Wegenbelasting betalen

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

:jumping:

Is een hele belasting dat schoolzwemmen, moet niet gekker worden zeg. :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door stephen »

giuliettaevo schreef:Als de regering wist hoe ze belasting konden heffen op ademhalen zouden ze dat ook meteen invoeren. :evil:

Aangezien ik straks belasting mag betalen voor mijn dagelijkse oldtimer ben ik vast aan het kijken naar een goedkoper alternatief. En het lijkt erop dat dat een Giulia gaat worden. :cool:

Zal wel een rat-look Giulia worden waarschijnlijk. :oops: Heb geen geld voor een nette en het uiterlijk staat laag op de prioriteiten lijst ben ik bang. :wink:

Dus ik ga hopelijk straks weer lekker belastingvrij verder. :mrgreen:

Giulia is leuk rijden, dus gaat je vast bevallen :driving:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

We zullen zien wat het wordt... Alfa heeft een duidelijke voorkeur voor mij. :wink: En ik heb nu gezien dat ik voor de prijs van een 40 jaar oude Volvo ook een Giulia kan hebben, en dat spreekt mij net iets meer aan. :razz:

Eigenlijk neig ik er wel naar om er een of andere diesel in te bouwen maar dat wordt meteen heen ingrijpend aangezien er geen lange achteras verkrijgbaar is. :neutral:

Zal dus wel gewoon gas worden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

En weer een mailupdate:


Afgelopen week hebben wij verschillende contacten gehad met politici. In onze inmiddels meer dan een jaar durende actie, hebben wij nog geen politicus gesproken die het oneens was met ons! Heel fijn natuurlijk, maar tot op heden resulteert dat niet in het gewenste effect: het terugdraaien van de onrechtmatige maatregel om vele tienduizenden oldtimerbezitters te belasten met (buitensporige) belastingen en betuttelende winterregelingen.

Dat was ten tijde van onze Youngtimer actie in 2009 wel anders! Toen was rond deze tijd al een reparatie amendement aangenomen met steun van de gehele Tweede Kamer. Nu lijkt door het 'herfstakkoord', waarbij de regeringspartijen zich niet alleen versterkt hebben door 3 partijen maar ook een meerderheid in de Eerste Kamer hebben gevormd, het net zich rond de oldtimers te sluiten. Er lijkt een 'cordon sanitaire' rond de oldtimers te liggen.

Maar ondanks deze tegenslagen, gaan wij gewoon door met actie voeren!

Zoals eerder gemeld, informeren wij u uiterlijk 13 of 14 december met de laatste stand van zaken vanuit de Eerste Kamer. Indien wij dan geen beter nieuws te melden hebben, laten wij onze oproep los om geen actie te voeren. Op de Facebook groep worden inmiddels al verschillende plannen gemaakt. Wel vragen wij aan eventuele organisatoren met klem hun contactgegevens bij ons achter te laten.

Mocht de Eerste Kamer op 16 of 17 december akkoord gaan met het Belastingplan 2014 in zijn huidige vorm (dus met de 40-jaars maatregel), dan zullen wij direct overstappen op plan B. Gezien het feit dat wij momenteel nog in goed contact staan met politici, zullen wij U daarover pas informeren als het zover is.

Het blijft van belang om onze actie te steunen: steun ons.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Heb ik ook ontvangen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

En weer een update:



U weet dat wij nooit zullen opgeven in de strijd voor de oldtimers. De afgelopen weken hebben wij onze pijlen gericht op de Eerste Kamer. De verschillende brandbrieven die wij stuurden hebben eindelijk resultaat gehad! De fractie van de PvdA heeft het ministerie gevraagd of een jaar uitstel mogelijk is. Dit in combinatie met het versneld invoeren van de 30 jarige leeftijd voor vrijstelling. Hieronder treft u de letterlijke tekst aan:

"Graag vernemen de leden van de fractie van de PvdA een reactie van de regering op het voorstel om de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers met een jaar uit te stellen, om beter onderzoek te kunnen doen naar de haalbaarheid van de maatregel met het oog op de door de regering gestelde milieu- en financiële doelstellingen en de inkomstenderving te dekken door de oldtimermaatregel ‘Van Vliet’, welke in ging op 01-01-2012 en waarvan de overgangsregeling af zou lopen op 01-01-2021, versneld in te voeren en wel direct per 01-01-2014. Dit zou er concreet op neerkomen dat per 01-01-2014 de grens voor vrijstelling van de MRB naar 30 jaar zou gaan (in plaats van 40 jaar zoals nu in het Belastingplan 2014 is voorzien).

