Uitlaat, wat te kiezen
- kj gtv6
- Alfetta Novizio
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
- Locatie: kollum
Re: Uitlaat, wat te kiezen
ik zou zeggen een mooie Ansa als einddemper
voor het geluid moet je achter de gtv6 van gerrit gaan hangen
voor het geluid moet je achter de gtv6 van gerrit gaan hangen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Uitlaat, wat te kiezen
[quote="kj gtv6"]ik zou zeggen een mooie Ansa als einddemper
voor het geluid moet je achter de gtv6 van gerrit gaan hangen [/quote]
Maar dan wel een ongedempte ANSA, die midden onder de achterkant uitsteekt....!
ANSA TK5168
http://www.alpha-line.jp/ansa/ansa_set_ ... 00_ct.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dolf van Eijck in Rotterdam was ( is?) ANSA importeur, ik heb vaak eindpijpen bij hem gekocht, die met wat creativiteit ( en buis+ lasapparaat) pas te maken waren.....
Ik denk dat ik nu een eindstuk van http://www.ultersport.de" onclick="window.open(this.href);return false; zou gaan gebruiken.
http://www.ultersport.de/offer/endings/double/86" onclick="window.open(this.href);return false;
voor het geluid moet je achter de gtv6 van gerrit gaan hangen [/quote]
Maar dan wel een ongedempte ANSA, die midden onder de achterkant uitsteekt....!
ANSA TK5168
http://www.alpha-line.jp/ansa/ansa_set_ ... 00_ct.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dolf van Eijck in Rotterdam was ( is?) ANSA importeur, ik heb vaak eindpijpen bij hem gekocht, die met wat creativiteit ( en buis+ lasapparaat) pas te maken waren.....
Ik denk dat ik nu een eindstuk van http://www.ultersport.de" onclick="window.open(this.href);return false; zou gaan gebruiken.
http://www.ultersport.de/offer/endings/double/86" onclick="window.open(this.href);return false;
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Uitlaat, wat te kiezen
@PeterGTV6 :beetje kort door de bocht, om een cpl. sportuitlaat/demper gelijk onzin/weggegooid geld te noemen als iemand adviezen inwint.Peter GTV-6 schreef:Als je geluid wegfilterd, ontstaat er dus netto MINDER geluid...!!giuliettaevo schreef:Het verschil zit hem dan meestal in het soort geluid dat hij produceert.. Ze filteren dan bv de hogere tonen eruit waardoor hij zwaarder gaat klinken.Peter GTV-6 schreef:147,50 voor een GTV-6 einddemper is idd niet duur, zal wel een Imasaf zijn, want origineel Alfa is er al jaren niet meer.
Het extra geld voor een zg. "Sportdemper" is in mijn ogen weggegooid geld, alle dempers moeten aan Europeesche regelgeving voldoen, en mogen niet tot nauwelijks meer geluid produceren dan origineel...!
Buiten dat de kwaliteit van bv CSC beter is dan menig std. aftermarket gebeuren, is er ook nog een wereld van verschil tussen absorptie dempers en schottendempers , niet alleen geluid veranderd maar ook de flow dan.
Nu zal je daar met rijden zelf niet heel veel van merken , en moet je ervan houden en het financiele verschil ervoor over hebben, maar dat is een heel ander verhaal
het "niet nodig vinden" is wat anders dan "onzin/weggegooid geld" in mijn ogen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
- Locatie: Fryslân
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Kijk, dat is wel een leuke site AR parts is toch goedkoper, ook met de ANSA demperGerrit schreef:Ansa AR2427 GTV6 einddemper.. € 239,= excl. verzendkosten, hier te bestellen --> klik
GTV 6, 3l uit 1981
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Hey Stephen,@PeterGTV6 :beetje kort door de bocht, om een cpl. sportuitlaat/demper gelijk onzin/weggegooid geld te noemen als iemand adviezen inwint.
Buiten dat de kwaliteit van bv CSC beter is dan menig std. aftermarket gebeuren, is er ook nog een wereld van verschil tussen absorptie dempers en schottendempers , niet alleen geluid veranderd maar ook de flow dan.
Nu zal je daar met rijden zelf niet heel veel van merken , en moet je ervan houden en het financiele verschil ervoor over hebben, maar dat is een heel ander verhaal
het "niet nodig vinden" is wat anders dan "onzin/weggegooid geld" in mijn ogen
Helemaal met je eens. Kijk, ik wil gewoon lekker rijden en af en toe een beetje sleutelen. Ik heb geen garage met een boel gereedschap of brug en ook geen dikke portemonnee. Aan die feiten pas ik mijn wensen aan anders wordt je chagrijnig. Dus, een nieuwe uitlaat off the shelf, niet te duur. Dan leg ik er nog ff 80 euri bij voor een einddemper die me hopelijk wat leuker geluid geeft maar dan is het wel op.
Natuurlijk is RVS of CSC beter dan standaard after markt. Laten we niet vergeten dat de GTV maar 10.000km per jaar rijdt. Een nieuwe goedkope uitlaat houdt het lang zat vol, er komt vast eerder roest op andere delen van de auto
i.i.g. is de uilaat bestelt. Als ie er onder hangt laat ik jullie wel weten of ik tevreden ben. Bedankt voor de tips zover!
GTV 6, 3l uit 1981
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Uitlaat, wat te kiezen
[quote="stephen"][quote="Peter GTV-6"][quote="giuliettaevo"][quote="Peter GTV-6"]147,50 voor een GTV-6 einddemper is idd niet duur, zal wel een Imasaf zijn, want origineel Alfa is er al jaren niet meer.
Het extra geld voor een zg. "Sportdemper" is in mijn ogen weggegooid geld, alle dempers moeten aan Europeesche regelgeving voldoen, en mogen niet tot nauwelijks meer geluid produceren dan origineel...![/quote]
Het verschil zit hem dan meestal in het soort geluid dat hij produceert.. Ze filteren dan bv de hogere tonen eruit waardoor hij zwaarder gaat klinken. [/quote]
Als je geluid wegfilterd, ontstaat er dus netto MINDER geluid...!! [/quote]
@PeterGTV6 :beetje kort door de bocht, om een cpl. sportuitlaat/demper gelijk onzin/weggegooid geld te noemen als iemand adviezen inwint.
Buiten dat de kwaliteit van bv CSC beter is dan menig std. aftermarket gebeuren, is er ook nog een wereld van verschil tussen absorptie dempers en schottendempers , niet alleen geluid veranderd maar ook de flow dan.
Nu zal je daar met rijden zelf niet heel veel van merken , en moet je ervan houden en het financiele verschil ervoor over hebben, maar dat is een heel ander verhaal
het "niet nodig vinden" is wat anders dan "onzin/weggegooid geld" in mijn ogen [/quote]
Daar gaan we weer, voelt weer iemand zich op z'n lange teentjes getrapt, terwijl die niet goed leest....!!
Ik stel toch HEEL duidelijk dat het, citaat: "in mijn ogen de MEERPRIJS " weggegooid geld is....???
Daar mag jij HEEL anders over denken....!!! We leven in een vrij land, nietwaar....???
Dat impliceerd dus dat een ieder vrij is om (te) veel te betalen voor een dempertje (of imago) ....!!!
Overigens hou ik er idd wel van om snel door bochten te gaan, daarom rij ik Italiaans...!!
Het extra geld voor een zg. "Sportdemper" is in mijn ogen weggegooid geld, alle dempers moeten aan Europeesche regelgeving voldoen, en mogen niet tot nauwelijks meer geluid produceren dan origineel...![/quote]
Het verschil zit hem dan meestal in het soort geluid dat hij produceert.. Ze filteren dan bv de hogere tonen eruit waardoor hij zwaarder gaat klinken. [/quote]
Als je geluid wegfilterd, ontstaat er dus netto MINDER geluid...!! [/quote]
@PeterGTV6 :beetje kort door de bocht, om een cpl. sportuitlaat/demper gelijk onzin/weggegooid geld te noemen als iemand adviezen inwint.
Buiten dat de kwaliteit van bv CSC beter is dan menig std. aftermarket gebeuren, is er ook nog een wereld van verschil tussen absorptie dempers en schottendempers , niet alleen geluid veranderd maar ook de flow dan.
Nu zal je daar met rijden zelf niet heel veel van merken , en moet je ervan houden en het financiele verschil ervoor over hebben, maar dat is een heel ander verhaal
het "niet nodig vinden" is wat anders dan "onzin/weggegooid geld" in mijn ogen [/quote]
Daar gaan we weer, voelt weer iemand zich op z'n lange teentjes getrapt, terwijl die niet goed leest....!!
Ik stel toch HEEL duidelijk dat het, citaat: "in mijn ogen de MEERPRIJS " weggegooid geld is....???
Daar mag jij HEEL anders over denken....!!! We leven in een vrij land, nietwaar....???
Dat impliceerd dus dat een ieder vrij is om (te) veel te betalen voor een dempertje (of imago) ....!!!
Overigens hou ik er idd wel van om snel door bochten te gaan, daarom rij ik Italiaans...!!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Uitlaat, wat te kiezen
http://www.alfabb.com/bb/forums/alfetta ... -gtv6.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals je hier ook kan lezen, wordt de ( prijzige!) ANSA eindpijp voor de GTV-6 al lang niet meer geproduceerd.
Ik vraag me dus af waar de huidige Ansa's vandaan komen...??
Zwart gespoten Imasaf met een Ansa stikkertje...??
(Bosal heeft ook een tijdje zg. sportdempers in het assortiment gehad met een Italiaans klinkende naam en een laagje zwarte verf...!! handel is handel en als er vraag naar is...!!)
Zoals je hier ook kan lezen, wordt de ( prijzige!) ANSA eindpijp voor de GTV-6 al lang niet meer geproduceerd.
Ik vraag me dus af waar de huidige Ansa's vandaan komen...??
Zwart gespoten Imasaf met een Ansa stikkertje...??
(Bosal heeft ook een tijdje zg. sportdempers in het assortiment gehad met een Italiaans klinkende naam en een laagje zwarte verf...!! handel is handel en als er vraag naar is...!!)
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Rustig jongens, denk aan je hart. Het is maar een uitlaat
Daar gaan we weer, voelt weer iemand zich op z'n lange teentjes getrapt, terwijl die niet goed leest....!!
Ik stel toch HEEL duidelijk dat het, citaat: "in mijn ogen de MEERPRIJS " weggegooid geld is....???
Daar mag jij HEEL anders over denken....!!! We leven in een vrij land, nietwaar....???
Dat impliceerd dus dat een ieder vrij is om (te) veel te betalen voor een dempertje (of imago) ....!!!
Overigens hou ik er idd wel van om snel door bochten te gaan, daarom rij ik Italiaans...!!
GTV 6, 3l uit 1981
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Idd..!!
En Ansa is geen Imasaf maar sinds 2010 Vipertek/Tmm.....
http://www.ansamarmitte.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
En Ansa is geen Imasaf maar sinds 2010 Vipertek/Tmm.....
http://www.ansamarmitte.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Uitlaat, wat te kiezen
[quote="Kodjo"][quote]
Rustig jongens, denk aan je hart. Het is maar een uitlaat [/quote]
Voor sommigen is het hier een uitlaatKLEP....
Rustig jongens, denk aan je hart. Het is maar een uitlaat [/quote]
Voor sommigen is het hier een uitlaatKLEP....
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
GTV 6, 3l uit 1981
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Uitlaat, wat te kiezen
mooi dat je eruit bent , met wat & waar te halen, want daar was het natuurlijk om te doen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Hij is binnen! De ANSA demper niet, het is een standaard geworden. Morgen proberen, ik hoop dat ie nou niet fluisterstil wordt al vond ik hem nu wel een beetje opzichtig
GTV 6, 3l uit 1981
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Nou, helemaal super. Perfecte pasvorm en alle bouten gingen lekker makkelijk los. In totaal 1 uur werk
Geluid is prima zo, nog luid genoeg maar geen aso bak
Geluid is prima zo, nog luid genoeg maar geen aso bak
GTV 6, 3l uit 1981
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
- Locatie: Stiens
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Ik zeg een geluidsopname
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Mooi pijpje
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Het is wel in-car geluid maar desalniettemin leukmarco75 schreef:Ik zeg een geluidsopname
https://dl.dropbox.com/u/79529273/alfa/ ... -geluid.au" onclick="window.open(this.href);return false;
GTV 6, 3l uit 1981
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
- Locatie: Stiens
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Klink idd niet verkeerd
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Uitlaat, wat te kiezen
Nou, lekker zo'n verlaagde GTV. Beide bochten zijn al plat en 1 is lek 1000 km na installatie. drempels! Gelukkig net goedgekeurd
GTV 6, 3l uit 1981