
zoals jij het omschrijft denk ik aan slechte contacten met de 2 stekkers die erin zitten...
had dit van de winter,sloeg ff aan maar viel dan weer stil en kreeg je hem niet meer aan...
positie van het dubbelrelais is bij het verstevigingsdriehoekje net onder de kap aan de ruitkant,als je ervoor staat links...
trek de stekkers er eens af en weer erop of beter spuit wat contactspray daar...
wbt de schakelaar...er zijn een soort kunstof busjes waar je een kunstof stift in kunt zetten waardoor de buitenkant naar buiten toe uitzet en dan vast zit...weet ff de naam ervan niet
Ik heb nl ook dit los gehad om de boel er achter/onder het driehoekje schoon te maken.
Welk relais is het in de zekeringskast?
meestal is het dubbelrelais de boosdoener met startproblemen/uitval...
zoals jij het omschrijft denk ik aan slechte contacten met de 2 stekkers die erin zitten...
had dit van de winter,sloeg ff aan maar viel dan weer stil en kreeg je hem niet meer aan...
positie van het dubbelrelais is bij het verstevigingsdriehoekje net onder de kap aan de ruitkant,als je ervoor staat links...
trek de stekkers er eens af en weer erop of beter spuit wat contactspray daar...
wbt de schakelaar...er zijn een soort kunstof busjes waar je een kunstof stift in kunt zetten waardoor de buitenkant naar buiten toe uitzet en dan vast zit...weet ff de naam ervan niet
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Brandstofpomp
Dit moet maar even verplaatst worden naar het electriciteit topic.
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: Brandstofpomp
al eens geprobeer om deze open te maken en de relais met de hand te bedienen
zo heb ik die van mij ook moeten starten de eerste keer
de eene bedient de brandstofpomp de andere weet ik niet
gewoon een kartonnetje tussen steken
ik weet niet of je hiermee iets bent?
http://www.ratwell.com/technical/DoubleRelay.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
zo heb ik die van mij ook moeten starten de eerste keer
de eene bedient de brandstofpomp de andere weet ik niet
gewoon een kartonnetje tussen steken
ik weet niet of je hiermee iets bent?
http://www.ratwell.com/technical/DoubleRelay.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
gr sven
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Brandstofpomp
Hey Sven bedankt voor je link.
Ik heb 1 gekocht op het scarb forum.
Afwachten of ze dan start,mijn relais schakelt iedergeval niet de pomp aan.
En als ik de + doorverbind begint de pomp te draaien maar dan wil ze nog niet starten.
Ik heb 1 gekocht op het scarb forum.
Afwachten of ze dan start,mijn relais schakelt iedergeval niet de pomp aan.
En als ik de + doorverbind begint de pomp te draaien maar dan wil ze nog niet starten.
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Brandstofpomp
Het andere deel van het relais geeft waarschijnlijk de + voor de injectoren. Zonder die + gebeurt er dus ook niet veel. Beide helften doorverbinden zou het probleemnatuurlijk wel oplossen maar dat zou ik niet permanent zo laten zitten..
Hopelijk werkt het met een ander relais weer naar behoren.
Hopelijk werkt het met een ander relais weer naar behoren.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...