Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
-
- Novizio
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 21:01
Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Hallo,
48 jarige man uit Belgie stelt zich voor
Autoliefhebber in hart en nieren met garage voor 4 auto's. Die staat vol en nog 2 daily's op de oprit.
Per toeval deze week een Alfetta Quadrifoglio Oro uit 1983 gekocht.
Hij staat stil (letterlijk, geen cm bewogen) sinds 1998 en heeft dringend nood aan veel TLC.
De wagen is ongevalvrij, nooit herspoten, eerste eigenaar en volledig origineel tot de radio toe.
Roest heb ik er niet aan gevonden op één plek onder de achterruit na.
Vermoedelijk zal de dintirol behandeling die hij gekregen heeft als nieuwe wagen daar voor iets tussen zitten.
Omdat ik geen plaats heb staat de wagen nog bij de verkoper. Zogauw ik één van mijn andere wagens verkocht heb haal ik hem op met de trailer en kan eraan begonnen worden. Op die paar weken/maanden komt het ook niet na 15 jaar stil gestaan te hebben.
Dus foto's heb ik niet. Als ik hem heb en hij er weer netjes uitziet stel ik hem voor met mooie foto's.
Dit wordt mijn derde Alfa, de eerste was een nieuw gekochte AlfaSud Ti QV uit (ook) '83. Was toen pas 18.
De 2de een 164 diesel (firmawagen eigenlijk), ook al weer bijna 20 jaar geleden. En nu dus terug een Alfa. En wat voor één.
Ben er blij mee.
Mocht iemand een setje 17" velgen te koop hebben dan graag pm.
Verlagingsveren ook graag.
ZIjn verlagingsveren moeilijk te vinden voor deze wagen?
Om toch iets te laten zien van Italiaans schoon , mijn Fiat Ritmo Abarth (ook van 1983) :
Denis
48 jarige man uit Belgie stelt zich voor
Autoliefhebber in hart en nieren met garage voor 4 auto's. Die staat vol en nog 2 daily's op de oprit.
Per toeval deze week een Alfetta Quadrifoglio Oro uit 1983 gekocht.
Hij staat stil (letterlijk, geen cm bewogen) sinds 1998 en heeft dringend nood aan veel TLC.
De wagen is ongevalvrij, nooit herspoten, eerste eigenaar en volledig origineel tot de radio toe.
Roest heb ik er niet aan gevonden op één plek onder de achterruit na.
Vermoedelijk zal de dintirol behandeling die hij gekregen heeft als nieuwe wagen daar voor iets tussen zitten.
Omdat ik geen plaats heb staat de wagen nog bij de verkoper. Zogauw ik één van mijn andere wagens verkocht heb haal ik hem op met de trailer en kan eraan begonnen worden. Op die paar weken/maanden komt het ook niet na 15 jaar stil gestaan te hebben.
Dus foto's heb ik niet. Als ik hem heb en hij er weer netjes uitziet stel ik hem voor met mooie foto's.
Dit wordt mijn derde Alfa, de eerste was een nieuw gekochte AlfaSud Ti QV uit (ook) '83. Was toen pas 18.
De 2de een 164 diesel (firmawagen eigenlijk), ook al weer bijna 20 jaar geleden. En nu dus terug een Alfa. En wat voor één.
Ben er blij mee.
Mocht iemand een setje 17" velgen te koop hebben dan graag pm.
Verlagingsveren ook graag.
ZIjn verlagingsveren moeilijk te vinden voor deze wagen?
Om toch iets te laten zien van Italiaans schoon , mijn Fiat Ritmo Abarth (ook van 1983) :
Denis
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Hoi,
Welkom hier!
Verlagingsveren kun je van bv een Alfa 75 ook gebruiken.
Wat voor een ander schoons staat er nog meer in de garage naast die Fiat?
Groeten Remco
Welkom hier!
Verlagingsveren kun je van bv een Alfa 75 ook gebruiken.
Wat voor een ander schoons staat er nog meer in de garage naast die Fiat?
Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Welkom,
Verlagingsveren voor de achterkant zijn overal wel te vinden. Van een 75 passen. Vaak zijn die wel allemaal wat aan de slappe kant.
Als je de auto wil verlagen zonder continue aan de voorkant met de uitlaat of carter aan de grond te zitten is een setje dikkere torsieveren wel fijn. De originele torsieveren zijn ook erg slap. Zijn twee lengte's torsie veren voor transaxle en diverse diktes. Volgens mij heeft jouw alfetta de langere versie. Meet de dikte eens op (NB zit vaak rubberbeschermhuls omheen, die niet mee meten) wellicht dat er orginele dikkere zijn die passen.
Anders zijn hier dikkere te koop: http://www.performatek.com/frOnlineCatalog.htm" onclick="window.open(this.href);return false; zowel de lange (vroege alfetta's, gtv, giulietta) als de korte (late alfetta's, gtv's, giulietta's en alle 75's)
Hangt wel een prijskaartje aan.........Is wel een betrouwbare zaak. Dikkere torsies schijnen ook oa in Duitsland te koop te zijn maar daar heb ik zo gauw geen adressen van.
Gr
DJ
Verlagingsveren voor de achterkant zijn overal wel te vinden. Van een 75 passen. Vaak zijn die wel allemaal wat aan de slappe kant.
Als je de auto wil verlagen zonder continue aan de voorkant met de uitlaat of carter aan de grond te zitten is een setje dikkere torsieveren wel fijn. De originele torsieveren zijn ook erg slap. Zijn twee lengte's torsie veren voor transaxle en diverse diktes. Volgens mij heeft jouw alfetta de langere versie. Meet de dikte eens op (NB zit vaak rubberbeschermhuls omheen, die niet mee meten) wellicht dat er orginele dikkere zijn die passen.
Anders zijn hier dikkere te koop: http://www.performatek.com/frOnlineCatalog.htm" onclick="window.open(this.href);return false; zowel de lange (vroege alfetta's, gtv, giulietta) als de korte (late alfetta's, gtv's, giulietta's en alle 75's)
Hangt wel een prijskaartje aan.........Is wel een betrouwbare zaak. Dikkere torsies schijnen ook oa in Duitsland te koop te zijn maar daar heb ik zo gauw geen adressen van.
Gr
DJ
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
O ja, vergeten. Leuke Ritmo. Zie je niet veel.
Gr DJ
Gr DJ
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Welkom Dennis. Hoop dat je je ook gaat inschrijven bij ons register straks.
Groet Jeroen
Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Welkom Dennis, prachtig mooie Ritmo heb
Ben helemaal benieuwd naar de foto's van je Alfetta strakjes.
Ben helemaal benieuwd naar de foto's van je Alfetta strakjes.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Novizio
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 21:01
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Dank voor het welkom !
Super dat voor de Alfetta's nog gemakkelijk onderdelen te vinden zijn
Een heel ander verhaal voor de Ritmo...
Ik heb nog 3 andere wagens , een Porsche 928S die nu te koop is wegens aankoop Alfetta.
Een Porsche 911 en als laatst but not least een Lotus Esprit. Zodoende zijn de drie grote autolanden mooi vertegenwoordigd in de garage.
Wauw, wat een hoop perfomance onderdelen op die US site. Super !!
Over de 75 veren : zijn de Eibach's ook 'slap' ?
Torsieveren zal ik dan in ieder geval vervangen, 27 mm lijkt wat ik moet hebben.
Eerst wat zoekwerk verrichten naar verlaging op het forum.
Super dat voor de Alfetta's nog gemakkelijk onderdelen te vinden zijn
Een heel ander verhaal voor de Ritmo...
Ik heb nog 3 andere wagens , een Porsche 928S die nu te koop is wegens aankoop Alfetta.
Een Porsche 911 en als laatst but not least een Lotus Esprit. Zodoende zijn de drie grote autolanden mooi vertegenwoordigd in de garage.
Wauw, wat een hoop perfomance onderdelen op die US site. Super !!
Over de 75 veren : zijn de Eibach's ook 'slap' ?
Torsieveren zal ik dan in ieder geval vervangen, 27 mm lijkt wat ik moet hebben.
Eerst wat zoekwerk verrichten naar verlaging op het forum.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Daar hebben we een mooi topic voor Verlagen voorzijde transaxle
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Novizio
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 21:01
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Dat topic had ik al gelezen een paar dagen terug (gevonden via google search).
Zo ben ik op jullie forum terecht gekomen dacht ik ...
Maar heb toen ook een filmpje gevonden waar het veel omslachtiger wordt gedaan. http://www.youtube.com/watch?v=4a5UHyMb_fw" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom maakt die er eigenlijk zoveel werk ?
4.3 cm lijkt me een prima verlaging voor de extreem hoge stand origineel.
Zo ben ik op jullie forum terecht gekomen dacht ik ...
Maar heb toen ook een filmpje gevonden waar het veel omslachtiger wordt gedaan. http://www.youtube.com/watch?v=4a5UHyMb_fw" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom maakt die er eigenlijk zoveel werk ?
4.3 cm lijkt me een prima verlaging voor de extreem hoge stand origineel.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
een warm welkom, een mooi stel auto s, en vertegenwoordigen een rijke historie in auto land. ario
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Wat hard of zacht is ook smaak afhankelijk en van de toepassing van de auto. En bij een auto die nog wat comfort moet hebben doen de banden ook heel veel. Behalve onder een gtv vind ik persoonlijk 17" te groot voor elke transaxle. Maar dat is smaak afhankelijk.
Mijn idee over "faststreet" voor een transaxle: voor 27mm torsi's en achter iets van 40 a 50 kg/cm veren. Afhk van hoe "scherp" je de kont wilt hebben en of je wel of geen stabi laat zitten achter. Voorstabi iets van 28 of 30 mm. Op straat voor een 4 cil met 27mm torsi's is 28mm wel genoeg denk ik.
Ik heb geen idee hoe hard eibach veren zijn. Maar ik betwijfel of ze de 40 kilo/cm halen.
Verbeter punt 1 van transaxle onderstel is trouwens de "sponsjes" op de castorstangen v/v voor 105 serie castorkogels. Enorme verbetering.
Wattstangen zou ik op straat gewoon nieuwe originele silentbloc's in zetten. (bouten vast draaien NA verlagen van de auto)
Die zijn prima. Uniballs is natuurlijk strakker maar ook duurder en goedkope uniballs gaan al snel rammelen. Geld trouwens ook voor je stabi's Gewoon originele botjes gebruiken met originele silentblocs. Uniballs is iets voor circuit of pure trackday auto.
Gr
DJ
Mijn idee over "faststreet" voor een transaxle: voor 27mm torsi's en achter iets van 40 a 50 kg/cm veren. Afhk van hoe "scherp" je de kont wilt hebben en of je wel of geen stabi laat zitten achter. Voorstabi iets van 28 of 30 mm. Op straat voor een 4 cil met 27mm torsi's is 28mm wel genoeg denk ik.
Ik heb geen idee hoe hard eibach veren zijn. Maar ik betwijfel of ze de 40 kilo/cm halen.
Verbeter punt 1 van transaxle onderstel is trouwens de "sponsjes" op de castorstangen v/v voor 105 serie castorkogels. Enorme verbetering.
Wattstangen zou ik op straat gewoon nieuwe originele silentbloc's in zetten. (bouten vast draaien NA verlagen van de auto)
Die zijn prima. Uniballs is natuurlijk strakker maar ook duurder en goedkope uniballs gaan al snel rammelen. Geld trouwens ook voor je stabi's Gewoon originele botjes gebruiken met originele silentblocs. Uniballs is iets voor circuit of pure trackday auto.
Gr
DJ
DVR schreef:Dank voor het welkom !
Super dat voor de Alfetta's nog gemakkelijk onderdelen te vinden zijn
Een heel ander verhaal voor de Ritmo...
Ik heb nog 3 andere wagens , een Porsche 928S die nu te koop is wegens aankoop Alfetta.
Een Porsche 911 en als laatst but not least een Lotus Esprit. Zodoende zijn de drie grote autolanden mooi vertegenwoordigd in de garage.
Wauw, wat een hoop perfomance onderdelen op die US site. Super !!
Over de 75 veren : zijn de Eibach's ook 'slap' ?
Torsieveren zal ik dan in ieder geval vervangen, 27 mm lijkt wat ik moet hebben.
Eerst wat zoekwerk verrichten naar verlaging op het forum.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
O ja vwb performatek site. Voor bestelling uit europa gewoon eerst even mailen met Andy.
Doe hem de groeten van me.
Gr,
Dirk-Jan
Doe hem de groeten van me.
Gr,
Dirk-Jan
-
- Novizio
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 21:01
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Dirk-Jan , bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Bespaart me enorm aan zoek en leertijd. Toch handig zo een forum en behulpzame mede-forummers. Tof !!
De wagen is uitsluitend voor de weg bestemd. Van tijd tot tijd is een oldtimer en/of Alfa meeting en dat zal het zowat zijn.
Maar het zal zeker voorkomen dat ik op een mooie zomerdag de wagen van stal haal om wat te genieten.
En dan wil ik wel dat hij op zijn best rijdt. Dus de tips worden erg gewaardeerd. Nog wat zoeken wat je precies bedoelt met sommige dingen (sponsjes?) en ik kan verder.
Nu, ik wil absoluut geen harde wagen, verlagen doe ik uitsluitend voor de look, hoe meer comfort hoe beter. Zeker ook omdat er absoluut 17" op moeten die sowieso wat comfort kosten.
Maar dat is een must voor mij, 16" is toch niet meer van deze tijd op zo een grote auto .
Op mijn kleine Ritmo staan al 16". Kan toch moeilijk op de Alfetta dezelfe maat zetten als op dat kleine hatchbakje.
Met 215/45R17 gaat dat nog zeer goed rijden en valt binnen 1% tolerantie van de originele bandenmaten.
Maar ik begrijp je wel hoor, veel mensen vinden grote wielen op een oudere auto maar niks.
De wagen is uitsluitend voor de weg bestemd. Van tijd tot tijd is een oldtimer en/of Alfa meeting en dat zal het zowat zijn.
Maar het zal zeker voorkomen dat ik op een mooie zomerdag de wagen van stal haal om wat te genieten.
En dan wil ik wel dat hij op zijn best rijdt. Dus de tips worden erg gewaardeerd. Nog wat zoeken wat je precies bedoelt met sommige dingen (sponsjes?) en ik kan verder.
Nu, ik wil absoluut geen harde wagen, verlagen doe ik uitsluitend voor de look, hoe meer comfort hoe beter. Zeker ook omdat er absoluut 17" op moeten die sowieso wat comfort kosten.
Maar dat is een must voor mij, 16" is toch niet meer van deze tijd op zo een grote auto .
Op mijn kleine Ritmo staan al 16". Kan toch moeilijk op de Alfetta dezelfe maat zetten als op dat kleine hatchbakje.
Met 215/45R17 gaat dat nog zeer goed rijden en valt binnen 1% tolerantie van de originele bandenmaten.
Maar ik begrijp je wel hoor, veel mensen vinden grote wielen op een oudere auto maar niks.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Harstikke welkom!
Lees het graag bij welke veren je uiteindelijk uitkomt!
Lees het graag bij welke veren je uiteindelijk uitkomt!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Welkom
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:48
- Locatie: Stiens
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Welkom vanuit het noorden
Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Ook vanaf hier - WELKOM
-
- Novizio
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 08:11
Re: Nieuwe Alfetta eigenaar uit Belgie
Welkom ;-)