Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Man wat een topwerk, straal er gewoon van af..ja zelfs van de foto's MOOI HOOR :thumbs:
Zou zo mijn GT brengen voor een nieuw jasje :__:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

Ziet er zo goed uit! eusa_clap.gif Met deze spuitmethodes zou je het wet-sanden van de kleurlaag en blanke laklaag nagenoeg kunnen uitsluiten? Anders verwoord, je krijgt zelfde resultaat zonder de extra schuur uren?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Man wat een topwerk, straal er gewoon van af..ja zelfs van de foto's MOOI HOOR :thumbs:
Zou zo mijn GT brengen voor een nieuw jasje :__:
Thanks Sandro :thumbs:

Ben zelf zelden zo tevreden geweest als vandaag! Heb ook hier op het forum wel eens kritiek gehad op spuitwerk.
Dan moet je ook laten zien hoe jij zelf het dan ziet. De Spider was dan ook dubbel spannend omdat de klant ook zelf ook strak wilde maken, dan kun je alleen maar instructies geven......... maar dan komen in mijn methodiek de zekerheden kijken : .... ik geef alleen maar een "go" als ik echt tevreden ben :mrgreen:

Samen met Maurice in de spuitcabine is een absoluut feestje, de eenvoud waarmee hij een "silicoontje" probleem oplost is geweldig om naar te kijken. Ik ben Maurice waanzinnig dankbaar dat hij mij al de "tricks" wil laten zien :wink:
Ik weet inmiddels ook dat hij het super vindt om zo'n niet alledaagse kleur als Avoria Pininfarina te spuiten.

Ik heb voordat ik het pand afsloot nog even bij de Spider zitten kijken ............ wat is ze mooi! en daar doe ik het voor!

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Melvivio schreef:Ziet er zo goed uit! eusa_clap.gif Met deze spuitmethodes zou je het wet-sanden van de kleurlaag en blanke laklaag nagenoeg kunnen uitsluiten? Anders verwoord, je krijgt zelfde resultaat zonder de extra schuur uren?
Anders verwoord: wetsanden is om spuitfouten weg te werken :wink: Soms kan een spuiter er niet zoveel aan doen want het is van zoveel factoren afhankelijk. Kleurlagen doe je in principe helemaal niet wetsanden want deze spuit je nat in nat met je clear!

Deze Spider ga ik niet wetsanden is absoluut overbodig. Lak is superstrak! Wel een paar (welgeteld 4) stofjes (of stofinsluitingen) maar deze polijst ik weg! met dank aan meester spuiter Maurice! en de toproducten van Standox!

ook het behalen van voldoende laagdiktes op carrosserie vormen is voor een top spuiter geen issue! Heb nu echt voldoende gezien om daarover te kunnen oordelen. De GTV6 is in dat opzicht echt niet speciaal!

Deze Spider heeft de STANDOX blanke lak "Xtra clear" gekregen en deze lakken gaan echt erg ver. Naast een verharder pas je hier ook een zogenoemde adjuster toe om de viscositeit aan te passen. Deze lakken moeten wel op 60gr worden afgebakken.

Met steeds meer kennis en ervaring wordt mijn GTV6 wel een hele speciale spuitklus die in retail spuit waarde de waarde van de 6 ruim overstijgt! :wink: D.w.z zeggen dat retail waarde van de spuitklus alleen al duurder is dan de hele GTV6 waard is in concours staat. Maar laat mij dat nou helemaal niet boeien :jumping:

Mijn punt is nog steeds dat je een spuiter wilt hebben die precies weet waar het bij klassiekers om draait en daar ook voldoening en lol aan beleeft zonder dat deze zich blind staart op ouderwetse spuittechnieken en middelen.

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Deze week stond geheel in het teken van de GTA-R! De klant wil dit seizoen nog kunnen racen. Dan schakel ik gewoon een tandje bij en gaan wij ervoor! Hoeveel uren ik deze week heb gemaakt wil ik niet echt weten........

Het is ongelofelijk dat 9 maanden werk er uiteindelijk toe leidt dat in 1 dag het resultaat duidelijk wordt. De keurkeuze komt geheel uit mijn koker, na veel overleg met de klant heeft hij het aan mij overgelaten. Het "Bluette" is de originele kleur, samen met het door mij gekozen Giallo een "stunning" combinatie.

De klant "Peterpaul" is er bijna de gehele dag bij geweest. Dat vind ik echt prachtig je maakt hem deelgenoot van de beleving. Hij ziet het resultaat ontstaan. Dat is nou mijn filosofie de klant meenemen in de hele "experience". De klant ziet ook door het strijklicht alle onvolkomenheden maar ook dat hoort erbij!.

