Klein antiroest testje
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Nog een tip:
Voer een anti-roest behandeling (ongeacht het product/merk) uit, wanneer de buitentemperaturen op z'n hoogst zijn, 's zomers dus.
Het middel is dan veel dunner, en kruipt beter in hoekjes en andere moeilijk bereikbare plaatsen etc.
Onder de ca. 15 graden heeft zo'n behandeling niet veel nut, het middel stolt dan vrijwel meteen.
Niet voor niets dat het beste anti-roest middel, Mike Sanders vet, eerst verhit moet worden, voor het in/aanbrengen.
En om beginnende roest te stoppen/vertragen, moet je echt een ML middel gebruiken, wat de roest a.h.w. verzadigd, daarna wax o.i.d., anders ben je gewoon de roest aan het verstoppen, maar het corrosie proces gaat gewoon daaronder door....!!
Underbody coating is helemaal een ramp voor een klassieker....tenzij je van plan bent om 's winters door te rijden ( met een klassieker..???).
Voer een anti-roest behandeling (ongeacht het product/merk) uit, wanneer de buitentemperaturen op z'n hoogst zijn, 's zomers dus.
Het middel is dan veel dunner, en kruipt beter in hoekjes en andere moeilijk bereikbare plaatsen etc.
Onder de ca. 15 graden heeft zo'n behandeling niet veel nut, het middel stolt dan vrijwel meteen.
Niet voor niets dat het beste anti-roest middel, Mike Sanders vet, eerst verhit moet worden, voor het in/aanbrengen.
En om beginnende roest te stoppen/vertragen, moet je echt een ML middel gebruiken, wat de roest a.h.w. verzadigd, daarna wax o.i.d., anders ben je gewoon de roest aan het verstoppen, maar het corrosie proces gaat gewoon daaronder door....!!
Underbody coating is helemaal een ramp voor een klassieker....tenzij je van plan bent om 's winters door te rijden ( met een klassieker..???).
Laatst gewijzigd door Peter GTV-6 op 30 dec 2007, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Ik heb mij ooit laten vertellen (ten tijde van de restauratie alfetta) dat WAX en TECTYL niet samen mogen worden toegepast.
Of het één of het ander!
Nieuwe auto zijn veelal voorzien van wax en behandelen met tectyl liet daar de garantie vervallen.
Wat er van waar is durf ik niet zeggen!
Maar kan me voorstellen dat het een met het ander reageert!
Of het één of het ander!
Nieuwe auto zijn veelal voorzien van wax en behandelen met tectyl liet daar de garantie vervallen.
Wat er van waar is durf ik niet zeggen!
Maar kan me voorstellen dat het een met het ander reageert!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- jef75
- Alfetta Membro
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
- Locatie: 75-City
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Dinitrol en Tectyl zijn merken, beide merken brengen een heel scala van producten op de markt....
Dinitrol b.v. heeft e.e.a. perfect op elkaar afgestemd, reacties zijn dus niet te verwachten.
Als je echter van allerlei merken/producten door elkaar gaat gebruiken kan geen enkele fabrikant voor de gevolgen instaan, niet doen dus.
Het verhaal dat wax (welk merk?) en Tectyl (welk product, Tectyl heeft ook wax in het assortiment..) elkaar zouden bijten is m.i een marketings praatje.
Overigens vervalt bij iedere nieuwe auto de fabrieks anti-roest garantie, als er een nabehandeling door een derde gaat plaatsvinden.
Heeft mij er nooit van weerhouden om mijn nieuwe auto's een Dinitrol behandeling te laten geven, heb ik meer vertrouwen in, dan de fabrieks garantie met al z'n beperkingen en voorwaarden...!!
Dinitrol b.v. heeft e.e.a. perfect op elkaar afgestemd, reacties zijn dus niet te verwachten.
Als je echter van allerlei merken/producten door elkaar gaat gebruiken kan geen enkele fabrikant voor de gevolgen instaan, niet doen dus.
Het verhaal dat wax (welk merk?) en Tectyl (welk product, Tectyl heeft ook wax in het assortiment..) elkaar zouden bijten is m.i een marketings praatje.
Overigens vervalt bij iedere nieuwe auto de fabrieks anti-roest garantie, als er een nabehandeling door een derde gaat plaatsvinden.
Heeft mij er nooit van weerhouden om mijn nieuwe auto's een Dinitrol behandeling te laten geven, heb ik meer vertrouwen in, dan de fabrieks garantie met al z'n beperkingen en voorwaarden...!!
Laatst gewijzigd door Peter GTV-6 op 30 dec 2007, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Peter, eerst zeg je niet doen en in de volgende zin marketing....
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet durven zeggen, zoals jezelf aanhaalt.
Wanneer het van 1 merk hoeft het waarschijnlijk geen probleem te zijn maar om daar 100% vanuit te gaan?!
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet durven zeggen, zoals jezelf aanhaalt.
Wanneer het van 1 merk hoeft het waarschijnlijk geen probleem te zijn maar om daar 100% vanuit te gaan?!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Heb je wel eens op de Dinitrol site van Gosliga gekeken?
Daar worden verschillende producten over elkaar aangebracht, maar dus wel van hetzelfde merk!
www.gosliga.com
Klik ook het verslag van Auto/motor techniek eens aan, zeer informatief, als je goed kijkt, zie je dat er een GTV-6 als voorbeeld is gebruikt!
Daar worden verschillende producten over elkaar aangebracht, maar dus wel van hetzelfde merk!
www.gosliga.com
Klik ook het verslag van Auto/motor techniek eens aan, zeer informatief, als je goed kijkt, zie je dat er een GTV-6 als voorbeeld is gebruikt!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
- Performa
- Alfetta Membro
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 22:42
- Locatie: Antwerpen
Iemand een idee waar ik de schema's voor het dinitrollen kan vinden van de gtv6 vind het niet op ebay.
mvg, Xavier
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Idd een mooi onderwerp.
Nu met het opbouwen van mijn Gtv ga ik de holle ruimte's behandelen met ML.
Via mijn werk kan ik blikken ML kopen. (voor weinig) dus hoef niet op een litertje te kijken.
Deze ML is zeer dun en goed spuitbaar. De deuren en kofferdeksel laat ik nu ze nog los zijn gewoon vollopen en vervolgens ga ik die delen elke dag een keer draaien zodat de ML overal goed in kan kruipen.
Mijn Gtv heeft in zijn jonge jaren al diverse ML en tectyl behandelingen gehad.
Wat ik met de wielkuipen en bodem ga doen moet ik nog eens goed uitzoeken.
Nu met het opbouwen van mijn Gtv ga ik de holle ruimte's behandelen met ML.
Via mijn werk kan ik blikken ML kopen. (voor weinig) dus hoef niet op een litertje te kijken.
Deze ML is zeer dun en goed spuitbaar. De deuren en kofferdeksel laat ik nu ze nog los zijn gewoon vollopen en vervolgens ga ik die delen elke dag een keer draaien zodat de ML overal goed in kan kruipen.
Mijn Gtv heeft in zijn jonge jaren al diverse ML en tectyl behandelingen gehad.
Wat ik met de wielkuipen en bodem ga doen moet ik nog eens goed uitzoeken.
Transaxle loos!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
hier in de buurt zit een klassieker Volvo bedrijfje, en die doen alles met RX.
bv. RX 5 kun je gewoon met ML mengen en in holle ruimtes aanbrengen ,komt echt overal door naar buiten
voordeel wordt weer dunner en RX 5 heeft penetrerend vermogen ( lees roestbehandeling)
heb onder mijn bus al 14 jaar chassislak zitten(nog diegene die nu verboden is)en als je hier om de paar jaar RX5 over aanbrengt wordt het weer mooi zwart en elastisch
na RX5 kun je ook nog verf weer aanbrengen RX-10 of 7 als ik het goed heb
kan me van vroeger herinneren dat wax en ML samen niet ideaal is omdat ze niet met elkaar mengen/oplossen.of dat moet tegenwoordig anders zijn.
bv. RX 5 kun je gewoon met ML mengen en in holle ruimtes aanbrengen ,komt echt overal door naar buiten
voordeel wordt weer dunner en RX 5 heeft penetrerend vermogen ( lees roestbehandeling)
heb onder mijn bus al 14 jaar chassislak zitten(nog diegene die nu verboden is)en als je hier om de paar jaar RX5 over aanbrengt wordt het weer mooi zwart en elastisch
na RX5 kun je ook nog verf weer aanbrengen RX-10 of 7 als ik het goed heb
kan me van vroeger herinneren dat wax en ML samen niet ideaal is omdat ze niet met elkaar mengen/oplossen.of dat moet tegenwoordig anders zijn.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)