Nog een paar foto's , en weer een aantal nieuwe.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Nog een paar foto's , en weer een aantal nieuwe.
Leuk al die GTV's of niet
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op 11 jun 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Nog wat info over de Australische racers :
( Vooral het stuk over de Luigi GTV6 is eeuwig zonde )
First off is Ray Gulson's Group C car from 1982. I believe this was the original Alfa Australia evaluation car, NSW reg LPV617 (I think, going from memory) which featured in press evaluations. (The GTV6 wasn't released here until 1983.) Gulson turned the Group C car into Group A spec in 1985 (I don't think it really changed) and it raced into 86. Car sold to Angelo Verga (Melbourne) in 89 and is now with Scott Farquharson in Group C spec and Dulux colours, where it races in Historic Group C.
The original "Network Alfa" Group A GTV6 that Bond ran in late 84 became the yellow Ignis/Montrose Wine car that Bond ran in the first part of 85, then to Paul Halstead in "Toy Shop" colours (white) for Gregg Hansford and Allan Grice(!) then in 86 to Warwick Rooklyn in blue "Pye" colours for Bathurst 86 with Lucio Cesario. Sold in 87 to John Cotter and then in 89 to Andrew Leithhead. Written off in sports sedan race at Amaroo in August 90. (Reshelled as out and out sports sedan originally with Group A bits, but nothing but the log book remains now!)
Ex-Luigi Racing LHD GTV6 brought out for Alan Jones in yellow Ignis/Montrose Wine colours. Reverted to Bond when Jones went o/s. Raced at Bathurst 85 with Bond & Hansford to class win and 8th outright. Written off at wet Enduro round at Surfers Paradise in infamous 11 car pile up! Rebuilt into new shell without a chassis number in RHD form, but as continuation of "Luigi" log book and raced by Bond into 86. Sold to Frank Porter and now with Hugh Harrison in Melbourne with "big" engine. To be converted back to original Group A spec in time.
Hier ook nog meer over de Gulson GTV6 : http://www.malvern-group.com.au/dulux/d ... o_gtv6.htm
( Vooral het stuk over de Luigi GTV6 is eeuwig zonde )
First off is Ray Gulson's Group C car from 1982. I believe this was the original Alfa Australia evaluation car, NSW reg LPV617 (I think, going from memory) which featured in press evaluations. (The GTV6 wasn't released here until 1983.) Gulson turned the Group C car into Group A spec in 1985 (I don't think it really changed) and it raced into 86. Car sold to Angelo Verga (Melbourne) in 89 and is now with Scott Farquharson in Group C spec and Dulux colours, where it races in Historic Group C.
The original "Network Alfa" Group A GTV6 that Bond ran in late 84 became the yellow Ignis/Montrose Wine car that Bond ran in the first part of 85, then to Paul Halstead in "Toy Shop" colours (white) for Gregg Hansford and Allan Grice(!) then in 86 to Warwick Rooklyn in blue "Pye" colours for Bathurst 86 with Lucio Cesario. Sold in 87 to John Cotter and then in 89 to Andrew Leithhead. Written off in sports sedan race at Amaroo in August 90. (Reshelled as out and out sports sedan originally with Group A bits, but nothing but the log book remains now!)
Ex-Luigi Racing LHD GTV6 brought out for Alan Jones in yellow Ignis/Montrose Wine colours. Reverted to Bond when Jones went o/s. Raced at Bathurst 85 with Bond & Hansford to class win and 8th outright. Written off at wet Enduro round at Surfers Paradise in infamous 11 car pile up! Rebuilt into new shell without a chassis number in RHD form, but as continuation of "Luigi" log book and raced by Bond into 86. Sold to Frank Porter and now with Hugh Harrison in Melbourne with "big" engine. To be converted back to original Group A spec in time.
Hier ook nog meer over de Gulson GTV6 : http://www.malvern-group.com.au/dulux/d ... o_gtv6.htm
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Yep , afgeschreven door niemand minder dan F1 grootheid Alan Jones .GTV42.0 schreef:Mijn engels gaat wel,maar het lezen een stuk minder
Wat had het precies in??Heeft deze luigi GTV6 een dikke klapper gemaakt?
De wagen waarin alles is overgebouwd van de originele Luigi GTV6 bestaat nog steeds en was laatst te zien op een autoshow in Melbourne .
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
En heeft nu dus een chassisnummer?En de orginele liugi was dus niet meer te redden?Maar dan moet diegene die de auto heeft omgebouwd toch ookmhebben geweten dat de auto dan minder waarde zou hebben?
Hoe zit dat eingelijk met race GTV's?Die hebben toch ook een iets van een registratie nummer of niet?
Hoe zit dat eingelijk met race GTV's?Die hebben toch ook een iets van een registratie nummer of niet?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Het gebeurde wel meer in racerij dat een auto werd platgereden en dat de gegevens '' gewoon '' werden overgezet .
Ingeval van Luigi Racing was dat niet zo moeilijk , was namelijk een alu-plaatje met een door hem ingeslagen nummer dat tegen het binnenspatbord werd gereveteerd .
Ron Simons zijn Luigi GTV6 ( wat daar nog van rest ) heeft bv. het nummer LR 8512 .
LR = Luigi Racing
85 = jaar van preparatie
12 = aantal / serie
Ingeval van Luigi Racing was dat niet zo moeilijk , was namelijk een alu-plaatje met een door hem ingeslagen nummer dat tegen het binnenspatbord werd gereveteerd .
Ron Simons zijn Luigi GTV6 ( wat daar nog van rest ) heeft bv. het nummer LR 8512 .
LR = Luigi Racing
85 = jaar van preparatie
12 = aantal / serie
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Dit is'em dus , zoals je kan zien rechts gestuurd !GTVke schreef:Yep , afgeschreven door niemand minder dan F1 grootheid Alan Jones .GTV42.0 schreef:Mijn engels gaat wel,maar het lezen een stuk minder
Wat had het precies in??Heeft deze luigi GTV6 een dikke klapper gemaakt?
De wagen waarin alles is overgebouwd van de originele Luigi GTV6 bestaat nog steeds en was laatst te zien op een autoshow in Melbourne .
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Peter Nimwege
- Alfetta Novizio
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 21 okt 2009, 08:52
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
dan maar even een chroombumperd ertussen plaatsen
moet toch eens knappe foto's leren maken
moet toch eens knappe foto's leren maken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Peter Nimwege
- Alfetta Novizio
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 21 okt 2009, 08:52
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer: