Alfetta GTV project....Evt. te koop!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
jeroen75 schreef:nope, de vulhals wijst dan naar onderen en de aansluitingen naar voren....
De tank lijkt ook iets te breed voor een alfetta, dus toch maar voor de gtv6 optie.
Waarom niet gewoon de originele gebruiken Jeroen?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
een gtv6 tank heeft wat voordelen:
- veiliger (tank onder de auto is erg kwetsbaar, gezien bij mijn 75)
- al voorzien van een retouraansluiting, scheelt weer wat werk
- meer inhoud
Vooral het veiligheidsverhaal vind ik wel belangrijk, bij een aanrijding van achteren hoeft er niet veel te gebeuren en de tank spat open met alle gevolgen van die. Zeker met het oog op circuitgebruik vind ik dit een belangrijk punt.
- veiliger (tank onder de auto is erg kwetsbaar, gezien bij mijn 75)
- al voorzien van een retouraansluiting, scheelt weer wat werk
- meer inhoud
Vooral het veiligheidsverhaal vind ik wel belangrijk, bij een aanrijding van achteren hoeft er niet veel te gebeuren en de tank spat open met alle gevolgen van die. Zeker met het oog op circuitgebruik vind ik dit een belangrijk punt.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
van het weekend weer verdergegaan met het demonteren van de 75 en de GTV.
Pedaalbox en airco installatie heb ik uit de GTV gehaald, vooral die laatste was nogal een gedoe
Ook het interieur en het smerige tapijt eruit gehaald.
Ook de 75 moest er aan geloven:
iemand nog interesse in mooie zo goed als nieuwe wielrandjes? echt 70's
Volgende week weer verder!
Pedaalbox en airco installatie heb ik uit de GTV gehaald, vooral die laatste was nogal een gedoe
Ook het interieur en het smerige tapijt eruit gehaald.
Ook de 75 moest er aan geloven:
iemand nog interesse in mooie zo goed als nieuwe wielrandjes? echt 70's
Volgende week weer verder!
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Op zich wel een mooi project maar eigenlijk blijf ik het wel zonde vinden om zo`n unieke Nederlandse GTV hier voor te gebruiken. Begrijp me goed, iedereen moet doen met zijn auto wat hij wil maar zoveel originele Hollandse Alfetta GT(V) `s zijn er nu ook niet meer. En bij verkoop vind niet iedereen dit mooi zodat er een klein publiek over blijft.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Kas je hebt helemaal gelijk maar een rotte loont zich ook niet om mee te racen, jammer is dat die van Jeroen echt wel een nette GTV is
Toch ga ik dit topic met plezier volgen!
Als alles netjes gebeurd is nog steeds geen man over boord
Toch ga ik dit topic met plezier volgen!
Als alles netjes gebeurd is nog steeds geen man over boord
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Toen ik hem gekocht had heb ik hier ook over nagedacht.
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de aanpassingen vooral technisch zullen zijn, mijn doel is een goed rijdende gtv die op het circuit ook redelijk werkt.
Wil ik hem in goede staat brengen zal hij toch helemaal gespoten moeten worden, de lak is best slecht en toch veel krasjes e.d.
Dit is voor mij qua kosten geen optie. Dus een beetje bijwerken en een zijdeglans zwarte motorkap is voorlopig de planning.
begrijp me niet verkeerd, ik ga er later zeker geen SI ofzo mee rijden
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de aanpassingen vooral technisch zullen zijn, mijn doel is een goed rijdende gtv die op het circuit ook redelijk werkt.
Wil ik hem in goede staat brengen zal hij toch helemaal gespoten moeten worden, de lak is best slecht en toch veel krasjes e.d.
Dit is voor mij qua kosten geen optie. Dus een beetje bijwerken en een zijdeglans zwarte motorkap is voorlopig de planning.
begrijp me niet verkeerd, ik ga er later zeker geen SI ofzo mee rijden
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Met een polijstmachine kun je de lak waarschijnlijk best een heel eind opknappen. Vooral rood is een kleur die je laat verbazen na zo`n klus. Verder kun je aanpassingen gaan doen die eventueel simpel te herstellen zijn mocht je de auto ooit zat zijn. Succes met het verder verfraaien van deze bijzonder aankoop.jeroen75 schreef:Wil ik hem in goede staat brengen zal hij toch helemaal gespoten moeten worden, de lak is best slecht en toch veel krasjes e.d.
begrijp me niet verkeerd, ik ga er later zeker geen SI ofzo mee rijden
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Zodra hij rijdt ga ik de auto eens flink poetsen idd, ik hoop dat het een en ander meevalt.
Zaterdag weer even verder gegaan, de remmerij van de 75 afgeschroefd. Nu nog de motor, motorkap, deuren en nog wat klein spul eruit en dan kan hij bijna naar het stort
foto:
Vloerkleedje van de 75 gepast in de gtv:
Er moet nog even iets bijgesneden worden en dan past hij er zo in, het ziet er in ieder geval een stuk beter uit als het paars/roze/rood/bruin origineel wat erin zat
Volgende week verder met de benzineleidingen; die van een 75 zijn te kort, gewoon verlengen met staalomvlochten leiding en wat slangklemmen? wellicht er een extra slang omheen klemmen.
ze liggen wel door de cabine, ivb de gtv6 tank dalijk.
Zaterdag weer even verder gegaan, de remmerij van de 75 afgeschroefd. Nu nog de motor, motorkap, deuren en nog wat klein spul eruit en dan kan hij bijna naar het stort
foto:
Vloerkleedje van de 75 gepast in de gtv:
Er moet nog even iets bijgesneden worden en dan past hij er zo in, het ziet er in ieder geval een stuk beter uit als het paars/roze/rood/bruin origineel wat erin zat
Volgende week verder met de benzineleidingen; die van een 75 zijn te kort, gewoon verlengen met staalomvlochten leiding en wat slangklemmen? wellicht er een extra slang omheen klemmen.
ze liggen wel door de cabine, ivb de gtv6 tank dalijk.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Maar als je hem met pijn en moeite op de weg gekregen hebt en er maar net een half jaar plezier van gehad hebt doet het net iets meer pijnjef75 schreef:zoals die 75 er bijstaat staan ze hier ook regelmatig
verder netjes werk!
maarja het is voor een goed doel!
wat betreft het tapijt: zo op het eerste gezicht past hij vrij goed, alleen is hij wat te lang, door ter hoogte van de handrem van links naar rechts door te snijden kan ik hem wat laten overlappen, volgens mij past dan alles perfect! ook bij de tunnelbak e.d.!
Maar om het zeker te weten moet ik volgende week even verder kijken,
eerst even de brandstofleidingen leggen/verlengen.