1973 Alfetta hardyschijven oplossing gezocht

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Fetje
Novizio
Novizio
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jul 2010, 12:55

1973 Alfetta hardyschijven oplossing gezocht

Bericht door Fetje »

Na 3 jaar rondgeprutteld te hebben in mijn 1973 Alfetta zijn het middenlager, de middelste en achterste hardyschijf aan vervanging toe. :schrik: Nu heb ik begrepen dat de hardyschijven vanaf 1974 sterker zijn en beter verkrijgbaar.

Mijn vraag is wat er aan mijn Fetje vervangen of aangepast moet worden om de hardyschijven van de latere modellen te kunnen gebruiken.

Dus ideeen zijn zeer welkom :banana:
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 1973 Alfetta hardyschijven oplossing gezocht

Bericht door giuliettaevo »

Vliegwiel, complete cardanas en vork van de versnellingsbak van een latere Alfetta, Giulietta of 75.

Verschil is de grootte van de donuts, die is net iets anders bij de allereerste Alfetta's. De latere 4 cilinder transaxles gebruiken allemaal hetzelfde spul.

Oude maat donuts zijn tegenwoordig steeds moeilijker te vinden. Gelukkig kun je dus relatief makkelijk ombouwen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: 1973 Alfetta hardyschijven oplossing gezocht

Bericht door diedjee »

Bas, bralfa op het scarb forum adverteerde tijdje terug met oud type hardy schijven volgens mij. Weet alleen niet meer voor/midden of achter.
Voor het geval je het toch origineel wilt houden. Dat heeft het tenslotte ook jaren lang uit gehouden.

Gr
DJ
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1973 Alfetta hardyschijven oplossing gezocht

Bericht door Fetta »

Geef even een foto oid, kans is aanwezig dat ik die oude krengen NOS heb liggen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie