Wegenbelasting betalen

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

GTV schreef:Damn alweer een project :shock: je moet toch superruimte hebben.
Anyway geen slecht idee om zo'n JTD erin te proppen :thumbs:
Ik heb al eens vaker gedacht aan een 20v JTD 75..........zal wel bij denken blijven haha
Die superruimte valt thuis helaas wat tegen. De Giulia staat echter bij mijn vriend en die heeft een hele mooie loods tot zijn beschikking. :wink:

Jtd was absoluut niet mijn eerste keuze, was me eigenlijk teveel werk maar kwam toevallig op mijn pad.
In een 75 wordt het ook geen pretje om in te bouwen. De motor is relatief hoog en aangezien het stuurhuis bij een 75 ook al hoog zit moet je daar nog overheen en dan ga je waarschijnlijk in de knoop komen met de motorkap. In mijn Giulia moet ik hier ook nog even naar kijken... :neutral: En dan zit je nog met de bak, 75 bak vind zoveel koppel ook niet echt leuk gok ik. En voor de diesel moet je een lange overbrenging hebben, enige optie zou wellicht de 2.4TD bak zijn maar het zou gokken zijn of die het koppel leuk gaat vinden. Een 10v jtd zou meer kans van slagen hebben denk ik.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

Wordt nieuw topic aanmaken in de nieuwe rubriek "andere projecten" :thumbs:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Heb vandaag met de belastingdienst Auto overlegt ivm de APK van mijn Alfa die in Januarie verloopt. Hiervoor zou je ontheffing kunnen krijgen, echter steekt het iets makkelijker in elkaar.

Ter info: In de nieuwe wetgeving, mogen oldtimers de weg betreden in Dec - Feb, mits aantoonbaar is dat dit voor de APK is. Een garage bezoek bevestiging (email/rdw papier APK verloopt binnenkort/ een papiert met daarop, ik rij voor de APK) is voldoende MOCHT je aangehouden te worden aan te tonen dat deze rit is met als enige doel de APK. Er zit enige coulance in, dus keer of 4 de weg op voor keuring of herkeuring is geen probleem. Als ze je vaker pakken in dezelfde week is het voor de handliggend dat je wel een boete krijg gezien je dan misbruik maakt van deze regels.

Camera's en automatisch beboet worden zal via bezwaarschrift ongedaan gemaakt kunnen worden.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Even een reactie op mezelf. Dit is er eentje met als onderwerp; heb ik weer. Weet niet of ik het hier al vermeld had.

Ik kwam er eind november achter dat de belastingdienst via automatische incasso mrb afschreef voor de Gtv6 die zeker is aangemeld voor de overgangsregeling (staat ook in het systeem). Contact opgenomen in December, alles zou zsm gecorrigeerd worden. Vandaag nog maar eens gebelt nadat er in December vrolijk weer mrb afgeschreven was en kreeg het volgende antwoord; "Ja ik zal er nog een notitie van maken zodat de juiste afdeling -niet wij- er eens naar kan gaan kijken en dan krijgt u het eventueel terug. Oja, vergeet niet de 120€ te betalen komende week, anders word de auto niet aangemeld voor de overgangsregeling in 2015."

Heb die brief nog niet eens binnen. :rollingredhead:
Graaien :--:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Even een aanvulling.

Heb zojuist het bedrag teruggekregen, dus dat is positief. Je moet er wel zelf achteraan zitten.

Ook lachwekkend, de brief binnen gekregen met de acceptgiro voor de 121€ MRB voor 2015.
Binnen gekregen: 9 Jan. Datum verzenden: 2 Jan. Gelieve te betalen voor: 31Dec 2014.
Hoe??? :--:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Logisch toch :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie