vastlopende remmen
- jasparon
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
- Locatie: Valkenburg
vastlopende remmen
bij mijn ex-alfetta heb ik veel last gehad van vastlopende remmen achter. na veel zoeken en geld uitgeven bleek het uiteindelijk de remslangen te zijn. ....
ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben. Ik heb dit probleem ook bij de dealer uitgelegd. Zij hebben mij belazerd en enkel de schijven vervangen maar niet het probleem opgelost. Met nog wat andere tegenvallers heb ik toen besloten om deze auto te verkopen.
tip: zoek echte vakmensen en liefhebbers als je een probleem hebt.....
ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben. Ik heb dit probleem ook bij de dealer uitgelegd. Zij hebben mij belazerd en enkel de schijven vervangen maar niet het probleem opgelost. Met nog wat andere tegenvallers heb ik toen besloten om deze auto te verkopen.
tip: zoek echte vakmensen en liefhebbers als je een probleem hebt.....
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1236
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Wiekevorst - Belgio
Jasparon , niet dat ik lastig wil doen hoor maar wat was er dan juist mis met die remslangen ?
Voor zover ik weet loopt er een metalen remleiding van voor tot achter en gaat deze net boven het differentieel over in een flexibele remslang om vervolgens via een T-stuk terug over te gaan in 2 metalen remleidingen die naar de remklauwen gaan .
Voor zover ik weet loopt er een metalen remleiding van voor tot achter en gaat deze net boven het differentieel over in een flexibele remslang om vervolgens via een T-stuk terug over te gaan in 2 metalen remleidingen die naar de remklauwen gaan .
- jasparon
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:20
- Locatie: Valkenburg
het was die flexibele remslang, van binnen verteerd, olie heen gaat goed, terug slecht waardoor de remmen blijven aanlopens of slepen. effect is nog groter bij warme schijven, was een klein probleem wat veel geld heeft gekost.GTVke schreef:Jasparon , niet dat ik lastig wil doen hoor maar wat was er dan juist mis met die remslangen ?
Voor zover ik weet loopt er een metalen remleiding van voor tot achter en gaat deze net boven het differentieel over in een flexibele remslang om vervolgens via een T-stuk terug over te gaan in 2 metalen remleidingen die naar de remklauwen gaan .
zoiets als een trechter (overdreven dan)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Da's een bekend probleem en eigenlijk schandalig dat een garagist daar niet direct adekwaat op reageert. :x
Het komt er simpelweg opneer dat je met je voet/ de remcilinder makkelijk voldoende druk op kunt bouwen om die vloeistof door dat (verstopte) slangetje te persen, maar de terugduwende kracht van de blokken/ klauwen onvoldoende is om de remvloeistof weer een beeje terug te duwen. Daardoor staat er constant druk op de zuiger en worden de blokken dus constant tegen de schijven gedrukt. Met als vervolgschade: remschijven krom en alle rubbers in de klauw gesmolten/ verbrandt!
Kortom bij de geringste twijfel/ vermoeden van aanlopende remmen: remslang vernieuwen! :o
Dit geldt natuurlijk voor alle remmen!
Het komt er simpelweg opneer dat je met je voet/ de remcilinder makkelijk voldoende druk op kunt bouwen om die vloeistof door dat (verstopte) slangetje te persen, maar de terugduwende kracht van de blokken/ klauwen onvoldoende is om de remvloeistof weer een beeje terug te duwen. Daardoor staat er constant druk op de zuiger en worden de blokken dus constant tegen de schijven gedrukt. Met als vervolgschade: remschijven krom en alle rubbers in de klauw gesmolten/ verbrandt!

Dit geldt natuurlijk voor alle remmen!

Klopt, heb ook een tijd lopen klungelen met vastlopende remmen. Na een tip van Alessandro inderdaad de 3 slangen vernieuwd. Daarna geen last meer van gehad. Heb na vervangen van alle remblokken wel nog af en toe last van een schavend geluid bij hard remmen, het remoppervlak is bij de nieuwe blokken achter groter geworden, daardoor moeten de schijven nog wat inlopen/gelijkmatig slijten denk ik.
Aangezien mijn vrouw vooral in de GT rijd en weinig km's maakt zal dat nog wel even duren... Als iemand nog een tip heeft?
Aangezien mijn vrouw vooral in de GT rijd en weinig km's maakt zal dat nog wel even duren... Als iemand nog een tip heeft?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Welkom hier :D ,GT_fan schreef:Klopt, heb ook een tijd lopen klungelen met vastlopende remmen. Na een tip van Alessandro inderdaad de 3 slangen vernieuwd. Daarna geen last meer van gehad. Heb na vervangen van alle remblokken wel nog af en toe last van een schavend geluid bij hard remmen, het remoppervlak is bij de nieuwe blokken achter groter geworden, daardoor moeten de schijven nog wat inlopen/gelijkmatig slijten denk ik.
Aangezien mijn vrouw vooral in de GT rijd en weinig km's maakt zal dat nog wel even duren... Als iemand nog een tip heeft?
Heel vaak zijn de schijven verder versleten dan dat nieuwe remblokken dat toelaten. Een optie zou kunnen zijn de randen van de schijven af te bramen zodat het de vlakheid van de schijven weer 100% is.
Daarnaast eerst de handrem afstellen.
Vervolgens de blokken achter afstellen mbv voelermat op 0,8 mm.
Flink aantal km rijden en weder controleren op juiste instelling!
Correct me if i am wrong

- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
Hmm.....handige tip.
Zelfs ik zit momenteel te kloten met de achterste remmen, zitten ook om de haverklap vast.
Dus zullen hoogstwaarschijnlijk ook wel de slangen zijn.
Zelfs ik zit momenteel te kloten met de achterste remmen, zitten ook om de haverklap vast.
Dus zullen hoogstwaarschijnlijk ook wel de slangen zijn.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Een andere top tip is dat je de remmen minstens 1 keer per jaar los moet halen om problemen voor te zijn. Remblokjes eruit. Kopervetten en dan weer monteren. Achter is dit zeer noodzakelijk. En iedere 2 jaar je remvloeistof vervangen.
Voor het monteren van nieuwe remschijven zet ik de niet door remblokjes aangeraakte delen in de hammerite. Niet voor circuitgebruik, maar bij normaal gebruik blijven ze langer roestvrij.
Voor het monteren van nieuwe remschijven zet ik de niet door remblokjes aangeraakte delen in de hammerite. Niet voor circuitgebruik, maar bij normaal gebruik blijven ze langer roestvrij.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Ik zie deze post nu pas, toch nog een reactie:
Flexibele (rubber) remslangen moeten na ca. 10 jaar preventief vervangen worden om bovenstaande problemen te voorkomen, dit geldt voor ieder merk auto en slang, is zelfs bij vele merken uitdrukkelijk voorgeschreven.
Niet voor niets staat er VERPLICHT in Europa op iedere flexibele remslang, origineel of aftermarket, een productie datum....!!
(Met de montage van staalomvlochten teflon slangen vervalt het periodiek vervangen overigens).
Op www.hbase.nl vindt je nog steeds kwalitatief goede remslangen voor de GTV(6).
Flexibele (rubber) remslangen moeten na ca. 10 jaar preventief vervangen worden om bovenstaande problemen te voorkomen, dit geldt voor ieder merk auto en slang, is zelfs bij vele merken uitdrukkelijk voorgeschreven.
Niet voor niets staat er VERPLICHT in Europa op iedere flexibele remslang, origineel of aftermarket, een productie datum....!!
(Met de montage van staalomvlochten teflon slangen vervalt het periodiek vervangen overigens).
Op www.hbase.nl vindt je nog steeds kwalitatief goede remslangen voor de GTV(6).
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Nooit met je GT(V) naar den dealer. Ben daar ooit eens met m'n eerste GTV geweest voor een niet sluitend deurslot (wist ik veel toen).
2,5 uur geklooid door monteur, 0 resultaat.
UIteindelijk zelf uitgebouwd, schoongemaakt en 1 dag in de motorolie gelegd om te laten weken. Probleem opgelost.
Vraag ook eens een willekeurige dealer om het afstellen van je carb's, kan je lachen....
Voor diegene non-zelf-sleutelaars die een goed adres zoeken in de omgeving van Z-Limburg, en dan bedoel ik een écht goed adres met een liefhebber aan de sleutels, even een PB'tje.
En dat van die achterremmen preventief elk jaar losgooien: gouden tip, doe ik ook al jaren. Kleine moeite, groot plezier.
2,5 uur geklooid door monteur, 0 resultaat.
UIteindelijk zelf uitgebouwd, schoongemaakt en 1 dag in de motorolie gelegd om te laten weken. Probleem opgelost.
Vraag ook eens een willekeurige dealer om het afstellen van je carb's, kan je lachen....

Voor diegene non-zelf-sleutelaars die een goed adres zoeken in de omgeving van Z-Limburg, en dan bedoel ik een écht goed adres met een liefhebber aan de sleutels, even een PB'tje.
En dat van die achterremmen preventief elk jaar losgooien: gouden tip, doe ik ook al jaren. Kleine moeite, groot plezier.

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
- Contacteer:
Hoe ver ga je dan? Ik heb al genoeg tijdrovende hobby'sEn dat van die achterremmen preventief elk jaar losgooien: gouden tip, doe ik ook al jaren. Kleine moeite, groot plezier.

Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!
AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

gaat in 1 keer mee, als ze uit de winterstalling komt.
(Gooi ik gelijk het blok effe eruit voor een stoomcleaning, de stoelen en baken eruit voor een cleaning, het dashboard eruit om goed van van de achetrkant te kunnen schoonmaken, etc,etc...)......NOT!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!