gtv 2000

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

2.1 Nord: check

Maar serieus, heb je een voorkeur voor een bepaald programmeerbaar MMS?
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Marco schreef:2.1 Nord: check

Maar serieus, heb je een voorkeur voor een bepaald programmeerbaar MMS?
Ik kan een paar mensen die een volvo turbo probleemloos op een DTA systeem aan het draaien hebben.
Zowiezo iets waar je flink wat waardes eenvoudig kan checken.
Ik moet nog eens snuffelen bij die dikke delta's :wink:
PS de link werkt niet :?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

GTV schreef:PS de link werkt niet :?
Is ook niet bedoeld als link, maar een verwijzing naar de motor uit mijn rode Alfetta :wink:.

DTA (S60pro) staat naast GoTech en KMS ook nog op mijn lijstje. Een voordeel van DTA kan zijn dat zij bij wijze van spreken hier om de hoek zitten.

De S60 is +/- € 1.340 incl. BTW. Dit staat dan wel weer in schril contrast met het aanbod van Group 2 voor het GoTech systeem. Iets meer als de helft goedkoper en voorzien van een op maat gemaakte kabelboom.
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Marco schreef:
GTV schreef:PS de link werkt niet :?
Is ook niet bedoeld als link, maar een verwijzing naar de motor uit mijn rode Alfetta :wink:.

DTA (S60pro) staat naast GoTech en KMS ook nog op mijn lijstje. Een voordeel van DTA kan zijn dat zij bij wijze van spreken hier om de hoek zitten.

De S60 is +/- € 1.340 incl. BTW. Dit staat dan wel weer in schril contrast met het aanbod van Group 2 voor het GoTech systeem. Iets meer als de helft goedkoper en voorzien van een op maat gemaakte kabelboom.
:oops: sorry ik dacht dat het en link was :oops:
Hoe zijn jou ervaringen met dit blok, heb je ook circuitervaring (duurzaamheid) :?

En idd liever wat meer betalen en kortbij, want je hebt het echt niet in 1keer perfect aan het draaien vaak loopt wel eens wat in de soep :cry:
En het liefst met originele delen werken(alweer een probleem minder :lol: )
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

ik wil gewoon een betrouwbaar blok maken voor wat circuitdagen
Als de ring tot de circuits gaat behoren dan lees dit eens op scarb

Ik ben er goed ziek van .......

Wat 2.1 betreft heb met serieuze bouwers gesproken en het gaat echter dan moet er heel veel gebeuren, de bus wand wordt toch wel heel erg dun.. 2050cc 85mm ipv 86mm ziugers lijkt een beter alternatief.
Maar een goede ts heeft ook genoeg punch. Goede kop, nokkenassen, hc zuigers en een aangepast/vrij programmeerbaar MMS moet voor een leuk blok kunnen zorgen. Echter ook hier geen eigen duurzame circuit ervaringen....
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Vroeger in de squadra bianca reden er veel met deze setup het is zowiezo geen 2.1 L.
Het is ook geen pre om dit te bouwen, maar meer CC's is ook meer koppel onderin en net daar is een TS zo sloom.
En het kopverhaal komt wel in orde, alleen nokkenassen zal moeilijk worden om daar een goed weg/race alternatief in te vinden.

Tja dat van de ring daar is al jaren spraken van.
Ik ben geen favoriet hoe dat systeem van rijden inelkaar hangt, alles doorelkaar vooral motoren moet je apart houden.
Als veel dikke auto's rondrijden ben je meer met de spiegels bezig dan met je rondtjes.
En om door de week overdag te gaan, die luxe heb ik helaas niet :cry:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Het circuitgebruik van mijn 2.1 is beperkt, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Waar ik wel voor kan instaan is de betrouwbaarheid. Het blok is netjes opgebouwd met Cosworth HC zuigers, scherpere nokkenassen, etc. Het meest serieuze werk dateert alweer uit +/- 1998. Toen is de motor rondom voorzien van nieuwe pakkingen.

Als je al een nadeel zou moeten benoemen dan is het het redelijk forse benzineverbruik in combinatie met 98 gelood. De tank zou ook wel wat meer inhoud mogen hebben :wink:.

Als ik het TS-gepiel af heb (ooit), dan wil ik de 2.1 eens uitgebreider inspecteren. Idee: indien nodig frisse nokkenassen, ITB's en een programmeerbaar MMS naast de andere noodzakelijke aanpassingen.

Wellicht eens een apart topic starten??
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Vandaag is hij weer gekeurd voor een jaartje :razz:
Ook nog een uur moeten wachten want er kwam nog een steekproef op :shock: :shock: gelukkig met glans geslaagd :mrgreen:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Marco schreef:Het circuitgebruik van mijn 2.1 is beperkt, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Waar ik wel voor kan instaan is de betrouwbaarheid. Het blok is netjes opgebouwd met Cosworth HC zuigers, scherpere nokkenassen, etc. Het meest serieuze werk dateert alweer uit +/- 1998. Toen is de motor rondom voorzien van nieuwe pakkingen.

Als je al een nadeel zou moeten benoemen dan is het het redelijk forse benzineverbruik in combinatie met 98 gelood. De tank zou ook wel wat meer inhoud mogen hebben :wink:.

Als ik het TS-gepiel af heb (ooit), dan wil ik de 2.1 eens uitgebreider inspecteren. Idee: indien nodig frisse nokkenassen, ITB's en een programmeerbaar MMS naast de andere noodzakelijke aanpassingen.

Wellicht eens een apart topic starten??
Oke bedankt voor de info.
Was het verschil goed te merken?(2.0/2.1) :?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Dit is iemand die ook wel eens op dit forum rondzwerft, weet niet waar hij woont, maar wellicht een motorkappie dichter in de buurt:

scarbforum
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:Dit is iemand die ook wel eens op dit forum rondzwerft, weet niet waar hij woont, maar wellicht een motorkappie dichter in de buurt:

scarbforum
Thanks :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Tja, korter bij kán bijna niet:

kantenklaarkleppie
:cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:Tja, korter bij kán bijna niet:

kantenklaarkleppie
:cool:
Thanks :wink:
Ik heb hem een mail gestuurd.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hehehe das idd om de hoek....kan het project beginnen :twisted:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Vandaag de motorkap opgehaald :grin:
Een dezer dagen gaat de flex erin :shock: :lol:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Weer eens sinds zeer lange tijd wat geklust :oops:
Ik was vanaf het begin al bezig om een fohn op een TS te schroeven maar door chronisch tijdgebrek bleef alles liggen :cry:
Hier een paar plaatjes van het begin, als ik ff tijd heb van de week beginnen aan het spruitstuk :?
Afbeelding
Afbeelding
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Oei lang geleden idd, leuk het topic weer nieuw leven in te blazen.
Ergens nog wat vrije tijd gevonden om te hobbien :cool: :wink:

Ziet er goed uit Roy, zijn dat nieuwe kleppen?
Neem aan dat je hele blok opnieuw opbouwt.

Maar TS en turbo gaat dat samen ?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

AlfettaOwner schreef:Maar TS en turbo gaat dat samen ?
Zonder meer! Kijk bijv. naar de motor die Buddy van de Wereld in zijn auto gelepeld heeft. Dit een combinatie met een systeem van KMS.
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

En deze niet te vergeten:

Afbeelding

Kost wat, maar dan heb je ook wat :wink:.

Voor een bouwverslag (min of meer): KLIK
Plaats reactie