Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Man wat een topwerk, straal er gewoon van af..ja zelfs van de foto's MOOI HOOR
Zou zo mijn GT brengen voor een nieuw jasje
Zou zo mijn GT brengen voor een nieuw jasje
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ziet er zo goed uit! Met deze spuitmethodes zou je het wet-sanden van de kleurlaag en blanke laklaag nagenoeg kunnen uitsluiten? Anders verwoord, je krijgt zelfde resultaat zonder de extra schuur uren?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Thanks SandroAlfettaOwner schreef:Man wat een topwerk, straal er gewoon van af..ja zelfs van de foto's MOOI HOOR
Zou zo mijn GT brengen voor een nieuw jasje
Ben zelf zelden zo tevreden geweest als vandaag! Heb ook hier op het forum wel eens kritiek gehad op spuitwerk.
Dan moet je ook laten zien hoe jij zelf het dan ziet. De Spider was dan ook dubbel spannend omdat de klant ook zelf ook strak wilde maken, dan kun je alleen maar instructies geven......... maar dan komen in mijn methodiek de zekerheden kijken : .... ik geef alleen maar een "go" als ik echt tevreden ben
Samen met Maurice in de spuitcabine is een absoluut feestje, de eenvoud waarmee hij een "silicoontje" probleem oplost is geweldig om naar te kijken. Ik ben Maurice waanzinnig dankbaar dat hij mij al de "tricks" wil laten zien
Ik weet inmiddels ook dat hij het super vindt om zo'n niet alledaagse kleur als Avoria Pininfarina te spuiten.
Ik heb voordat ik het pand afsloot nog even bij de Spider zitten kijken ............ wat is ze mooi! en daar doe ik het voor!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Anders verwoord: wetsanden is om spuitfouten weg te werken Soms kan een spuiter er niet zoveel aan doen want het is van zoveel factoren afhankelijk. Kleurlagen doe je in principe helemaal niet wetsanden want deze spuit je nat in nat met je clear!Melvivio schreef:Ziet er zo goed uit! Met deze spuitmethodes zou je het wet-sanden van de kleurlaag en blanke laklaag nagenoeg kunnen uitsluiten? Anders verwoord, je krijgt zelfde resultaat zonder de extra schuur uren?
Deze Spider ga ik niet wetsanden is absoluut overbodig. Lak is superstrak! Wel een paar (welgeteld 4) stofjes (of stofinsluitingen) maar deze polijst ik weg! met dank aan meester spuiter Maurice! en de toproducten van Standox!
ook het behalen van voldoende laagdiktes op carrosserie vormen is voor een top spuiter geen issue! Heb nu echt voldoende gezien om daarover te kunnen oordelen. De GTV6 is in dat opzicht echt niet speciaal!
Deze Spider heeft de STANDOX blanke lak "Xtra clear" gekregen en deze lakken gaan echt erg ver. Naast een verharder pas je hier ook een zogenoemde adjuster toe om de viscositeit aan te passen. Deze lakken moeten wel op 60gr worden afgebakken.
Met steeds meer kennis en ervaring wordt mijn GTV6 wel een hele speciale spuitklus die in retail spuit waarde de waarde van de 6 ruim overstijgt! D.w.z zeggen dat retail waarde van de spuitklus alleen al duurder is dan de hele GTV6 waard is in concours staat. Maar laat mij dat nou helemaal niet boeien
Mijn punt is nog steeds dat je een spuiter wilt hebben die precies weet waar het bij klassiekers om draait en daar ook voldoening en lol aan beleeft zonder dat deze zich blind staart op ouderwetse spuittechnieken en middelen.
Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Deze week stond geheel in het teken van de GTA-R! De klant wil dit seizoen nog kunnen racen. Dan schakel ik gewoon een tandje bij en gaan wij ervoor! Hoeveel uren ik deze week heb gemaakt wil ik niet echt weten........
Het is ongelofelijk dat 9 maanden werk er uiteindelijk toe leidt dat in 1 dag het resultaat duidelijk wordt. De keurkeuze komt geheel uit mijn koker, na veel overleg met de klant heeft hij het aan mij overgelaten. Het "Bluette" is de originele kleur, samen met het door mij gekozen Giallo een "stunning" combinatie.
