Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Lichtbak... Echte liefde.. :thumbs:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Afgelopen dagen "rustig" :jumping: verder gebouwd.
De gaten voor de afzuigingen van de spuit en straalcabine zitten in het dak. De afvoer van de straalcabine is geplaatst..... pfffffffff wat een werk, lijkt gewoon een rechte pijp echter gaat wel ruim 6 meter omhoog. Beetje balanceren op de lepels van een vorkheftruck O:) boutjes erin, aandraaien en zijstripes erop rammen :evil: maar goed dat ik geen hoogtevrees heb zullen we maar zeggen :mrgreen:

Vandaag met de spuitcabine begonnen :cool: Het frame voor de afzuig en verwarmings fundatie in elkaar geschroefd. Daar had ik natuurlijk weer de onderste delen van een overvolle pallet van nodig dus eerst alles uitgepakt. Het is wel de grootste meccano doos die ik ooit in elkaar heb gezet :jumping:

De afzuiging achter de straalcabine!
Afbeelding

De gaten voor de aan en afzuiging van de spuitcabine. Opstandjes zijn al netjes op het dak ingeplakt!
Afbeelding

De fundatie voor de motoren voor de spuitcabine! Zijn allemaal losse delen die met boutjes in elkaar wordt gezet! :schrik:
Afbeelding

De eerste motor op de fundatie :blue_cool:
Afbeelding

De ruimte waar de onderdelen voor de straalcabine stond is nu helemaal vrij en schoon, die ga ik morgen dus primeren om nog in de Epoxy te zetten.

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er goed uit hoor :thumbs: Even een tip. Ik zou als ik jou was wel onder de "fundering"rubberen matjes doen. Op de hoeken en een keer in het midden. Misschien dat je dit zelf ook al bedacht had, maar zie ze zo op de foto niet.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ziet er goed uit hoor :thumbs: Even een tip. Ik zou als ik jou was wel onder de "fundering"rubberen matjes doen. Op de hoeken en een keer in het midden. Misschien dat je dit zelf ook al bedacht had, maar zie ze zo op de foto niet.
Rubberen matjes in de hoeken en in het midden gaat niet werken Jeroen! De bak is een soort plenum. Randen worden helemaal afgekit anders trekt de hele boel valse lucht :wink:
Er staat denk ik een 1000kg aan motoren, afzuigkanalen, warmtewisselaar en brander op , compleet waterpas dus ik ben niet zo bang dat de boel gaat trillen. De verbinding fundering/motor is voorzien van een kitlaag!

Bovenkant fundering is dezelfde hoogte als de vloer van de cabine. Hij zuigt hier de lucht weg. DE cabine vloer wordt star verbonden met de motor fundering. Mooie jongen als dat ng gaat trillen.
Ik wilde perse een opbouwcabine omdat de vloeistofdichte vloer nu compleet doorloopt onder de cabine en ik minder gezeik heb met de milieudienst :wink:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Aha zo moet ik het dus zien. Kompleet duidelijk verhaal.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag hulp gehad en een flinke stap voorwaarts gemaakt :mrgreen:
De tweede motor inclusief warmtewisselaar met de heftruck op zijn plaats gezet :twisted: wat een werk. Dit ding is echt zwaar en lomp! Maar hij staat :banana:
Daarna de vloer van de spuitcabine in elkaar gezet augenreib.gif nog nooit aan zo'n grote meccanodoos gewerkt :rollingredhead:
Vervolgens de eerste panelen op e fundatie geplaatst! :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo tijd voor een fettabier.gif

Morgen weer een nieuwe ronde :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er weer veelbelovend uit hoor :__:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

komt zeker even een bakje doen als de open dagen zijn :blue_cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

:thumbs: Koffie staat klaar! :wink:

Vandaag de wanden van de spuitcabine geplaatst! Begint er nu echt op te lijken :blue_cool:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het plafond alvast voor morgen uitgelegd om te kijken hoe e.e.a. moet worden gemonteerd!
Afbeelding

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Mooi weer hoor, bijna zonde om te gaan gebruiken :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Zag dat het alweer een aantal dagen geleden was sinds mijn laatste posting :oops:

Deze week het plafond en verlichting in de spuitcabine gemonteerd. Vandaag de afvoerkanalen in elkaar gezet.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: .. wat een p...werk!
Mijn productiviteit was deze week niet top, de lichamelijke inspanning van de afgelopen weken gaat zijn tol eisen :?
De afgelopen weken ben ik gewoon 7 dagen per week zo'n 14 uur per dag met het bedrijf bezig geweest en ik voelde deze week de energie langzaam wegvloeien......

Toch duurt dat gevoel niet zo lang door alle positieve reacties van volgers, kennissen, potentiële klanten enz, enz, enz.....
Deze week ook de eerste 116 gearriveerd en op mijn terrein geparkeerd. Nee niet mijn GTV 6 maar een GT. Meer kan en ga ik nog niet vertellen omdat ik niet weet of de eigenaar daar open voor staat :wink:
Met name over het sodastralen krijg ik veel vragen van potentiële klanten :-({|=

Mijn website nadert zijn definitieve vorm, iedere op- en of aanmerking van jullie is welkom! Een aantal fotootjes zal nog gaan wijzigen als ik "eigen" foto's vanuit het bedrijf en het proces heb gemaakt.

Dus graag jullie mening :mrgreen: http://www.classiccarfactory.nl/

Afbeelding

Afbeelding

De kanalen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: alle felsrandjes met de hand dichtkloppen!
Afbeelding

Zo morgen gelukkig weer hulp :jumping: dat is wel zo gezellig :thumbs:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag de deuren in de cabine gehangen, de bedieningskast gemonteerd en begonnen met de montage van de afvoerkanalen....

Afbeelding

:blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Spuitcabine begint er nu een beetje op te lijken :grin:

Morgen verder met het tweede kanaal :twisted:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door gtv1981 »

toch mooie hee

zo'n spuitkabine dat blinkt :jumping:
is bijna zonde om te gebuiken


doe zo verder :thumbs:
gr sven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag bijna de hele dag bezig geweest met de verbinding tussen de warmtewisselaar en de cabine. Normaal zit deze aan de zijkant maar bij mij aan de achterkant. Ontwerper was even vergeten dat er nog een bevestigingspunt van het cabine plafond precies ter hoogte van de doorvoer zit :twisted: Maar gelukkig is oplossingen verzinnen niet mijn zwakste kant dus met een kop koffie in de hand een alternatieve constructie verzonnen om het plafond aan te hangen en vervolgens de verbinding pas gemaakt. Veel uren werk maar wel weer een probleempje minder :jumping:
Gelijk de overhittingsbescherming met thermostaat en temperatuur voeler voor de inblaaslucht geplaatst.

Afbeelding

Morgen het dak erop en dan rest alleen nog de bekabeling en een paar afvoerkanalen! phhhhhh komt toch het eindresultaat in zicht :banana:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

En dan nog de rest van de aankleding van de zaak :blue_lol:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Angro »

Carl, je gaat als een "speer" :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Het was weer een drukke week vol verassingen :twisted: dus niet zoveel tijd gehad om fotootjes te maken.....

Eindelijk na ruim 6 weken heb ik gisteren stroom en gas in het pand gekregen. De afgelopen 3 weken iedere dag met de klantenservice van de netbeheerder Stedin gekletst! Wat een bagger tent :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Helaas nog steeds niet helemaal ok :evil: Elektriciteit is slechts 3x 35A, komende vrijdag de 19e wordt de boel buiten open gebroken om de installatie op te waarderen naar 3x 80A zoals ik dus al 6 weken geleden had aangevraagd. Werkelijk waar een grote soap en diep en diep triest. Privatisering van de elektriciteitsmarkt een kleine ondernemer zou falliet gaan aan de buraucratie, de een komt de meter ophangen (Peppi) en de ander komt een stukje kabel van 10cm aanleggen (Kokki).
Anekdote uit een telefoongesprek;
Carbo: Afgelopen week is er iemand geweest om de meter op te hangen (Peppi) echter deze mocht geen aansluiting maken in een kast met hoogspanning!
Stedin: Nee hoor meneer er is niemand van ons langs geweest want er staat niets in mijn computer!
Carbo: Maar die meneer Peppi had echt een uniform aan met Stedin erop!
Stedin: Nou dat kunt u wel zeggen maar als het niet in mijn computer staat zijn wij niet geweest.
Carbo: (Stoom uit mijn oren) Wie is er dan geweest met een meter onder zijn arm en een Stedin pakje aan!
Stedin: Wij zijn niet geweest want dan staat er een werkbon in de computer...
Enz, Enz, Enz................
Stedin: wij komen de 19e bij u langs,
Carbo: Hehe dat is mooi!

Carbo legt de telefoon neer, staat er een auto voor de deur met meneer Kokki! Ding, dong ik kom 10 cm kabel aan leggen........ Jullie zouden de 19e pas komen..... Daar weet ik niets van ik ben er nu...................................................................................................................................................................................
vermoeiend, vermoeiend, vermoeiend...............................................................


Maar goed een nieuwe E meter en een nieuwe gasmeter en wat blijkt, precies een gaslek na de meter :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vandaag gelukkig opgelost de CV ketel brandt echter de heater in de bedrijfshal wil niet opstarten en natuurlijk weet Peppi daar weer niet van dus moet Kokki daar bij gaan
komen....grrrrrrrrrrrrrrrrrr........

Daarna even kijken of ik warm water in de douche heb :schrik: :schrik: :schrik: :schrik: lekkage in mijn opslagruimte. Helemaal blank :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Maar goed wel het plafond van de spuitcabine gemonteerd en een hoop kleine klussen gedaan........

Plafond van de spuitcabine lijkt een eenvoudig klusje echter panelen zijn 4 meter lang en heb ik alleen 3 meter omhoog gebracht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Begin op Jerommeke te lijken ::-)
Afbeelding

Wandje netjes wit gemaakt (1e laag) vandaag de 2e laag aangebracht (nog geen fotootje) Filterplafond ligt klaar voor montage!
Afbeelding

Zo jullie zijn weer bij :mrgreen:

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 12 okt 2012, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er goed uit en ik weet nog wel een top installatie bedrijf :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ziet er goed uit en ik weet nog wel een top installatie bedrijf :wink:
Ik heb een top installateur! Mijn binneninstallatie is helemaal top met twee nieuwe groepenkasten.

Alleen de netbeheerder Stedin is een grote geiten bende...... en zonder netbeheerder geen stroom! :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Prachtig mooi verhaal van peppie en kokki, ik zie het helemaal voor me :jumping:
Heel klein beetje jammer allemaal als je ziet wat er tegenwoordig voor een klowns rondwandelen cry.gif
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie