Waarde bepaling GTV

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jmwitbreuk
Novizio
Novizio
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2014, 19:37
Locatie: Doorn

Waarde bepaling GTV

Bericht door jmwitbreuk »

Bij de aanschaf van mijn GTV6 toch even gekeken op deze site.....is deze bekend bij jullie?

https://www.hagerty.com/valuationtools/ ... icleSearch" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit in lijn der verwachting? Volgens mij klopt het aardig met wat in Eurpa wordt aangeboden.
Jan Martin Witbreuk
Alfa Romeo Alfetta GT Veloce 2000 (prima serie) - 1979
Alfa Romeo GTV6 - 1984
Alfa Romeo 75 3.0v6 - 1989
Alfa Romeo 164 3.0v6 - 1992
Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (type 4) - 1993
Alfa Romeo 166 2.5v6 - 2000

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Carbo »

Ken de site!

Voor NL denk ik dat dit een utopie is. De markt voor bijna iedere Alfa ligt toch met name bij onze oosterburen, de VS en Italie.
De markt in Nederland voor Alfa's is tragisch als je het mij vraagt, en dat heeft niets met de economische situatie te maken. Maar met de NL koopmanschaps mentaliteit, moet allemaal erg goedkoop zijn, mag niets kosten en moet niet gerestaureerd zijn :--:

Grappig is wel dat ik veel GTV6'en ben tegengekomen maar nog niet 1 die het predikaat concours, A1 van mij zou krijgen!

Het is het allemaal net niet (origineel) en daardoor moeilijk verkoopbaar!
Maar let op mijn woorden een concours GTV6 wordt erg, erg zeldzaam........ ben alleen nog nooit een ongerestaureerde tegengekomen omdat ook dit een utopie is. Iedere puntlasnaad verbergt roest...... believe me! zelfs auto's met nauwelijks km's zijn als je ze in detail gaat bekijken niet roestvrij!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Fetta »

Carbo schreef: De markt in Nederland voor Alfa's is tragisch als je het mij vraagt, en dat heeft niets met de economische situatie te maken. Maar met de NL koopmanschaps mentaliteit, moet allemaal erg goedkoop zijn, mag niets kosten en moet niet gerestaureerd zijn :--:
eusa_clap.gif

Zum kotzen is het in Nederland.
En niet alleen auto's, alle mooie dingen moeten voor niks te krijgen zijn.

Daarom lopen winkels zoals Action e.d ook zo goed: je koopt prul, het kost geen drol, je hebt werkelijk niets, maar je hebt het wel!

Ik zie het ook in mijn dagelijkse job: ik werk met klanten in zowel Frankrijk, België alsook ons fijne landje. Je kan wel raden waar het géén prettig zakendoen is.....

Petje af voor vaklieden die kwaliteit leveren en dit ook betaald krijgen.
En dan maar afvragen waarom de Nederlandse jeugd niet meer kiest voor een eerlijk, mooi vak.
F*ck de Nederlandse mentaliteit.

Zolang er een fanschare voor onze GTV6/Alfetta's blijft bestaan zal het een ons-kent-ons gebeuren blijven. En dat is maar goed ook.
Soms wordt er een alfist wakker, die eindelijk ziet dat de 116-serie óók de moeite waard is.

Blij om te zien dat er weer iemand het licht heeft gezien.
Welkom en veel plezier met the most underrated alfa ever.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Melvivio »

Ben het helemaal met het bovenstaande eens.

Afgezien van de Nederlandse mentaliteit, (wat 9vd10 keer de leiding is die de duimschroeven aandraaien) zou ook ik (die een auto heeft samengesteld uit weet ik hoeveel modellen) eens graag een ram originele, correcte auto willen zien / rijden.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
jmwitbreuk
Novizio
Novizio
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2014, 19:37
Locatie: Doorn

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door jmwitbreuk »

Afhankelijk van de staat van de GTV6 schommelen de prijzen tussen de €4000 en €8000 op hagerty.com. Dat lijkt mij toch wel een realistisch waarde binnen Europa? Afgaand op jullie reacties ligt dat in Nederland dus lager?

De gebruikte hagerty.com definities zijn lastig in mijn beleving. Ik schat mijn eigen auto in op niveau 2 maar het blijft koffiedik kijken. In mijn beleving zou een GTV veel meer waard moeten zijn.....maar heel veel auto voor weinig geld heeft ook zo zijn voordelen :cool:
Jan Martin Witbreuk
Alfa Romeo Alfetta GT Veloce 2000 (prima serie) - 1979
Alfa Romeo GTV6 - 1984
Alfa Romeo 75 3.0v6 - 1989
Alfa Romeo 164 3.0v6 - 1992
Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (type 4) - 1993
Alfa Romeo 166 2.5v6 - 2000

GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door GTV42.0 »

Persoonlijk vind ik dat een zeer goede GTV6 echt wel boven de 10duizend mag kosten, maar die markt is er wel, maar klein.

Peter GTV6 zijne zou wel eens de beste en orgineelste GTV6 kunnen zijn in Nederland en misschien wel daarbuiten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door GTV42.0 »

Zojuist een bericht gehad van een GTV6 eigenaar die net klaar is met de restauratie van zijn GTV6 en deze is vastgesteld op 25.000euro.
Taxateur wou hem wel op 40.000euro zetten, maar dat zou niet rieëel zijn voor de verzekering. Deze melde dat de waarde blijft stijgen
gezien de vraag uit de markt voor erg goede GTV6en.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door GTV42.0 »

Afgelopen jaar zijn voor mij een paar bekende GTV6en ook over de 22.000euro getaxeerd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door kareltjeknetter »

ik vind de mark sowieso vreemd, een 75v6 doet het doorgaans beter als een gtv6.........
hier in nld lopen voornamelijk bandentrappers rond die bij voorkeur de handel lopen af te zeiken met hun "expertise" zonder uberhaupt in de markt te zijn.....
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Fetta »

kareltjeknetter schreef:ik vind de mark sowieso vreemd, een 75v6 doet het doorgaans beter als een gtv6.........
hier in nld lopen voornamelijk bandentrappers rond die bij voorkeur de handel lopen af te zeiken met hun "expertise" zonder uberhaupt in de markt te zijn.....
Psies.
Een hoop gelul, meer niet.

Wil je verkopen: zet de wagen in consignatie of adverteer enkel op buitenlandse sites.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door AlfettaOwner »

Zou dat niet te maken hebben met een voorliefde voor een specifiek model?
Ikzelf ben helemaal weg van een 75, ik zou zo niet weten wat mijn keuze zou als ze beide naast elkaar staan.
Een 75 lijkt wat meer een all-rounder en een GTV meer een mooi weer alfa.

Blijft moeilijk keuzes maken :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Fetta »

Het blijft wat Karel zegt: je krijgt hier nagenoeg geen kans door alle zgn "kenners". Afzeiken die hap, dat is de tendens. :kotssmiley:

Het probleem is dat veel kopers een wagen willen van 10K, en maar 5K te besteden hebben.

De Alfetta van bij Ruyl precies hetzelfde: ik persoonlijk vind het teveel geld. De uiteindelijke koper blijkbaar niet. En gelijk heeft zij/hij ook nog. Een prachtwagen in een staat waarvan je vermoedelijk niet snel een 2e zal vinden. maar omdat ík het teveel geld vind ga ik toch ook niet dat ding afzeiken vanwege de vraagprijs???

En dat is wat er gebeurd in den Lande.
Laatst gewijzigd door Fetta op 12 jan 2015, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Fetta »

dubbele post, scusi :blue_lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door AlfettaOwner »

Fetta schreef:Het blijft wat Karel zegt: je krijgt hier nagenoeg geen kans door alle zgn "kenners". Afzeiken die hap, dat is de tendens. :kotssmiley:

Het probleem is dat veel kopers een wagen willen van 10K, en maar 5K te besteden hebben.

De Alfetta van bij Ruyl precies hetzelfde: ik persoonlijk vind het teveel geld. De uiteindelijke koper blijkbaar niet. En gelijk heeft zij/hij ook nog. Een prachtwagen in een staat waarvan je vermoedelijk niet snel een 2e zal vinden. maar omdat ík het teveel geld vind ga ik toch ook niet dat ding afzeiken vanwege de vraagprijs???

En dat is wat er gebeurd in den Lande.


Heela begrijp mij niet verkeerd....daar ben ik het helemaal mee eens.die tendens zie je niet alleen bij "onze fetta's" maar bij alles wat verhandeld wordt via internet......zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk....dat is de tendens helaas.

Je gaat al laag zitten met je vraagprijs en dan nog bieden ze de helft.. :moon:

Ik reageerde eerder op het verhaal 75V6 versus GTV6. :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Fetta »

Was geen slechte reactie naar jou toe, in tegendeel!

Ik denk dat we hier op het forum nagenoeg allemaal op dezelfde golflengte zitten qua gedachten.

:thumbs:

(ps: heb nog altijd jeuk....)
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door AlfettaOwner »

wassen... :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Fetta »

waarmee...met alfetta-zeep ofwat?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door gtv1981 »

tja wat zou mijn gtv6 waard zijn :?:
ik weet alleen de waarde die ik betaald heb en wat ik erin gestoken heb
zo kom ik snel boven de 4000€ uit en dan is er nog geen enkel werkuur gerekend
en een waarde geven aan iets dat je niet kwijt wil is niet gemakkelijk

het zijn eigenlijk dingen waar ik nog niet aan denk
nu wil ik gewoon genieten en :driving: van de gtv6

ik zal er pas aan denken wanneer ik voor de keuze kom een gtv6 of ......
en eens een keuze gemaakt wil je er zo snel mogelijk werk van maken en snel verkopen is meestal zaken in prijs :cry:

zo ben ik al een paar keer benadert om mijn bens te verkopen en boden zelfs eens 5000€ en zie toen nee :--: (had toen nog geen gtv6)maar als ik kijk op MP zijn er al in degelijke staat vanaf 2000€

maar als je een wagen verkoopt om winst uit te halen denk ik dat je je geld beter in iets anders investeert (is mijn gedacht natuurlijk)
gr sven
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door AlfettaOwner »

Fetta schreef:waarmee...met alfetta-zeep ofwat?

En heel spontaan...ontstaat een nieuwe productlijn..van zeep tot kleding en parfum :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Waarde bepaling GTV

Bericht door Melvivio »

GTV42.0 schreef:Taxateur melde dat de waarde blijft stijgen gezien de vraag uit de markt voor erg goede GTV6en.
De bron voor de vraag uit de markt zou ik wel eens willen weten.

Verder, dat de taxatie waarde hoog ligt voor een keurige gerestaureerde auto (afgezien van merk/model) lijkt me logisch. Het is immers een geschat bedrag waarmee je bij totaal verlies weer zo'n zelfde auto zou kunnen krijgen in zelfde staat. Een reden dat een taxatie-bedrag hoger uit kan komen door vraag uit de markt is als het aanbod duur is, er weinig van zijn of kwalitatief slecht in vergelijking met de getaxeerde auto. Iets wat wel zo is met Alfetta's in het algemeen, dus de hogere taxatie waardes zijn verklaarbaar. Dus Sven, je uren tellen weldegelijk gezien bij total-loss door niet schuld en goede verzekering er uit gegaan moet worden van een vervanger in van zelfde kwaliteit. Als dit betekend dat een bedrijf uren bezig is om een andere auto op dit niveau te krijgen moeten de uren gerekend worden.

Verkoopwaarde daarintegen.... Autoscout Alfetta prijzen in Europa vind ik realistisch beeld geven, met de duurste Gtv6'en ergens rond de 15-18d€ vraagprijs. Verkoop altijd iets daaronder.

Het marktaanbod op het MECC gaf de tendens aan. Heb daar een aantal bekende auto's gezien, en weet dat deze worden ingekocht voor 30d€ en schaamteloos te koop gezet voor 80d€. Een slim iemand denkt een koopje te scoren door 50d€ te bieden en is blij dat die hem zo ver onder de vraagprijs heeft kunnen kopen. Dealer lacht ook met 20d€ winst.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie