Wegenbelasting betalen

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door twinnyspark »

Heb mij nog nooit verdiept in de regelingen bij onze buurlanden.
Weet wel dat ik voor de normale Duitse regeling gelijk zou tekenen.

De Duitse belasting komt tot stand met 2 verschillende berekeningen.
1 - over de co² uitstoot
2 - over de inhoud cc van de motor


In totaal betaal je daar voor bijvoorbeeld een Alfa 159 JTS rond de 150 euro per jaar.

In Nederland Betaal je ruim 4 keer zoveel voor dezelfde auto. :?

Dus.... met 2 normale Nederlandse auto´s in 1 huishouden kun je er in Duitsland al negen hebben staan.
Toch maar eens over nadenken om 3 kilometer verderop te gaan wonen. :roll:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

In totaal betaal je daar voor bijvoorbeeld een Alfa 159 JTS rond de 150 euro per jaar.

In Nederland Betaal je ruim 4 keer zoveel voor dezelfde auto.

Dus.... met 2 normale Nederlandse auto´s in 1 huishouden kun je er in Duitsland al negen hebben staan.
Toch maar eens over nadenken om 3 kilometer verderop te gaan wonen.
Nog eens een bewijs dat het hier alleen maar graaien is.
We hebben ook geen (grote) auto industrie die gestimuleerd moet worden..
Duitsland heeft ook een auto cultuur.. Hier hebben we teveel treehuggers die alles doen om het imago van de oldtimers
te bezoedelen en er maatschappelijk draagvlak mee willen krijgen door ze af te schilderen als vieze milieu verpesters..

Hoe meer besluiten er in het regeerakkoor zullen vervallen de komende tijd des te groter de kans dat deze maatregel WEL doorgaat
is het doemscenario.
Ik hou echt mijn hart vast omdat ik vrees dat er weinig draagvlak is in dit land om de vrijstelling te handhaven..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door twinnyspark »

Is de soep dan toch niet zo heet ? Weekers denkt ook aan zijn klassieke peugeotje :mrgreen:


Autoweek 09 nov:

Goed nieuws na de eerdere paniek rondom het wegvallen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers. De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.


Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504, wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB. Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen, maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart, waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag. De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht, zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk. Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn, maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.

Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn. "Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt", aldus woordvoerder Paul de Waal.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Heb er ook over gelezen Anteun. Nu even afwachten wat er dan gaat komen want op de schop gaat het zeker.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik hoop het van harte...!!
Ook voormalig minister Jager rijdt een klassieke Mercedes cabrio, misschien kan die ook nog een duit in het zakje doen.
Aan de andere kant, ministers en staats secretarissen verdienen zoveel, dat een beetje wegenbelasting betalen hen werkelijk niet raakt...!!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Tja zoiets viel te verwachten. Afgelopen week hoorde ik Samsom ook zeggen dat voor eingelijk alles wat opgenomen is in het regeerakkoord de uiteindelijke uitvoering van de wetten nog nader bepaald moest worden.

Volgens mij zag ik in de krant van zaterdag ook al iets staan over de zorg en nu dus dit geluid van Weeskers.
Al met al blij dat dit toch aandacht krijgt.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

Eerst maar eens afwachten wat het wordt voordat we victorie kraaien..
Een 60 dagen kaart voor een verzameling zal ook niet direct goedkoper worden
(lees: stuk duurder dan nu) dan op dit moment (=vrijstelling).
Maar...Het klinkt in ieder geval al een stuk gunstiger..

Geloof trouwens niet dat Jan Kees de Jager (=CDA) nog veel invloed
uit kan oefenen.. :mrgreen:
Die zal binnenkort wel een mooi baantje in Brussel bekend maken..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

En wat moet je met een 30/60 dagen kaart als je geen stalling hebt voor de rest van de dagen? :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door twinnyspark »

Gewoon op de dam zetten van 1 of andere schriele eikel
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

twinnyspark schreef:Gewoon op de dam zetten van 1 of andere schriele eikel
:lol:
Diezelfde eikel belde de politie omdat ik achter mijn eigen garage parkeerde, kan ik misschien dus beter niet bij hem doen... :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 335
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
Locatie: Stiens

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door marco75 »

Er is misschien nog hoop eusa_clap.gif

http://www.autobedrijf.nl/smartsite.sht ... d&id=87955" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Lets hope so.... eusa_clap.gif
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Peter GTV-6 »

1 zwaluw brengt nog geen zomer...!!
Betalen zullen we, links dan wel rechtsom...!!
Alfetta per sempre
Novizio
Novizio
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2011, 21:43
Locatie: IJsselstein

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Alfetta per sempre »

Ben er ook bang voor. Hoop niet dat ik met zo'n kaart moet gaan klooien. Belastingvrij van april t/m september lijkt me beter. Mijn auto's staan in een gehuurde stalling. Ophalen en brengen op afspraak, niet op zondag. Dat soort shit. Betekent dat tussen halen en brengen vaak een periode van een aantal weken zit (wil toch graag een paar weekenden rijden). Dan ben ik al een paar weken kwijt, terwijl de auto misschien maar 2 dagen wordt gebruikt. Verder heb ik een Mercedes-Benz 260SE als daily (max 6.000km/jr. Ga op de fiets naar mijn werk). Toon maar eens aan dat je zo'n auto ontziet?! En 't ding weegt 1.650 kg. Ik ben dus mooi de sjaak! Eerlijkst blijft betalen naar gebruik en niet naar bezit. Dan stimuleer je zowel het cultureel-industrieel erfgoed als ook het milieu. Maar dat kost Den Haag waarschijnlijk te veel geld. Milieu? Drogreden natuurlijk...
Il cuore ha sempre ragione!
http://www.youtube.com/watch?v=ssvjghB30HU" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere auto's:
Alfa 90 2.0 V6 (1987)
Alfa 75 TS (1992)
Mercedes-Benz 260SE (1985)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Kamer helpt met oldtimer :smile:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2109 ... mer__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Toch al wat bereikt lijkt me zo!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

Het wordt dan geen 60 dagen kaart lijkt me.
Kost veel te veel om dat systeem op te tuigen.

Kou is uit de lucht lijkt me.. Voor mij i.i.g. wel.
Alleen de 164 kost me nog een aantal jaren MRB maar dat wist ik al..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1516
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door stephen »

klinkt aardig, maar hoop niet dat ik dadelijk voor iedere oldtimer een registratiekastje o.i.d. van een paar honderd mag aanschaffen.

maar gewoon afwachten de komende maanden , en dan maar zien hoe ze daar volgend jaar weer over denken :roll:

Punt met de overheid is, dat niets zeker is/wel onbetrouwbaar, dus je kunt geen lange termijn planning maken, zowel hobbymatig als financieel,dus waarom zou je bv. investeren/sparen of aflossen, als je toch niet weet of je daar later nog profijt van hebt,want als je door omstandigheden,voortijdig buiten de boot gaat vallen (ziekte/ontslag) moet je dat mettertijd eerst opmaken, dus eindig je hetzelfde als iemand die niets had opgebouwd.tenzij je van voor 1950 bent ofzo, dus daar wordt ook al onderscheid in gemaakt, terwijl discriminatie verboden is bij mijn weten.
snap het allemaal niet zo meer in NL qua regelgeving, ze willen dat je alles pint, zodat ze controle/inzicht hebben in de geldstromen, terwijl je beter alles in een ouwe sok kunt bewaren lijkt het wel, je weet alleen niet of je met cash geld kunt blijven betalen.

sorry beetje off-topic, maar moest het ff kwijt :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Uit de nieuwsbrieven:
VrijstellingOldtimer.nl schreef: In Den Haag staat men immers niet met open armen klaar om onze bezwaren aan te horen. Er is toch ’n akkoord? ANWB, Bovag, Fehac, KNAC, etc. hebben toch allemaal ingestemd?

Dat akkoord is echter wel het probleem, want hierdoor zijn per 01.01.2014 alleen voertuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld. Bij de personenauto’s zijn dat er ongeveer 100.000. Alle jongere auto’s betalen daar nu de rekening voor. Dat zijn er zo’n 110.000 vanaf 30 jaar gerekend of 220.000 vanaf leeftijd 25 jaar (de grens is op 01.01.2012 al naar 30 jaar verhoogd). En daar komen ook nog tienduizenden bedrijfsauto’s, kampeervoertuigen en motorfietsen bij die opnieuw mogen gaan betalen. Uit deze aantallen blijkt duidelijk dat het akkoord de belangen van de meeste eigenaren schaadt. KNAC en Fehac hebben de meeste oldtimer-bezitters in de steek gelaten, waardoor deze groep nu jaarlijks zo’n 125 miljoen aan belasting mag gaan betalen.

Ons doel is om wel alle eigenaren te vertegenwoordigen en de hele regeling van tafel te vegen. Want er heeft al een wetswijziging plaatsgevonden die er op gericht is om intensief gebruik van oldtimers tegen te gaan. Deze wet is op 01.01.2012 ingegaan en verhoogt de leeftijdsgrens geleidelijk naar 30 jaar voor vrijstelling. Daarnaast geldt er een brandstoftoeslag voor diesel en LPG die men blijft betalen om veelgebruik te “ontmoedigen”. Daar ging het toch om?
& nieuwsbrief 2
VrijstellingOldtimer.nl schreef:Ons sterkste argument tegen de voorgestelde wijziging om de MRB vrijstelling opnieuw ingrijpend te wijzigen is de manier waarop deze kwestie is behandeld door het Ministerie van Financiën en de Tweede Kamer. Wij hebben gelukkig een Eerste Kamer die wetgeving en wetswijzigingen controleert en wie kan dat beter vertellen dan Premier Rutte zelf. Daarom waren wij de afgelopen week op bezoek bij professor dr. Essers. De heer Essers is lid van de Eerste Kamer (CDA) en voorzitter van de Financiële Commissie in de Eerste Kamer. Wij hebben onze bezwaren toegelicht en vonden een luisterend oor. Dit is uitermate goed nieuws en bewijst dat de zaak nog zeker niet beslecht is. Onze actie wordt serieus genomen! Komende week hebben wij wederom een aantal interessante afspraken, waarover wij u natuurlijk zullen informeren.

Wat nu?
Wij gaan keihard verder om de strijd voor u te voeren. Wij vragen uw hulp om zoveel mogelijk deelnemers aan onze actie bijeen te brengen door ze te wijzen op onze website. Want hoe meer mensen onze actie steunen en hun mailadres achter laten op onze site, hoe sterker wij staan tegenover de politiek. Samen moet het lukken!
Misschien dat het lukt. Is toch weer makkelijk bespaart. Dus registreer je, op http://www.vrijstellingoldtimer.nl
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi dat je de link ook hier hebt neergezet, ik had dit willen doen maar je bent mij voor geweest :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie