Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV »

:thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door gtv1981 »

het lijkt wel een schaatspiste te gaan worden

zo strak
:thumbs:
gr sven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag de eerste epoxy laag aangebracht. Ging veel beter dan verwacht :mrgreen: 1e laag was al direct dekkend :blue_cool:

Vloer ligt er nu al strak in, morgen wordt de tweede finale laag aangebracht. De opstaande rand heb ik ca. 20cm meegepakt waardoor ik geen vloeistof dichtheids probleem krijg bij de randen. Verwacht dat de vloer na de tweede laag nog strakker is. Ik ben in ieder geval dik tevreden :grin:

Verder nog hal 2 in de primer gezet zodat hier morgen de 1e laag in kan (geen fotootje van gemaakt) :banana:

In de Epoxy!
Afbeelding

:blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Afbeelding

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Woei mooie balletzaal :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Het lijkt wel de kunstijsbaan van Heerenveen..
eusa_clap.gif
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door pe1ryx »

Mijn ervaring met epoxyvloeren is dat je moet oppassen dat het niet te dik wordt
anders blijft het te zacht en druk je de laag relatief snel stuk :idea:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Mijn ervaring met epoxyvloeren is dat je moet oppassen dat het niet te dik wordt
anders blijft het te zacht en druk je de laag relatief snel stuk
De leverancier is deze week zelf bij mij geweest en heeft instructie gegeven. Ik volg exact zijn instructie op en werk in twee dunne lagen. Voor de eerste laag heb ik zelfs iets minder gr per m2 gebruikt dan voorgeschreven. Er zitten nog wel wat hele kleine oneffenheden in echter ik verwacht dat die morgen met laag 2 mooi weg vloeien. Heb mij de laatste maand behoorlijk verdiept in de epoxy vloeren en ben er wel al achter dat er vloeren en vloeren zijn. Dat wil zeggen veel verschillende typen epoxy vloeren voor vele verschillende toepassingen. Mijn vloer is een specifieke garagevloer.
Ga er dus vanuit dat het helemaal goed komt. :wink:

Ik ben in ieder geval super tevreden op dit moment!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

Wie is je leverancier?


Dagelijks werk voor mij nml...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Fetta schreef:Wie is je leverancier?


Dagelijks werk voor mij nml...
Leverancier is Simonetti uit Geldrop! Een ontzettend aardige en behulpzame man. De Epoxy fabrikant is Quartzline.

Zo vandaag de achterste hal in de tweede laag gezet. Geen fotootjes gemaakt hievan want ik moest doorwerken i.v.m. de uitharding van de Epoxy :jumping:

De voorste hal in zijn eerste laag gezet en toen ik klaar was een fotootje gemaakt :mrgreen:

Afbeelding

Vloer zit er voor een amateur vloerenlegger wel aardig strak in :blue_cool: Ik ben in ieder geval tevreden :banana:

Morgen deze vloer in de tweede laag zetten en dan kan ik eindelijk op gaan bouwen :mrgreen:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er erg goed uit Carl :thumbs: Wat ga je met de wanden doen?

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ziet er erg goed uit Carl :thumbs: Wat ga je met de wanden doen?

Groet Jeroen
Ben ik nog niet helemaal uit Jeroen. Denk erover om ze tot circa 3m hoog wit te maken. Dat ga ik deze week uitproberen. Ik heb weinig zin om de hele wand van 6 meter hoog te gaan doen

Normaal gesproken zou ik eerst de wanden hebben gedaan en daarna pas de vloer maar de vloer was zo verschrikkelijk slecht dat ik eerst van alle schuur en stof zooi af wilde zijn! Kan ik dadelijk mooi stofvrij aan de wanden beginnen. Ik wil alles zo licht en strak mogelijk hebben!

