Borgen v bak

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
dick
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 feb 2009, 21:03

Re: Borgen v bak

Bericht door dick »

hoe stel je de paddenstoelbout nou af . In Haynes werkplaats handboek of op de online 75 info Manuel kom je hierover niets tegen.
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: Borgen v bak

Bericht door diedjee »

dick schreef:hoe stel je de paddenstoelbout nou af . In Haynes werkplaats handboek of op de online 75 info Manuel kom je hierover niets tegen.
Klopt staat ook nergens duidelijk. Kwam het ding zelf ook "spontaan" tegen tijdens sleutelen.
Het makkelijkst zou zijn van binnen uit (onder de achterbank) maar ik ben wel eens paddestoelen tegengekomen met sleufgat voor schroevendraaier aan de bovenkant van draadeind.
Maar een gaatje in om hem van binnenuit af te stellen ben ik nog niet tegen gekomen.
Dus hele soepele lange vingers en een beetje verbogen en of verlengde sleutel 13....... :wink:
Afstellen is wel de moeite waard. Beter voor je baksteunen en cardanasrubbbers.

Gr
DJ
dick
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 feb 2009, 21:03

Re: Borgen v bak

Bericht door dick »

Ik heb een 1600 4deurs uit 1977 de paddestoelbout heeft een schroevendraaier bout e als ik deze helemaal tegen de bak wil draaien kom ik schroefdraad tekort.
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: Borgen v bak

Bericht door diedjee »

Heb ik geen verklaring voor.
Ik ken de paddestoelbout van m'n 75's.
Mijn gtv heb ik nog zo ver uit elkaar gehad dat ik baksteunen of paddestoelbout ben tegen gekomen.
Misschien in de loop der jaren iets veranderd aan ontwerp?
Naar mijn idee zo het de moeite lonen on de boel aan te passen zodat hem strakker aan kan draaien.
Maar zoals al vermeld. De prijs is wel kans op meer transmissie bijgeluiden in de auto.
Je wint wat je verliest wat.

Gr
DJ
Plaats reactie