Waarde GTV

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Waarde GTV

Bericht door modellisimo »

Ik ben abonnee van het Duitse blad Motor Klassik. Hierin staan listen wat klassiekers waard zijn. Eind vorig jaar steeg de GTV 6 al in waarde naar €13000 voor een goed exemplaar. De GTV met rvs bumpers stond al lang op €9200, maar die heeft in het nummer welk vandaag is verschenen gesprongen naar ook €13000. Het is dan toch mooi om te lezen dat ze meer waard gaan worden al moet ik zeggen je moet het in deze moeilijke tijden maar eens krijgen bij de verkoop. Het is wel een hoopvol gegeven. Wie weet gaat de GTV richting Giulia coupe. In die lijst viel trouwens op dat nagenoeg alle Alfa's in waarde stegen.
Alfa Giulietta
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Waarde GTV

Bericht door Carbo »

Dat is mooi :thumbs: maar voor ons echte liefhebbers een voordeel en nadeel tegelijkertijd :wink:

De klassiekermarkt is prima echter alleen voor auto's die compleet origineel en ongerestaureerd zijn of auto's die naar A1 concoursconditie gerestaureerd zijn!
Alles wat het net niet is of niet origineel blijft staan O:)

De "nieuwe" grote markt blijkt nu Italie zelf te zijn, met trailers vol gaan de Alfa's terug naar de laars. Dit begreep ik van diverse grote handelaren op InterClassics!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Waarde GTV

Bericht door Enrico »

Mooi zo.. Dat betekent dat ik de hele handel Alfa's lekker in mijn bezit hou.. :mrgreen:
Verkopen heeft nu toch geen zin, eerst moeten maar weer eens de belasting perikelen wegebben en de economie een beetje aantrekken..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Waarde GTV

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi om te lezen idd, ik vraag mij wel af hoe ze aan die bedragen komen.
Ik ben de laatste die gaat zeggen dat ze het niet waard zijn maar op basis waarvan trekken ze die conclusies.

Dat de mooie volledig originele exemplaren uiteindelijk waardevast zullen zijn op redelijk prijsniveau ben ik van overtuigd.
Probleem voor nu is (vooral in dit kikkerlandje) de vraagprijs ervoor te krijgen.

Gek toch eigenlijk als je ziet (zoals ik eerder al eens aangaf) wat nieuwe onderdelen kosten en dat ze nog mondjesmaat verkrijgbaar zijn.
En een goede restauratie behoorlijk wat geld kost.

En wat zeggen ze over de sedanmodellen, ben ik ook wel benieuwd naar.
In mijn ogen ook een echte klassieker met carrosserielijnen die alleen maar mooier worden in jaren gezien. :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Waarde GTV

Bericht door Enrico »

En wat zeggen ze over de sedanmodellen, ben ik ook wel benieuwd naar.
In mijn ogen ook een echte klassieker met carrosserielijnen die alleen maar mooier worden in jaren gezien
Mee eens , ook (nog) een echte Alfa..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Waarde GTV

Bericht door modellisimo »

In dit blad staan iedere maand de prijzen van diverse klassiekers. Het zijn prijzen die van handelaren, veilingen, particuliere verkopen en van merkenclubs komen. De prijs die ik schreef was voor de auto met de noemer "geplegt". Dit houd in een moderne auto van ongeveer 3 jaar oud met goed onderhoud. Een GTV 6 met de noemer "massig" is volgens hun 3700 en een oude GTV 3500 euro waard. Een Alfetta Berlina staat niet in hun lijst. Het is alleen een waarde stijging die volgens mij bij handelaren te zoeken is. Ik zie hier op het forum dat de mensen die een GTV voor een redelijke prijs willen verkopen al moeite hebben om de auto kwijt te raken. In de waarde zie ik alleen maar een stijgende interesse en meer niet.
Alfa Giulietta
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Waarde GTV

Bericht door AlfettaOwner »

Duidelijk, gek alleen dat de sedan niet vermeld staat / genoemd wordt. :smile:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie