Wegenbelasting betalen

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

Tja Carl.. Je hebt best gelijk maar er zijn ook anderen die gelijk hebben.
Ik heb me ook neergelegd bij de 120 euro voor nu alleen de Spider..
Een Alfetta staat nog niet op kenteken en de ander is geschorst.
De 164 betaal ik gewoon wegenbelasting en dat mag ik dan nog 17 jaar doen.
Geen probleem maar dat is wel de doodsteek voor dit model (er zijn er al zo weinig meer, ze worden snel opgeruimd).
Dus waar ik dan wel van baal.. ik heb nu toch wel veel gedoe met een aantal auto's met schorsen, overgangsregeling, wel wegenbelasting betalen (wellicht ook daar een half jaar schorsen ?) Je probeert het toch een beetje goedkoop te houden en dat zit toch ook in de mens?
Tja het vergrootglas is ineens gericht op een hobby omdat daar weer geld te halen is en dat buiten mijn schuld. Ik heb een moderne auto voor dagelijks dus trek ik geen profijt door op lpg te rijden.

En eigenlijk is de nieuwe regeling nu weer een krakkemikkige regeling net als de vele voorgaande die gewoon gevoelig is voor handig gebruik (door anderen misbruik genoemd) of echt misbruik..
Men heeft het in het verleden laten versukkelen met deze regelingen en nu is er gewoon met een vergrootglas gekeken waar er geld vandaan gehaald kon worden en dan is dit een makkelijk slachtoffer..
Maar goed.. wellicht verandert het nog eens in de toekomst..Misschien heeft een gang naar de rechter wel succes... Beats me..

Wat wel vaststaat IK STOP ER NIET MEE !! want het is veel te leuk.. :driving:

En gevoelens, teleurstelling enz. is hier weer eens gedeeld m.b.t. onze hobby..
Is ook opbeurend. We staan er niet alleen voor toch.. Allemaal in hetzelfde schuitje.. :--:

Wat vinden jullie ? Zullen we dit topic en deze discussie maar stoppen en mag ik dan vragen om een slotje op dit topic ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Fetta »

eusa_clap.gif
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Nu 120€ is een vrijbrief voor het verhogen van de belasting in de toekomst.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Tja, dat zou ook zo nog maar eens kunnen. Alleen het hele "een europa" gaat dan nog minder op als ze uiteindelijk de "wegenbelasting" omhoogschroeven en afwijken van de norm van andere EU landen.

Irritant in dit land is dat je zelf niet meer de vrijheid hebt om je geld te spenderen of te sparen. Vriend van mij had te veel spaargeld blijkbaar en mocht de rente nu aan belasting afstaan. En het maar vreemd vinden dat jongere geen huis kunnen kopen.

We zullen nog zien of er genoeg aanmelders zijn voor die rechtzaak die vrijstelling oldtimer wil gaan proberen. Pas dan kan dit echt afgesloten worden. :roll: Nouja,
Voor een paar jaar, wanneer de volgende wetswijziging komt.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door ario »

ik zeg geen slotje, iedereen kan hier lekker zijn ei kwijt, dan kan opluchten. ario
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

Als je een amerikaan rijdt die 1 op 4 op gas loopt ben je echt niet bezig om zo goedkoop mogelijk te rijden... :neutral:

Met een amerikaan moet je haast wel op gas rijden dankzij de absurde benzineprijzen gekoppeld aan het absurde verbruik van een dergelijke auto. Omslagpunt ligt erg laag bij zo'n auto door het verbruik en daardoor zijn er dan ook automatisch veel van die auto's die op lpg rijden.

Dat er nu wel erg veel diesel benzen zijn bijgekomen is naturlijk het grootste probleem. En die vallen in mijn ogen ook onder de vervuilers aangezien die wel slecht zijn voor het milieu in tegenstelling tot de lpg rijders.

Dat ze de veelrijders aan willen pakken is iets voor te zeggen maar dat moet dan wel op een goede manier gedaan worden en degelijk onderbouwd. Niet eerst over het milieu beginnen en dan later laten weten dat het om geld gaat. En ook niet klakkeloos een regel invoeren die dan met een paar weken ingevoerd wordt waardoor er geen kans is om bv je gasinstallatie op tijd uit te bouwen en je dus gewoon de eerste rekening van de belastingdienst zeker kunt gaan betalen. :evil:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door @PM »

giuliettaevo schreef:Als je een amerikaan rijdt die 1 op 4 op gas loopt ben je echt niet bezig om zo goedkoop mogelijk te rijden... :neutral:

Met een amerikaan moet je haast wel op gas rijden dankzij de absurde benzineprijzen gekoppeld aan het absurde verbruik van een dergelijke auto. Omslagpunt ligt erg laag bij zo'n auto door het verbruik en daardoor zijn er dan ook automatisch veel van die auto's die op lpg rijden.
Dat dus.

Dat er drastisch in de diesel-Benzen moet worden gesnoeid is iedere oldtimer-liefhebber het wel mee eens denk ik. Maar wat onze geweldige regering ook even negeert is dat de staatssecretaris de boel heeft voorgelogen over de effecten van de eerdere maatregelen. Het feit dat er zowat elk jaar een nieuwe regel komt is irritant, maar dat laatste is ronduit te gek voor woorden.

Ach ja gelukkig heb ik alleen maar een oudere auto op benzine in de wegenbelasting, die dat nu nog t/m 2030 blijft (was ooit 2015 en ik had heel even de hoop dat het 2019 werd).

Nou alleen nog afwachten wanneer ik een financieel nekschot krijg omdat m'n daily op LPG is... V.w.b. de CO2-uitstoot daarvan, die is 13,5% lager dan op benzine volgens het papierwerk. Mag iemand anders uitrekenen of je daarmee een LPG-installatie kan ontwikkelen en produceren.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Carbo »

V.w.b. de CO2-uitstoot daarvan, die is 13,5% lager dan op benzine volgens het papierwerk. Mag iemand anders uitrekenen of je daarmee een LPG-installatie kan ontwikkelen en produceren.
Ik begrijp best de frustratie en kritiek richting de overheid en sommige aspecten hiervan deel ik zeker echter.......

Dat hele CO2 verhaal betreffende LPG is echt iets van de laatste paar jaar....... iedere LPG rijder heeft LPG ingebouwd om goedkoper te kunnen rijden. Feitelijk is dat een ongelijkheid welke nu mede wordt aangepakt, immers waarom zou een LPG rijder na de hele optelsom goedkoper moeten kunnen rijden dan een vergelijkbare benzine versie :?:

Het hele milieu aspect is voor zowel LPG, hybride, elektro een grote farce. Hier kan ik mij echt druk over maken.........ik woon in het Rijnmond gebied ........ wel eens gekeken wat hier de lucht jaren en jarenlang de lucht is in geblazen.

V.w.b. de diesel Benzen die door handige jongens uit Germania zijn gehaald heb ik echt helemaal geen medeleven en vind ik de nieuwe regelgeving prima!
Met een amerikaan moet je haast wel op gas rijden dankzij de absurde benzineprijzen gekoppeld aan het absurde verbruik van een dergelijke auto. Omslagpunt ligt erg laag bij zo'n auto door het verbruik en daardoor zijn er dan ook automatisch veel van die auto's die op lpg rijden.
Mijn Range Rover loopt ook 1:4 en als ik het echt rustig aan doe 1:5 zit ook geen LPG in. M.a.w. is de eigen keuze! moet je naar mijn mening niet de overheid de schuld geven. Ik klaag nooit over de kosten van de benzine of wegenbelasting terwijl ik echt geen liggende gelden heb.

De mogelijke rechtzaken tegen de nieuwe wetgeving acht ik volstrekt kansloos.

Ik vraag mij af of er nu felle tegenstanders zijn die echt hebben gekeken hoe en wie er in de 2e Kamer voor hebben gestemd en ik hoop dat die mensen er dan ook bij de volgende verkiezingen gevolg aan verbinden :wink:

Met vr gr,
Carl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

Als het mijn keuze zou zijn zou ik ook liever gewoon op benzine rijden. Maar helaas is dat niet realistisch financieel gezien. Ik moet 80 km per dag rijden op en neer naar het werk en dan nog wat km's als ik mijn dochter naar de oppas moet brengen. Van mijn werkgever krijg ik al jaren 130 euro reiskostenvergoeding. Gezien dat benzine hier een 1,65 per liter kost moet ik wel een hele zuinige auto hebben wil ik dat gaan redden. Mijn salaris is niet dusdanig dat ik hier elke maand geld bij kan passen. Openbaar vervoer is geen optie,reistijd is al gauw 2 uur dan.

Mijn vriendin werkt ook 32 uur in de week en wij hebben een normaal salaris en zelfs daarmee is het tegenwoordig al moeilijk om iets over te houden. Overal zit de regering achter je centen aan. Overal zijn uitzonderingen op regels te vinden en als de regering dat doet zijn ze slim maar als de gewone burger een keer een voordeeltje pakt zijn ze er als de kippen bij om dat te veroordelen en te voorkomen. Zelfs als de kosten niet opwegen tegen de baten. Uiteindelijk zijn we gewoon een melkkoe voor de overheid.jammer dat je niet je lidmaatschap op kunt zeggen van deze dievenbende...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Carbo »

Je lidmaatschap kun je inderdaad niet opzeggen maar gelukkig hebben wij wel stemrecht in Nederland. Ik hoop dat bij een groot aantal stemgerechtigde klassieker liefhebbers nu eens de ogen opengaan en is gaan kijken hoe "hun" partij in deze kwestie heeft gestemd en hier ook daadwerkelijk consequenties aan verbinden bij de komende verkiezingen;

By, By met de zittende elitaire elite!

echter waarschijnlijk gaat toch weer een groot aantal lekker traditioneel stemmen of nog erger helemaal niet stemmen. Dan gaat jouw stem echt verloren en help je NL weer aan zo'n onzinnige coalitie!

Het is niet links, het is niet rechts, het is helemaal niets!

Wegenbelasting is voor mij slechts een klein onderdeeltje van een totaal onzinnige coalitie regering.

Niet bezuinigen maar investeren brengt je er in tijden van crisis bovenop, zoals ook door veel economen wordt aangegeven.

Gr,
Carl
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door twinnyspark »

giuliettaevo schreef:Mijn salaris is niet dusdanig dat ik hier elke maand geld bij kan passen.

Mijn vriendin werkt ook 32 uur in de week en wij hebben een normaal salaris en zelfs daarmee is het tegenwoordig al moeilijk om iets over te houden. ...
Dat de kerel 40 uur in de week werkt hoort in mijn beleving al voldoende te moeten zijn.
Dat het tegenwoordig nodig is dat ook de partner nog eens de volle bak aan het werk moet om net rond te komen...

Helaas is Remco's situatie gelijk aan die van zo ongeveer heel NL, geeft aan hoe shit de politiek het heeft gedaan.
Miljarden verdwijnen naar bodemloze putten als Griekenland.
Miljarden aan zwendel met subsidies waar complete dorpen in Bulgarije van bestaan.
Miljarden aan uitkeringen richting Polen, Turkije, Marokko etc. aan mensen met dubbele nationaliteit die allang dood zijn.
En ja, Miljarden aan belastinggeld voor onze trouwe 4 wielers die zo milieu vriendelijk zijn omdat ze elektrisch kunnen.. en die je vervolgens met 150 op benzine voorbij stuiven op de snelweg .
Als de politiek vergeleken zou worden met een goed gezond bedrijf zou al jaren geleden een bank hier de stekker uit hebben getrokken.
Niet levensvatbaar en doorspekt van mismanagement.
Wat te denken van de Miljarden ontwikkelingshulp waarvan maar een fractie op de juiste plek aankomt, een groot deel opgaat aan luxe levens van de regelneven aan beide zijden, en ook nog eens een groot deel weer retour Nederland komt om via duistere bankrekeningen in de zakken te verdwijnen van ..... juist.
Politiek.. wie heeft de goede bezem?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Triest maar helemaal waar Anteun :--:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door stephen »

gister de acceptgiro binnen voor de Alfetta TS...
dus over met wegenbelastingvrij rijden na ruim 5 jaar sturen..wordt dus in 2016 weer belastingvrij, is nl. van 1976 :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

Om aan de wegenbelasting te ontkomen heb ik eerder dit jaar een giulia gekocht die inmiddels 40 jaar oud is.ik ben nu druk bezig de auto geschikt te maken voor dagelijks gebruik. Natuurlijk ben ik hierin doorgeslagen.... 2.4jtd it will be.
Inmiddels ben ik een heel eind met de koets en staat de kleur vast. :cool: Afbeelding
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Legergroen :grin:
Met het lage gewicht en zijn riante koppel zal hij wel lekker trekken :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

Dat hoop ik wel ja... :mrgreen:

In de 156 lie het al behoorlijk dus zal het in de Giulia ook wel goed komen. overbrengingen zoals ik ze nu ga gebruiken zijn iets korter als de 156, zou dus nog harder trekken. Even kijken hoe dat straks uitwerkt met verbruik e.d. en anders op zoek naar een langer diff.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Wow. Super vet cool! Vond het al verdacht stil bij de werkzaamheden :blue_lol:

:__:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
crusty
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
Locatie: Achterhoek

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door crusty »

Haha Remco :thumbs: :__:
GTV6, 83' 3.0 QV
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV »

Damn alweer een project :shock: je moet toch superruimte hebben.
Anyway geen slecht idee om zo'n JTD erin te proppen :thumbs:
Ik heb al eens vaker gedacht aan een 20v JTD 75..........zal wel bij denken blijven haha
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door ario »

wow ben heel erg benieuwd, geweldig. ario eusa_clap.gif
Plaats reactie