Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
- Locatie: Achterhoek
Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Waar is dit plugje voor, Vacuum?
Zit op een 3.0 QV (motronic) blok en gaat in een GTV6.
Vroeger zelf een 75 3.0 QV gehad, maar kan het me niet meer herinneren
Zit op een 3.0 QV (motronic) blok en gaat in een GTV6.
Vroeger zelf een 75 3.0 QV gehad, maar kan het me niet meer herinneren
GTV6, 83' 3.0 QV
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Naar het carter om daar de dampen aan te zuigen ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Brandstofdrukregelaar?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
daar zit normaal toch de koud start injector?
gtv6 '84
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Een 75 3.0QV motor heeft een Motronic injectiesysteem en die hebben geen koudestartinjector meer.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
- Locatie: Achterhoek
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Het plugje is identiek aan dat vacuüm plugje voorop het inlaathuis (zelfde als GTV6).
Veel verder ben ik overigens nog niet
Veel verder ben ik overigens nog niet
GTV6, 83' 3.0 QV
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
inderdaad op mijn 75QV zit deze ook echter deze motor is in de america van me vader gegaan, ook niet kunnen achterhalen waar deze nou voor was enigste verschil tussen mijn QV en america van me vader was toen dat mijn QV ABS had. Hij heeft deze gewoon afgedopt motor loopt zonder problemen. Ik geloof dat deze te maken had met het filter dat rechtsvoor in de bumper bij een 75 zit, zal als ik het niet vergeet binnenkort ff in de qv kijken of dit ook het geval is.
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
- Locatie: Achterhoek
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Oke...
Blijkt een vacuüm aansluiting te zijn, dat naar een (koolstof)reservoir loopt, dat achter de voorbumper zit om benzine damp af te voeren. Milieu dingetje vermoed ik. Gaat op de GTV6 niet meer terug komen en ga dan ook dit plugje afdoppen
Wel handig trouwens als de lokale alfa specialist een hele mooie 75 QV heeft staan
Edit: Zie net het laatste deel van Jesper z'n reply pas... Iniedergeval bevestigt dus
Blijkt een vacuüm aansluiting te zijn, dat naar een (koolstof)reservoir loopt, dat achter de voorbumper zit om benzine damp af te voeren. Milieu dingetje vermoed ik. Gaat op de GTV6 niet meer terug komen en ga dan ook dit plugje afdoppen
Wel handig trouwens als de lokale alfa specialist een hele mooie 75 QV heeft staan
Edit: Zie net het laatste deel van Jesper z'n reply pas... Iniedergeval bevestigt dus
GTV6, 83' 3.0 QV
- Jesper75
- Alfetta Membro
- Berichten: 498
- Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37
Re: Waar dient dit voor en waar gaat het heen?
Hoorde van mijn vader dat je hem gerust kan afdoppen, maar als de klep van het koolstoffilter niet is aangesloten hij stationair te rijk loopt, waardoor hij bijna niet door de APK te krijgen wegens een te hoge uitstoot. Hij heeft hem ook afgedopt en een klep met de zelfde waarde aangesloten die loos schakelt aan de 2 draden hij vermoed dat de computer de motor in een "noodloop" laat draaien als hij de klep niet ziet.
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)