REGISTER PERIKELEN

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Carbo »

Al nieuws :?: :?: :?:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door AlfettaOwner »

Nee had het wel al verwacht, maar laat nog heel even op zich wachten....
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Gerrit »

Aan alle Alfetta GTV Register en forum leden,

Henk en Jeroen hebben mij gevraagd om eenmalig een gezamenlijke inhoudelijke reactie te geven op de in dit topic genoemde zaken en wat de uitkomst is van de bijeenkomst is die wij met ons drieën vorige week maandagavond hebben gehad. Dit was zonder Harrie van der Arend, maar die was er wel van op de hoogte. Deze bijeenkomst werd gehouden naar aanleiding van de beeldvorming die was ontstaan welke werd voorgespiegeld door een aantal forumleden in dit topic.

Allereerst betreuren betrokkenen dat de weg die er is gekozen om via een forumtopic een discussie over personen of functioneren daarvan op te starten (en aan te vullen) zonder vooraf huiswerk te doen met de betrokkene personen. Het was hoffelijker geweest om allereerst de formele weg te bewandelen zoals het in het normale dagelijks leven ook gewenst wordt.

Eerst hoor en wederhoor met Henk door rechtstreeks contact met hem op te nemen via het contact e-mail adres of telefoonnummer welke op de 3e bladzijde van het Klaverblaadje staan of via website van de SCARB. Opmerkingen dat die niet te vinden zijn geven aan dat er ook geen moeite genomen is om het op te zoeken. Mocht er dan niet tot een bevredigend antwoord of oplossing komen dan rest er zich nog de weg om contact op te nemen met de SCARB Register Commissaris Harrie van der Arend.

Van al die opties is er geen gebruik gemaakt, met als gevolg dat er van alles wordt geroepen en geschreven, ook wel in de volksmond ‘met modder gooien’ genoemd. Hierdoor ontstaat een negatief beeld waarbij personen onvrijwillig in een hoek worden gedrukt, met als gevolg als het te lang door blijft gaan, er blijvend schade kan ontstaan voor het Alfetta GTV Register en het team vrijwilligers er om heen. De suggestie dat Henk zich ‘moet’ voorstellen met daarbij een gezette toon dat de messen geslepen zijn en de gifbeker op tafel staat maakt het er niet echt vriendelijker ontvangst van.
Dat er in het verleden een toezegging is gedaan aan Alessandro door Henk om zich voor te stellen op dit forum doet daar geen afbreuk aan, om persoonlijke redenen is daar nog geen gevolg aan gegeven. Maar ook daar had via de eerder genoemde wegen over gecommuniceerd kunnen worden.

Jammer en spijtig dat er in het beginsel van deze topic een discussie op de man wordt gespeeld.. zonder inhoudelijk te weten van de hoed en de rand. Dat er, nadat Jeroen aangeeft er een gesprek zal plaatsvinden, er mildere reacties komen zegt (helaas) ook al weer genoeg.

Achter de schermen gebeurt vaak veel meer dan wat een buitenstaander denkt, niet iedereen zet zijn hele hebben en houwen op internet waar hij/zij dagelijks mee bezig is of over zijn projecten of bedrijf waar met veel enthousiasme aan wordt gewerkt. Iemand die niet of minder vaak op een willekeurig forum komt is niet per definitie minder fanatiek bezig met zijn/haar hobby.
Zoals bij elke vrijwillige organisatie heb je een team mensen zitten die met elkaar afspraken maken en een taakverdeling hebben, de ene is goed in de digitale wereld, de andere meer in de uitvoering en coördinatie. Samen vul je elkaar dan aan in het belang van het register.

Ook het Alfetta GTV register is uit een zodanig team opgebouwd, het eerste belang van het register is het in stand houden en bij elkaar brengen van Alfetta liefhebbers. Zoals bijvoorbeeld afgelopen 4 transaxle dagen heeft Henk de organisatie taak op zich genomen, waarbij Jeroen de taak op zich genomen heeft om de mensen bij elkaar te trommelen middels mail berichten en op het forum vanuit de kennis en gegevens die hij in zijn bezit heeft. Dit gebeurt zo ook voor o.a. Viva Italia, Registerdag en Spettacolo Sportivo. Zo vul je elkaar aan als een team, en is het poppetje ondergeschikt aan het belang van het register, dit is ook zo afgesproken toen Jeroen het Alfetta GTV Register kwam versterken. En die afspraak is nog steeds van toepassing, Henk en Jeroen proberen zoveel mogelijk samen bij de evenementen aanwezig te zijn, voor zover het lukt.
Dat er door de mails en forumberichten er een beeldvorming ontstaat dat Jeroen meer voor het Register doet dan Henk is in 1e instantie begrijpelijk, maar onterecht!

Als poppetjes of het zogenaamde gewenste gezicht belangrijker wordt dan de doelstelling waarvoor het register bedoeld is krijg je taferelen die op lange duur niet goed zijn voor de onderlinge contacten en samenhang van de organisatie. Zonder in details te treden, sommige liefhebbers onder ons die wat langer meedraaien, zullen ongetwijfeld goede of slechte herinneringen hebben bij andere merken/type clubs of registers waarbij de personen belangrijker werden dan de organisatie.

Om een in dit topic eerder genoemd poll te houden via dit forum zal ook sowieso geen soelaas bieden, daar dit forum geen officiële spreekbuis is van SCARB organisatie, tevens bereik je niet alle leden van het SCARB register. Dit forum is een uitstekend middel als aanvulling op het register als verzamelpunt voor de Alfetta liefhebbers, wat ook zo naar de beheerder van dit forum is gecommuniceerd.

Om terug te komen op het gesprek wat er is geweest, daar hebben Henk en Jeroen uitvoerig gesproken, over wat er is geweest, dit topic en hoe de toekomst van het Alfetta Register voortgezet wordt in de huidige samenstelling zoals het nu is, waarbij beide heren zich prima in hun rol thuis voelen. De drive die er was is met dit gesprek alleen maar versterkt en er zijn genoeg ideeën om in 2013 er weer vol tegenaan te gaan om zoveel mogelijk Alfetta GTV Register leden iets te kunnen bieden.
Jeroen en Henk weten beiden wat hun rol is in het Register en zullen eventuele opbouwende kritiek of tips van harte opnemen in de plannen en toekomst voor een sterk en herkenbaar SCARB Alfetta GTV Register waarbij hopelijk zoveel mogelijk liefhebbers zich bij thuis voelen.

Tenslotte, Henk en Jeroen zijn zich bewust van de grote hoeveelheid liefhebbers die de Alfetta, GT, GTV en GTV6 in Nederland en België een warm hart toedragen, gezien de steeds grotere opkomsten bij evenementen, meetings en respons op o.a. dit liefhebbers forum zullen ze beide volledig inzetten om het potentieel wat is uit te breiden binnen de mogelijkheden en voorzieningen die er beschikbaar zijn.

Heb je nog vragen, ideeën of opmerkingen, schroom dan niet om rechtstreeks met Henk of Jeroen contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Gerrit
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Fetta »

Nou.
Lekker dan.

Wie durft er nu nog, na dit scarbiaans betoog. augenreib.gif

Ik heb het hele topic nog eens nagelezen:

1. Er wordt gesproken over de onzichtbaarheid van de registerleider, en daarbij het feit dat no.2 met z'n poten in het veld staat. Je kan dit natuurlijk "op de man spelen noemen" of "moddergooien", ik lees in elk geval dat meerdere mensen het vreemd vinden hoe alles gaat.
2. Er wordt gepleit voor Jeroen vanwege zijn tomeloze inzet. Er wordt volgens mij nergens iets gezegd over zijn/haar inzet, enkel over de zichtbaarheid ervan. Dat is wat de gemiddelde forumbezoeker volgens mij aangeeft....
3. Meerdere reacties tonen aan dat het niet om de naam van de registerleider gaat, maar om diens gezicht en dan met name, volgens sommigen, zijn interesse/desinteresse in dit forum.

Het feit alleen al dat dit "betoog" gebracht wordt door een derde, en de toon waarop zegt genoeg.

Als we het dan toch over modder gooien hebben: de emmer is aangekomen op dit forum.


Erg jammer en het mist volledig de vraagstelling/zorgen/vragen die menigeen zich hier stelde in dit topic.
En ons melden bij Deen of geen...? Had ook andersom gekund, toch?
Dit wás al niet goed voor het register, dit lijkt mij knieval no.2.
Dit lijkt sterk op " wie wage het op te nemen tegen.....".
We stellen ons hardop vragen, niet meer, niet minder.

Waarom niet:

"Hey hallo, ik stel mij eens voor, en voor eenieder met vragen: roept u maar!"


Zéér vreemde gang van zaken.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Carbo »

Onderschrijf je gevoel gevoel volledig Fetta! :thumbs:

Hmm, kan alleen maar zeggen ongelofelijk dat de bal nu wordt neergelegd bij een forum (en forumleden) waarop een open discussie wordt gevoerd. Er werd mijns inziens helemaal niet op de man gespeeld hetgeen werd verteld zijn de ervaringen welke Alfa liefhebbers met het register hebben. Het zou mensen sieren hier iets van op te steken en mee te nemen.

En ja in deze tijd worden veel bijna alle zaken besproken en bespreekbaar gemaakt via het internet! Welkom in de 21e eeuw.

Ik vind dit zeer teleurstellend en overweeg serieus om mijn lidmaatschap van de SCARB na 20jaar op te zeggen.

Wat een waardeloze reactie!

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 19 nov 2012, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Fetta »

Carbo schreef:Hmm, kan alleen maar zeggen ongelofelijk dat de bal nu wordt neergelegd bij een forum (en forumleden) waarop een open discussie wordt gevoerd. Er werd mijns inziens helemaal niet op de man gespeeld hetgeen werd verteld zijn de ervaringen welke Alfa liefhebbers met het register hebben. Het zou mensen sieren hier iets van op te steken en mee te nemen.

En ja in deze tijd worden veel bijna alle zaken besproken en bespreekbaar gemaakt via het internet! Welkom in de 21e eeuw.

Ik vind dit zeer teleurstellend en overweeg serieus om mijn lidmaatschap van de SCARB na 20jaar op te zeggen.

Wat een waardeloze reactie!

Gr,
Carl
Psies Carl, waar men linksaf vrij baan had knalt men nu rechtsaf vol tegen de muur.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Gtv4 »

Ik laat het ook maar even op mij inwerken.................
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Gtv4 »

Heb het nogmaals gelezen ....................... blijf het nog steeds een vreemde reactie vinden.

Ik vraag mij werkelijk af hoeveel registerleden ook SCARB lid zijn?
Misschien weet Jeroen het antwoord?
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door giuliettaevo »

Ook ik heb de reactie van Gerrit zojuist 2 maal gelezen en vind het maar een vreemde reactie, een arrogante ondertoon vind ik er maar aan hangen. :?

Fetta beschrijft het heel treffend;
Fetta schreef:Dit lijkt sterk op " wie wage het op te nemen tegen.....".
Ik denk niet dat deze reactie van Gerrit enige verbetering in de situatie brengt eerlijk gezegd, niet veel mensen zullen deze Scarb-reactie kunnen waarderen. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door AlfettaOwner »

Ik laat het geheel eerst op mij inwerken alvorens ik hierop een reactie ga geven.
Al heb ik nu al een vieze smaak in de mond gekregen na het lezen van dit bericht.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Fetta »

ik heb de reactie nógmaals gelezen.
pik ik even het volgende eruit:
Jammer en spijtig dat er in het beginsel van deze topic een discussie op de man wordt gespeeld.. zonder inhoudelijk te weten van de hoed en de rand. Dat er, nadat Jeroen aangeeft er een gesprek zal plaatsvinden, er mildere reacties komen zegt (helaas) ook al weer genoeg.
Ik snap dit dus werkelijk niet.

en ook het stukje dat een poll hier niks zou brengen, omdat we niet officieel deel uitmaken van de scarb als zijnde deze site......eh... :?:

nogmaals: call me stupid. augenreib.gif


en deze dan:
De suggestie dat Henk zich ‘moet’ voorstellen met daarbij een gezette toon dat de messen geslepen zijn en de gifbeker op tafel staat maakt het er niet echt vriendelijker ontvangst van.
...werkelijk... :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door AlfettaOwner »

Jawel wij zien het verkeerd..

