Afscheid en woord van dank

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Afscheid en woord van dank

Bericht door Alfa-corazon »

Beste forumleden,

Zoals jullie weten heb ik de Alfetta GTV6 al bijna twee jaar te koop staan.
Inmiddels heeft er al iemand een aanbetaling gedaan en als het verder goed gaat (je weet het nooit) wordt de wagen eind deze maand opgehaald. De Alfetta verhuist buiten de grens in noordelijke richting en zal waarschijnlijk niet meer in Nederland te zien zijn.

Het was een moeilijk "huwelijk". Zeker er zijn veel momenten geweest van opperste vreugde en rijplezier. De trip naar Ibiza naar mijn vriendinnen als hoogtepunt. Ook waren en momenten van ergernis wanneer (net als dat slecht uitkomt) iets kapot gaat. Ik heb nog niet meegemaakt dat alles goed werkte. Alleen op dit moment lijkt het lek boven en zijn er alleen wat kleine optische zaken te regelen. Ik geeft het stokje door aan de volgende eigenaar en hoop dat hij er gelukkig mee wordt en de gtv6 top maakt.

Vandaag is de distributieriem vervangen om de wagen klaar te maken voor de grote trip naar het noorden.
Het is ook mijn laatste langere rit geweest, daar heb ik dan maar optimaal van genoten.

Aangezien de wagen zo goed als verkocht is, heb ik geen bezit meer dat mijn bezoek aan dit forum kan verantwoorden.
Daarom wil ik graag afscheid van jullie nemen en mijn grote dank uitspreken voor al jullie hulp en advies.

Ik ben lid (geweest) van een groot aantal fora voor zowel auto's als motorfietsen en dit forum is mij veruit het best bevallen.
Ik wens jullie veel sleutel- en rijplezier en veilige kilometers toe.

Roy
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 08 jun 2013, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door kareltjeknetter »

hey roy, als liefhebber ben je hier ook welkom toch?
maar ik wens je veel succes en plezier met je andere transport, wat ever that may be
gr. charles
-squadragrunn-
carry on waywards......
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door twinnyspark »

Roy, alvast gefeliciteerd met de aanstaande verkoop.

Toch mooi dat ook jij dit als 1 van de leukste fora hebt ervaren, ben ik niet de enige. :mrgreen:
Je ziet inderdaad in diverse fora teveel respectloze of geen reacties terwijl er wel kennis is.

Waar ga je de ontzettend veel overblijvende toekomende tijd mee opvullen als de GTV6 weg is?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door giuliettaevo »

Hoi Roy,

Gefeliciteerd :roll: met de verkoop... :wink:

Jammer dat we je gaan missen. Vond je altijd een heerlijke down-to-earth mentaliteit hebben en genoot altijd van je verhalen en belevenissen met oa het plastic Monster en de GTV. Natuurlijk zijn die foto's van jouw zuidelijke vriendinnen ook god blijven hangen in mijn geheugen.. :mrgreen:

Ik hoop je in ieder geval nog een keer tegen te komen.

Kom een keer langs met je nieuwe aanwinst zou ik zeggen. :thumbs: Je bent het in ieder geval aan ons verplicht om er even een foto'tje van te plaatsen..

Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door GTV42.0 »

Hallo Roy.

Erg leuk dat je uiteindelijk een liefhebber hebt gevonden voor jou GTV6. Ben ook wel erg benieuwd waar deze dan eindelijk terecht komt.
Dat je geen GTV6 meer hebt wil toch niet zeggen dat je niet meer op dit erg mooie forum terecht kunt. Er veel geluk en gezondheid gewenst en misschien ook nog eens tot ziens.

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Alfa-corazon »

Het is best wel vreemd zo'n laatste rit. Zowel in de SZ als in de GTV6 kreeg ik toch spijt.
Het zijn en blijven bijzondere wagens.

Maar ik heb nog steeds een complete 75 koets en een 3.0 V6 12klepper motor.
Wie weet, ga ik die nog eens aan elkaar knopen.

Ik zal wel blijven neuzen in de filmpjes rubriek.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Melvivio »

Bijzondere wagen en bestuurder :smile: Maar aan al het goeds....

Hopelijk tot ziens? Misschien blijft de gtv6 kriebel wel.. wie weet?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Fetta »

Geen gtv6 wil toch niet zeggen dat dit forum niet meer bezocht kan/mag worden?
Enfin....
Ben benieuwd wat er in de plaats gaat komen als heilige koe. :grin:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door AlfettaOwner »

Ik geloof er niet in :--:
Eenmaal een alfist voor altijd bedorven :jumping: , zeker als ik lees dat je nog en 75 koets hebt staan met motor..... :wink:
Je bent altijd van harte welkom uiteraard.
Wellicht heb ik het gemist maar wat is de reden dat je beide alfa's hebt verkocht, gewoon totaal iets anders willen of..?
Blijven de topics met foto's intact ?

Ik wens je in elk geval heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en hoop je ergens weer terug te zien hier op het forum :__:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Alfa-corazon »

Fijn om te lezen dat ik nog welkom ben.

Daarom ga ik maar even er goed voor zitten om helemaal los te gaan op jullie (dat zal jullie leren!)

De keuze om de Alfa's in de verkoop te zetten is deels een familie keuze en deels een energie keuze geweest.
Mijn vrouw en dochter (inmiddels 10 jaar) delen mijn klassieke Alfa Romeo hobby niet.
Als we op vakantie gaan dan rij ik alleen naar de plaats van bestemming en beide vliegen. Dat gaat al zo'n 10 jaar zo.
In het begin vond ik dat geen bezwaar want lekker in je eentje over de Autoroute, Autostrada of Autobahn blazen is best leuk.
Op de plaats van bestemming rijden we wel met z'n drieën.
Mijn dochter past net wel/net niet meer achterin de SZ. De GTV6 heeft geen airco dus moeten we met Arko proberen de boel koel te houden.
Dat ging eigenlijk niet meer en ook wil ik samen met mijn gezin op reis. De wagen pasten dus niet meer in onze levensstijl.

Daarnaast zat ik vaak met samengeknepen billen in de wagens.

De SZ heb ik meer dan 9 jaar in bezit gehad. De eerste twee jaar was ik best bang om iets kapot te maken, "Als er maar geen steen tegen de voorruit komt, als er maar niemand een ruitje in tikt". Ruiten en koplampen zijn vrijwel niet meer te krijgen en ik reed dan ook niet relaxed in het buitenland. Om deze onzekerheid af te kopen had ik kasten vol reserve onderdelen aangeschaft.
Na de eerste twee jaar is dat gevoel verdwenen en kwam er een complete rust over mij heen.
Ik zie wel wat er gebeurt en het kan mij niet schelen. Dat waren de beste SZ jaren waarin ik heerlijk van de wagen heb genoten en door vrijwel heel Europa ben gescheurd.
Nu kreeg ik opeens het laatste jaar weer last van dat gevoel. Ik reed weer gespannen in de wagen en lette meer op alles om mij heen dan van het genieten.
Dat was voor mij het keerpunt. De SZ ging in de verkoop.

Bij de GTV6 heb ik nooit dat zekere gevoel gehad. Tijdens al mijn ritten is er wel wat gebeurd. Van iets doms als een ventiel dat kapot gaat, naar een knipperlichtschakeleaar, contactslot kachelventilator die kapot gingen tot een haarscheur in een zekering van de benzinepomp. Elke keer kwam ik wel aan op plaats van bestemming en dat voelde weer als een overwinning.
Maar toch, het "wat nu weer"-syndroom had zich al in mijn hoofd genesteld. Het zal ook wel een leeftijd kwestie zijn omdat ik dat vroeger meer een uitdaging vond en nu meer een last.
Ik stap ook minder snel op de motorfiets stap om even een lang weekend Missano of Barcelona te doen.

Dan had ik(wij) gewoon teveel spullen, 4 wagens, 3 motorfietsen en 3 brommers. Zakelijk gaat het nog steeds op en neer en heb nog geen constante inkomsten stroom kunnen genereren.
Dus er moest ook wat weg. Ik wil het houden op 2 wagens (één wagen van mij en één normale wagen van mijn vrouw) ook gaat er één motorfiets de deur uit en gaat de andere in de schorsing.

Tsja, welke wagen is daarvoor in de plaats gekomen? Het moet een vierzitter worden waar mijn dochter in mee kan. Mijn vrouw moet zich er ook op haar gemak meer voelen en er in willen rijden. Dan moet ik nog steeds blij zijn omdat auto's en motoren hobby's zijn. Ik heb serieus gekeken naar Ferrari. In eerste instantie de F355 maar dat viel snel af omdat het natuurlijk een tweezitter is. En trouwens de F355's die ik had gezien waren niet best. Dan de 456, een prachtige wagen en ze worden steeds en steeds en steeds goedkoper. Het is dus al mogelijk om rond de €30.000 te shoppen voor zo iets. Tussen de €30.000 en €40.000 vind je echt al goede exemplaren! Ik heb lang gezocht (ook in Duitsland en Italië) en ben ik Italië bijna tot een deal gekomen voor een blauwe 456M met rood interieur en een compleet zwarte 456M. Het rode interieur was mij toch iets te extreem en de zwarte was al weg voordat ik langs kon komen.

Ik heb in een aantal 456's gereden, daar zaten zeer slechte bij waar je hard voor moet wegrennen maar ook een aantal hele goede.
Zo staat er in Zwolle bij de Mitsubishi dealer een 456 zonder documentatie en tool box en met een mijlenteller. Iedereen in Ferrariwereld schreeuwt dat je deze niet moet kopen, maar bied wel kansen al je de wagen langere tijd houdt en rekening houdt met een lagere verkoop waarde. Deze wagen zag er als nieuw uit, helemaal droog overal en reed ook goed.
De prijs valt over te onderhandelen en zou erg scherp worden.
Alleen, alleen .... was er toch emotioneel iets wat niet lekker zat. Ik kreeg toch een beetje een ouderwets gevoel over mij heen en ook de hele beleving viel eigenlijk tegen.
Eigenlijk had ik zowel de positieve als negatieve SZ als de GTV6 emoties. Hele mooie wagen met prachtig interieur en met sportprestaties. Maar, als er maar niets kapot gaat... wat hoor ik daar.... is dat wel normaal... :--:

Dus met enige schaamte moet ik bekennen dat het toch een Duitse wagen is geworden. Veel vrienden vinden de wagen niet bij mij passen en ik schrijf liever niet welke want dat staat te ver af van de wagenbeleving die klassieke bijzondere Alfa Romeo's met zich meebrengen. Maar geen kasten vol reserve onderdelen meer.

Ik ga het proberen, bevalt het niet dan ren ik weer snel naar Italië.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Fetta »

Man, man....wat klinkt dit verhaal ongelooflijk bekend in de oren.

Ik vind het een "bold" besluit, petje af. eusa_clap.gif

Ik wens je veel plezier met je duitse aankoop, het gaat erom wat jíj ervan vindt qua beleving etc en niet wat die anderen er allemaal van vinden. :wink:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door giuliettaevo »

Ben nu wel heel benieuwd wat voor een Duitser het is geworden... :oops:

Wat is nu de meest Duitse auto die ik niet bij jou vind passen? Ik zou zeggen een Audi RS4, zo'n opgepomte macho-leasebak.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Melvivio »

Uitermate goed te begrijpen! Dat je veel fijne kilometers mag maken in de nieuwe bolide :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Enrico »

Opel Astra ?? :driving:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door kareltjeknetter »

het gevoel met samengeknepen billen ken ik, ik heb ook een aantal wagens gehad waarvan ik wist dat elke schade of pech een bankroet kon betekenen, dat bederft het rijplezier, net als een wagen die je niet vertrouwt. daarom heb ik nu een aantal wagens die wel apart zijn maar qua economische waarde/onderdelen niet de hoofdprijs doen. op die manier kan ik ze gewoon gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en ze aanpassen naar mijn wensen zonder de wagen te verpesten....
ik denk dat tzt je nog wel eens terug komt met een alfa waar wel airco en 4 zitplaatsen inzit
-squadragrunn-
carry on waywards......
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Carbo »

Mooie story! Ook ik heb ooit een uitstap gemaakt naar Duits en zelfs Engels :mrgreen:

Maar als ik zo een beetje op afstand alles heb gevolgd weet ik bijna zeker dat de je je zeker niet helemaal moet uitschrijven op dit forum :wink:

De rijbeleving van een GTV6 is uniek! gewoon een mooie 2,5l is de perfecte Gran Turisme Veloce!
Je hebt ooit en project gekocht wat nog niet af was, gevolg allerlei kinderziektes die je moest gaan oplossen.

Ik weet zeker dat je terugkomt naar Italiaans :lol: Duitse grundlichkeit gaat snel vervelen en geloof mij "I have been there!"

Ondanks alle kwaliteit kon ik eindelijk weer glimlachen als mij Nav systeem uit mij moderne Alfa 's morgens weer eens opstartte in het Italiaans i.p.v. het toch echt ingestelde NL :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:

Je overweging van Ferrari kan ik niet volgen; je krijgt daar immers alles wat je beschrijft bij de SZ en GTV6 in het kwadraat. Ik zou een Ferrari nergens durven parkeren :oops: voor je het weet ben je op zijn minst je emblemen kwijt :wink:

Dus geen afscheid maar een bezinnings momentje Roy :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping: :jumping:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Alfa-corazon »

Enrico schreef:Opel Astra ?? :driving:
Oef.. die is onder de gordel... ::-)
Carbo schreef: Je overweging van Ferrari kan ik niet volgen; je krijgt daar immers alles wat je beschrijft bij de SZ en GTV6 in het kwadraat. Ik zou een Ferrari nergens durven parkeren :oops: voor je het weet ben je op zijn minst je emblemen kwijt :wink:
Gr,
Carl
Het is voor mij nog steeds de ultieme droom om ooit een Ferrari te bezitten.
En eerlijk gezegd is het nu de tijd om bepaalde type Ferrari's te kopen.
Waarom? Goedkoper worden ze volgens mij niet. Vooral in Italië liggen de prijzen erg laag.
giuliettaevo schreef:Ben nu wel heel benieuwd wat voor een Duitser het is geworden... :oops:
Wat is nu de meest Duitse auto die ik niet bij jou vind passen? Ik zou zeggen een Audi RS4, zo'n opgepomte macho-leasebak.
Nee, die is het niet, maar wel met een schuin oog naar gekeken.
Ik heb de wagen nog niet thuis. Maar als ie er is en ik voel mij er goed bij, dan plaats ik wel een foto.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door giuliettaevo »

Audi heeft niks waar ik enthousiast van wordt, hoogstens een R8 maar die is ook niet praktischer als een GTV6. :lol: RS3 is wel grappig maar die awd heb ik gewoon niets mee. RS4 en RS6 zijn leuk op de snelweg maar iedereen weet en ziet dat het snel is, seriously uncool... :neutral:

M modellen van braadwurst kan ik nog wel waarderen.. Zeker een M5 met zo'n huilende V10 is erg lekker. Helaas wel wat minder in kwaliteit... :neutral:

Mercedes AMG modellen zijn overdone, teveel uiterlijk vertoon naar mijn smaak. Overigens vind ik Mercedessen altijd een beetje vaag sturen en natuurlijk mis ik een handbak, automaat is leuk voor in de file.

opel kijk ik niet meer naar om sinds ze geen achterwielaandrijvers meer maken. :oops:

VW is duitse eenheidsworst. Saai...

Ben niet zo'n fan van modern Duits ben ik bang. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door Carbo »

Oef Remco over AMG zijn wij het zeker niet eens (voor het eerst op het forum geloof ik :jumping: )

Door mijn oude werkgever heb ik in het verleden op uitnodiging van de MB importeur in de keuken mogen kijken en mogen rijden met diverse AMG modellen en ik kan niet anders zeggen dat dat van een andere planeet is :oops:

AMG zijn toch echt motoren bouwers wat en ongelofelijke kick geeft het om in deze auto's gas te geven! Een 'once in a lifetime experience!'


V.w.b. Ferrari blijf ik bij mijn eerdere mening: een mooie droom maar je krijgt alle negatieve zaken van de SZ en GTV6 in kwadraat :wink:

Je ziet dit forum bestaat uit autoliefhebbers die een bredere horizon hebbn dan alleen de transaxle Alfa's, alhoewel dit natuurlijk een briljant ontwerp blijft :jumping:

Gr,
Czarl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Afscheid en woord van dank

Bericht door giuliettaevo »

De motoren van AMG zijn idd leuk, alleen jammer van de auto die er omheen zit... Automaatbakken vind ik nu eenmaal niets en geweldige bochtenridders zijn het nu eenmaal niet door het hoge wagengewicht.

We hebben nog een mercedes 190 staan die is gemodificeerd met een voorwielophanging en stuurhuis van een braadwurst E36. Daar willen ze misschien ook een AMG v8 in gaan hangen. Alleen moet er dan wel iets voor een normale prijs voorbij komen.

@ Roy;

Is het eigenlijk een moderne Duitser geworden? Of iets klassieks?

Weet je wat ik wel lekker foute en toch ook mooie Duitse sloepen vind? Audi S8 van +/- 1998 ( denk aan Ronin de film :cool: ) , mercedes W140 S klasse en braadwurst 7 serie E38. :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie