Alfetta GT 1800 1976....Restauratie 1994-1996 !!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Nee Roy, nooit over nagedacht..maar zoals bij veel engels auto's liggen ze qua onderdelenvoorziening toch voor!
Daarbij heb ik meer weg gehaald dan perce noodzakelijk.
Ik wilde gewoon absoluut geen oud roest of dunne plekken in de auto!
Probeer nu nog eens nieuw plaatwerk te krijgen van een alfetta !
Een speld in een hooi berg.
De engels zijn veel fanatieker daarin en maken veel zelf!
Correct me if i am wrong!
@ Maurice: Moses had best een handje kunnen helpen toen
Daarbij heb ik meer weg gehaald dan perce noodzakelijk.
Ik wilde gewoon absoluut geen oud roest of dunne plekken in de auto!
Probeer nu nog eens nieuw plaatwerk te krijgen van een alfetta !
Een speld in een hooi berg.
De engels zijn veel fanatieker daarin en maken veel zelf!
Correct me if i am wrong!
@ Maurice: Moses had best een handje kunnen helpen toen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Mijn spider heeft toendertijd ook ~800 uur vrije tijd gekost. Echter ben niet zover gegaan als bij je gt.
was trouwens wel ergens in dezelfde periode 1994 ~ 1995
was trouwens wel ergens in dezelfde periode 1994 ~ 1995
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- jasparon
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
- Locatie: Valkenburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Nee, ik heb niet geteld, grof geschat, vlak nadat de spider klaar was deed me iemand een aanlokkelijk bod.AlfettaOwner schreef:@ Maurice, heb jij de uren geteld ?
Dan ben je gemiddeld 3uur per dag 3 dagen in de week is 88 dagen in 2 jaar bezig geweest
Echter na een snel rekensommetje toch maar niet voor een duetto restauratieproject gegaan
Daarna huis gekocht etc en weg was de vrije tijd
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
En weer verder:
Wat is er gebeurd?
Ben begonnen met het inzetten van nieuwe stukken in het linker binnenscherm/schutbord.
Ook de koker is reeds klaar met een extra verstevigingsschot voor de deurballk.
Van origine schijnen in de kokers meerdere schotten te zitten, als iemand daar een originele foto van heeft houd ik met aanbevolen
De bodemplaat bestuurderskant voor en na
Let ook op de kriksteun, niet origineel maar wel stevig
De bodemplaat is uit een stuk plaatmateriaal gemaakt, de las die erin zit komt door de knik en bewerking!
Wat is er gebeurd?
Ben begonnen met het inzetten van nieuwe stukken in het linker binnenscherm/schutbord.
Ook de koker is reeds klaar met een extra verstevigingsschot voor de deurballk.
Van origine schijnen in de kokers meerdere schotten te zitten, als iemand daar een originele foto van heeft houd ik met aanbevolen
De bodemplaat bestuurderskant voor en na
Let ook op de kriksteun, niet origineel maar wel stevig
De bodemplaat is uit een stuk plaatmateriaal gemaakt, de las die erin zit komt door de knik en bewerking!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Sandro , jij gaat te werk zoals het hoort ...... grondig , een man naar men hart !
Wel eventjes een vraagje , ik zie dat je de GT op een kantelbrug had staan en dat de buitendorpels en zelfs meer verwijdert waren en dat er geen verstevigingen waren aangebracht , heb jij rekening gehouden met torderen ?
Wel eventjes een vraagje , ik zie dat je de GT op een kantelbrug had staan en dat de buitendorpels en zelfs meer verwijdert waren en dat er geen verstevigingen waren aangebracht , heb jij rekening gehouden met torderen ?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Wim hoe zal ik het zeggen.
Tuurlijk was ik daar bang voor en ben voorzichtig te werk gegaan.
Tussen de voorste spatborden had ik een rondijzer gelast en stukje bij beetje denk je dan dat het allemaal wel gaat!!
Met het monteren van deuren en spatborden en motorkap alle naden met de schuifmaat afgemeten en toen pas gemonteerd/gelast.
Dr zijn achteraf eigenlijk geen dingen waarvan ik zeg: idd ik had het beter moeten verstevigen. Zeg dit iets over de stevigheid de carroserie
De deur van de bestuurders kreeg ik niet goed afgehangen maar daar hebben bijna alle alfetta's last van
Tuurlijk was ik daar bang voor en ben voorzichtig te werk gegaan.
Tussen de voorste spatborden had ik een rondijzer gelast en stukje bij beetje denk je dan dat het allemaal wel gaat!!
Met het monteren van deuren en spatborden en motorkap alle naden met de schuifmaat afgemeten en toen pas gemonteerd/gelast.
Dr zijn achteraf eigenlijk geen dingen waarvan ik zeg: idd ik had het beter moeten verstevigen. Zeg dit iets over de stevigheid de carroserie
De deur van de bestuurders kreeg ik niet goed afgehangen maar daar hebben bijna alle alfetta's last van
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Als je het dan toch hebt over alles vernieuwen, ook maar meteen nieuwe sleekokers besteld en de oude eruit gehaald!
Pff wat was dat een werk al die puntlassen
Ook de rechtervloerplaat is inmiddels vernieuwd
En het deurschot is geplaatst
Pff wat was dat een werk al die puntlassen
Ook de rechtervloerplaat is inmiddels vernieuwd
En het deurschot is geplaatst
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
........
Ik vond vanochtend nog ff tijd dus toch maar weer de garage in gedoken
We gaan verder aan de linkerkoker en linker binnenscherm!
Eigenlijk was dit het meest rotte gedeelte van de hele alfetta, beste oplossing was om gewoon alles wat rot en dun was eruit te slijpen!
Ook het gedeelte van de kofferbak waar aan de zijkant een klein afdekscherm zit is vernieuwd!
[img]inzettennieuwplaatwerk/viewlinker%20binnenkoker.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/viewlinker%20binnenkoker2.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/viewbinnenkoker_la.jpg[/img]
Nadat alle rotte plekken weg zijn geslepen de nieuwe stukken erin gezet!
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenscherm%20koker_ra_gerestaureerd5.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenscherm_koker_ra_gerestaureerd%201.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenschermkoker_ra_gerestaureerd2.jpg[/img]
De plaat welke op onderstaande foto is in gelast was 4 mm dik
Het afdekschermpje wat hier overheen komt heeft 6 weken op zich laten wachten omdat het bijna nergens was uit te halen.
Eigenlijk ha dik de intentie om het zelf te maken maar een nieuwe originele was natuurlijk veel beter.
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenbalk%20kofferbak_ra_gerestaureerd.jpg[/img]
En weer een kriksteun erbij
Ook hier hetzelfde als op de andere punten een 20 mm koker gebruikt met met extra verstevigingsplaat
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenschermkokerkriksteun_ra_gerestaureerd3.jpg[/img]
Het eindresultaat ziet er toch weer netjes uit
Ik vond vanochtend nog ff tijd dus toch maar weer de garage in gedoken
We gaan verder aan de linkerkoker en linker binnenscherm!
Eigenlijk was dit het meest rotte gedeelte van de hele alfetta, beste oplossing was om gewoon alles wat rot en dun was eruit te slijpen!
Ook het gedeelte van de kofferbak waar aan de zijkant een klein afdekscherm zit is vernieuwd!
[img]inzettennieuwplaatwerk/viewlinker%20binnenkoker.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/viewlinker%20binnenkoker2.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/viewbinnenkoker_la.jpg[/img]
Nadat alle rotte plekken weg zijn geslepen de nieuwe stukken erin gezet!
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenscherm%20koker_ra_gerestaureerd5.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenscherm_koker_ra_gerestaureerd%201.jpg[/img]
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenschermkoker_ra_gerestaureerd2.jpg[/img]
De plaat welke op onderstaande foto is in gelast was 4 mm dik
Het afdekschermpje wat hier overheen komt heeft 6 weken op zich laten wachten omdat het bijna nergens was uit te halen.
Eigenlijk ha dik de intentie om het zelf te maken maar een nieuwe originele was natuurlijk veel beter.
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenbalk%20kofferbak_ra_gerestaureerd.jpg[/img]
En weer een kriksteun erbij
Ook hier hetzelfde als op de andere punten een 20 mm koker gebruikt met met extra verstevigingsplaat
[img]inzettennieuwplaatwerk/binnenschermkokerkriksteun_ra_gerestaureerd3.jpg[/img]
Het eindresultaat ziet er toch weer netjes uit
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
denk t wel, maar duurt nog wel effe.
Eerst de garage, weet je nog.....
Eerst de garage, weet je nog.....
Laatst gewijzigd door Fetta op 23 dec 2007, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Fetta schreef:denk t wel, maar duurt nog wel effe.
Eerst de garage, weet je nog.....
Ha ja de garage, hoe groter des te meer alfa's.
Man had ik maar een mooie loods in de tuin achter
Weet je nog niet zeker of je een topic gaat starten
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super