Mijn uitdaging ligt op dit moment om het ontwerp te maken voor de stofafzuiging van de straalcabine. Ben er wel uit dat ik met twee motoren (schakelbaar) ga afzuigen zodat ik voldoende onderdruk in de cabine kan creëren. Een straalcabine is precies omgekeerd dan een spuitcabine daar wil je namelijk lichte overdruk om de stof buiten te houden in een straalcabine onderdruk om de stof binnen te houden. Hoop morgen de maten van zakkenfilters te ontvangen zodat ik aan het tekenen kan! Als alternatief heb ik sokken filters die uithangen echter het nadeel is dat dat ik hierbij erg veel kanaalwerk krijg.
Voor het reinigen van de filters heb ik twee opties: perslucht of trilmotoren (en dat is ook een dilemma) daar ben ik nog niet uit.
De hele afzuiginstallatie zal een "Carbo" special ontwerp worden en dat vind ik wel leuk :mrgreen: Ik zet met deze hele specifieke carrosserie soda straalinstallatie de concurrentie flink op achterstand :jumping:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Wil je het gaan stucen of is een filmlaagje ook genoeg of heb je andere ideeën?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Wil je het gaan stucen of is een filmlaagje ook genoeg of heb je andere ideeën?
Ga gewoon simpele afwasbare muurverf gebruiken! Blijft een werkplaats :wink: Gaat mij eigenlijk alleen om een zo licht mogelijke werkomgeving.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

Mooi werk hoor! Bier heb je dubbel & dwars verdient.
Je bent niet toevallig wezen buurten bij die man uit Geldrop? Had je ook wel even bij mij aan mogen kloppen. Is echt werkelijk 4km bij mij vandaan :mrgreen:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag de voorste hal van de 2e Epoxy laag voorzien. Als deze is uitgehard kan ik later deze week beginnen met de opbouw van de straalcabine. Verder de vloer van de kantine gerepareerd (slechte plekken uitgehakt en daarna geprimerd en aangeheeld met een reparatievloeivloer! Daarna komt ook hier een epoxy vloer in ( :jumping: )

Verder vandaag mijn lasdamp afzuiger ontvangen. Dit moet echt het koopje van de week zijn :mrgreen: via een veiling op de kop getikt voor slechts 300 Euro (incl opgeld). Ding heeft 7,5 meter arm en is spiksplinter nieuw. Komt boven mijn twee las werkplekken te hangen :blue_cool:

De afzuiger (ligt op z'n kop)
Afbeelding

De vloer van de achterste hal klaar!
Afbeelding

zo voor de rest van de dag maar een halve ADV dag opgenomen :jumpingred: was ik wel aan toe! :mrgreen:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door modellisimo »

Ziet er mooi uit. Wanneer kunnen we komen schaatsen?
Alfa Giulietta
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

modellisimo schreef:Ziet er mooi uit. Wanneer kunnen we komen schaatsen?
Als je schaatsen gestraald moeten worden ben je altijd welkom :blue_lol: Gaat prima met soda :thumbs:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag was het even spannend! :shock: :shock:

Er stond ineens een Inspecteur op de stoep van DCMR (Milieudienst Rijnmond) naar aanleiding van mijn melding Activiteitenbesluit. Bleek een ontzettend aardige man te zijn die mij zelfs een aantal goede tips gaf. Hier werkte mijn grondige voorbereiding want echt alles wat ik had uitgezocht en in mijn ontwerp heb opgenomen was correct.
Tot mijn verbazing werd zelfs aangeven dat de vloer zogenaamd vloeistofkerend is en dat dit voldoende is voor mijn werkzaamheden en ik dus geen vloeistofdichtheidsverklaring hoef te overleggen. De vloer is wel conform de vloeistofdichtheidseisen gelegt maar dit scheelt mij veel pegels voor de keuring :thumbs: Verder betekend dit dat ik bijvoorbeeld de bevestigingsbouten van de bruggen niet vloeistofdicht hoef af te werken.

Verder heeft de webdesigner vandaag een eerste "under construction" pagina gezet op mijn website :grin:

Als jullie het logo willen zien (speciaal voor de GTV6 liefhebbers :wink: ) moeten jullie maar eens klikken op deze link:
http://www.classiccarfactory.nl

Er wordt nog aan het logo gesleuteld maar ben in eerste instantie wel tevreden :blue_cool:
De website zal de komende maand verder worden afgebouwd, dit heb ik in zijn geheel uitbesteed aan een echte webdesigner. Iemand die ik wel persoonlijk ken!

Het stuk grond aan de zijkant van het pand (ruim 140m2) afgesloten terrein heb ik er vandaag bij gehuurd, heb lang getwijfeld maar was bang dat ik erg spijt zou krijgen als ik het niet zou doen!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door modellisimo »

Goed nieuws dus. Een erg leuk logo. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Alfa Giulietta
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

Erg goed bezig kerel.
Ik zal zeker passeren als ik in de buurt ben. :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie