Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Goede voorbereiding Carl, ziet er ook netjes uit
Mooi logo ook voor de website en passende lekker bekkende bedrijfsnaam
Mooi logo ook voor de website en passende lekker bekkende bedrijfsnaam
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Vandaag weer een flinke stap voorwaarts gemaakt; de wanden van de straalcabine staan. Met dank aan Remco voor de hulp
Cabine is erg mooi nadat wij de beschermfolie van de wanden af hadden gehaald. Haast te mooi om als straalcabine te gaan gebruiken
Op twee wanden ontbrak de folie dus hier toch maar de reserve wanden gebruikt. Deze moet ik alleen nog op maat afzagen
Ook een tegenvaller de twee groepenkasten moeten worden vervangen. Ik ga in dit geval gelijk voor goed, dus laat zoveel mogelijk capaciteit naar binnen brengen maar wel dat ik nog klein zakelijk verbruiker ben. Gelukkig is de kabel van buiten dik genoeg en staat er krachtstroom op. Maar goed ook tegenvallers heb ik rekening mee gehouden dus is geen showstopper. Wel een goede deal kunnen maken met de installateur, de kabels mag ik zelf trekken, uiteraard op aanwijzing welke dikte waar naar toe moet. Dit soort dingen zelf doen scheelt een geweldige hoeveelheid pegels aan uurloon.
Begint een beetje ergens op te lijken
Gr,
Carl
Cabine is erg mooi nadat wij de beschermfolie van de wanden af hadden gehaald. Haast te mooi om als straalcabine te gaan gebruiken
Op twee wanden ontbrak de folie dus hier toch maar de reserve wanden gebruikt. Deze moet ik alleen nog op maat afzagen
Ook een tegenvaller de twee groepenkasten moeten worden vervangen. Ik ga in dit geval gelijk voor goed, dus laat zoveel mogelijk capaciteit naar binnen brengen maar wel dat ik nog klein zakelijk verbruiker ben. Gelukkig is de kabel van buiten dik genoeg en staat er krachtstroom op. Maar goed ook tegenvallers heb ik rekening mee gehouden dus is geen showstopper. Wel een goede deal kunnen maken met de installateur, de kabels mag ik zelf trekken, uiteraard op aanwijzing welke dikte waar naar toe moet. Dit soort dingen zelf doen scheelt een geweldige hoeveelheid pegels aan uurloon.
Begint een beetje ergens op te lijken
Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Samen met Remco uit Cuijk? Ziet er goed uit hoor maar mis wel je GTV6 project hoor
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Die ja....
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Kijk aan zeg Zou graag eens komen kijken, maar dit is wel erg ver weg voor mij. Maar komt er een opening voor ons forummers ga ik zeker komen kijken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ach, 120 km viel wel te overzien..
Maar het was leuk eens een gezicht bij een naam te hebben.
Mooie ruimte, mooie plannen en na vandaag ook een mooie cabine.
Leuk om even met wat anders bezig te zijn en om er iemand mee te helpen.
Maar het was leuk eens een gezicht bij een naam te hebben.
Mooie ruimte, mooie plannen en na vandaag ook een mooie cabine.
Leuk om even met wat anders bezig te zijn en om er iemand mee te helpen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ik heb even jullie advies nodig!
De lichtarmaturen in de straalcabine kan ik natuurlijk niet voorzien van de standaard glasplaten. Ik heb het idee om deze te vervangen door gewoon plexiglas. Wat denken jullie hiervan zou dit goed blijven met het straalmiddel zoals glasgranulaat of wordt dit snel dof en kan ik beter een ander materiaal kiezen?
Hoor graag!
Gr,
Carl
De lichtarmaturen in de straalcabine kan ik natuurlijk niet voorzien van de standaard glasplaten. Ik heb het idee om deze te vervangen door gewoon plexiglas. Wat denken jullie hiervan zou dit goed blijven met het straalmiddel zoals glasgranulaat of wordt dit snel dof en kan ik beter een ander materiaal kiezen?
Hoor graag!
Gr,
Carl
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
bij mij op het werk zijn het buislampen in een spatwaterdichte armatuur
deze worden enkel mat van het grint en hangen er al meer dan 10jaar
deze worden enkel mat van het grint en hangen er al meer dan 10jaar
gr sven
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Wat z ebij straalcabineruitjes veelal doen is van die plakfolie erop plakken. Als het dan echt ondoorzichtig begint te worden trekken ze het eraf en vervangen ze het door een nieuw stuk.
Maar hoe doorzichtig moeten de kappen zijn? zelfs als ze mat worden geven ze volgens mij nog aardig licht door normaalgesproken?
Maar hoe doorzichtig moeten de kappen zijn? zelfs als ze mat worden geven ze volgens mij nog aardig licht door normaalgesproken?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
De afgelopen dagen druk bezig geweest met allemaal klein werk aan de straalcabine zoals, deuren afhangen, aluminium afwerk profielen aangebracht, hoeklijnen voor het plafond gemonteerd en, enz, enz,
Verder vandaag de bevestiging gekregen dat a.s. vrijdag de spuitcabine wordt geleverd!
En tot slot vandaag een nieuw project gekocht...........helaas voor het forum geen 116 maar een 105
Zag een GT 1300 Junior voorbijkomen die ik niet kom laten staan. Eigenlijk is het heel simpel; commercieel gezien loont het op dit moment niet om een GTV6 (waar mijn hart ligt) te restaureren. Wees niet bang mijn GTV6 Grand Prix wordt als eerste afgebouwd De 105 serie doet het iets beter waarbij het verschil tussen inkoop en verkoop na restauratie gewoon hoger is.
Het bertje heeft veel roest en een hobby lasser heeft zich op een paar plekjes uitgeleefd met las oefeningen maar verder is deze mooi origineel en laswerk is natuurlijk waar het allemaal om is begonnen dus deze bella krijgt van mij een mooi tweede leven. Het project ga ik zoals jullie van mij gewend zijn op een forum plaatsen, maar voor deze bertone kies ik natuurlijk het bijbehorende 105 gerelateerde Alfaspeed forum.
en tot slot een paar door mij vanmiddag gemaakte fotokes
Dit bertje krijgt de Carbo behandeling en gaat dus naar concoursstaat
De vorderingen aan de straalcabine:
Gr,
Carl
Verder vandaag de bevestiging gekregen dat a.s. vrijdag de spuitcabine wordt geleverd!
En tot slot vandaag een nieuw project gekocht...........helaas voor het forum geen 116 maar een 105
Zag een GT 1300 Junior voorbijkomen die ik niet kom laten staan. Eigenlijk is het heel simpel; commercieel gezien loont het op dit moment niet om een GTV6 (waar mijn hart ligt) te restaureren. Wees niet bang mijn GTV6 Grand Prix wordt als eerste afgebouwd De 105 serie doet het iets beter waarbij het verschil tussen inkoop en verkoop na restauratie gewoon hoger is.
Het bertje heeft veel roest en een hobby lasser heeft zich op een paar plekjes uitgeleefd met las oefeningen maar verder is deze mooi origineel en laswerk is natuurlijk waar het allemaal om is begonnen dus deze bella krijgt van mij een mooi tweede leven. Het project ga ik zoals jullie van mij gewend zijn op een forum plaatsen, maar voor deze bertone kies ik natuurlijk het bijbehorende 105 gerelateerde Alfaspeed forum.
en tot slot een paar door mij vanmiddag gemaakte fotokes
Dit bertje krijgt de Carbo behandeling en gaat dus naar concoursstaat
De vorderingen aan de straalcabine:
Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi om te horen dat toch als eerste door gaat met de GYV6. Hoop ook dat je dit vol gaat houden gezien de 105 misschien aantrekkelijker is om geld in het laatje te brengen. Heb er zelf geen problemen mee als je af en toe eens een foto plaatst van dit avontuur. Maar als je eerst de GTV6 gaat doen gaat het nog wel even duren met de 105 denk ik. Je gaat toch voor kwaliteit
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hoi Jeroen,GTV42.0 schreef:Mooi om te horen dat toch als eerste door gaat met de GYV6. Hoop ook dat je dit vol gaat houden gezien de 105 misschien aantrekkelijker is om geld in het laatje te brengen. Heb er zelf geen problemen mee als je af en toe eens een foto plaatst van dit avontuur. Maar als je eerst de GTV6 gaat doen gaat het nog wel even duren met de 105 denk ik. Je gaat toch voor kwaliteit
De GTV6 gaat als eerste door het proces alleen zal ik met meerdere projecten tegelijkertijd bezig zijn. Bijvoorbeeld voor de straal demo's op de geplande open dagen heb ik wel voldoende slachtoffers nodig . De bedoeling is dat ik de demo's geef op mijn eigen auto's waaronder nu dus ook de GT.
De projecten zullen op de diverse forums te volgen zijn maar ook op mijn eigen website. Deze zal ook interactief worden
Dus wees niet bang de GTV6 wordt de 0 wagen en dient als test en company demo auto!
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi hoor
Ook de bertone
Ook de bertone
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ga zo door.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi vorderingen & mooie aanwinst!
Nog even terug komen op je vraag mbt licht in de straal cabine:
Nog even terug komen op je vraag mbt licht in de straal cabine:
Dit is ook mijn ervaring & gaat best lang goed. Ik zou dus het glas terug plaatsen wat je hebt, maar met een stevige plak-folie ertegen. Mij lijkt dit ook voldoende, want je gaat niet mikken op die ruiten. Maw het grit waait er maar lichtelijk tegenaan. Die folie zal dan volstaan. Het zal alleen vlug stoffig worden & dus vaker met een vochtige doek afgedaan moeten worden als je het helder & doorzichtig wilt houden.giuliettaevo schreef:Bij straalcabineruitjes plakfolie erop plakken. Als het dan echt ondoorzichtig begint te worden vervangen ze het door een nieuw stuk.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Vandaag weer een feestdag om twee redenen;
- de nieuwe spuitcabine is geleverd................ha,ha natuurlijk wel als bouwpakket dus een mooie grote mecano doos
- eindelijk, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff na tig telefoontjes met de netbeheerder Stedin de EAN code gekregen van de elektriciteit aansluiting. Wat een stelletje bureaucraten bij elkaar
Hopelijk dus eindelijk volgende week stroom Oja tussendoor bleek het toch beter om gelijk de twee groepenkasten te vervangen (aanslag op het potje onvoorzien )
Krijg toch zodadelijk 80A binnen en 300kw gas
De straalcabine verder afgebouwd met de dakconstructie, dit lijkt simpel maar zitten weer behoorlijk wat uurtjes is. De langsliggers en plafonddelen had ik namelijk bij ontmanteling in Antwerpen door moeten slijpen omdat 7 meter lengte niet in de vrachtauto ging.
Dus de Cebora moest eraan geloven om profielen te lassen ben het lassen gelukkig nog niet verleerd
Daarna mocht ik de stapelaar van de buren lenen om de constructie te plaatsen, pfffff , alles was natuurlijk uit zijn verband,.... maar gelukkig zit het er weer strak in!
Morgen de verlichting plaatsen en dan begint het weer op een cabine te lijken.
De cabine met de gelaste dakconstructie!
En het pakketje; een spuitcabine, een tweekoloms brug en een schaarbrug
Begint nog wel op een garage te lijken
Wordt tijd dat er een projectje komt te staan
Zo de planning voor het weekend is klaar ......... wat een feest als je van je hobby je werk maakt makkelijk voor thuis; ik ben niet met mijn hobby bezig maar met mijn werk
Gr,
Carl
- de nieuwe spuitcabine is geleverd................ha,ha natuurlijk wel als bouwpakket dus een mooie grote mecano doos
- eindelijk, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff na tig telefoontjes met de netbeheerder Stedin de EAN code gekregen van de elektriciteit aansluiting. Wat een stelletje bureaucraten bij elkaar
Hopelijk dus eindelijk volgende week stroom Oja tussendoor bleek het toch beter om gelijk de twee groepenkasten te vervangen (aanslag op het potje onvoorzien )
Krijg toch zodadelijk 80A binnen en 300kw gas
De straalcabine verder afgebouwd met de dakconstructie, dit lijkt simpel maar zitten weer behoorlijk wat uurtjes is. De langsliggers en plafonddelen had ik namelijk bij ontmanteling in Antwerpen door moeten slijpen omdat 7 meter lengte niet in de vrachtauto ging.
Dus de Cebora moest eraan geloven om profielen te lassen ben het lassen gelukkig nog niet verleerd
Daarna mocht ik de stapelaar van de buren lenen om de constructie te plaatsen, pfffff , alles was natuurlijk uit zijn verband,.... maar gelukkig zit het er weer strak in!
Morgen de verlichting plaatsen en dan begint het weer op een cabine te lijken.
De cabine met de gelaste dakconstructie!
En het pakketje; een spuitcabine, een tweekoloms brug en een schaarbrug
Begint nog wel op een garage te lijken
Wordt tijd dat er een projectje komt te staan
Zo de planning voor het weekend is klaar ......... wat een feest als je van je hobby je werk maakt makkelijk voor thuis; ik ben niet met mijn hobby bezig maar met mijn werk
Gr,
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Laat maar horen wanneer hij kan komen...Carbo schreef:Wordt tijd dat er een projectje komt te staan
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
- Locatie: Fryslân
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Tegenwoordig heb je een hardcoated Lexan polycarbonaat plaat op de markt, Lexan Margard® AR, deze heeft uitstekende optische kwaliteit, grote krasvastheid en is zeer goed bestand tegen chemicaliën zoals schoonmaakmiddelen, verven en kleefstoffen.Carbo schreef:Ik heb even jullie advies nodig!
De lichtarmaturen in de straalcabine kan ik natuurlijk niet voorzien van de standaard glasplaten. Ik heb het idee om deze te vervangen door gewoon plexiglas. Wat denken jullie hiervan zou dit goed blijven met het straalmiddel zoals glasgranulaat of wordt dit snel dof en kan ik beter een ander materiaal kiezen?
Hoor graag!
Gr,
Carl
Is niet goedkoop.. maar dat is een persoonlijke afweging..
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Bedankt voor alle tips over de verlichting. Ga na overwegingen gewoon voor plexiglas met eventueel een folie. Is een goedkope oplossing en als het dof wordt zet ik er gewoon nieuwe in. Durf er echt geen glas in te zetten dat gaat absoluut fout met stralen met glasgranulaat
Verder vandaag weer een mijlpaal
Ik heb de sodablast apparatuur ontvangen en de bijbehorende compressor! Een palletje soda en glasgranulaat en Carbo kan stralen
Ook nog de verlichting aan 1 zijde geplaatst, wat een pokkewerk . De armaturen moeten van bovenaf aan elkaar worden gekoppeld en dat is niet fijn kan ik vertellen! Daarbij moesten de armaturen van twintig jaar stof worden ontdaan met Thinner, dat was ook een lekker werkje Maar goed 1 kant hangt op naar de volgende
en hier draait het dan allemaal om de high volume sodablast machine!
De kap van de compressor wordt mooi wit gespoten met mijn bedrijfslogo!
Eerste armatuur hangt!
en een dag later
Oja, mochten jullie het vergeten heb ik maar eens stickertje op de cabine geplakt
Zo, morgen de Bertone ophalen
Gr,
Carl
Verder vandaag weer een mijlpaal
Ik heb de sodablast apparatuur ontvangen en de bijbehorende compressor! Een palletje soda en glasgranulaat en Carbo kan stralen
Ook nog de verlichting aan 1 zijde geplaatst, wat een pokkewerk . De armaturen moeten van bovenaf aan elkaar worden gekoppeld en dat is niet fijn kan ik vertellen! Daarbij moesten de armaturen van twintig jaar stof worden ontdaan met Thinner, dat was ook een lekker werkje Maar goed 1 kant hangt op naar de volgende
en hier draait het dan allemaal om de high volume sodablast machine!
De kap van de compressor wordt mooi wit gespoten met mijn bedrijfslogo!
Eerste armatuur hangt!
en een dag later
Oja, mochten jullie het vergeten heb ik maar eens stickertje op de cabine geplakt
Zo, morgen de Bertone ophalen
Gr,
Carl
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Respect voor je manier van aanpak.
Transaxle loos!