Apart model, nooit geweten dat ze eentje gebouwd hebben
Die kont doet me sterk denken aan zo'n ford consul/garnada coupe model
Het model lijkt op zo'n renault 15 coupe model uit de jaren 70, volgens mij de voorloper van de fuego
De neus, montreal
Ben Hendricks meldde een jaar of 10 geleden al het bestaan van dit prototype in het KB , het nummer ontgaat me even maar het hoofdartikel was '' De Alfetta GT en zijn derivaten '' .
Als je goed kijkt zie je trouwens dat deze proto nog op het 105-platform gebouwd is .
Dit is precies wat het is, een prototype.
Een probeersel op ware grote, er zijn wel meer van dit soort bouwsels geweest, voordat de definitieve Alfetta GTV vorm vast stond.
Het is dus eigenlijk nooit de bedoeling geweest om dit prototype model in productie te nemen, maar meer om de meningen van bv. het publiek te peilen.
Gebeurd vandaag nog steeds, kijk maar eens bij het zg. "Show Center" tijdens de giga Motorshow Essen Dld. begin december, ook daar staan geregeld, een beetje verstopt tussen al het andere, om aandacht schreeuwend spul, prototypes van nieuwe modellen auto's opgesteld, het publiek wordt dan nauwlettend in de gaten gehouden, hoe er op zo'n model wordt gereageerd.
Peter GTV-6 schreef:Dit is precies wat het is, een prototype.
Een probeersel op ware grote, er zijn wel meer van dit soort bouwsels geweest, voordat de definitieve Alfetta GTV vorm vast stond.
Zo denk ik er ook over en als je de historie van de Alfetta GT / GTV wil kennen mag je deze wagen niet over het hoofd zien .
Mooi of niet , dit is gewoon een stukje uit de puzzel !