Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

AlfettaOwner schreef:Geweldig dat je meteen na aankoop met de alfetta zo een reis onderneemt :thumbs:
Heb je ook foto's van de fetta in de omgeving?
Tuurlijk, welke is mooier :jumping:

Afbeelding

Dat verlagen staat wel leuk maar op noorse landweggetjes moet je wel aan uitlaat denken :evil:

Afbeelding
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door AlfettaOwner »

Ondanks dat ie rood is mag hij op de schroothoop :mrgreen:
Je weet nooit waar je terecht komt met je fetta, verlagen is idd leuk voor de looks maar niet altijd handig.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door @PM »

Fetta, Jetta, wat scheelt het helemaal? :mrgreen:

Gaaf hoor zo'n vakantie met een nieuwe oude auto!
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

Zeker, heel gaaf. Ik plan meestal een vakantie met veel rijplezier als ik een nieuwe auto heb. Noorwegen is een en al bocht met stijgen en dalen :thumbs: Met italiaanse auto's is het wel handig als je een partner hebt die rustig een boekie gaat lezen als je weer eens iets moet repareren. Die heb ik gelukkig :grin:
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

Overigens lees ik in de workshop manual van een 75 V6 milano dat er 2 kg tussen de min en max streep van de olie pijlstok zit. Geen idee wat olie weegt maar het zal wel neerkomen op meer dan 2 liter....
GTV 6, 3l uit 1981
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door @PM »

Rondje googlen levert 0,866 kg/l op bij 15°C voor 10W40. Dus 2 kg = ca. 2,3 liter = toch aardig wat.
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

@PM schreef:Rondje googlen levert 0,866 kg/l op bij 15°C voor 10W40. Dus 2 kg = ca. 2,3 liter = toch aardig wat.
Handig als ie wat lust, hoef je er niet zo vaak bij :wink:
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

gtv tijntje schreef:is altijd hetzelfde liedje met die oude dingen..

Zelf plaats ik tegenwoordig een paar goedkopere jap's

http://www.showoffimports.nl/home.php?cat=619

geen geld en een prima opbrengst! wel zelf ff een klein frame maken


grt martijn
@ Martijn: Bedankt voor de tip, ik heb er 2 bestelt met van die bevestigingen door de radiator heen. Zou dat werken? Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij eigenlijk maar makkelijk is het weer wel. Moeilijk, Moeilijk, Moeilijk.....
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
Stefan
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 499
Lid geworden op: 24 mar 2009, 22:34
Locatie: Gramsbergen
Contacteer:

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Stefan »

Kodjo schreef: - De achterklep past niet helemaal top. Er is schade op de rechter punt en de carrosserie. @Stefan, heb je iets van een lakcode? Dan kan ik dit bijwerken.
Helaas niet, Kodjo.
De kleur is geen originele Alfa-kleur. Tijdens het spuiten heb ik de spuiter een beetje vrijheid gegeven.
De auto moest wel zwart worden, maar niet pikzwart. Hij heeft er uiteindelijk een beetje bruine tint doorheen verwerkt. Zodoende is er geen kleurcode :cry: .
Ik had hem toen wel gevraagd om een lakstift, maar dat was hij vergeten :roll: .
Aan de foto te zien, heb je de schade aan de rechterkant. Ik heb dit al eens aan de linkerkant gehad.
Ik vermoed, dat tijdens het sluiten de klep net iets te ver naar beneden gedrukt moet worden. Misschien is de klepsluiting nog iets te stellen. Hier ben ik toen ook al mee bezig geweest, maar het zit toch nog niet helemaal goed.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.

Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door gtv tijntje »

ik heb er 2 bestelt met van die bevestigingen door de radiator heen. Zou dat werken? Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij eigenlijk maar makkelijk is het weer wel. Moeilijk, Moeilijk, Moeilijk.....
Dat heb ik nog niet gedaan,maatje van mij wel maar dat is bij een veel recentere snelle jap en dus nog 1 met een
jonge en frisse radiateur..
Zelf heb ik altijd een frame gemaakt omdat ik het ook niet zo vertrouw met die bevestiging bij wat oudere radiateuren...
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

Helaas niet, Kodjo.
De kleur is geen originele Alfa-kleur. Tijdens het spuiten heb ik de spuiter een beetje vrijheid gegeven.
De auto moest wel zwart worden, maar niet pikzwart. Hij heeft er uiteindelijk een beetje bruine tint doorheen verwerkt. Zodoende is er geen kleurcode :cry: .
Ik had hem toen wel gevraagd om een lakstift, maar dat was hij vergeten :roll: .
Aan de foto te zien, heb je de schade aan de rechterkant. Ik heb dit al eens aan de linkerkant gehad.
Ik vermoed, dat tijdens het sluiten de klep net iets te ver naar beneden gedrukt moet worden. Misschien is de klepsluiting nog iets te stellen. Hier ben ik toen ook al mee bezig geweest, maar het zit toch nog niet helemaal goed.
De schade is idd rechts. Ik zal het wel bijwerken met zwart, daar zie je niks van op die plek. Eerst de klep maar eens stellen anders lost het niks op. het is niet dat ie te diep sluit want het is een verticale streep van 2 cm, het moet dus in de positie van de klep gezocht worden. Wordt nog niet makkelijk ben ik bang want hij zit wel recht in de auto en ik moet dus goed opletten de linker kant niet te beschadigen.
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
Coniglio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:18
Locatie: Limburg (B)

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Coniglio »

Metaalachtig rammeltje bij de uitlaat kan het hitteschild zijn bij het spruitstuk. Als je problemen krijgt met de warmte (zal wel meevallen in Noorwegen?) kan je er nog altijd het theeblad op je motorkap losmaken. De mijne is eraf gevlogen en qua koeling was dat niet eens zo slecht :blue_lol:

Waar zit je ergens, rond de Eidanger? De noren waar ik al eens contact mee heb gehad zijn fanatieker over hun GTV6 dan menig italiaan, bij nood kun je zeker eens bij hen verhaal halen. http://www.klubbalfaromeo.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

Helaas, ben alweer in Arnhem :cry:
De warmte was niet een echt probleem maar zonder 1 fan redt je het niet. In de stad en wachten voor de veerboot is ie echt wel nodig. Zonder theeblad staat zo musclecar achtig, te Amerikaans naar mijn idee. Maar wel handig om als optie achter de hand te hebben :thumbs:

Dat hitteschild zit volgens mij goed vast. Zal het toch nog eens controleren!
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

Vandaag 2 nieuwe fans gemonteerd, aftermarkt spul van http://www.showoffimports.nl/home.php?cat=619" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; (nog bedankt Tijntje!). Voor 35 euro stuk heb je toch een mooi stel ventilatoren. Draaien mooi rond, geen getril, en nog de goede kant op ook :thumbs:

Dus, die 2 Dakota's liggen in de bak. Ze waren origineel en mooi geverfd door Stefan maar helaas geheel versleten, totaal op. Met die nieuwe fans hou je nog meer ruimte over ook!

Afbeelding
GTV 6, 3l uit 1981
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Melvivio »

Ziet er keurig uit :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Mankementen onderweg naar Noorwegen...

Bericht door Kodjo »

Melvivio schreef:Ziet er keurig uit :smile:
Dank je :grin: maar belangrijker nog, het werkt; bij 32grC in de file geen enkel probleem :thumbs:
GTV 6, 3l uit 1981
Plaats reactie