gtv 2000
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Ik kan een paar mensen die een volvo turbo probleemloos op een DTA systeem aan het draaien hebben.Marco schreef:2.1 Nord: check
Maar serieus, heb je een voorkeur voor een bepaald programmeerbaar MMS?
Zowiezo iets waar je flink wat waardes eenvoudig kan checken.
Ik moet nog eens snuffelen bij die dikke delta's
PS de link werkt niet
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Is ook niet bedoeld als link, maar een verwijzing naar de motor uit mijn rode Alfetta .GTV schreef:PS de link werkt niet
DTA (S60pro) staat naast GoTech en KMS ook nog op mijn lijstje. Een voordeel van DTA kan zijn dat zij bij wijze van spreken hier om de hoek zitten.
De S60 is +/- € 1.340 incl. BTW. Dit staat dan wel weer in schril contrast met het aanbod van Group 2 voor het GoTech systeem. Iets meer als de helft goedkoper en voorzien van een op maat gemaakte kabelboom.
Alfetta TS con extra accessori
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
sorry ik dacht dat het en link wasMarco schreef:Is ook niet bedoeld als link, maar een verwijzing naar de motor uit mijn rode Alfetta .GTV schreef:PS de link werkt niet
DTA (S60pro) staat naast GoTech en KMS ook nog op mijn lijstje. Een voordeel van DTA kan zijn dat zij bij wijze van spreken hier om de hoek zitten.
De S60 is +/- € 1.340 incl. BTW. Dit staat dan wel weer in schril contrast met het aanbod van Group 2 voor het GoTech systeem. Iets meer als de helft goedkoper en voorzien van een op maat gemaakte kabelboom.
Hoe zijn jou ervaringen met dit blok, heb je ook circuitervaring (duurzaamheid)
En idd liever wat meer betalen en kortbij, want je hebt het echt niet in 1keer perfect aan het draaien vaak loopt wel eens wat in de soep
En het liefst met originele delen werken(alweer een probleem minder )
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Als de ring tot de circuits gaat behoren dan lees dit eens op scarbik wil gewoon een betrouwbaar blok maken voor wat circuitdagen
Ik ben er goed ziek van .......
Wat 2.1 betreft heb met serieuze bouwers gesproken en het gaat echter dan moet er heel veel gebeuren, de bus wand wordt toch wel heel erg dun.. 2050cc 85mm ipv 86mm ziugers lijkt een beter alternatief.
Maar een goede ts heeft ook genoeg punch. Goede kop, nokkenassen, hc zuigers en een aangepast/vrij programmeerbaar MMS moet voor een leuk blok kunnen zorgen. Echter ook hier geen eigen duurzame circuit ervaringen....
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Vroeger in de squadra bianca reden er veel met deze setup het is zowiezo geen 2.1 L.
Het is ook geen pre om dit te bouwen, maar meer CC's is ook meer koppel onderin en net daar is een TS zo sloom.
En het kopverhaal komt wel in orde, alleen nokkenassen zal moeilijk worden om daar een goed weg/race alternatief in te vinden.
Tja dat van de ring daar is al jaren spraken van.
Ik ben geen favoriet hoe dat systeem van rijden inelkaar hangt, alles doorelkaar vooral motoren moet je apart houden.
Als veel dikke auto's rondrijden ben je meer met de spiegels bezig dan met je rondtjes.
En om door de week overdag te gaan, die luxe heb ik helaas niet
Het is ook geen pre om dit te bouwen, maar meer CC's is ook meer koppel onderin en net daar is een TS zo sloom.
En het kopverhaal komt wel in orde, alleen nokkenassen zal moeilijk worden om daar een goed weg/race alternatief in te vinden.
Tja dat van de ring daar is al jaren spraken van.
Ik ben geen favoriet hoe dat systeem van rijden inelkaar hangt, alles doorelkaar vooral motoren moet je apart houden.
Als veel dikke auto's rondrijden ben je meer met de spiegels bezig dan met je rondtjes.
En om door de week overdag te gaan, die luxe heb ik helaas niet
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Het circuitgebruik van mijn 2.1 is beperkt, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Waar ik wel voor kan instaan is de betrouwbaarheid. Het blok is netjes opgebouwd met Cosworth HC zuigers, scherpere nokkenassen, etc. Het meest serieuze werk dateert alweer uit +/- 1998. Toen is de motor rondom voorzien van nieuwe pakkingen.
Als je al een nadeel zou moeten benoemen dan is het het redelijk forse benzineverbruik in combinatie met 98 gelood. De tank zou ook wel wat meer inhoud mogen hebben .
Als ik het TS-gepiel af heb (ooit), dan wil ik de 2.1 eens uitgebreider inspecteren. Idee: indien nodig frisse nokkenassen, ITB's en een programmeerbaar MMS naast de andere noodzakelijke aanpassingen.
Wellicht eens een apart topic starten??
Als je al een nadeel zou moeten benoemen dan is het het redelijk forse benzineverbruik in combinatie met 98 gelood. De tank zou ook wel wat meer inhoud mogen hebben .
Als ik het TS-gepiel af heb (ooit), dan wil ik de 2.1 eens uitgebreider inspecteren. Idee: indien nodig frisse nokkenassen, ITB's en een programmeerbaar MMS naast de andere noodzakelijke aanpassingen.
Wellicht eens een apart topic starten??
Alfetta TS con extra accessori
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Oke bedankt voor de info.Marco schreef:Het circuitgebruik van mijn 2.1 is beperkt, dus daar kan ik geen oordeel over geven. Waar ik wel voor kan instaan is de betrouwbaarheid. Het blok is netjes opgebouwd met Cosworth HC zuigers, scherpere nokkenassen, etc. Het meest serieuze werk dateert alweer uit +/- 1998. Toen is de motor rondom voorzien van nieuwe pakkingen.
Als je al een nadeel zou moeten benoemen dan is het het redelijk forse benzineverbruik in combinatie met 98 gelood. De tank zou ook wel wat meer inhoud mogen hebben .
Als ik het TS-gepiel af heb (ooit), dan wil ik de 2.1 eens uitgebreider inspecteren. Idee: indien nodig frisse nokkenassen, ITB's en een programmeerbaar MMS naast de andere noodzakelijke aanpassingen.
Wellicht eens een apart topic starten??
Was het verschil goed te merken?(2.0/2.1)
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Dit is iemand die ook wel eens op dit forum rondzwerft, weet niet waar hij woont, maar wellicht een motorkappie dichter in de buurt:
scarbforum
scarbforum
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
ThanksFetta schreef:Dit is iemand die ook wel eens op dit forum rondzwerft, weet niet waar hij woont, maar wellicht een motorkappie dichter in de buurt:
scarbforum
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Weer eens sinds zeer lange tijd wat geklust
Ik was vanaf het begin al bezig om een fohn op een TS te schroeven maar door chronisch tijdgebrek bleef alles liggen
Hier een paar plaatjes van het begin, als ik ff tijd heb van de week beginnen aan het spruitstuk
Ik was vanaf het begin al bezig om een fohn op een TS te schroeven maar door chronisch tijdgebrek bleef alles liggen
Hier een paar plaatjes van het begin, als ik ff tijd heb van de week beginnen aan het spruitstuk
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Oei lang geleden idd, leuk het topic weer nieuw leven in te blazen.
Ergens nog wat vrije tijd gevonden om te hobbien
Ziet er goed uit Roy, zijn dat nieuwe kleppen?
Neem aan dat je hele blok opnieuw opbouwt.
Maar TS en turbo gaat dat samen ?
Ergens nog wat vrije tijd gevonden om te hobbien
Ziet er goed uit Roy, zijn dat nieuwe kleppen?
Neem aan dat je hele blok opnieuw opbouwt.
Maar TS en turbo gaat dat samen ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super