RS ophanging, ervaring iemand??
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
RS ophanging, ervaring iemand??
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Heb er slecht enkele ronden op de N'ring met een auto van Ron mogen sturen. Onderstel is voor een track day/hobby auto goed en betaalbaar.
Bij mijn ring ts heb ik alles zelf gebouwd en setup is vergelijkbaar met RS coilover set.Coil-over, andere stabi en 105 castor kogels is the way to go als je een serieus sturende transaxle wil.
Meeste winst voor het minste geld een dikke stabi, castor kogels, een setje bilsteins rondom en goed uitlijnen. Setje goede banden en niet te laag leggen.
Daarna gaat het echt geld kosten........ En is het niet meer geschikt voor een tour tochtje met de familie.
Bij mijn ring ts heb ik alles zelf gebouwd en setup is vergelijkbaar met RS coilover set.Coil-over, andere stabi en 105 castor kogels is the way to go als je een serieus sturende transaxle wil.
Meeste winst voor het minste geld een dikke stabi, castor kogels, een setje bilsteins rondom en goed uitlijnen. Setje goede banden en niet te laag leggen.
Daarna gaat het echt geld kosten........ En is het niet meer geschikt voor een tour tochtje met de familie.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Ja, maar maakt hem wel erg tricky, weinig marge en snel uitbreken. Begin eerst aan de voorzijde die is echt bagger. Achter veeeeeeel later pasFetta schreef:moet wel "straatbaar" blijven, dus no circuit-gedoe.
Hmmmmm...interesting
dikkere stabi achter, brengt dat wat vooruitgang?
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Check.
Dikke stabi heb ik, uniballs ook. Heb rode koni's liggen, maar bilsteins = beter? why?
En dan neem ik aan dat de bilstein-setup voor de 75 gelijk is aan die van de GTV4/6...... (die staat nml niet in de prijslijst van bilstein)
Dikke stabi heb ik, uniballs ook. Heb rode koni's liggen, maar bilsteins = beter? why?
En dan neem ik aan dat de bilstein-setup voor de 75 gelijk is aan die van de GTV4/6...... (die staat nml niet in de prijslijst van bilstein)
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Bak een GTV goed door bij de stabi bevestiging evt verstevigen vooral met uni balls en 105 castorkogels.
Voor mijn gevoel zijn GTV6 torsies op een 4 cil een must in combinatie met een dikke Maurizio stabi en bilsteins
En achter het zooitje een beetje week houden, ik heb daar ook rode koni's onder.
Voor mijn gevoel zijn GTV6 torsies op een 4 cil een must in combinatie met een dikke Maurizio stabi en bilsteins
En achter het zooitje een beetje week houden, ik heb daar ook rode koni's onder.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Oef dat weet ik ff niet meer uit mijn hoofd, ik zal het moeten opzoekenFetta schreef:Heb bij de GT idd al eea verstevigd met de lastoorts.
Rode stabi's vind ik op zich wel goed.
Hoeveel dikker zijn de 6 torsies?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Ze hebben andere productienummers, maar volgens mij zijn ze gewoon uitwisselbaar. Voor mij geldt hetzelfde (Alfetta sedan t.o.v. 75)!
Laatst gewijzigd door Marco op 28 nov 2007, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta TS con extra accessori
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Die wat ik heb zijn voor de 75, ik zie op de site van DPT geen verschil in bestelnr
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Sandtler spreekt alleen van 75 en 90...dat is dus het probleem.
Ik denk dat het geen zak uitmaakt. Heb ooit rode koni's onder 'n Fetta sedan gehad: geen probleem.
Alleen de bevestiging van iemand die 75-bilsteins onder z'n GTV of sedan heeft zou wel fijn zijn, alvorens überhaupt te bestellen
Ik denk dat het geen zak uitmaakt. Heb ooit rode koni's onder 'n Fetta sedan gehad: geen probleem.
Alleen de bevestiging van iemand die 75-bilsteins onder z'n GTV of sedan heeft zou wel fijn zijn, alvorens überhaupt te bestellen
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Het verschil zit hem kennelijk in de bumpstops, maar dit mag niet uitmaken.
Zie bijvoorbeeld op bilstein.de: voor de 75 heeft de B6 nummer B46-1175 (voor) en de Alfetta GT B46-0465 (voor).
De 'oudere' transaxles hebben de bumpstops aan de carrosserie en bij de 'nieuwere' zitten ze in de schokbrekers.
Zie bijvoorbeeld op bilstein.de: voor de 75 heeft de B6 nummer B46-1175 (voor) en de Alfetta GT B46-0465 (voor).
De 'oudere' transaxles hebben de bumpstops aan de carrosserie en bij de 'nieuwere' zitten ze in de schokbrekers.
Alfetta TS con extra accessori
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02