Alfetta GTV project....Evt. te koop!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Nu het project een beetje op z'n gat ligt (en ik dus meer tijd heb om na te denken ) zit ik met een dilemma.
Nu wil ik in de toekomst graag een (snelle) circuit transaxle, qua snelheid zit het met de gtv wel goed dalijk, maar om nu elke keer ermee te gaan boenderen op het circuit is ook zonde.
Om nog maar te zwijgen over stress op de koets en eventuele schade.
Nu heb ik sinds kort een leuke witte 75, en nu heb ik het idee om daar het circuitbeest van te maken en in de gtv een 'gewone' TS te leggen en die als mooiweer auto te gebruiken...
En dus de 1.8TB in de 75.
Goed idee? wat zouden jullie doen?
Nu wil ik in de toekomst graag een (snelle) circuit transaxle, qua snelheid zit het met de gtv wel goed dalijk, maar om nu elke keer ermee te gaan boenderen op het circuit is ook zonde.
Om nog maar te zwijgen over stress op de koets en eventuele schade.
Nu heb ik sinds kort een leuke witte 75, en nu heb ik het idee om daar het circuitbeest van te maken en in de gtv een 'gewone' TS te leggen en die als mooiweer auto te gebruiken...
En dus de 1.8TB in de 75.
Goed idee? wat zouden jullie doen?
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Altijd moeilijk keuzes maken zeker met meerdere optie
TB motor voor de mooiweerdagen lijkt me ook niet verkeerd zeker gezien de (zoals vaak besproken) bedrijfsbetrouwbaarheid.
Een TS lekker om mee te vegen op het circuit!
Dan alleen nog een carroseriekeuze waarbij ik persoonlijk voor de (een) 75 zou gaan.
TB motor voor de mooiweerdagen lijkt me ook niet verkeerd zeker gezien de (zoals vaak besproken) bedrijfsbetrouwbaarheid.
Een TS lekker om mee te vegen op het circuit!
Dan alleen nog een carroseriekeuze waarbij ik persoonlijk voor de (een) 75 zou gaan.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
een GTV turbo op de baan is zo
maar een turbo op de baan is denk ik ook meer voor de geoefende coureur, weet niet of jij dat al bent(ik niet )
heb met de std. 75TS wel een 75 turbo zoek gereden, omdat deze in de bochten het gas er niet op durfde te zetten zei deze naderhand
zou v/d 75 het onderstel lekker aanpassen, heb je iig. al een goed sturende transaxle, en hou je meer tijd over om de GTV turbo klaar te maken, en de 75 dan als Daily en de GTV voor mooi weer
lastige maar wel leuke keuzes
maar een turbo op de baan is denk ik ook meer voor de geoefende coureur, weet niet of jij dat al bent(ik niet )
heb met de std. 75TS wel een 75 turbo zoek gereden, omdat deze in de bochten het gas er niet op durfde te zetten zei deze naderhand
zou v/d 75 het onderstel lekker aanpassen, heb je iig. al een goed sturende transaxle, en hou je meer tijd over om de GTV turbo klaar te maken, en de 75 dan als Daily en de GTV voor mooi weer
lastige maar wel leuke keuzes
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
laat dat geoefende en coureur nog maar even weg nog vrij weinig ervaring op het circuit, maar ik hoop daar binnenkort mee te beginnen.
Ik denk dat ik er redelijk uit ben;
strak sturende GTV TS voor de mooiweerdagen en een 75TS voor de minder mooiweer dagen en het circuit.
Dan ondertussen het TB blok wat betrouwbaarder maken en alles klaarzetten voor een transplantatie. Maar daar wacht ik even mee, totdat ik wat meer TS circuit ervaring heb.
Ik denk dat ik er redelijk uit ben;
strak sturende GTV TS voor de mooiweerdagen en een 75TS voor de minder mooiweer dagen en het circuit.
Dan ondertussen het TB blok wat betrouwbaarder maken en alles klaarzetten voor een transplantatie. Maar daar wacht ik even mee, totdat ik wat meer TS circuit ervaring heb.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
klinkt als een verstandige keuze
en een 75 Turbo is minder bijzonder dan een 1e serie GTV Turbo
en nu gauw wat tijd vrijmaken
en een 75 Turbo is minder bijzonder dan een 1e serie GTV Turbo
en nu gauw wat tijd vrijmaken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Na een eeuwigheid afwezig te zijn geweest een kleine (niet erg leuke) update.
Aangezien ik niet meer in het Zuiden woon (waar mijn 'sleutelplek' is) heb ik gewoonweg geen tijd meer voor de gtv. Ook het feit dat ik mijn 75 wat meer circuit-geschikt wil maken helpt daar niet bij.
Voorlopig ziet het er niet uit dat hier enige verandering in komt. Vandaar het besluit om de gtv eventueel te verkopen.
De huidige stand van zaken van de auto;
- Volledig 75TS onderstel + GTV6 torsies
- GTV6 tank
- Origineel lederen interieur
- TS motor ligt er los in
Wat moet er nog gebeuren:
- Cardanas eronder
- Schakelstang
- Motor aansluiten/afbouwen
- Linker voorscherm heeft een flinke plek (te zien op de foto).
En voor de rest wat (kleine) werkzaamheden.
De auto is in vrij goede staat, al is de kriksteun rechtsvoor wat krokant. Verder is de lak dof. Ook zijn de originele papieren bij de vorige auto kwijt geraakt (is wel een origineel Nederlandse auto.), ik heb destijds contact gehad met de RDW en schijnbaar hoeft het kenteken alleen maar 'geactiveerd' te worden. De auto staat namelijk al ca. 20jaar stil.
Auto staat op stalen velgen, azevs zijn niet te koop!
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de auto dan hoor ik dat wel via een berichtje of via de mail (jeroen399 apenstaartje hotmail punt com).
De auto staat niet echt in de weg, dus als er geen liefhebber zich meld dan laat ik hem nog even staan.
Inruil leuke Giulia mogelijk (met bijbetaling van mijn kant).
Paar foto's:
Net opgehaald:
Onderstel gewisseld (geen motor erin, vandaar het achterover hellen)
Aangezien ik niet meer in het Zuiden woon (waar mijn 'sleutelplek' is) heb ik gewoonweg geen tijd meer voor de gtv. Ook het feit dat ik mijn 75 wat meer circuit-geschikt wil maken helpt daar niet bij.
Voorlopig ziet het er niet uit dat hier enige verandering in komt. Vandaar het besluit om de gtv eventueel te verkopen.
De huidige stand van zaken van de auto;
- Volledig 75TS onderstel + GTV6 torsies
- GTV6 tank
- Origineel lederen interieur
- TS motor ligt er los in
Wat moet er nog gebeuren:
- Cardanas eronder
- Schakelstang
- Motor aansluiten/afbouwen
- Linker voorscherm heeft een flinke plek (te zien op de foto).
En voor de rest wat (kleine) werkzaamheden.
De auto is in vrij goede staat, al is de kriksteun rechtsvoor wat krokant. Verder is de lak dof. Ook zijn de originele papieren bij de vorige auto kwijt geraakt (is wel een origineel Nederlandse auto.), ik heb destijds contact gehad met de RDW en schijnbaar hoeft het kenteken alleen maar 'geactiveerd' te worden. De auto staat namelijk al ca. 20jaar stil.
Auto staat op stalen velgen, azevs zijn niet te koop!
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de auto dan hoor ik dat wel via een berichtje of via de mail (jeroen399 apenstaartje hotmail punt com).
De auto staat niet echt in de weg, dus als er geen liefhebber zich meld dan laat ik hem nog even staan.
Inruil leuke Giulia mogelijk (met bijbetaling van mijn kant).
Paar foto's:
Net opgehaald:
Onderstel gewisseld (geen motor erin, vandaar het achterover hellen)
Laatst gewijzigd door jeroen75 op 02 okt 2010, 15:50, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Jammer Jeroen van dit project, had graag ezien wat ervan gekomen was.
Maar je kunt nu eenmaal niet op 2 plekken tegelijk zijn en als je de werkplek niet aan huis hebt is het bijna niet te doen.
Succes met de verkoop, ik kan er wel bij zeggen dat dit een goed exemplaar is.
Maar je kunt nu eenmaal niet op 2 plekken tegelijk zijn en als je de werkplek niet aan huis hebt is het bijna niet te doen.
Succes met de verkoop, ik kan er wel bij zeggen dat dit een goed exemplaar is.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super