We hebben totaal geen zeggenschap in het reilen en zeilen en daarmee goed bedoeld welbevinden van het Alfetta register.
Alle commentaar wordt door bovenstaande de kop in gedrukt.
Ik persoonlijk (en corrigeer mij aub als ik het mis heb) herken geen tot weinig opbouwende houding in deze, terwijl ik daar wel op hoopte.
Wellicht interpreteer ik het geheel verkeerd maar krijg hier niet het idee nader tot elkaar te komen en nauw samen te werken.

"Heb je nog vragen, ideeën of opmerkingen, schroom dan niet om rechtstreeks met Henk of Jeroen contact op te nemen."

Laat mij raden: via mail of pb ACHTER DE SCHERMEN mijn vragen neer leggen?

En nu eerlijk: wat vind je hier nu zelf van????
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Fetta »

Dat antwoord op die vraag zal je hier niet krijgen.


















want dit forum is geen onderdeel van, en dus van geen invloed.




(gaaP) (waar is de gapende smiley when you need one.)
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door Fetta »

directe reactie = eerlijk.







waar ging het ook alweer over? Oh ja......alfetta's.....pffff
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door twinnyspark »

Voorlopig geen commentaar.

Alles wat ik er nu zou neerknallen krijg ik later mss spijt van. :neutral:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door AlfettaOwner »

twinnyspark schreef:Voorlopig geen commentaar.

Alles wat ik er nu zou neerknallen krijg ik later mss spijt van. :neutral:

Vanuit je gevoel dus :?
Niets mis mee, dit is geen profit bedrijf maar we zitten in liefhebbers kringen.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door gtv tijntje »

ik mis hier iets...

Ik ben 4 jaar terug gekapt met het scarb lidmaatschap na een bepaalde mail die ik kreeg omdat ik commentaar
uitte op een toen hoog opgelopen discussie tussen een bepaald persoon en het bestuur.

Sinds die tijd ook niet meer zichtbaar aanwezig op het andere forum, voel me hier dan ook echt thuis.
De reactie zoals hij hier is neergezet heeft dezelfde ondertoon, bek houden en met de rest van de wereld meehobbelen.

Sorry, Dat kan ik niet, dat wil ik niet, en dat ga ik ook niet doen ook niet.
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door pe1ryx »

Ik ben scarb lid en blijf dat ook!

Snap de reaktie volkomen en ben het er grotendeels ook mee eens in tegenstelling tot de meeste hier. :oops:


maar maken we er niet een hele grote olifant van??

:?:
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door @PM »

Was al bang dat ik de enige was die het probleem niet helemaal zag...

Scheelt misschien ook dat ik een paar jaar geleden met mezelf heb afgesproken om me niet meer druk te maken over beleidszaken van de verenigingen waar ik lid van ben. Gewoon lekker naar evenementen gaan (of niet, net waar ik zin in heb) en of het nou Jantje is of Klaasje die ze organiseert, of beide, who cares (wat niet moet worden opgevat als een gebrek aan respect en waardering voor de inzet van de betreffende personen, laat dat duidelijk zijn!).

Ik ben en blijf ook Scarb lid, omdat ik vind dat daar leuke evenementen worden georganiseerd en er een mooi clubblad op de mat ligt elk kwartaal. Niet omdat ik de bestuursleden zo lief vind (voor de goede orde: ook geen problemen met ze, voor zover ik ze al ken).
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: REGISTER PERIKELEN

Bericht door AlfettaOwner »

Goed dat er verschillende meningen zijn, anders lijkt wel allemaal negatief wat er gebeurd.
Dat is het zeker niet, ook ik denk dat de insteek ergens positief is bedoelt echter, herkennen doe ik het niet :?

Wat mij persoonlijk zo tegen de borst stoot is dat er iemand registerleider is die niet de ballen heeft om zich hier in de discussie te mengen. let wel: tuurlijk voelt het niet gemakkelijk maar so what, er zijn wel meer zaken in het leven niet gemakkelijk.
Zet je erover heen en soms gaat er een heeeele grote deur open.

Wat is nu werkelijk het echte probleem zich hier niet aan te melden en voor te stellen??

Dat is centraal de vraag en beleving van velen hier.
In mij ogen minimaal wat je normaliter zou mogen verwachten EN dat zonder iemand het mes op de keel te zetten zoals dit wordt geschetst.
Gewoon een doodnormale vraagstelling, niet dan?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie