75TB
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
75TB
Vanmiddag maar eens aan mijn 75TB begonnen.
Kop laten doen, nieuwe klepzittingen uitlaat en nieuwe geleiders uitlaat.
Compressie voor revisie:
cil 1 = 10,2 bar
cil 2 = 9,5 bar
cil 3 = 9,8 bar
cil 4 = 9,6 bar
Alle gemonteerd, ruime 1/2 jaar geleden en dus ook de kleppen gesteld:
uitlaat allen tussen 55-60, eerder tegen de 60.
Nogmaals de compressie gemeten vandaag met een hagelnieuwe compressiemeter:
cil 1 = 12 bar
cil 2 = 12 bar
cil 3 = 12,5 bar
cil 4 = 6-8 bar
Nogmaals de kleppen gemeten en alles comform fabrieks waarde.
Dus dan maar de inlaat kleppen gemeten, ook alles fabrieks waarde (had ze zelf afgesteld).
Compressie koud gemeten met gas helemaal open.
Beetje olie op de zuigers ivm lang stil staan.
Of een klep is krom
Of een compressieveer blijft hangen (kan dat?)
Koppakking niet 100% (zit een nieuwe in)
Inlaat speling OK.
Gaat dus niet altijd zo als ik wil
Ja de kop ervan en kijken, maar voordat ik daaraan begin....wellicht zie ik iets over het hoofd
IEMAND????
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: 75TB
Als je al met olie op de zuiger hebt geprobeerd neig ik toch naar een klep die blijft hangen oid...
Misschien perslucht op de cilinder zetten en luisteren bij de uitlaat en de inlaat of je luchtlekkage hoort.soms werkt dat erg goed... Oude bougie met een nippel er op gelast is ideaal hiervoor.
Misschien perslucht op de cilinder zetten en luisteren bij de uitlaat en de inlaat of je luchtlekkage hoort.soms werkt dat erg goed... Oude bougie met een nippel er op gelast is ideaal hiervoor.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: 75TB
Hij heeft nog niet gelopen geloof ik hé?.....Het kan ook dat er wat vuil op een klep zit dan mis je idd wat compressie.
Als alles op tijd staat en hij draait goed rond met de hand, eens even laten lopen en dan nog eens meten.
Als alles op tijd staat en hij draait goed rond met de hand, eens even laten lopen en dan nog eens meten.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: 75TB
Precies vuil tussen klep en klepzitting is bekend probleem.GTV schreef:Hij heeft nog niet gelopen geloof ik hé?.....Het kan ook dat er wat vuil op een klep zit dan mis je idd wat compressie.
Als alles op tijd staat en hij draait goed rond met de hand, eens even laten lopen en dan nog eens meten.
Als alles verder OK lijkt eerst even laten lopen en evt beetje schoon rijden.
Gr
DJ
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
@Remco, zou idd een optie zijn om te proberen , echter, op dit moment zit alles nog gemonteerd.
Is voor mij een laatste optie wanneer alles los zou moeten behalve de kop.
@Roy
Heeft idd nog niet gelopen.
Weet je nog dat ik zei dat ik problemen had met het stellen van de uitgaande klep cil 4 een jaar geleden Dit is de zelfde klep die nu problemen geeft.
Probleem is dat ik nu niet meer weet of ik toen een dikker vulplaatje heb moeten gebruiken of juist iets ervan heb moeten halen, nadat deze problemen gaf.
De kleppen waren allemaal netje gepolijst toen ik ze terug kreeg dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Ik zou natuurlijk kunnen proberen de inlaat dicht te zetten, de uitlaat open en met perslucht middels de meetleiding van de compressiemeter perslucht in te blazen en hopen...dat als er een vuiltje zit deze weg te blazen.
Zal een zelfde effect hebben als de motor laten lopen
Ik ben er nm niet zeker van dat ik de motor meteen aan het lopen heb.
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie input
Is voor mij een laatste optie wanneer alles los zou moeten behalve de kop.
@Roy
Heeft idd nog niet gelopen.
Weet je nog dat ik zei dat ik problemen had met het stellen van de uitgaande klep cil 4 een jaar geleden Dit is de zelfde klep die nu problemen geeft.
Probleem is dat ik nu niet meer weet of ik toen een dikker vulplaatje heb moeten gebruiken of juist iets ervan heb moeten halen, nadat deze problemen gaf.
De kleppen waren allemaal netje gepolijst toen ik ze terug kreeg dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Ik zou natuurlijk kunnen proberen de inlaat dicht te zetten, de uitlaat open en met perslucht middels de meetleiding van de compressiemeter perslucht in te blazen en hopen...dat als er een vuiltje zit deze weg te blazen.
Zal een zelfde effect hebben als de motor laten lopen
Ik ben er nm niet zeker van dat ik de motor meteen aan het lopen heb.
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie input
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:44
Re: 75TB
Heb je de zuigers ,bussen en zuigerveren ook gecontroleerd op slijtage voor montage?
Als er iets aan de hand is met de klepgeleiders of kleppen ,heb je last van blauwe rook uit je uitlaat of een onregelmatig lopende motor ? kleur bougie , ivm verbruik en lekkage van olie of koelvloeistof?
Als er iets aan de hand is met de klepgeleiders of kleppen ,heb je last van blauwe rook uit je uitlaat of een onregelmatig lopende motor ? kleur bougie , ivm verbruik en lekkage van olie of koelvloeistof?
2.0 GTV 1977
Twin Spark ,carburateur en C&B stage 1
Twin Spark ,carburateur en C&B stage 1
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
Haai Mike,
nee, die heb ik niet los gehad, compressie was voor demontage nog goed.
De motor heb ik nog niet horen/zien lopen, kan daar dus niets over zeggen nu.
Maar ik gok dat het daar wel goed zit (hope so).
Ik ga met de compressor aan de gang.........met een zo kleine mogelijke uitlaatklepopening en gesloten inlaat.
nee, die heb ik niet los gehad, compressie was voor demontage nog goed.
De motor heb ik nog niet horen/zien lopen, kan daar dus niets over zeggen nu.
Maar ik gok dat het daar wel goed zit (hope so).
Ik ga met de compressor aan de gang.........met een zo kleine mogelijke uitlaatklepopening en gesloten inlaat.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
Zoals gezegd met de compressor aan de gang geweest echter zonder resultaat.
Dus verder met optie 2: motor lopend maken en kijken of het probleem zich oplost of blijft:
- compressieveer
- lekkende klep door vuiltje of krom
Damn
Dus verder met optie 2: motor lopend maken en kijken of het probleem zich oplost of blijft:
- compressieveer
- lekkende klep door vuiltje of krom
Damn
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: 75TB
Niet de moed opgeven, laat hem gewoon eens lopen.
Alles in de gaten houden oliedruk/ watertemp. dan nog eens een meeting doen als hij belabberd loopt.
Alles in de gaten houden oliedruk/ watertemp. dan nog eens een meeting doen als hij belabberd loopt.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
Neuh, dat niet meteen maar dit was wel het laatste waar ik zin in had
Ach we zullen wel zien waar het strand .
Ach we zullen wel zien waar het strand .
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
Ik heb er weer een uitdaging bij.
Het krengetje wil niet starten
Geen vonk in elk geval, morgen eerst maar eens het hoofdrelais nalopen op juiste werking/spanning.
Dan de rest van het riedeltje afwerken.
Iemand voor mij juiste nummer van het hoofdrelais.
Ik heb een reserve liggen maar weet niet of het de juiste is.
Die welke nu in de auto zit is niet meer leesbaar.
Het krengetje wil niet starten
Geen vonk in elk geval, morgen eerst maar eens het hoofdrelais nalopen op juiste werking/spanning.
Dan de rest van het riedeltje afwerken.
Iemand voor mij juiste nummer van het hoofdrelais.
Ik heb een reserve liggen maar weet niet of het de juiste is.
Die welke nu in de auto zit is niet meer leesbaar.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: 75TB
0280230009, Kijk ook ff naar de stekkertjes in de connector of die goed klemmen, bij die van mij zat dit niet echt lekker.
Loopt de pomp eventjes als je hem op contact zet?
Loopt de pomp eventjes als je hem op contact zet?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
Thanks Roy
De steuerrelais wat ik heb liggen is 0 280 230 014, jammer geen reserve in elk geval
Morgen ff kijken of die welke in de auto zit de juiste is.
Yep de pomp loopt wel.
Ik heb verder niet veel kunnen checken, heb begon net te regenen.
De steuerrelais wat ik heb liggen is 0 280 230 014, jammer geen reserve in elk geval
Morgen ff kijken of die welke in de auto zit de juiste is.
Yep de pomp loopt wel.
Ik heb verder niet veel kunnen checken, heb begon net te regenen.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
De zwarte verf van het hoofdrelais met thinner opgelost (het nut van de verf is mij geheel onduidelijk ) maar het opschrift is nu weer zichtbaar.
In elk geval zit er dus het goede relais in
Het hoofdrelais gecheckt en blijkt dat minimaal 2 aansluitingen verkeerd om zitten.
Ik zit alleen nog ff te worstelen met de schema tekening in het boek, mij is niet helemaal duidelijk of je daar tegen de stekkers opkijkt of juist het geheel van de achterkant bekeken moet worden.
In het laatste geval zitten 5 van de 7 stekkers niet goed, lijkt mij bijna niet kunnen maar je weet maar nooit .
Dan maar de draadjes op kleur nalopen.
In elk geval is duidelijk dat hij zo nooit zal lopen
In elk geval zit er dus het goede relais in
Het hoofdrelais gecheckt en blijkt dat minimaal 2 aansluitingen verkeerd om zitten.
Ik zit alleen nog ff te worstelen met de schema tekening in het boek, mij is niet helemaal duidelijk of je daar tegen de stekkers opkijkt of juist het geheel van de achterkant bekeken moet worden.
In het laatste geval zitten 5 van de 7 stekkers niet goed, lijkt mij bijna niet kunnen maar je weet maar nooit .
Dan maar de draadjes op kleur nalopen.
In elk geval is duidelijk dat hij zo nooit zal lopen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
I know
Lukt het morgen niet kom ik ff spieken
Lukt het morgen niet kom ik ff spieken
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 75TB
Klopt het dat de zwarte op (50) en de groen/zwarte op de (TD) stekker komt?
87 + 87B krijgen stroom tijdens poging tot starten, 50 heeft constante plus.
De rest kan ik niet meten omdat ze niet wil starten.
87 + 87B krijgen stroom tijdens poging tot starten, 50 heeft constante plus.
De rest kan ik niet meten omdat ze niet wil starten.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: 75TB
Ik zal straks ff kijken.AlfettaOwner schreef:Klopt het dat de zwarte op (50) en de groen/zwarte op de (TD) stekker komt?
87 + 87B krijgen stroom tijdens poging tot starten, 50 heeft constante plus.
De rest kan ik niet meten omdat ze niet wil starten.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500