Ten opzichte van de maatregel ‘Van Vliet’ betekent dit voor de overheid dat er vier bouwjaren tot aan het bereiken van de 30 jarige leeftijd opnieuw MRB plichtig worden, terwijl zij dat onder de overgangsregeling van ‘Van Vliet’ niet zouden zijn. De leden van de PvdA-fractie ontvangen hierop graag een inhoudelijke en cijfermatige reactie."

De vraag is hoe dit nieuws te interpreteren. Het fantastisch om te zien dat de fractie van de PvdA onze kritiek serieus neemt! U ziet, ons werk is niet geheel voor niets geweest. Maar dit betekent natuurlijk niet meteen goed nieuws. Naar verwachting komt het Ministerie van Financiën morgen (vrijdag) met een reactie. Natuurlijk houden wij dit strak in de gaten, zodra wij de reactie hebben, dan hoort u dat meteen van ons!

Echt spannend wordt het 16 en 17 december, dan behandelt de Eerste Kamer plenair Belastingplan 2014 en is ook de stemming.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Ik verbaas me vooral over de manier waarop deze wet (en waarschijn heel veel andere ook) er doorheen dreigt te komen. Weekers is gewoon iemand die niet open staat voor redelijke & nette discussie. Nee, hij weet het beter dan wij. :--:
Laatste nieuws:
Het voorstel van Stichting Autobelangen, waardoor de grens voor vrijstelling op 1 januari 2014 naar 30 jaar zou gaan in plaats van de geplande 40 jaar, is door Weekers resoluut afgeschoten. Weekers presenteerde ineens ‘nieuwe cijfers’ die tot nu toe bij alle partijen onbekend waren! De staatssecretaris rekent zich opnieuw rijk, namelijk dat vrijwel iedere getroffen oldtimerbezitter de verhoogde MRB –die kan oplopen tot boven de € 3.000 per auto per jaar- klakkeloos zou gaan betalen! De strategie van de bewindsman lijkt ‘stelselmatig negeren’ te zijn; een ramkoers die niet zonder gevolgen mag blijven!
Het gaat mij niet eens zo zeer om de belastingen, maar de algehele manier waarop deze wet word ingevoerd. Zijn er nog meer mensen in overweging aanstaande maandag naar Den Haag te gaan? Ik ga, al is het maar voor om deel uit te maken van een enorme rit met waarschijnlijk ongeloofelijk veel klassiekers :cool:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Pff om ziek van te worden toch.

Eerdaags krijgen we allemaal een dikke envelop in de brievenbus met daarin een beurs.
Gewoon voor iedereen exact dezelfde uitvoering in oranje met in het leder gestanst "VAN DE STAAT".
Dieven zijn het daar in Den Haag, schorem.


De beurs beste mensen is niet meer van jezelf, je hebt er totaal geen zeggenschap over.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

Als je er 50 euro voor over hebt wil Wouter van Emden voor je naar de rechter.. Pfff..

Als er genoeg donerenden zijn iig..
Zal me benieuwen of het lukt..

Ik doe niet mee... Als dit niet door zou gaan wordt je wel weer ergens anders genaaid door onze kortzichtige incompetente blagen uit Den Haag..
Alleen maar geld bijpassen is het devies als er tekort is.. Ergens gaan die paar
MRB opbrengsten er weer dubbel en dwars uit..

Voorbeeld: We kopen allemaal dure tanks die per exemplaar al miljoenen kosten. Ineens vinden we een goed getraind leger weer te duur en dumpen de handel weer voor een schijntje (Finland in dit geval)...200 mil in dit geval.
Een absoluut koopje..
Daartegenover is de oldtimer problematiek maar een schijntje..
Ik heb het nog niet eens over de JSF bodemloze put.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door twinnyspark »

En wat te denken van het potje ontwikkelingshulp :evil: een schijntje komt op de plek waar het hoort, de rest van de miljarden in de zakken van allerlei oplichters
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door marco75 »

Jaaaa hoor :--:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... ienstautos" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Yep daar gaan onze centje weer, maar let wel...er komen groene auto's voor terug :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Tja, viel te verwachten zo'n actie.
Toch heb ik gemengde gevoelens over de protest actie. Er waren daar net te veel... oldtimers... De klassiekers bleven nogal uit. Er waren maar enkele zeer strakke & nette auto's.

Maar goed, dat is wel erg lullig want iemand anders kan er net zo hard van genieten. :roll:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Fetta »

Maakt dat wat uit, of je wagen strak en mooi is of een rijdend barrel??

Liefhebbers zat die de boel technisch in orde hebben, maar altijd laatste zullen eindigen op paleis 't Loo ......


:roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Nee, eigenlijk niet. Maar als je dan ziet wat de opkomst is, ga je wel twee keer denken.
De vvd noemde de opkomst tijdens het protest "de bevestiging dat de vrijstellings regel word uitgebuit". En het hele vervelende is, terug kijkend naar de opkomst, snap ik het wel.

Trouwens wel een zilvergrijze 1.8 alfetta gespot! eusa_clap.gif
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Ik begrijp nu dat alleen nog auto's van voor 1 jan 1974 volledig belastingvrij zullen blijven. :cry:
De rest valt allemaal in de overgangsregeling en blijft dus (een restant) belasting betalen .

Het gros van Alfetta's valt dus buiten de regeling..
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Klopt. Is wel jammer, maar die 120euro overleef ik ook wel weer. Een hobby kost geld, of je nu een auto hebt, op voetbal zit of naar het café gaat het kost allemaal geld.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Dagje op en neer naar zandvoort of Assen kost dat ook al, maar inderdaad, die 120€ overleven de meeste wel. Jammerlijk / irritant als je een mooie Alfa 6, 90, 116 op diesel of LPG hebt. Toch ging het daar op het laatst ook al niet meer om.
Gewoon de hele kromme manier van redeneren, wetten baseren en invoeren op foute cijfers, niet luisteren naar het volk. :neutral:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Ben het er ook niet mee eens, maar we kunnen er niets tegen doen blijkt wel. Gas rijders hebben nog enigsins gelukt omdat men de boel kan terugbouwen. De dieselrijders zijn de klos. Zie die man maar met die schitterende 90 diesel. Wel raar nog steeds dat men tegen gas is, maar wel schonere uitstoot wil. Heb vorige week een stukje geplaatst op FB over een gezin dat een Opel Zafira op aardgas rijdt ivm het milieu. Nu blijkt dat dit duurder gaat worden in de belasting dan een Hummer op benzine augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif Zelfs een kamerlid van de VVD stond met zijn bek vol tanden. MEN IS STAPEL GEK!!!!
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Carbo »

Tja ik ben het er ook niet mee eens maar ik begrijp het wel!

Hoeveel MB diesels en Amerikanen op LPG zijn er de laatste jaren niet op de Nederlandse wegen gekomen. Laten wij nou eerlijk zijn deze lieden (op een paar uitzonderingen na) wilde alleen maar leuk en goedkoop rijden en hebben het daarmee voor de echte klassieker liefhebber verziekt.

Als ik naar de demonstratie krijg zie ik dat een groot gedeelte van de deelnemers in bovenstaande categorie valt!
Ik heb o.a. een Range Rover V8 en geen haar op mijn hoofd die er ooit aan heeft gedacht om hier LPG in te bouwen. Is naar mijn mening simpel not done! Ik betaal hier al jaren wegenbelasting voor en dat vind ik prima, is namelijk mijn keuze!

De nieuwe regelgeving is naar mijn mening best reëel. Gewoon 3 maanden per jaar de auto binnen zetten lijkt mij niet zo dramatisch.
Het enige waar ik problemen mee heb is de leeftijdsgrens van 40 jaar voor volledige vrijstelling. Ik had 25 of 30 jaar beter gevonden met een glijdende schaal.

De 120,- Euro per jaar regeling vind ik ook geen onredelijk bedrag.

LPG werd alleen maar ingebouwd om zo goedkoop mogelijk te rijden. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die LPG ging inbouwen voor een beter milieu :wink: Het milieu verhaal van de Bi fuel auto's, hybrides en elektro voertuigen zijn allemaal marketing praatjes van autofabrikanten onder druk van milieu lobbyisten :mad: Ik heb namelijk nog nooit een reeele CO2 berekening gezien over het hele traject van ontwikkeling, bouw en sloop :wink:

Naar mijn mening moet de woede van de klassiekerwereld zich met name richten op het volk dat geen klassieker liefhebber is maar al die jaren dankbaar gebruik hebben gemaakt van de mazen in de wegeving, dus met dank aan alle import Benzen en USA tanks!

En tja dit zal wel niet de mening zijn van de merendeel van de forummers maar hoop dat jullie ook eens de boel vanaf de andere kant bekijken :wink:

Gr,
Carl
Plaats reactie