transaxle pk???
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
transaxle pk???
hoeveel pk kan de standaard versnellingsbak van gtv6 aan ??
had gehoord van +- 300 pk
is het mogelijk om over de 300pk te komen of moet ik dan een andere bak nemen ?
had gehoord van +- 300 pk
is het mogelijk om over de 300pk te komen of moet ik dan een andere bak nemen ?
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
Hoe wilde je er overheen gaan? Als het atmosferisch is is het minder schadelijk voor de bak als geblazen pk's.
Het gebruik van de auto is ook een factor. Als het een straatauto is is het al minder belast als een raceauto. Constant dragracen helpt natuurlijk ook niet echt, net als powerslidend elke bocht door gaan.
Andere bak wordt ingewikkeld, vooral als je de bak achter wilt houden.
Zelf heb ik er voor gekozen om de bak voorin te maken. Maar mijn plannen gaan wel over 400 pk+, dat zou een transaxle zeker niet lang overleven bij mij.
300 pk's met turbokoppel drukt simpelweg de bakhelften uit elkaar zodat de tandwielen in elkaar vastslaan. Rechte vertanding gaat dit tegen, de bak versterken met klemmen eromheen ook. Het volgende zwakke punt wordt daarna de uitgaande as, net achter het pignonwiel breekt de as.
Het gebruik van de auto is ook een factor. Als het een straatauto is is het al minder belast als een raceauto. Constant dragracen helpt natuurlijk ook niet echt, net als powerslidend elke bocht door gaan.
Andere bak wordt ingewikkeld, vooral als je de bak achter wilt houden.
Zelf heb ik er voor gekozen om de bak voorin te maken. Maar mijn plannen gaan wel over 400 pk+, dat zou een transaxle zeker niet lang overleven bij mij.
300 pk's met turbokoppel drukt simpelweg de bakhelften uit elkaar zodat de tandwielen in elkaar vastslaan. Rechte vertanding gaat dit tegen, de bak versterken met klemmen eromheen ook. Het volgende zwakke punt wordt daarna de uitgaande as, net achter het pignonwiel breekt de as.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: transaxle pk???
ik zat te denken om een 3.5 te gaan voorzien van een supercharger.
en als mogelijke oplossing een porsche 944 turbobak achter.
of is het beter om een m3 bak voor te nemen ??
en als mogelijke oplossing een porsche 944 turbobak achter.
of is het beter om een m3 bak voor te nemen ??
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: transaxle pk???
ik zat te denken om een 3.5 te gaan voorzien van een supercharger.
en als mogelijke oplossing een porsche 944 turbobak achter.
of is het beter om een m3 bak voor te nemen ??
en als mogelijke oplossing een porsche 944 turbobak achter.
of is het beter om een m3 bak voor te nemen ??
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
Beide bakken zijn duur die je noemt, net als de motor...
3.5 12v of 24v? Een 12v krijgt in 3,5 liter vorm al niet genoeg lucht naar binnen voor echt vermogen dus een 24v lijkt me dan beter. En met een 3,5 24v kun je ook aan de 300 pk komen zonder compressor... een 3.0 24v met een compressor zou ik eerder voor gaan dan. Helemaal aangezien de 3,5 blokken nooit echt betrouwbaar genoemd worden en nogal eens problemen met de temperatuurhuishouding hebben.
944 turbo bak is lastig te vinden en ik weet niet of ze standaard een sper hebben maar zonder sper wil je echt niet rijden met zoveel vermogen... Bovendien is het model helemaal verkeerd, aandrijfassen aan de voorkant e.d....
Dan kun je beter voor een handbak van een 928 kijken, die is veel beter qua model.
Bak voorin is wellicht makkelijker...
3.5 12v of 24v? Een 12v krijgt in 3,5 liter vorm al niet genoeg lucht naar binnen voor echt vermogen dus een 24v lijkt me dan beter. En met een 3,5 24v kun je ook aan de 300 pk komen zonder compressor... een 3.0 24v met een compressor zou ik eerder voor gaan dan. Helemaal aangezien de 3,5 blokken nooit echt betrouwbaar genoemd worden en nogal eens problemen met de temperatuurhuishouding hebben.
944 turbo bak is lastig te vinden en ik weet niet of ze standaard een sper hebben maar zonder sper wil je echt niet rijden met zoveel vermogen... Bovendien is het model helemaal verkeerd, aandrijfassen aan de voorkant e.d....
Dan kun je beter voor een handbak van een 928 kijken, die is veel beter qua model.
Bak voorin is wellicht makkelijker...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: transaxle pk???
Een 928 handbak lijkt mij ook niet zo makkelijk te vinden volgens mij was zeker zo'n 90% van de 928 automaat.
Als ik zoveel geld ging uitgeven ging er de Montreal V8 in met throttle bodies en de bak aan het blok . Klinkt nog twintig keer beter dan de toch al mooie sound van V6 Differentieel van de 6? en dan heb je echt iets bijzonders
Als bak zou ik de optie van de M3bak serieus gaan bekijken.
Gr,
Carl
Als ik zoveel geld ging uitgeven ging er de Montreal V8 in met throttle bodies en de bak aan het blok . Klinkt nog twintig keer beter dan de toch al mooie sound van V6 Differentieel van de 6? en dan heb je echt iets bijzonders
Als bak zou ik de optie van de M3bak serieus gaan bekijken.
Gr,
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
braadwurst bakken zijn wel leuk... Oude E30 M3 bak is erg sterk maar kost ook al gauw 750-1000 euro. De E36 M3 3,0 5-bak is de beste keus, die koop je voor ongeveer 250-350 euro en zijn onverwoestbaar, meerdere M3 turbo''s gezien met 900+ pk. E36 328i heeft overigens exact dezelfde bak en is vaak goedkoper. 6-bakken zijn ook sterk maar weer een stuk duurder. Alleen de E30 M3 en E28 M5 bak hebben een los koppelingshuis, alle anderen zullen omgelast moeten worden (zoals mijn bak) of via een adapterplaat pas gemaakt moeten worden.
Diff is dan het volgende probleem. Sei diff is lastig te vinden (zegt degene die er 3 heeft... ) maar wel relatief makkelijk te plaatsen en heeft een sper. Overbrengingen zijn wel lastig. Van de 3 die ik er heb zijn er 2 met een 4,27 oid overbrenging. Een beetje aan de korte kant dus. En zeker als je een modernere bmwbak gebruikt, die zijn in de V namelijk 1:1. Je moet dan in ieder geval al een overdrive bak hebben. Mijn Sei diff dat onder de GTV hangt is 3,63 oid en dat is met mijn Getrag 260 bak goed voor de volgende snelheden met 7000rpm;
Diff is dan het volgende probleem. Sei diff is lastig te vinden (zegt degene die er 3 heeft... ) maar wel relatief makkelijk te plaatsen en heeft een sper. Overbrengingen zijn wel lastig. Van de 3 die ik er heb zijn er 2 met een 4,27 oid overbrenging. Een beetje aan de korte kant dus. En zeker als je een modernere bmwbak gebruikt, die zijn in de V namelijk 1:1. Je moet dan in ieder geval al een overdrive bak hebben. Mijn Sei diff dat onder de GTV hangt is 3,63 oid en dat is met mijn Getrag 260 bak goed voor de volgende snelheden met 7000rpm;
car speed calculator schreef: 1st Gear = 57.23 km/h
2nd Gear = 99.63 km/h
3rd Gear = 156.56 km/h
4th Gear = 219.18 km/h
5th Gear = 270.6 km/h
6th Gear = Infinity km/h
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: transaxle pk???
heb je ook een foto van de bak achterop de v6 ??
maar als ik het goed begrijp is een e36 m3 bak de beste oplossing.
wat zijn dan de optie's kwa diff ??
maar als ik het goed begrijp is een e36 m3 bak de beste oplossing.
wat zijn dan de optie's kwa diff ??
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
Alles wat je pas kunt maken....
braadwurst diff is wat dat betreft makkelijk, veel te krijgen en ook nog eens veel verschillende overbrengingen.
Naast de steunen voor het diff heb je natuurlijk ook geen bevestigingen meer voor je achterremmen, die moet je dus of verplaatsen naar de wielkant of iets voor verzinnen.
Mijn braadwurst E30 325i overdrive bak met een deel van een Alfa Sei koppelingshuis;
En voor het diff zoiets;
Kan geen foto vinden van toen hij helemaal af was..
braadwurst diff is wat dat betreft makkelijk, veel te krijgen en ook nog eens veel verschillende overbrengingen.
Naast de steunen voor het diff heb je natuurlijk ook geen bevestigingen meer voor je achterremmen, die moet je dus of verplaatsen naar de wielkant of iets voor verzinnen.
Mijn braadwurst E30 325i overdrive bak met een deel van een Alfa Sei koppelingshuis;
En voor het diff zoiets;
Kan geen foto vinden van toen hij helemaal af was..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: transaxle pk???
Volgens mij heeft de 944turbo bak altijd een sper. Prijs voor een revisi bak was volgens mij ook ongeveer euro of 1000.
Komen wel nog extra kosten bij voor pomp & koeling & sperolie. Helaas hebbe ook deze bakken een grens. De 330pk & 400nogwat NM van een race944turbo maken de bak in rap tempo minder.
(2-10 races). Je zou dan ook van zo'n auto de homokineten & assen moeten pakken.
928 handgeschakeld is nog best te vinden. Er zijn behoorlijk wat slopers en ongeveer 30% van alle 928's zijn handgeschakeld geweest.
Er zijn ook enkele bedrijven (weet zo niet meer welke) die versnellingsbakken verstevigen voor de racerij e.d. maar dit zal ongetwijfeld duur zijn.
Forte heeft enkele mooie dopes voor v-bakken die slijtage tegen gaan. Ook goede olie op juiste temperatuur doet veel.
Komen wel nog extra kosten bij voor pomp & koeling & sperolie. Helaas hebbe ook deze bakken een grens. De 330pk & 400nogwat NM van een race944turbo maken de bak in rap tempo minder.
(2-10 races). Je zou dan ook van zo'n auto de homokineten & assen moeten pakken.
928 handgeschakeld is nog best te vinden. Er zijn behoorlijk wat slopers en ongeveer 30% van alle 928's zijn handgeschakeld geweest.
Er zijn ook enkele bedrijven (weet zo niet meer welke) die versnellingsbakken verstevigen voor de racerij e.d. maar dit zal ongetwijfeld duur zijn.
Forte heeft enkele mooie dopes voor v-bakken die slijtage tegen gaan. Ook goede olie op juiste temperatuur doet veel.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: transaxle pk???
ben onlangs wat aan het sneupen geweest en ben een bak van een toyota supra met los koppelingshuis tegen gekomen.
kan de versnellingsbak wat hebben kwa pk's etc.
en los koppelhuis waar kan ik zoiets vinden ??
kan de versnellingsbak wat hebben kwa pk's etc.
en los koppelhuis waar kan ik zoiets vinden ??
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
Die bakken zijn best redelijk sterk. Heb er zelf eentje gehad die nu in een Opel Ascona met 300+ pk zit.
Koppelingshuis is erg lastig voor een Alfa v6. Is enkel van een Sei te gebruiken en die zijn schaars. Ik heb nog een losse liggen maar die gaat niet goedkoop weg.
Koppelingshuis is erg lastig voor een Alfa v6. Is enkel van een Sei te gebruiken en die zijn schaars. Ik heb nog een losse liggen maar die gaat niet goedkoop weg.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: transaxle pk???
in welke verhoudingen zijn er van het sei diff ??
en zou dit passen in verhouding met de supra bak ?
en zou dit passen in verhouding met de supra bak ?
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
Sei diff overbrengingen is moeilijk iets over te zeggen.
Ik heb er 3. een 3,67 en 2 stuks met 4,27. Ik gebruik de 3,67 met een braadwurst overdrive bak en had hem graag nog iets langer gehad. De 4,27 vind ik echt te kort. Die 4.27 zijn volgens mij van een handbak en de andere van een automaat.
Google even voor de overbrengingsverhoudingen voor de Supra bak en vul alles in in een calculator zoals bv. deze.
Ik heb er 3. een 3,67 en 2 stuks met 4,27. Ik gebruik de 3,67 met een braadwurst overdrive bak en had hem graag nog iets langer gehad. De 4,27 vind ik echt te kort. Die 4.27 zijn volgens mij van een handbak en de andere van een automaat.
Google even voor de overbrengingsverhoudingen voor de Supra bak en vul alles in in een calculator zoals bv. deze.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: transaxle pk???
zit er eenzelfde aansluiting voor de km kabel op de sei diff ??
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: transaxle pk???
Nee, zit bij een Sei op de bak...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...