De klant "Peterpaul" is er bijna de gehele dag bij geweest. Dat vind ik echt prachtig je maakt hem deelgenoot van de beleving. Hij ziet het resultaat ontstaan. Dat is nou mijn filosofie de klant meenemen in de hele "experience". De klant ziet ook door het strijklicht alle onvolkomenheden maar ook dat hoort erbij!.
Samen met Maurice is ook dit weer een resultaat waar ik erg blij van wordt! Een week na de Spider nu de GTA-R!
In de conventionele basislak van Standox. Na de flash off is deze mat, door de blanke lak komt de glans!
Tussendoor ook nog even een tankwagen aan de binnenzijde gestraald en gecoat
Nu maar een
Gr,
Carl
Het is ongelofelijk dat 9 maanden werk er uiteindelijk toe leidt dat in 1 dag het resultaat duidelijk wordt. De keurkeuze komt geheel uit mijn koker, na veel overleg met de klant heeft hij het aan mij overgelaten. Het "Bluette" is de originele kleur, samen met het door mij gekozen Giallo een "stunning" combinatie.
De klant "Peterpaul" is er bijna de gehele dag bij geweest. Dat vind ik echt prachtig je maakt hem deelgenoot van de beleving. Hij ziet het resultaat ontstaan. Dat is nou mijn filosofie de klant meenemen in de hele "experience". De klant ziet ook door het strijklicht alle onvolkomenheden maar ook dat hoort erbij!.
Samen met Maurice is ook dit weer een resultaat waar ik erg blij van wordt! Een week na de Spider nu de GTA-R!
In de conventionele basislak van Standox. Na de flash off is deze mat, door de blanke lak komt de glans!
Tussendoor ook nog even een tankwagen aan de binnenzijde gestraald en gecoat
Nu maar een
Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 30 mar 2014, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Wat een bot apparaat is het toch...
Nu met extra RRRRR!
Nu met extra RRRRR!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Heb je die rode Bertone op de achtergrond ook gespoten Carl ?
Of wordt die ontmanteld voor verdere restauraratie ?
Of wordt die ontmanteld voor verdere restauraratie ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
De "rode" bertone is/wordt een GTA-R Stradale en die zijn wij aan het ontmantelen. Deze staat dus nog helemaal aan het begin van het procesEnrico schreef:Heb je die rode Bertone op de achtergrond ook gespoten Carl ?
Of wordt die ontmanteld voor verdere restauraratie ?
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi resultaat weer Carl
Spuitwerk ziet er strak uit zo op de foto's
Spuitwerk ziet er strak uit zo op de foto's
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Vandaag weer eens totaal iets anders; tussendoor een vacuüm tankauto gestraald. Een goede klant had het probleem dat de spuiter overspray had gecreëerd op de binnenzijde van een "Amphitec" RVS tankauto.
Deze vacuüm zuiger wordt gebruikt voor grondwerk en het probleem dat ontstond was dat door de overspray van de spuiter het oppervlak was opgeruwd waardoor de grond als het ware aan de wand blijft kleven!
Dus het verzoek was simpel; overspray verwijderen en de RVS tank zo glad mogelijk afleveren
Daar houd ik wel van, uitdagingen.... dus vandaag de machines verplaats naar Amphitec in Hendrik Ido Ambacht en ik heb de tank nat met soda gestraald. Bij deze methodiek voeg ik water toe als de soda uit de spuitmond komt om de stof "beheersbaar" te houden. Dit is de sodastraal methodiek die je ook op You Tube filmpjes tegenkomt.
Na een uur of 3 stralen een super tevreden chauffeur... en daar gaat het mij altijd om. Prachtig om iemand te zien die oprecht blij is met het resultaat omdat hij er dagelijks mee werkt
De prachtige Amphitec vacuüm zuiger!
De binnenzijde van de RVS tank vol met overspray!
Carbo in zijn regenpak in de tank
Het resultaat!
Zoals jullie zien, er zijn veel toepassingen voor soda. Ik leer iedere keer weer van dit soort "off the restoration" road projecten!
Trouwens vanmiddag het bekleden van het dashboard van de GTA-R afgemaakt. Tja saai is het zeker niet.......
Gr,
Carl
Deze vacuüm zuiger wordt gebruikt voor grondwerk en het probleem dat ontstond was dat door de overspray van de spuiter het oppervlak was opgeruwd waardoor de grond als het ware aan de wand blijft kleven!
Dus het verzoek was simpel; overspray verwijderen en de RVS tank zo glad mogelijk afleveren
Daar houd ik wel van, uitdagingen.... dus vandaag de machines verplaats naar Amphitec in Hendrik Ido Ambacht en ik heb de tank nat met soda gestraald. Bij deze methodiek voeg ik water toe als de soda uit de spuitmond komt om de stof "beheersbaar" te houden. Dit is de sodastraal methodiek die je ook op You Tube filmpjes tegenkomt.
Na een uur of 3 stralen een super tevreden chauffeur... en daar gaat het mij altijd om. Prachtig om iemand te zien die oprecht blij is met het resultaat omdat hij er dagelijks mee werkt
De prachtige Amphitec vacuüm zuiger!
De binnenzijde van de RVS tank vol met overspray!
Carbo in zijn regenpak in de tank
Het resultaat!
Zoals jullie zien, er zijn veel toepassingen voor soda. Ik leer iedere keer weer van dit soort "off the restoration" road projecten!
Trouwens vanmiddag het bekleden van het dashboard van de GTA-R afgemaakt. Tja saai is het zeker niet.......
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi werkje, ook netjes langs de rand afgestraald
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Straal je de verblauwing van het lassen niet weg met Soda ?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Nee want ik neem met Soda geen materiaal weg! De RVS plaat blijft dus helemaal zoals deze was alleen dan zonder de overspray/lak!twinnyspark schreef:Straal je de verblauwing van het lassen niet weg met Soda ?
Bij de Maserati 3500 was dat helemaal super daar zag je de warmte inbreng van de oorspronkelijke lassen!
Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Wonderlijk, maar erg mooi om te zien.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Cool indeed!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Deze week druk bezig met het plaatwerk van de Giulia welke ook op InterClassics stond. Hiervan worden de dorpels (midden en buiten) vervangen en het voorfrontje. Foto's volgen!
Tussendoor even een paar velgjes gespoten. Voor mij op zich wel speciaal omdat het een hele fraaie Alfa kleur is namelijk Travertino en dat de afwerking volledig mat is. Dit was de eerste keer dat ik de blanke lak volledig mat heb gespoten en dat viel mij niet tegen
Ben wel blij met het resultaat Wordt steeds handiger met de verfspuit!
Zijn echt "rete" strak en de kleur is erg fraai! jammer dat ze onder een Golf komen
Gr,
Carl
Tussendoor even een paar velgjes gespoten. Voor mij op zich wel speciaal omdat het een hele fraaie Alfa kleur is namelijk Travertino en dat de afwerking volledig mat is. Dit was de eerste keer dat ik de blanke lak volledig mat heb gespoten en dat viel mij niet tegen
Ben wel blij met het resultaat Wordt steeds handiger met de verfspuit!
Zijn echt "rete" strak en de kleur is erg fraai! jammer dat ze onder een Golf komen
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ziet er zeer netjes uit Carl, ik had de bumperrand van de 75TB ook afgewerkt met 2K matte blanke lak en de rest in glans 2k.
Ff wennen met matte lak ivm het indrogen naar mat tov glans.
Ff wennen met matte lak ivm het indrogen naar mat tov glans.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Zag zojuist dat ik "Alfetta Guru" ben geworden
Dat doet mij goed Sandro! zal vannacht goed slapen
Als je mij maar niet zo'n tentje geeft.......want dan stop ik spontaan met posten .................grapje
Gr,
Carl
Dat doet mij goed Sandro! zal vannacht goed slapen
Als je mij maar niet zo'n tentje geeft.......want dan stop ik spontaan met posten .................grapje
Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
he guru gefeliciteerd. ario