druk
- chu
- Alfetta Membro
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43
druk
Ik had even een vraagje over de oliedruk.
Toen ik in mijn alfetta was de druk namelijk rond de 6bar en als ik gas indrukte ging het peiltje omhoog en daarna weer terug.
Reed ik verder ging ik over de snelweg constant 100 liep de druk op tot iets voor 8bar.
Dit is volgens mij niet normaal. Ben ik eventjes gestopt en gaan kijken draadjes was wel beetje rommelig..
Gisteren ben ik weer gaan kijken.
Contact aan( niet de motor aan)
Liep de druk op tot aan 6bar.
Is dit normaal dat zonder dat de motor start er al druk is?
En weet iemand waar het anders nog meer aan kan liggen als het niet klopt?
Groet
Toen ik in mijn alfetta was de druk namelijk rond de 6bar en als ik gas indrukte ging het peiltje omhoog en daarna weer terug.
Reed ik verder ging ik over de snelweg constant 100 liep de druk op tot iets voor 8bar.
Dit is volgens mij niet normaal. Ben ik eventjes gestopt en gaan kijken draadjes was wel beetje rommelig..
Gisteren ben ik weer gaan kijken.
Contact aan( niet de motor aan)
Liep de druk op tot aan 6bar.
Is dit normaal dat zonder dat de motor start er al druk is?
En weet iemand waar het anders nog meer aan kan liggen als het niet klopt?
Groet
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Als de motor uit is mag en kan de oliemeter absoluut geen oliedruk aan geven!
Die druk is er pas als druk wordt opgebouwd en dat kan pas als de motor loopt EN je olie in het blok hebt
Bij massacontact slaat hij voluit dacht ik.
Zou dus een slechte massa kunnen zijn.
8 bar onder rijden kun je niets over zeggen zolang de meter met motor uit ook uitslaat!
Normaliter mag hij koud onder het rijden 6 bar geven en warm rond de 3-4. Warm stationair kom je op ca. 2 bar uit.
Maar niet elke meter is even nauwkeurig dus ook daar kan verschil in zitten!
Die druk is er pas als druk wordt opgebouwd en dat kan pas als de motor loopt EN je olie in het blok hebt
Bij massacontact slaat hij voluit dacht ik.
Zou dus een slechte massa kunnen zijn.
8 bar onder rijden kun je niets over zeggen zolang de meter met motor uit ook uitslaat!
Normaliter mag hij koud onder het rijden 6 bar geven en warm rond de 3-4. Warm stationair kom je op ca. 2 bar uit.
Maar niet elke meter is even nauwkeurig dus ook daar kan verschil in zitten!
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 23 nov 2007, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- chu
- Alfetta Membro
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- jasparon
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
- Locatie: Valkenburg
dit heb ik ook bij mijn Berlina, hij begint altijd op 3 of 4... en loopt uit tot tussen de 5 en 8 (afhankelijk van toerental, warme of koude motor etc).
heb hier een mechanische liggen en getest en druk was goed, terwijl het toch een oud torretje is!
massa denk ik niet dat het is, dan zou de meter helemaal uitslaan bij niet lopende motor op contact
denk dat de sensor kaduk is maar goed zolang de sensor toch uitslaat tijdens het gas geven zou ik me geen zorgen maken
ik was aan het denken om die mechanische in te bouwen maar wat als de slang kapot gaat in het interieur
heb hier een mechanische liggen en getest en druk was goed, terwijl het toch een oud torretje is!
massa denk ik niet dat het is, dan zou de meter helemaal uitslaan bij niet lopende motor op contact
denk dat de sensor kaduk is maar goed zolang de sensor toch uitslaat tijdens het gas geven zou ik me geen zorgen maken
ik was aan het denken om die mechanische in te bouwen maar wat als de slang kapot gaat in het interieur
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: