Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door marco75 »

Was net op het nieuws :evil: :evil:
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Fetta »

..eh...wat :?:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door GTV42.0 »

:shock: verklaar nader aub augenreib.gif
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door marco75 »

Een mooie uitleg op SCARB.

Mensen die op de Pvda, ChristenUnie, Groen Links, D66 en CDA gestemd hebben grazie mille!
Aan de andere kant al die mensen die als enige auto in een oude stinkdiesel rijden vind ik niet meer als normaal dat zij belasting moeten betalen.
Maar de verzamelaars die misschien 1000km per jaar in hun auto's rijden en alle belastingen op overige auto's al betalen is het natuurlijk waanzin!
Bovendien kun je maar met 1 auto tegelijk rijden.
Het wordt tijd voor een persoonlijk kenteken!!!!

Vooralsnog is het alleen een voorstel maar ik zie het lijk al drijven!

Hier de uitleg:

PvdA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie willen dat mensen met een oldtimer wegenbelasting gaan betalen. Het CDA wil dat voor mensen met een auto die jonger is dan 1959. Nu zijn alle auto’s van 1986 of eerder nog vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Het CDA wil met haar maatregel 100 miljoen euro extra belastinginkomsten realiseren. De andere partijen boeken 200 miljoen euro in. Eerder leidde pogingen om wegenbelasting in te voeren voor oldtimers tot protest. De afgelopen maanden gingen in Den Haag echter weer stemmen op om de vrijstelling af te schaffen, omdat een toevloed van oldtimers uit het buitenland slecht zou zijn voor het milieu
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door GTV42.0 »

Als dit gebeurt moet er actie ondernomen gaan worden. Dit is toch te gek voor woorden. Laten ze dan mensen laten betalen die de auto NIET hobbymatig gebruiken en laat de echte liefhebbers met rust!
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door GTV »

Dat lag al in de lijn van voorspellingen, kijk eens op MP wat er te koop staat van duits makelij (jaren 80) op gas en diesel...........Dat zijn de uitmelkers van het systeem.
Degene wat een paar KM's paar jaar rijdt met z'n oldtimer is hier weer de lul van :evil: :evil:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Peter GTV-6 »

Aansluiten bij de Fehac ( http://www.fehac.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) en op die manier druk uitoefenen.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door stephen »

behoorlijk schijnheilig van deze partijen, dat ze voor de verkiezingen geen ruchtbaarheid geven aan dat soort zaken
en omdat dit je eigen keuze is, valt dit natuurlijk niet onder de noemer lastenverzwaring :moon:

er zullen dan heel wat oldtimer vroegtijdig in de schredder belanden ipv restauratie en behoud :schrik:

ga zelf ook niet voor 7 auto's wegenbelasting betalen, terwijl ik overdag met de leasebak v/d zaak rijd, en trouwens met de hier heersende brandstof-prijzen betaal je al genoeg mee vlg. mij .

als het ze om het mileu te doen zou zijn, dan zou je import maatregelen ( bv. wegenbelasting/LPG verplichting/verplichte strengere oldtimer verz.) moeten nemen op nog in te voeren auto's, dan ben je eerlijk en duidelijk ,maar goed eerlijk en oprecht hoeven alleen de burgers te zijn, en niet de overheid.
blij dat mijn stem hier niet naar 1 van deze partijen gegaan is, so don't blame me.

de Fehac , is op zich wel een goed idee, om een instantie druk te laten uitoefenen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Gerrit »

Peter GTV-6 schreef:Aansluiten bij de Fehac en op die manier druk uitoefenen.
Daar kun je alleen als club/stichting lid van worden.. niet als privé persoon.
De SCARB heeft vorig jaar middels een enquête naar aan haar leden gevraagd of de SCARB lid van de FEHAC moest worden, het respons daarop was minimaal...
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Peter GTV-6 »

[quote="Gerrit"][quote="Peter GTV-6"]Aansluiten bij de Fehac en op die manier druk uitoefenen.[/quote]

Daar kun je alleen als club/stichting lid van worden.. niet als privé persoon.
De SCARB heeft vorig jaar middels een enquête naar aan haar leden gevraagd of de SCARB lid van de FEHAC moest worden, het respons daarop was minimaal...[/quote]

Beetje kortzichtig, dat zie je nu maar weer.
Ik ben via een andere club wel FEHAC lid, en heb grote waardering voor het werk dat men veeal achter de schermen uitvoerd.
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Gerrit »

Peter GTV-6 schreef:
Gerrit schreef:
Peter GTV-6 schreef:Aansluiten bij de Fehac en op die manier druk uitoefenen.
Daar kun je alleen als club/stichting lid van worden.. niet als privé persoon.
De SCARB heeft vorig jaar middels een enquête naar aan haar leden gevraagd of de SCARB lid van de FEHAC moest worden, het respons daarop was minimaal...
Beetje kortzichtig, dat zie je nu maar weer.
Ik ben via een andere club wel FEHAC lid, en heb grote waardering voor het werk dat men veeal achter de schermen uitvoerd.
Ja het is jammer dat het niet gelukt is, dit was een kans die zich niet snel weer zal voordoen om als club bij de FEHAC aan te sluiten..
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Fetta »

Dat zal niet 1-2-3 zo doorgaan denk ik.
Als ze bijv. een soort van km-registratie invoeren voor de hobbyist/verzamelaar, dan kun je gauw de misbruikers scheiden van de liefhebbers.

Jaja, fijn die politiek. De heilige koeien zijn weer de lul.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik verbaas me nergens meer over.
Heb als particulier in 2001 een grijs kenteken pick-up gekocht, volgens de toen geldende regels, rond 2005 word de regelgeving aangescherpt, 3X meer wegenbelasting betalen....geen overgangsregeling, geen sterfhuisconstructie, gewoon van de een op de andere dag een belasting verhoging van 300%.
Dat flikken ze alleen maar in bananenrepublieken, en in.....Holland.
Ik was lid van de vereniging van grijskentekenhouders, we hebben geprocedeerd tot aan het Europeesche hof met nul resultaat....!!
Ik hou m'n hart vast, als dit doorgaat wordt het letterlijk en figuurlijk kaalslag in klassiekerland...!!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door giuliettaevo »

Volgens mij heb ik onlangs nog in de Autoweek een heel artikl zien staan waarin verschillende politieke partijen gevraagd werd naar hun standpunten mbt allerlei onderwerpen die met auto's verband hielden, en ook de vrijstelling voor oldtimers in relatie met de import van allerlei km-vreters op diesel/lpg werd hierin meegenomen. In dit artikel werd er door bijna geen enkele partij gezegd hier iets aan te willen gaan doen omdat de opbrengst niet zo hoog is en de meeste voertuigen echt van liefhebbers zijn. Wel gaven de meesten aan dat er aan de import en het gebruik van de dagelijkse diesels iets gedaan zou moeten worden.

Ik stel voor dat we Den Haag vast gaan zetten met allemaal mooi opgepoetste oldtimers om te laten zien dat er toch wel heel veel echte liefhebbers zijn. :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Peter GTV-6 »

Gaat niet lukken.
Ca. 10-15 jaar geleden had je de club "Pro-Auto"" met dhr. Grashof als voorzitter.
Deze club pikte het uitmelken toen al niet, en probeerde vlak voor de verkiezingen tienduizenden auto's richting Den Haag te krijgen.
Aan alles was gedacht, politie en omliggende gemeentes werkten mee, men verwachtte toen een ware invasie van ontevreden autobezitters....!!
Het werden er enige tientallen...( waaronder ikzelf!) en het hele gebeuren, incl. Pro-Auto ging uit als een nachtkaars.
De politici lachtten zich helemaal het apelazerus, en gooiden grijnzend de belasting en benzineprijs nog maar wat omhoog....het gepeupel pikt het toch wel.
Zo zal het nu weer gaan, eerst worden er wat proefballonetjes opgelaten om de stemming om te buigen ( die vieze oldtimers...en ze rijden nog bijna gratis ook...) en dan de botte bijl erin.
Binnen niet al te lange tijd heeft Jan Modaal z'n klassiekers naar de schroothoop gebracht, en de kapitaalkrachtigen rijden gewoon verder in hun al dan niet belasting plichtige vervoermiddel.
Zo zal het gaan, protesten halen niets uit, buigen of barsten is het devies.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Gtv4 »

Peter GTV-6 schreef: Heb als particulier in 2001 een grijs kenteken pick-up gekocht, volgens de toen geldende regels
Dit is geen vergelijk, grijs rijden was bedoeld voor bedrijven.
Mensen zoals jij dus hebben dit dus verpest.
Vroeger kon je zelfs een 911 BPM vrij kopen, hoeveel 205 GTI's reden rond zonder achterbank?
De regels zijn tot 2x toe gewijzigd, 1 ding was van begin al duidelijk, de particulier moest uit de grijze wagen!
Transaxle loos!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door GTV42.0 »

Ik wil best mee die kant op hoor als het er van komt. Let wel, wat er ook gebeurt de GTV6 gaat NIET weg. Belasting of niet ik blijf hem trouw en laat het plezier niet wegnemen door een paar rot centen die ik dan per half jaar meer moet betalen. In de winterperiode rij ik er toch niet mee en daarom gaat het maar om een half jaar. Wel kut voor de mensen die meer oldtimers hebben en dan echt moeten kijken wat ze nu willen. Je kan nu ook geen meerdere auto's te gelijk rijden en dan moet je kiezen welke je welk jaar gaat gebruiken denk ik.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door giuliettaevo »

precies :evil: ... Ik heb er een paar meer en ik kan echt niet voor allemaal belasting gaan betalen. En met de huidige regels met schorsen is het ook niet echt voordelig om de auto een paar maanden te rijden. :neutral:

Ik denk dat ik maar Poolse platen aan ga vragen... fettabier.gif
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door Peter GTV-6 »

[quote="Gtv4"][quote="Peter GTV-6"]
Heb als particulier in 2001 een grijs kenteken pick-up gekocht, volgens de toen geldende regels [/quote]

Dit is geen vergelijk, grijs rijden was bedoeld voor bedrijven.
Mensen zoals jij dus hebben dit dus verpest.
Vroeger kon je zelfs een 911 BPM vrij kopen, hoeveel 205 GTI's reden rond zonder achterbank?
De regels zijn tot 2x toe gewijzigd, 1 ding was van begin al duidelijk, de particulier moest uit de grijze wagen![/quote]

De laatste zin ben ik het volkomen mee eens.
Maar wat heb ik verpest?
Bedrijven rijden nog steeds grijs...!!
De toen geldende wetgeving stond particulieren toe om ook grijs te rijden, punt uit.
Dat ik voor een spartaanse 2 pers. pick up in 2005 ineens hetzelfde moest gaan betalen als iemand in een comfortabele 5 zitter, dat is pas weird...!!
Maar goed, daar gaat het hier niet om geloof ik...??
Straks ga je nog zeggen dat al die Alfetta op gas dagelijkse veelrijders nu de boel verpesten...!!??
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Oldtimers weer wegenbelasting betalen.

Bericht door kareltjeknetter »

volslagen onzinnig bedenksel om hobby autos te gaan belasten, wat denk je dat er gebeurd? dat alle liefhebbers in de buidel gaan tasten? no chance. op deze manier wordt een complete bedrijfstak om zeep geholpen en zullen de inkomsten eerder negatief gaan uitvallen. voorbeeld: ik zelf heb 3 oldtimer autos en 1motorfiets, als ik hiervoor belasting moet betalen stop ik er mee en gaan de wagens de schorsing in of worden verkocht/gesloopt (wat mij het meest oplevert) ik heb niet de financiele reserves om nog meer geld kwijt te zijn aan mn hobby. als ik niet meer met mn hobby bezig kan zijn spendeer ik ook geen geld meer aan benzine, onderdelen ,evenementen enzovoort, dat is wel een beetje meer als de zogenaamde extra inkomsten uit belastingheffing. dan kan ik gaan sparen voor een lange vakantie buiten nederland, zodat ze gen cent meer van me krijgen......stelletje maffia
oh, en het verhaal milieu.........wat een load of bs, maak lpg aantrekkelijker en het probleem is grotendeels weg
-squadragrunn-
carry on waywards......
Plaats reactie