Heeeelp!!!

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Heeeelp!!!

Bericht door marco75 »

Mijn GTV wil niet meer aanslaan.
Vorige week donderdag rijdend weg gezet en zaterdag accu leeg terwijl de druppellader er aan stond.
Startkabels gepakt maar werkte ook niet.

Ze heeft vonk, pomp werkt, zit benzine in, zekeringen zijn heel en schokschakelaar op rechter spatbord zit er niet meer in.
Weet niet waar ik het verder moet zoeken.
Weten jullie nog iets waar ik naar kijken kan :?:
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Peter GTV-6 »

Werkt de startmotor?
Zoniet: contactslot, startrelais of startmotor zelf...!!

Werkt de startmotor wel, dan controleren of de motor wel benzine krijgt.
Filter ( wanneer vervangen?), leidingen ( lossen op door de ethanol in de huidige moderne benzine...!)...etc...etc...

Even proberen met een beetje startpilot, slaat de motor dan ( even) aan, is het de brandstof toevoer die hapert...!
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Gerrit »

Misschien een domme vraag.. maar waarom zet je de GTV6 aan de druppellader?
Een druppellader heeft toch alleen zin als je een langere periode (lees maanden) geen gebruik maakt van de auto om de accu in goede conditie te houden?
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Heeeelp!!!

Bericht door marco75 »

@ Peter, startmotor en draait wel.
En startrelais komt ook wel in.
Filter kan ik even naar kijken maar er is wel druk.
Zou het contactslot stuk kunnen zijn?

@ Gerrit, weet niet gewoonte denk ik, rijd er soms 2 weken niet in.
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Peter GTV-6 »

Als de startmotor werkt, is het contactslot OK.
Ik zou even wat startpilot in de inlaat spuiten, start de motor dan wel ( even), dan is de ontsteking ook goed, en moet je het in de brandstoftoevoer zoeken.

Ik zet mijn auto's overigens ook geregeld aan de Optimax ( druppel) lader, eigenlijk moet je het "inteligente" lader noemen, want het apparaat werkt als een gewone lader, pas als de accu ( bijna) vol is, gaat de lader over naar de druppelstand.
Ik heb de indruk dat er tegenwoordig vrijwel geen "gewone" acculaders meer worden verkocht/gebruikt..??
Ik heb er tenminste geen meer, maar wel drie verschillende inteligente laders....!!
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Sirmione »

Peter GTV-6 schreef:Als de startmotor werkt, is het contactslot OK.
Ik zou even wat startpilot in de inlaat spuiten, start de motor dan wel ( even), dan is de ontsteking ook goed, en moet je het in de brandstoftoevoer zoeken.

Ik zet mijn auto's overigens ook geregeld aan de Optimax ( druppel) lader, eigenlijk moet je het "inteligente" lader noemen, want het apparaat werkt als een gewone lader, pas als de accu ( bijna) vol is, gaat de lader over naar de druppelstand.
Ik heb de indruk dat er tegenwoordig vrijwel geen "gewone" acculaders meer worden verkocht/gebruikt..??
Ik heb er tenminste geen meer, maar wel drie verschillende inteligente laders....!!
Ik heb een jaar geleden een oplader gekocht bij de action, ja ja.
Kostte iets van 15 euro of zo, doet prima zijn werk.
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Heeeelp!!!

Bericht door marco75 »

Oke gaan we morgen even proberen.
Maar dan nog die enorme lekstroom, ik denk dat het met elkaar te maken heeft.
Had van alle 2 geen last tot vorige week.
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Gerrit »

marco75 schreef:Oke gaan we morgen even proberen.
Maar dan nog die enorme lekstroom, ik denk dat het met elkaar te maken heeft.
Had van alle 2 geen last tot vorige week.
Even googelen levert de volgende tip op:

Je haalt de pool los zet de multi meter er tussen, in zijn hoogste stand.(A)
Je kijkt of hij uitslaat, en anders schakel je terug op de meter.
Bij uitslag één voor één de zekering er uit, daar waar de meter weg valt heb je het circuit te pakken met de lek spanning.

Denk wel even aan het volgende, er zijn circuits die niet langs het zekeringen kastje lopen.
O.a. verlichting rondom, koplampen, ruitenwissers, alarm lichten hebben een eigen zekering.
En het motor gebeuren en de startmotor(die je in dit verhaal NOOIT mag gebruiken) hebben geen zekering.
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Peter GTV-6 »

[quote="Sirmione"]

Ik heb een jaar geleden een oplader gekocht bij de action, ja ja.
Kostte iets van 15 euro of zo, doet prima zijn werk.[/quote]

Klopt, ik heb die laders wel bij de Action zien liggen, heten ze niet "accu jogger" of zoiets?
Want dan is het ook iets anders dan een recht toe recht aan lader...!!
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Heeeelp!!!

Bericht door kareltjeknetter »

systematisch te werk gaan: kijken of er een vonk is, kijk of de bougies ruiken naar benzine, misschien te veel benzine?, startinjector functioneert goed? benzinedruk ok? luchtmassameter ok? enzovoort..............
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Sirmione
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:00

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Sirmione »

Peter GTV-6 schreef:
Sirmione schreef:
Ik heb een jaar geleden een oplader gekocht bij de action, ja ja.
Kostte iets van 15 euro of zo, doet prima zijn werk.
Klopt, ik heb die laders wel bij de Action zien liggen, heten ze niet "accu jogger" of zoiets?
Want dan is het ook iets anders dan een recht toe recht aan lader...!!
Nee, deze laad gewoon op met 5A tot de accu vol is. Zitten 4 leds ter indicatie voortgang laden en accuspanning.
Bij 100% stopt het laden.
Echt een goed apparaatje voor dat geld!
Gehad: 1x75, 1x 145, 4x155, 3x33
Nu: 147 en Alfetta
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Carbo »

Mijn GTV wil niet meer aanslaan.
Vorige week donderdag rijdend weg gezet en zaterdag accu leeg terwijl de druppellader er aan stond.
Startkabels gepakt maar werkte ook niet.
Startkabels werkt niet bij een GTV6 is mijn ervaring! :wink:

Accu buiten de auto losgekoppeld opladen dan inbouwen en starten. Wedden dat ie loopt :grin: :jumping:

De GTV6 is extreem gevoelig voor te weinig spanning is mijn praktijk ervaring.

Nadat ie loopt natuurlijk wel opzoek naar de stroom verbruiker, twee weken wegzetten en dan te weinig spanning is niet goed.
- staat van de accu :?: als die inzakt bij stroomverbruik weet je genoeg),
- verbruik meten bij uitgeschakeld contact (mag alleen maar het klokje zijn) methode staat hierboven al beschreven.

Belangrijk; no panic en systematisch te werk gaan!

Loopt ie nog niet gaan wij verdere adviezen geven :mrgreen:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Heeeelp!!!

Bericht door giuliettaevo »

Met goede startkabels en een fatsoenlijke stroombron werkt dat net zo goed hoor. :wink: Probleem is dat er niet veel mensen zijn die echt goede startkabels hebben.

Als je van die gamma dingen hebt kun je het meestal wel vergeten. Die dingen maken slecht contact met de klemmen en de kabel is te dun, wordt dan ook meestal snel warm. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Gtv4 »

En als de accu echt plat staat, even een paar minuten met startkabels en draaiende motor laten staan.
En dan pas starten.
Transaxle loos!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Peter GTV-6 »

[quote="giuliettaevo"]Met goede startkabels en een fatsoenlijke stroombron werkt dat net zo goed hoor. :wink: Probleem is dat er niet veel mensen zijn die echt goede startkabels hebben.

Als je van die gamma dingen hebt kun je het meestal wel vergeten. Die dingen maken slecht contact met de klemmen en de kabel is te dun, wordt dan ook meestal snel warm. :neutral:[/quote]

Iemand die Gamma koelvloeistof gebruikt, zal z'n startkabels daar ook wel vandaan hebben....!!
Daarom werken ze dus niet...!!

:blue_lol:
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Heeeelp!!!

Bericht door marco75 »

Bedankt voor de reactie's, we zijn nog zoekende :?
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Carbo »

Peter GTV-6 schreef:
giuliettaevo schreef:Met goede startkabels en een fatsoenlijke stroombron werkt dat net zo goed hoor. :wink: Probleem is dat er niet veel mensen zijn die echt goede startkabels hebben.

Als je van die gamma dingen hebt kun je het meestal wel vergeten. Die dingen maken slecht contact met de klemmen en de kabel is te dun, wordt dan ook meestal snel warm. :neutral:
Iemand die Gamma koelvloeistof gebruikt, zal z'n startkabels daar ook wel vandaan hebben....!!
Daarom werken ze dus niet...!!

:blue_lol:
Als je GTV alleen maar in de garage staat heb je ook nooit problemen :kotssmiley:

Gr,
Carl

Praktijk is dat met een compleet lege accu, startkabels bij een GTV6 niet werken!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Peter GTV-6 »

Praktijk is dat GOEDE startkabels bij een GTV-6 wel degelijk werken, zelfs in de garage...!! :blue_cool:

Tip voor de beginnende garagist: investeer in kwaliteits spullen, en laat de bouwmarkt zooi links liggen...!! ::-)
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Gtv4 »

Peter GTV-6 schreef:Praktijk is dat GOEDE startkabels bij een GTV-6 wel degelijk werken, zelfs in de garage...!! :blue_cool:

Tip voor de beginnende garagist: investeer in kwaliteits spullen, en laat de bouwmarkt zooi links liggen...!! ::-)

Tip voor de beheerders, sommige mensen beter niet toelaten.

Wat een gezeur hier, weet meteen ook weer waarom ik bijna niet meer actief ben.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Heeeelp!!!

Bericht door Gtv4 »

Carbo schreef:

Praktijk is dat met een compleet lege accu, startkabels bij een GTV6 niet werken!
Probeer het maar eens Carl, eerst 10 minuten bijladen met een draaiende motor en startkabels.

Zelfde geldt voor het laden van een helemaal lege accu, zet er parallel een andere accu bij met startkabels en een lader.
Transaxle loos!
Plaats reactie