Samen met Maurice is ook dit weer een resultaat waar ik erg blij van wordt! Een week na de Spider nu de GTA-R! O:)

Afbeelding

In de conventionele basislak van Standox. Na de flash off is deze mat, door de blanke lak komt de glans!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor ook nog even een tankwagen aan de binnenzijde gestraald en gecoat :--: :--: :--: :--:

Nu maar een fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 30 mar 2014, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

Wat een bot apparaat is het toch... :blue_cool:

Nu met extra RRRRR! :blue_lol:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV »

:thumbs: :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Heb je die rode Bertone op de achtergrond ook gespoten Carl ?
Of wordt die ontmanteld voor verdere restauraratie ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Enrico schreef:Heb je die rode Bertone op de achtergrond ook gespoten Carl ?
Of wordt die ontmanteld voor verdere restauraratie ?
De "rode" bertone is/wordt een GTA-R Stradale en die zijn wij aan het ontmantelen. Deze staat dus nog helemaal aan het begin van het proces :mrgreen:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi resultaat weer Carl :thumbs:
Spuitwerk ziet er strak uit zo op de foto's :__:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag weer eens totaal iets anders; tussendoor een vacuüm tankauto gestraald. Een goede klant had het probleem dat de spuiter overspray had gecreëerd op de binnenzijde van een "Amphitec" RVS tankauto.
Deze vacuüm zuiger wordt gebruikt voor grondwerk en het probleem dat ontstond was dat door de overspray van de spuiter het oppervlak was opgeruwd waardoor de grond als het ware aan de wand blijft kleven!

Dus het verzoek was simpel; overspray verwijderen en de RVS tank zo glad mogelijk afleveren :jumping:

Daar houd ik wel van, uitdagingen.... dus vandaag de machines verplaats naar Amphitec in Hendrik Ido Ambacht en ik heb de tank nat met soda gestraald. Bij deze methodiek voeg ik water toe als de soda uit de spuitmond komt om de stof "beheersbaar" te houden. Dit is de sodastraal methodiek die je ook op You Tube filmpjes tegenkomt.

Na een uur of 3 stralen een super tevreden chauffeur... en daar gaat het mij altijd om. Prachtig om iemand te zien die oprecht blij is met het resultaat omdat hij er dagelijks mee werkt :-({|=

De prachtige Amphitec vacuüm zuiger!
Afbeelding

De binnenzijde van de RVS tank vol met overspray!
Afbeelding

Carbo in zijn regenpak in de tank :jumpingred:
Afbeelding

Het resultaat!
Afbeelding

Zoals jullie zien, er zijn veel toepassingen voor soda. Ik leer iedere keer weer van dit soort "off the restoration" road projecten!

Trouwens vanmiddag het bekleden van het dashboard van de GTA-R afgemaakt. Tja saai is het zeker niet....... :mrgreen:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi werkje, ook netjes langs de rand afgestraald :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door twinnyspark »

Straal je de verblauwing van het lassen niet weg met Soda ?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

twinnyspark schreef:Straal je de verblauwing van het lassen niet weg met Soda ?
Nee want ik neem met Soda geen materiaal weg! :wink: De RVS plaat blijft dus helemaal zoals deze was alleen dan zonder de overspray/lak!

Bij de Maserati 3500 was dat helemaal super daar zag je de warmte inbreng van de oorspronkelijke lassen!

Gr,
Carl
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door twinnyspark »

Wonderlijk, maar erg mooi om te zien. :thumbs:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

:cool: Cool indeed!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Deze week druk bezig met het plaatwerk van de Giulia welke ook op InterClassics stond. Hiervan worden de dorpels (midden en buiten) vervangen en het voorfrontje. Foto's volgen!

Tussendoor even een paar velgjes gespoten. Voor mij op zich wel speciaal omdat het een hele fraaie Alfa kleur is namelijk Travertino en dat de afwerking volledig mat is. Dit was de eerste keer dat ik de blanke lak volledig mat heb gespoten en dat viel mij niet tegen :jumping:

Ben wel blij met het resultaat :blue_cool: Wordt steeds handiger met de verfspuit! cool2.gif cool2.gif

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn echt "rete" strak :banana: en de kleur is erg fraai! jammer dat ze onder een Golf komen :schrik:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Ziet er zeer netjes uit Carl, ik had de bumperrand van de 75TB ook afgewerkt met 2K matte blanke lak en de rest in glans 2k.
Ff wennen met matte lak ivm het indrogen naar mat tov glans.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Zag zojuist dat ik "Alfetta Guru" ben geworden :blue_lol: :jumping: :blue_lol:

Dat doet mij goed Sandro! zal vannacht goed slapen :grin:

Als je mij maar niet zo'n tentje geeft.......want dan stop ik spontaan met posten :evil: .................grapje :banana:


Gr,
Carl
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door ario »

he guru gefeliciteerd. :thumbs: ario
Plaats reactie